Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

aktualnie najlepszy 15-20hp do 12tyś dostepny w PL


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   Mordeo

Mordeo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 301 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 21 grudzień 2014 - 14:03

http://www.tohatsu.d...a52f9abdbff6d88

Kto zna germański to może sobie przeczytać test bardzo rzetelny takich silników 15 km jak : evinrude, honda, mercury, suzuki, tohatsu, yamaha

#22 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15591 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 21 grudzień 2014 - 15:24

 

http://www.tohatsu.d...a52f9abdbff6d88

Kto zna germański to może sobie przeczytać test bardzo rzetelny takich silników 15 km jak : evinrude, honda, mercury, suzuki, tohatsu, yamaha

 

Raczej test zamieszczony na stronie Tohatsu nie będzie rzetelny. Nietrudno wskazać zwyciężcę...


  • Karol Krause lubi to

#23 OFFLINE   mariuszwf

mariuszwf

    Zaawansowany

  • Forumowicz+ bez giełdy
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • Lokalizacjapodlaskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 21 grudzień 2014 - 15:47

Tak testy robione na zlecenie i pod "producenta" :D :D



#24 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • Twórcy
  • PipPipPip
  • 4961 postów
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Napisano 21 grudzień 2014 - 15:54

Najlepszy z silników to ten ,który się nie psuje i nigdy nie ma z jego użytkowaniem żadnych problemów  ;) .

Opcja dodatkowa to: taki na którego mnie stać i jeszcze jakby mało palił (choć tu cudów nie ma -swoje zeżreć musi) :) .

Globalizacja zrobiła już swoje i to nie te czasy gdzie były znaczne różnice pomiędzy czołowymi producentami.


Użytkownik miramar69 edytował ten post 21 grudzień 2014 - 15:56


#25 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 21 grudzień 2014 - 16:11

Kolego komanch drobny szczegól taki jak odległość od serwisu,osobiście nie chciałoby mi się dymać 200 km z jakąś popierdółką bo trzeba pod kompa motorek podłączyć.Ceny i dostępność ew części na to też trzeba spojrzeć.

Użytkownik welpa1809 edytował ten post 21 grudzień 2014 - 16:12


#26 OFFLINE   Mordeo

Mordeo

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 301 postów
  • LokalizacjaPoznań

Napisano 21 grudzień 2014 - 19:57

Raczej test zamieszczony na stronie Tohatsu nie będzie rzetelny. Nietrudno wskazać zwyciężcę...



Tohatsu tylko zamieściło test na swojej stronie.

#27 OFFLINE   Stocentymetrów

Stocentymetrów

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów

Napisano 21 grudzień 2014 - 20:35

Bierz Hondę 20 hp i bedziesz zadowolony,ja mam Yamahę 20 hp przy moim pontonie 4,5m i pływa sie super ,ale ostatnio pływałem pontonem 4,7m z Hondą 20 hp i osiągi wydawały się trochę lepsze niż mojej Yamahy.Honda łapie mniejszą kawitację i chyba jest jeszcze minimalnie cichsza,gdybym teraz miał wybierać ,brałbym Hondę za tą cenę jak ta z Nieporętu nic lepszego nie kupisz,



#28 OFFLINE   Tu nie ma ryb.

Tu nie ma ryb.

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1200 postów
  • LokalizacjaWarszawa
  • Imię:Łukasz

Napisano 21 grudzień 2014 - 21:42

wracam z wakacji i po nowym roku podjade do nieporętu czy maja je w ogole na stanie .


Użytkownik antilag edytował ten post 21 grudzień 2014 - 22:04


#29 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4796 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 grudzień 2014 - 21:55

Tohatsu tylko zamieściło test na swojej stronie.

Ciekawe, przecież Mercury i Evinrude 15hp to .... Tohatsu.


  • patu lubi to

#30 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4796 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 21 grudzień 2014 - 22:00




Bierz Hondę 20 hp i bedziesz zadowolony,ja mam Yamahę 20 hp przy moim pontonie 4,5m i pływa sie super ,ale ostatnio pływałem pontonem 4,7m z Hondą 20 hp i osiągi wydawały się trochę lepsze niż mojej Yamahy.Honda łapie mniejszą kawitację i chyba jest jeszcze minimalnie cichsza,gdybym teraz miał wybierać ,brałbym Hondę za tą cenę jak ta z Nieporętu nic lepszego nie kupisz,

 

Jeżeli Honda nie łapie kawitacji a twój silnik łapie to nic dziwnego że ma lepsze osiągi. Twoja rada w przetłumaczeniu z polskiego na nasze: Mam kiepsko zamontowaną Yamahę  z trzyłopatkową śrubą która kwituje, ale ostatnio pływałem dobrze zamontowaną Hondą z śrubą czterołopatkową która nie kawituje. Bierz Hondę bo jest lepsza :)

 

Kawitacja nie jest cechą charakterystyczną któregokolwiek producenta, a raczej złego montażu silnika, kiepskiej śruby lub konkretnego przypadku kadłuba.


Użytkownik psulek edytował ten post 21 grudzień 2014 - 22:06

  • patu i Karol Krause lubią to

#31 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 22 grudzień 2014 - 06:44

Wilk325, Trudno żeby były najlepsze jeśli Hondy i yamahy używałeś singli, Tośka i suza to twiny. Jakbyś porównał do czterocilindrowej rzędówki to byś po t i s też miał złe wspomnienia ;)
Singiel się telepie i lubi być kręcony, na wolnych będzie szarpać bo taki jego urok i zasada działania silnika spalinowego. W twinie zapłon następuje naprzemiennie a do tego tłoki się równoważą, co daje mniejsze drgania. Dwa garnki są fajniejsze, ale... Koszt remontu 2cyl większy i masa sporo większa.
IMVHO różnic w jakości uznanych producentów już nie ma. Przy zakupie używanego kieruję się stanem technicznym, a nowego cenami osprzętu i materiałów eksploatacyjnych. Chociaż na razie zakup nowego mi nie grozi ;)

Użytkownik newrom edytował ten post 22 grudzień 2014 - 06:45


#32 OFFLINE   Michał81

Michał81

    Zbanowany

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 204 postów
  • LokalizacjaWawa

Napisano 22 grudzień 2014 - 08:28

 

 

 

Kawitacja nie jest cechą charakterystyczną któregokolwiek producenta, a raczej złego montażu silnika, kiepskiej śruby lub konkretnego przypadku kadłuba.

 

 

W wielkiej części z tym się nie zgodzę, ponieważ yamaha F15/20 ma wyjątkowo małą powierzchnię płetwy. Honda ma większą. Nie raz można się przekonać, iż mimo identycznych śrub w silnikach i tego samego ustawienia w tych samych łodziach na pawęży ta z większą powierzchnią płetwy będzie zdecydowanie lepiej zachowywać się ( nie łapać kawitacji w zakrętach) jak ta z mniejsza płetwą.

Co do śruby i montażu oczywiście się zgadzam( szczególnie porównując 4 łopatową hondy do 3 łopatowej yamahy oraz fakt, że honda troszkę inaczej standaryzuje długość kolumny niż yamaha) bo to ma też olbrzymi wpływ ale nie zapominajmy o płetwie. :)

To takie moje dawne przemyślenia także na pomponie z yamą F15 i Honda BF15

 

Wybrał bym Hondę i tak w takim przypadku



#33 OFFLINE   kris1

kris1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 192 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Krzysztof

Napisano 22 grudzień 2014 - 09:04

http://www.tohatsu.d...a52f9abdbff6d88

Kto zna germański to może sobie przeczytać test bardzo rzetelny takich silników 15 km jak : evinrude, honda, mercury, suzuki, tohatsu,


Użytkownik kris1 edytował ten post 22 grudzień 2014 - 09:12


#34 OFFLINE   Stocentymetrów

Stocentymetrów

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów

Napisano 22 grudzień 2014 - 11:27

Kolego psulek,pływam różnymi jednostkami nie od wczoraj,potrafię prawidłowo ustawic i wytrymować silnik.W obydwu przypadkach wszystkie ustawienia były optymalne,kawitacja w moim przypadku dotyczy ciasnego wchodzenia w zakręt bądz zwrotu.Michał81 żeczywiscie masz rację ,problem polega na tym że Honda ma szerszą spodzinę i przez to kawitacja jest mniejsza.Yamaha jest zdecydowanie węższa,prawdopodobnie tu jest problem,może mieć też znaczenie ilość łopat,nie sprawdzałem Yamahy ze śrubą cztero łopatową.Poleciłem Łukaszowi Hondę,ponieważ mam porównanie obydwu tych silników i Honda wypadła lepiej,Moja 4letnia Yamaha ma fabryczną śrubę i o fabryczne silniki pytał Łukasz,gdybym miał wybierać raz jeszcze kupiłbym Hondę.Dodatkowo cena tej Hondy jest bardzo atrakcyjna.



#35 OFFLINE   kapi81

kapi81

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 318 postów
  • LokalizacjaOlsztyn
  • Imię:Piotr

Napisano 22 grudzień 2014 - 12:26

Proponuje zmierzyć długość stopy w Hondzie niby S i l a sa dłuższe od konkurencji, może tu tkwi problem.

#36 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4796 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 grudzień 2014 - 14:59

Akurat w przypadku Yamahy i Hondy wychodzi podobnie chyba podobnie, na pewno praktycznie tak samo dla stopy L. Natomiast różnica może być np. w wysokości pawęży, bo przecież pontony nie te same, a te 2-3 cm różnicy czasami dużo znaczy. Dodatkowo jednym z powodów stosowania śrub czterołopatkowych jest mniejsza podatność na wentylację (bo w zakrętach raczej nie ma kawitacji). Więc polecanie na podstawie porównań dwóch różnych zestawów jest trochę niedorzeczne.


Użytkownik psulek edytował ten post 22 grudzień 2014 - 15:00


#37 OFFLINE   Stocentymetrów

Stocentymetrów

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów

Napisano 22 grudzień 2014 - 17:31

Niedożeczne to jest to,że wiesz lepiej kiedy mója śruba łapie kawitację i wiesz że w zakrętach raczej jej nie łapie.Obydwa zestawy miały taką samą wysokość pawęży,taką samą szerokość ,jedynie długość była inna (20cm).Polecam Hondę na podstawie moich spostrzeżeń,dodatkowo Honda ma wygodniejszą rączkę do przenoszenia i ładowanie akumulatora,co przy coraz większym zapotrzebowaniu na prąd naszych echosond nie jest bez znaczenia.Yamaha w tym przedziale cenowym(12tyś) tego nie ma,ale nie mówię że jest zła.Gdybym wybierał jeszcze raz zdecydowałbym się na Hondę i to jest mój wybór.


  • Gobio Gobio lubi to

#38 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4796 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 grudzień 2014 - 20:17

Tak, wiem że twoja śruba nie kwituje w zakrętach, bo w zakrętach śruba wentyluje - czyli łapie powietrze, bo idzie płycej.  Kawitacja to całkiem inne zjawisko :).  Tak w skrócie - wentylacja - łapanie powietrza, kawitacja - wrzenie wody na łopatkach śruby. Obie rzeczy spowodowane są innymi czynnikami. W silniku masz płytę anty wentylacyjną czy anty kawitacyjną?

 

 

Argument z rączka i ładowaniem za rozsądne pieniądze jak najbardziej tak. Czasami ciężko złapać pewny chwyt.



#39 OFFLINE   komanch

komanch

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 137 postów
  • Lokalizacjaopolskie

Napisano 22 grudzień 2014 - 22:55

Kolego komanch drobny szczegól taki jak odległość od serwisu,osobiście nie chciałoby mi się dymać 200 km z jakąś popierdółką bo trzeba pod kompa motorek podłączyć.Ceny i dostępność ew części na to też trzeba spojrzeć.

Zgadzam się i tutaj dla mnie wygrywa Suzuki.

Ja akurat mam dylemat waham się między podstawowymi modelami Tohatsu vs Suzuki (oba mocy 10KM)

z poniższego porównania jak dla mnie wygrywa Tośka:

http://outboards.fin...s-Suzuki-DF9-9A

Lżejszy i wtrysk paliwa (serio?)


Użytkownik komanch edytował ten post 22 grudzień 2014 - 22:56


#40 OFFLINE   Stocentymetrów

Stocentymetrów

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 103 postów

Napisano 23 grudzień 2014 - 00:17

Jak to zwał tak zwał,czy ona się wętyluje (często również na prostej) czy,wrze (pewnie do sprawdzenia w warunkach laboratoryjnych ;) ) wniosek jest jeden, nie spełnia swojego zadania ,czyli nie odpycha się i jednostka zatrzymuje się.W Hondzie,możliwe że za sprawą czterech łopatek podobne zjawisko zachodziło o wiele rzadziej,dlatego teraz postawiłbym na nią.pozdrawiam






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych