Koło ratunkowe do pontonu, to chyba przegięcie.
Obowiązkowe wyposażenie łodzi
#141 OFFLINE
Napisano 27 luty 2017 - 18:32
#142 OFFLINE
Napisano 27 luty 2017 - 19:26
Koło ratunkowe do pontonu, to chyba przegięcie.
Przegięcie, ale do pontonu 4 metry musi być.
#143 OFFLINE
Napisano 27 luty 2017 - 19:52
Przegięcie, ale do pontonu 4 metry musi być.
A do jakiej długości pontonu nie obowiązuje?
Podstawę prawną poproszę w takim razie, bo coś tutaj ściemą trąci
#144 OFFLINE
Napisano 27 luty 2017 - 20:10
Nie jest ściemą. pisałem stronę (chyba) wcześniej o kole. Na wodach przybrzeżnych jest tak samo, ale pow. 2mil już się mogą przyczepić. Gaśnica wystarczy samochodowa. Ponton to jeden wielki odbijacz, łodzie to już obowiązkowo, szkoda burt.
#145 OFFLINE
#146 OFFLINE
Napisano 27 luty 2017 - 23:42
Oki,
proszę więc o podpowiedź, gdzie producenci pontonów >4m przewidzieli miejsce na umieszczenie koła ratunkowego. Fotki mile widziane. Oczywiście Wasze.
Na razie czekam na swój ponton, ale chciałbym już wiedzieć, gdzie szukać tego miejsca. No bo może sprzedawca zrobić mnie w trąbę i wciśnie mi ponton bez wydzielonego miejsca na koło ratunkowe. Jakieś dmuchane relingi mają być, czy co? Przecież nie rzucę sobie koła pod nogi. Chociażby ze względów BHP.
PS. Na kole ratunkowym mam wymalować nr rejestracyjny, tożsamy z nr pontonu? Tak jak na jednostkach które mają swoje nazwy?
Użytkownik Janusszr edytował ten post 27 luty 2017 - 23:46
#147 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 07:21
Oki,
proszę więc o podpowiedź, gdzie producenci pontonów >4m przewidzieli miejsce na umieszczenie koła ratunkowego. Fotki mile widziane. Oczywiście Wasze.
Na razie czekam na swój ponton, ale chciałbym już wiedzieć, gdzie szukać tego miejsca. No bo może sprzedawca zrobić mnie w trąbę i wciśnie mi ponton bez wydzielonego miejsca na koło ratunkowe. Jakieś dmuchane relingi mają być, czy co? Przecież nie rzucę sobie koła pod nogi. Chociażby ze względów BHP.
PS. Na kole ratunkowym mam wymalować nr rejestracyjny, tożsamy z nr pontonu? Tak jak na jednostkach które mają swoje nazwy?
..zgodnie z rozporządzeniem ministra - cytat dotyczący kola ratunkowego: UWAGA: Wymagań nie stosuje się do małych statków, których budowa nie pozwala na umieszczenie kola ratunkowego.
#148 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 07:28
No nie wiem kolego, czy 4 metry ponton to mały statek.
Więcej nić 3,6 i koło zawsze wołali do sprawdzenia.
Janusz, niestety nie ma miejsca na koło w pontonie, tak samo jak w wielu łodziach. Trzeba je mieć i warto znaleźć przestrzeń dla tego elementu
- womaly23 i sucks_one lubią to
#149 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 07:57
No nie wiem kolego, czy 4 metry ponton to mały statek................
..duży raczej nie....definicji rozporządzenia nie określa - określa natomiast że jeśli nie masz warunków do zamocowania koła to nie musisz tego robić - i nie są to moje domysły tylko tekst rozporządzenia 1423 załącznik 1.
#150 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 08:24
Masz raję Lexi. Czytamy te same akty prawne
Koło musi być gotowe do natychmiastowego użytku. Czyli na pontonie należy je trzymać cały czas w garści, bo przecież na okrągłej burcie(przekrój) nie położę. Po drugie. Jeżeli są jakieś wątpliwości prawne, to blacharz nie jest od ich rozstrzygania. Nigdy nie przyjmę mandatu za brak koła ratunkowego na pontonie.
Po trzecie. Pływam po Wigrach kilkadziesiąt lat. Nigdy nie miałem żadnego sprzętu ratunkowego na pokładzie, poza kamizelką asekuracyjną własnej roboty.
Nikt nigdy mnie nie kontrolował, chociaż w weekendy służby do tego uprawnione przepływają obok po kilka razy. I jest tego uzasadnienie.
Pytanie dla znawców tematu: dlaczego tak się dzieje?
Albo sprawa odbijaczy. Ile ich powinno być na pontonie o długości 4m? Na kutrach widziałem stare opony samochodowe. Porównując gabaryty na pontonie wystarczy oponka od wózka dziecięcego, jakiejś małej zabawki?
#151 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 08:27
jak będą chcieli się przyczepić to się przyczepią, bo 90% łodzi wędkarskich nie posiada co najmniej jednej z tych rzeczy: odbojników, bosaka, gaśnicy, kamizelek ratunkowych odpowiedniej liczbie, koła ratunkowego.
#152 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 08:35
jak będą chcieli się przyczepić to się przyczepią, bo 90% łodzi wędkarskich nie posiada co najmniej jednej z tych rzeczy: odbojników, bosaka, gaśnicy, kamizelek ratunkowych odpowiedniej liczbie, koła ratunkowego.
Przyczepić się to każdy do każdego może.
Moje pytanie jest nadal aktualne
Mogą zwrócić uwagę. Nie mogą ukarać za brak sprzętu ratunkowego. Jest mowa o dużym akwenie jakim jest j. Wigry. Dlaczego?
Użytkownik Janusszr edytował ten post 28 luty 2017 - 08:48
#153 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 09:14
Maly statek to definicja pochodzaca z przepisow, oznacza statek do 20m, do 12 os., niebędący pchaczem, holownikiem, promemNo nie wiem kolego, czy 4 metry ponton to mały statek.
A wiec ponton 4m to mały statek;)
Użytkownik SzymusS edytował ten post 28 luty 2017 - 09:21
- wuran i lexi lubią to
#154 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 09:47
Maly statek to definicja pochodzaca z przepisow, oznacza statek do 20m, do 12 os., niebędący pchaczem, holownikiem, promem
A wiec ponton 4m to mały statek;)
Racja - pamięć bywa zawodna
Obecnie nie mam żadnego "statku" i umknęło...
- womaly23 lubi to
#155 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 11:59
Racja - pamięć bywa zawodna
Obecnie nie mam żadnego "statku" i umknęło...
zgadza sie ...
a powiedzcie po co komplikowac sobie zycie - wystarczy zarejestrować "statek" w PZŻ stając się równocześnie właścicielem statku morskiego i nie trzeba kombinować gdyż:
Art. 4,(ustawy nie rozporządzenia) który stanowi, że
Przepisów ustawy, z wyjątkiem przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu, sygnalizacji
i łączności oraz oznakowania dróg wodnych, nie stosuje się do statków Sił
Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży
Pożarnej oraz statków morskich przebywających na śródlądowych drogach wodnych.
Użytkownik lexi edytował ten post 28 luty 2017 - 12:03
- SzymusS lubi to
#156 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 12:37
Już widzę minę blacharza, jak mu kwit pod nos podstawiasz, że twój ponton to statek oceaniczny
#157 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 14:06
żeby był statek morski musi mieć odpowiednia kategorię/certyfikat przeczytajcie tutaj zanim coś wymyślicie http://www.sportiwod...we-informacje/
do tego defincja śródlądowych dróg wodnych https://pl.wikipedia..._wodne_w_Polsce
Użytkownik wuran edytował ten post 28 luty 2017 - 14:08
#158 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 16:17
żeby był statek morski musi mieć odpowiednia kategorię/certyfikat przeczytajcie tutaj zanim coś wymyślicie http://www.sportiwod...we-informacje/
do tego defincja śródlądowych dróg wodnych https://pl.wikipedia..._wodne_w_Polsce
..większość łódek (również wędkarskich) które są produkowane obecnie ma kategorie C niektore D - moj STATEK MORSKI nie ma żadnych kategorii (poprostu jest tak stary że nie było wtedy żadnych kategorii - nic nie zamierzam wymyślać (wszystko z autopsji), zachęcam jedynie - nadmienie jeszcze ze moja jednostka MORSKA ma cale 4,5m..
#159 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 16:19
Nie musi:)żeby był statek morski musi mieć odpowiednia kategorię/certyfikat przeczytajcie tutaj zanim coś wymyślicie http://www.sportiwod...we-informacje/
do tego defincja śródlądowych dróg wodnych https://pl.wikipedia..._wodne_w_Polsce
Statek rejestrujesz wg uznania:)
Wieczorem napisze szczegolowo
- lexi lubi to
#160 OFFLINE
Napisano 28 luty 2017 - 16:24
Jak dobrze pamietam, to gdy zarejestrujesz jaki statek morski (czyli w PZŻ) to i tak musisz mieć to wszystkie srodki bezpieczenstwa co statki srodladowe, jak pływasz po śródlądzie.zgadza sie ...
a powiedzcie po co komplikowac sobie zycie - wystarczy zarejestrować "statek" w PZŻ stając się równocześnie właścicielem statku morskiego i nie trzeba kombinować gdyż:
Art. 4,(ustawy nie rozporządzenia) który stanowi, że
Przepisów ustawy, z wyjątkiem przepisów dotyczących bezpieczeństwa ruchu, sygnalizacji
i łączności oraz oznakowania dróg wodnych, nie stosuje się do statków Sił
Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży
Pożarnej oraz statków morskich przebywających na śródlądowych drogach wodnych.
Różnica to ze masz statek morski a nie srodladowy wg rejestracji.
Ale jest jeszcze jedna mało znana ciekawostka: aby wedkowac z lodzi po stodladziu, musisz mieć ją zarejestrowana jako wedkarska, a to oznacza że musi być max 20KW
Tak jest, na szczęście chyba wogole niegzekwowane
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych