Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

X edycja - WYPRZEDAŻ GARAŻOWA - 2025
Po raz dziesiąty spotkamy się na wyprzedaży garażowej - 5 kwietnia 2025 r (startujemy o godz. 10:00 a kończymy o 15:00). Dla publiczności (osób kupujących) wejście będzie jak zawsze bezpłatne i bez żadnych ograniczeń. Ostatni garaż był jednym z najbardziej udanych jeśli chodzi o ilość kupujących a na X jubileuszowym planujemy podbić rekord frekwencyjny!
Rezerwacja stolików dla sprzedających -> Wyprzedaż garażowa - rezerwacja stolików


Zdjęcie

Obowiązkowe wyposażenie łodzi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
537 odpowiedzi w tym temacie

#521 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1514 postów

Napisano 08 październik 2023 - 14:43

Naped elektryczny to nie mechaniczny? A jaki? :) :) :)

Użytkownik womaly23 edytował ten post 08 październik 2023 - 14:44


#522 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2180 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 08 październik 2023 - 17:21

Naped elektryczny to nie mechaniczny? A jaki? :) :) :)

bo wg definicji np z PWN "napęd mechaniczny,każdy, z wyjątkiem elektr. napęd silnikowy (np. spalinowy, parowy) lub napęd akumulatorowy, który wykorzystuje energię napiętej sprężyny, podniesionego ciężarka lub energię zgromadzoną w wirującej masie, lub napęd, w którym część pośrednicząca w przenoszeniu energii mech. jest mechanizmem (np. napęd łańcuchowy, pasowy), także zespół napędowy, w którym źródłem energii jest jakiekolwiek urządzenie, a nie organizm żywy. " choć jak ktoś trochę dalej doczyta to napęd akumulatorowy jest mechanicznym,



#523 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 964 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 08 październik 2023 - 18:53

PWN. Powiedział Wania Nataszy  :D

Z tego co pamietam z mechaniki z podstawówki maszyny proste to np bloczek, klin, dźwignia. Napęd elektryczny ma źródło energii, przekładnię, śrubę…

A napęd mechaniczny w prawie (nie pamietam gdzie czytałem) było jakoś tak, że napędem mechanicznym nie były tylko urzadznia napędzane siłą mięśni. Czyli w naszym wypadku wiosło, pagaj, pedały. Na drodze rower i być może koń. ;)


Użytkownik Qh_ edytował ten post 08 październik 2023 - 18:56


#524 OFFLINE   Artech

Artech

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2706 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Artur

Napisano 10 październik 2023 - 10:00

jak ktoś trochę dalej doczyta to napęd akumulatorowy jest mechanicznym,

Jak dalej doczytasz, to napęd akumulatorowy, to nie to samo co akumulator prądu elektrycznego.
Wg definicji napęd elektryczny, to nie napęd mechaniczny i tu nie ma co kombinować.
A gaśnica jest wymagana przy jednostce ponad 3,5 z napędem mechanicznym. 5 metrowy kajak z silnikiem elektrycznym gaśnicy nie musi posiadać tak jak 3 metrowa łódka z silnikiem spalinowym.

#525 OFFLINE   pawlo29

pawlo29

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 999 postów
  • LokalizacjaŁódż
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:Każmierski

Napisano 11 październik 2023 - 09:24

Myśląca osoba zawsze zabierze gaśnicę gdzie jest silnik spalinowy , nawet jak tego przepisy nie wymagają  , tym bardziej jak jest krótka łódka  bo nie ma gdzie uciekać  :P  . Osobiście mam 2 kg gaśnice zamocowaną do burty z łatwym dostępem do niej . Nie schowana w bakiście ,  bo kto będzie szukał  w takim momęcie liczy się czas gaszenia żeby się rufa nie spaliła  ;)  


  • Aries lubi to

#526 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 964 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 06 styczeń 2024 - 22:37

Szykuję łódkę do poprawek dna i polerki i obrałem ją dziś ze wszystkiego co możliwe.

I se to zważyłem …

 

RF 390 wg świadectwa wazy 130kg

A to co z niej zdjąłem … 174kg  :D nie ważyłem tylko plandeki. Wiedziałem że będzie dużo, ale aż tak?

Dobrze, ze przyczepa ma DMC 500kg ;) bo 465kg ciągnę na haku.

Tyle gratów się ciąga …

Do tego jak się woduję z bagażnika przewalam do łódki następne 14kg no i siebie.

 

Musze koniecznie to dno wypolerować  :lol:


Użytkownik Qh_ edytował ten post 06 styczeń 2024 - 22:38

  • Guzu i michcio lubią to

#527 OFFLINE   ObywatelX

ObywatelX

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Paweł

Napisano 14 czerwiec 2024 - 12:18

Jak dalej doczytasz, to napęd akumulatorowy, to nie to samo co akumulator prądu elektrycznego.
Wg definicji napęd elektryczny, to nie napęd mechaniczny i tu nie ma co kombinować.
A gaśnica jest wymagana przy jednostce ponad 3,5 z napędem mechanicznym. 5 metrowy kajak z silnikiem elektrycznym gaśnicy nie musi posiadać tak jak 3 metrowa łódka z silnikiem spalinowym.

A gdzie taki zapis znalazłeś? Bo niedawno dostałem mandat łódka 3,2 m z silnikiem spalinowym. W ustawie masz zapisane każda łódź z napędem mechanicznym oraz łodzie powyżej 3,5 m.

Załączone pliki



#528 OFFLINE   Artech

Artech

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2706 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Artur

Napisano 15 czerwiec 2024 - 19:14

A gdzie taki zapis znalazłeś? Bo niedawno dostałem mandat łódka 3,2 m z silnikiem spalinowym. W ustawie masz zapisane każda łódź z napędem mechanicznym oraz łodzie powyżej 3,5 m.

Dostałeś mandat, bo go przyjąłeś.
A stwierdzanie że każda łódź z napędem spalinowym to nadinterpretacja. Spełniony musi być choćby 1 punkty ustawy. W innym wypadku prawie każdy kajak musiałby mieć gaśnicę na wyposażeniu, ponieważ ma ponad 3,5 m.
Ja wysłałem maila do Ministerstwa Infrastruktury Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej.
I dostałem o odpowiedź, że łódź do 3,5 m z silnikiem spalinowym jest zwolniona z posiadania gaśnicy.
Załączony plik  IMG_20240425_202907.jpg   39,68 KB   12 Ilość pobrań
Załączony plik  IMG_20231014_092343.jpg   51,92 KB   11 Ilość pobrań
Załączony plik  Screenshot_2023-10-14-09-12-10-713_com.android.chrome.jpg   51,49 KB   10 Ilość pobrań

Użytkownik Artech edytował ten post 15 czerwiec 2024 - 19:17

  • Biesan i Sailfish lubią to

#529 OFFLINE   ObywatelX

ObywatelX

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Paweł

Napisano 18 czerwiec 2024 - 14:35

Dostałeś mandat, bo go przyjąłeś.
A stwierdzanie że każda łódź z napędem spalinowym to nadinterpretacja. Spełniony musi być choćby 1 punkty ustawy. W innym wypadku prawie każdy kajak musiałby mieć gaśnicę na wyposażeniu, ponieważ ma ponad 3,5 m.
Ja wysłałem maila do Ministerstwa Infrastruktury Departamentu Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej.
I dostałem o odpowiedź, że łódź do 3,5 m z silnikiem spalinowym jest zwolniona z posiadania gaśnicy.
IMG_20240425_202907.jpg
IMG_20231014_092343.jpg
Screenshot_2023-10-14-09-12-10-713_com.android.chrome.jpg

Okej. Z tymże w piśmie które otrzymałeś jest tylko mowa o gaśnicy w pontonie długości 330 cm. Nie ma tam żadnej informacji o napędzie silnikiem spalinowym. Natomiast po sprecyzowaniu , że chodzi o ponton 330 cm z silnikiem spalinowym w mailu nadal odnoszą się do pierwszego pisma czyli tego w którym nie ma ani jednego słowa o tymże silniku.

Użytkownik ObywatelX edytował ten post 18 czerwiec 2024 - 14:40


#530 OFFLINE   Artech

Artech

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2706 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Artur

Napisano 18 czerwiec 2024 - 15:00

Pierwsza odpowiedź też mnie nie usatysfakcjonowała, dlatego dopytałem o silnik spalinowy. W odpowiedzi ministerstwo podtrzymuje swoje stanowisko, że gaśnica nie jest obowiązkowa.
Czego więcej oczekujesz?
W międzyczasie było jeszcze pytanie gdzie pływam i czy są to wody śródlądowe (w Szczecinie mamy również wody morskie). Dlatego odpowiedź zaczyna się od "W świetle ..."

Użytkownik Artech edytował ten post 18 czerwiec 2024 - 15:08


#531 OFFLINE   ObywatelX

ObywatelX

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Paweł

Napisano 19 czerwiec 2024 - 10:47

Pierwsza odpowiedź też mnie nie usatysfakcjonowała, dlatego dopytałem o silnik spalinowy. W odpowiedzi ministerstwo podtrzymuje swoje stanowisko, że gaśnica nie jest obowiązkowa.
Czego więcej oczekujesz?
W międzyczasie było jeszcze pytanie gdzie pływam i czy są to wody śródlądowe (w Szczecinie mamy również wody morskie). Dlatego odpowiedź zaczyna się od "W świetle ..."

Ogólnie czytam i widzę typowo urzędniczą gadkę gdzie nie potrafią w jednoznaczny sposób odpowiedzieć tak aby nikt nie musiał się 5 razy dopytywać i precyzować. Ale powód wg mnie jest wiadomy. Gdybyś kiedyś odmówił mandatu, poszedł do sądu i o dziwo przegrał powołując się na odpowiedź pani Anny i chcąc przez to zaciągnąć ją do jakiejś odpowiedzialności stwierdzi ona  "ale gdzie ja Panu napisałam jasno, że ponton z silnikiem spalinowym długości 3,3 m nie musi mieć gaśnicy??"

No ale dobra już się nie czepiam:)



#532 ONLINE   sinus

sinus

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 89 postów
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Polanowski

Napisano 19 czerwiec 2024 - 17:25

Ogólnie czytam i widzę typowo urzędniczą gadkę gdzie nie potrafią w jednoznaczny sposób odpowiedzieć tak aby nikt nie musiał się 5 razy dopytywać i precyzować. Ale powód wg mnie jest wiadomy. Gdybyś kiedyś odmówił mandatu, poszedł do sądu i o dziwo przegrał powołując się na odpowiedź pani Anny i chcąc przez to zaciągnąć ją do jakiejś odpowiedzialności stwierdzi ona "ale gdzie ja Panu napisałam jasno, że ponton z silnikiem spalinowym długości 3,3 m nie musi mieć gaśnicy??"
No ale dobra już się nie czepiam:)

Urzędnik nie ponosi odpowiedzialności zawodowej, tym bardziej cywilnej... musiałby działać z premedytacją i rażącym złamaniem prawa. A że mimo wszystko zawsze robią sobie dupokrytki, to inna sprawa...

#533 OFFLINE   Tarzan73

Tarzan73

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 7 postów

Napisano 21 lipiec 2024 - 00:01

Dla zainteresowanych:

 

łódka 430 napęd silnikiem elektrycznym (choć to bez znaczenia)

 

w ocenie Ministerstwa Infrastruktury, Pańska łódź
powinna posiadać następujące wyposażenie:
- pasy lub kamizelki ratunkowe w liczbie odpowiadającej liczbie osób znajdujących się na
statku,
- 1 koło ratunkowe wyposażone w nietonącą linkę o średnicy 8-11 mm i długości 30 m,
- 1 gaśnicę proszkową o wielkości napełniania 2 kg,
- odbijacze w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku;
- bosak,
- apteczkę pierwszej pomocy.

 

Należy również wskazać, że statek wyposażony w silnik elektryczny jest również statkiem
o napędzie mechanicznym. Pojęcie to nie ogranicza się wyłącznie do silników spalinowych
i zostało precyzyjnie zdefiniowane w art. 5 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r.
o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 395, z późń. zm.), która zawiera
upoważnienie do wydania przytaczanego przez Pana rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 5 listopada 2010 r. w sprawie wymagań technicznych i wyposażenia
statków żeglugi śródlądowej oraz upoważnienia podmiotów do wykonywania przeglądów
technicznych statków (Dz.U. Nr 216, poz. 1423). Zgodnie z tym przepisem statkiem
o napędzie mechanicznym jest każdy statek wprowadzany w ruch przez mechaniczne
urządzenie napędowe, z wyjątkiem statków, których mechaniczne urządzenie napędowe
jest używane tylko do małych przemieszczeń w portach albo do zwiększenia sterowności
statków.

 

przy czym jeśli to silnik bezszczotkowy i bez przekładni to nie bardzo widzę tu mechaniczne urządzenie napędowe - wle trzeba by się kłócić i pewnie do sądu iść po nieprzyjęciu mandatu

 

Ministerstwo Infrastruktury nie podziela również Pańskiego poglądu, że budowa
i konstrukcja Pańskiej łodzi nie pozwala na umieszczenia koła ratunkowego. O ile taka
przesłanka może zaistnieć np. w przypadku niektórych kajaków, czy też skuterów
wodnych, bądź też innych niewielkich łodzi, to trudno się zgodzić, że na łodzi o długości
ponad 4 m i szerokości 1,7 m, nie ma możliwości umieszczenia koła ratunkowego, którego
średnic wynosi ok. 70-80 cm.

 

Jednocześnie należy wskazać, że przepisy
nie przewidują możliwości zastąpienia koła ratunkowego rzutką ratunkową. Koło
ratunkowe powinno posiadać deklarację zgodności CE

 

odpowiadając na Pańskie pytanie dotyczące możliwości zastąpienia koła ratunkowego podkową ratunkową uprzejmie informuję, że koło ratunkowe powinno być zgodne z normą europejską EN 14144: 2003 lub zgodne z rozdziałem III prawidła 7.1. Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (Konwencja SOLAS 1974) oraz Międzynarodowego kodeksu środków ratunkowych (LSA) (2.1). Ministerstwo Infrastruktury nie spotkało się z podkową ratunkową, która spełniałaby powyższe wymagania, dlatego też w ocenie Ministerstwa podkowa może stanowić jedynie dodatkowe wyposażenie.

 

Mam pismo ministerstwa ale nie umiem wrzucić

 

 

liczę, że się przyda



#534 OFFLINE   Sailfish

Sailfish

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1198 postów
  • LokalizacjaTurawa
  • Imię:Cezary

Napisano 21 lipiec 2024 - 09:28

Ja p.........



#535 OFFLINE   Sailfish

Sailfish

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1198 postów
  • LokalizacjaTurawa
  • Imię:Cezary

Napisano 21 lipiec 2024 - 09:36

Przez chwilę mnie zatkało. Jeżeli policja wejdzie w posiadanie takiego pisma, albo nie daj Boże prawdziwki ze społecznej straży, to już widzę co się będzie działo na wodzie.



#536 OFFLINE   wuran

wuran

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2180 postów
  • LokalizacjaLublin
  • Imię:Marcin

Napisano 21 lipiec 2024 - 21:23

Dla zainteresowanych:

 

łódka 430 napęd silnikiem elektrycznym (choć to bez znaczenia)

 

w ocenie Ministerstwa Infrastruktury, Pańska łódź
powinna posiadać następujące wyposażenie:
- pasy lub kamizelki ratunkowe w liczbie odpowiadającej liczbie osób znajdujących się na
statku,
- 1 koło ratunkowe wyposażone w nietonącą linkę o średnicy 8-11 mm i długości 30 m,
- 1 gaśnicę proszkową o wielkości napełniania 2 kg,
- odbijacze w liczbie odpowiedniej do rodzaju i wymiarów statku;
- bosak,
- apteczkę pierwszej pomocy.

 

Należy również wskazać, że statek wyposażony w silnik elektryczny jest również statkiem
o napędzie mechanicznym. Pojęcie to nie ogranicza się wyłącznie do silników spalinowych
i zostało precyzyjnie zdefiniowane w art. 5 ust. 1 pkt 29 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r.
o żegludze śródlądowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 395, z późń. zm.), która zawiera
upoważnienie do wydania przytaczanego przez Pana rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 5 listopada 2010 r. w sprawie wymagań technicznych i wyposażenia
statków żeglugi śródlądowej oraz upoważnienia podmiotów do wykonywania przeglądów
technicznych statków (Dz.U. Nr 216, poz. 1423). Zgodnie z tym przepisem statkiem
o napędzie mechanicznym jest każdy statek wprowadzany w ruch przez mechaniczne
urządzenie napędowe, z wyjątkiem statków, których mechaniczne urządzenie napędowe
jest używane tylko do małych przemieszczeń w portach albo do zwiększenia sterowności
statków.

 

przy czym jeśli to silnik bezszczotkowy i bez przekładni to nie bardzo widzę tu mechaniczne urządzenie napędowe - wle trzeba by się kłócić i pewnie do sądu iść po nieprzyjęciu mandatu

 

Ministerstwo Infrastruktury nie podziela również Pańskiego poglądu, że budowa
i konstrukcja Pańskiej łodzi nie pozwala na umieszczenia koła ratunkowego. O ile taka
przesłanka może zaistnieć np. w przypadku niektórych kajaków, czy też skuterów
wodnych, bądź też innych niewielkich łodzi, to trudno się zgodzić, że na łodzi o długości
ponad 4 m i szerokości 1,7 m, nie ma możliwości umieszczenia koła ratunkowego, którego
średnic wynosi ok. 70-80 cm.

 

Jednocześnie należy wskazać, że przepisy
nie przewidują możliwości zastąpienia koła ratunkowego rzutką ratunkową. Koło
ratunkowe powinno posiadać deklarację zgodności CE

 

odpowiadając na Pańskie pytanie dotyczące możliwości zastąpienia koła ratunkowego podkową ratunkową uprzejmie informuję, że koło ratunkowe powinno być zgodne z normą europejską EN 14144: 2003 lub zgodne z rozdziałem III prawidła 7.1. Międzynarodowej konwencji o bezpieczeństwie życia na morzu (Konwencja SOLAS 1974) oraz Międzynarodowego kodeksu środków ratunkowych (LSA) (2.1). Ministerstwo Infrastruktury nie spotkało się z podkową ratunkową, która spełniałaby powyższe wymagania, dlatego też w ocenie Ministerstwa podkowa może stanowić jedynie dodatkowe wyposażenie.

 

Mam pismo ministerstwa ale nie umiem wrzucić

 

 

liczę, że się przyda

jest dokument zwany ES-TRIN wydany w 2023 roku przez CESNI, której członkiem jest m.in. Polska. Tam jest dopuszczona podkowa, niestety wymóg jest 2 sztuk na jednostkach rekreacyjnych. strona 186. "cc) horseshoe lifebuoys are permitted" tak więc trzebaby robić wykładnię iż, skoro CESNI dopuszcza podkowy na rekreacyjnych łodziach to i u nas można. Do tego są podkowy spełniające SOLAS, choć tam właściwie Solas to spełnia światło ale jest



#537 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 964 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 21 lipiec 2024 - 21:31

I weź to wytłumacz policji a już psr …

 

Ostatnio miałem kontrolę policji. Nawet miłą. Ale o koło zapytali pomimo, ze łódka 3,90. Dopiero jak im to powiedziałem znów w dowód i było ok.

Za to sprawdzić pozwolenie PZW zawsze pamiętają a mi się nie chce kłócić o to. Kartę ok bo jest w ustawie. Ale opłaty prywatnego związku??? Za państwowe pieniądze?



#538 OFFLINE   ObywatelX

ObywatelX

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 41 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Paweł

Napisano 08 sierpień 2024 - 10:21

Pierwsza odpowiedź też mnie nie usatysfakcjonowała, dlatego dopytałem o silnik spalinowy. W odpowiedzi ministerstwo podtrzymuje swoje stanowisko, że gaśnica nie jest obowiązkowa.
Czego więcej oczekujesz?
W międzyczasie było jeszcze pytanie gdzie pływam i czy są to wody śródlądowe (w Szczecinie mamy również wody morskie). Dlatego odpowiedź zaczyna się od "W świetle ..."


Proszę zobaczyć jaką odpowiedź ja uzyskałem od Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy.

Tak więc jeden rabin powie tak a drugi rabin powie nie. I jak tu żyć?

 

Załączone pliki






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych