aktualnie najlepszy 15-20hp do 12tyś dostepny w PL
#21 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 14:03
Kto zna germański to może sobie przeczytać test bardzo rzetelny takich silników 15 km jak : evinrude, honda, mercury, suzuki, tohatsu, yamaha
#22 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 15:24
http://www.tohatsu.d...a52f9abdbff6d88
Kto zna germański to może sobie przeczytać test bardzo rzetelny takich silników 15 km jak : evinrude, honda, mercury, suzuki, tohatsu, yamaha
Raczej test zamieszczony na stronie Tohatsu nie będzie rzetelny. Nietrudno wskazać zwyciężcę...
- Karol Krause lubi to
#23 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 15:47
Tak testy robione na zlecenie i pod "producenta"
#24 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 15:54
Najlepszy z silników to ten ,który się nie psuje i nigdy nie ma z jego użytkowaniem żadnych problemów .
Opcja dodatkowa to: taki na którego mnie stać i jeszcze jakby mało palił (choć tu cudów nie ma -swoje zeżreć musi) .
Globalizacja zrobiła już swoje i to nie te czasy gdzie były znaczne różnice pomiędzy czołowymi producentami.
Użytkownik miramar69 edytował ten post 21 grudzień 2014 - 15:56
#25 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 16:11
Użytkownik welpa1809 edytował ten post 21 grudzień 2014 - 16:12
#26 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 19:57
Raczej test zamieszczony na stronie Tohatsu nie będzie rzetelny. Nietrudno wskazać zwyciężcę...
Tohatsu tylko zamieściło test na swojej stronie.
#27 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 20:35
Bierz Hondę 20 hp i bedziesz zadowolony,ja mam Yamahę 20 hp przy moim pontonie 4,5m i pływa sie super ,ale ostatnio pływałem pontonem 4,7m z Hondą 20 hp i osiągi wydawały się trochę lepsze niż mojej Yamahy.Honda łapie mniejszą kawitację i chyba jest jeszcze minimalnie cichsza,gdybym teraz miał wybierać ,brałbym Hondę za tą cenę jak ta z Nieporętu nic lepszego nie kupisz,
#28 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 21:42
wracam z wakacji i po nowym roku podjade do nieporętu czy maja je w ogole na stanie .
Użytkownik antilag edytował ten post 21 grudzień 2014 - 22:04
#29 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 21:55
Tohatsu tylko zamieściło test na swojej stronie.
Ciekawe, przecież Mercury i Evinrude 15hp to .... Tohatsu.
- patu lubi to
#30 OFFLINE
Napisano 21 grudzień 2014 - 22:00
Bierz Hondę 20 hp i bedziesz zadowolony,ja mam Yamahę 20 hp przy moim pontonie 4,5m i pływa sie super ,ale ostatnio pływałem pontonem 4,7m z Hondą 20 hp i osiągi wydawały się trochę lepsze niż mojej Yamahy.Honda łapie mniejszą kawitację i chyba jest jeszcze minimalnie cichsza,gdybym teraz miał wybierać ,brałbym Hondę za tą cenę jak ta z Nieporętu nic lepszego nie kupisz,
Jeżeli Honda nie łapie kawitacji a twój silnik łapie to nic dziwnego że ma lepsze osiągi. Twoja rada w przetłumaczeniu z polskiego na nasze: Mam kiepsko zamontowaną Yamahę z trzyłopatkową śrubą która kwituje, ale ostatnio pływałem dobrze zamontowaną Hondą z śrubą czterołopatkową która nie kawituje. Bierz Hondę bo jest lepsza
Kawitacja nie jest cechą charakterystyczną któregokolwiek producenta, a raczej złego montażu silnika, kiepskiej śruby lub konkretnego przypadku kadłuba.
Użytkownik psulek edytował ten post 21 grudzień 2014 - 22:06
- patu i Karol Krause lubią to
#31 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 06:44
Singiel się telepie i lubi być kręcony, na wolnych będzie szarpać bo taki jego urok i zasada działania silnika spalinowego. W twinie zapłon następuje naprzemiennie a do tego tłoki się równoważą, co daje mniejsze drgania. Dwa garnki są fajniejsze, ale... Koszt remontu 2cyl większy i masa sporo większa.
IMVHO różnic w jakości uznanych producentów już nie ma. Przy zakupie używanego kieruję się stanem technicznym, a nowego cenami osprzętu i materiałów eksploatacyjnych. Chociaż na razie zakup nowego mi nie grozi
Użytkownik newrom edytował ten post 22 grudzień 2014 - 06:45
#32 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 08:28
Kawitacja nie jest cechą charakterystyczną któregokolwiek producenta, a raczej złego montażu silnika, kiepskiej śruby lub konkretnego przypadku kadłuba.
W wielkiej części z tym się nie zgodzę, ponieważ yamaha F15/20 ma wyjątkowo małą powierzchnię płetwy. Honda ma większą. Nie raz można się przekonać, iż mimo identycznych śrub w silnikach i tego samego ustawienia w tych samych łodziach na pawęży ta z większą powierzchnią płetwy będzie zdecydowanie lepiej zachowywać się ( nie łapać kawitacji w zakrętach) jak ta z mniejsza płetwą.
Co do śruby i montażu oczywiście się zgadzam( szczególnie porównując 4 łopatową hondy do 3 łopatowej yamahy oraz fakt, że honda troszkę inaczej standaryzuje długość kolumny niż yamaha) bo to ma też olbrzymi wpływ ale nie zapominajmy o płetwie.
To takie moje dawne przemyślenia także na pomponie z yamą F15 i Honda BF15
Wybrał bym Hondę i tak w takim przypadku
#33 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 09:04
http://www.tohatsu.d...a52f9abdbff6d88
Kto zna germański to może sobie przeczytać test bardzo rzetelny takich silników 15 km jak : evinrude, honda, mercury, suzuki, tohatsu,
Użytkownik kris1 edytował ten post 22 grudzień 2014 - 09:12
#34 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 11:27
Kolego psulek,pływam różnymi jednostkami nie od wczoraj,potrafię prawidłowo ustawic i wytrymować silnik.W obydwu przypadkach wszystkie ustawienia były optymalne,kawitacja w moim przypadku dotyczy ciasnego wchodzenia w zakręt bądz zwrotu.Michał81 żeczywiscie masz rację ,problem polega na tym że Honda ma szerszą spodzinę i przez to kawitacja jest mniejsza.Yamaha jest zdecydowanie węższa,prawdopodobnie tu jest problem,może mieć też znaczenie ilość łopat,nie sprawdzałem Yamahy ze śrubą cztero łopatową.Poleciłem Łukaszowi Hondę,ponieważ mam porównanie obydwu tych silników i Honda wypadła lepiej,Moja 4letnia Yamaha ma fabryczną śrubę i o fabryczne silniki pytał Łukasz,gdybym miał wybierać raz jeszcze kupiłbym Hondę.Dodatkowo cena tej Hondy jest bardzo atrakcyjna.
#35 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 12:26
#36 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 14:59
Akurat w przypadku Yamahy i Hondy wychodzi podobnie chyba podobnie, na pewno praktycznie tak samo dla stopy L. Natomiast różnica może być np. w wysokości pawęży, bo przecież pontony nie te same, a te 2-3 cm różnicy czasami dużo znaczy. Dodatkowo jednym z powodów stosowania śrub czterołopatkowych jest mniejsza podatność na wentylację (bo w zakrętach raczej nie ma kawitacji). Więc polecanie na podstawie porównań dwóch różnych zestawów jest trochę niedorzeczne.
Użytkownik psulek edytował ten post 22 grudzień 2014 - 15:00
#37 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 17:31
Niedożeczne to jest to,że wiesz lepiej kiedy mója śruba łapie kawitację i wiesz że w zakrętach raczej jej nie łapie.Obydwa zestawy miały taką samą wysokość pawęży,taką samą szerokość ,jedynie długość była inna (20cm).Polecam Hondę na podstawie moich spostrzeżeń,dodatkowo Honda ma wygodniejszą rączkę do przenoszenia i ładowanie akumulatora,co przy coraz większym zapotrzebowaniu na prąd naszych echosond nie jest bez znaczenia.Yamaha w tym przedziale cenowym(12tyś) tego nie ma,ale nie mówię że jest zła.Gdybym wybierał jeszcze raz zdecydowałbym się na Hondę i to jest mój wybór.
- Gobio Gobio lubi to
#38 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 20:17
Tak, wiem że twoja śruba nie kwituje w zakrętach, bo w zakrętach śruba wentyluje - czyli łapie powietrze, bo idzie płycej. Kawitacja to całkiem inne zjawisko . Tak w skrócie - wentylacja - łapanie powietrza, kawitacja - wrzenie wody na łopatkach śruby. Obie rzeczy spowodowane są innymi czynnikami. W silniku masz płytę anty wentylacyjną czy anty kawitacyjną?
Argument z rączka i ładowaniem za rozsądne pieniądze jak najbardziej tak. Czasami ciężko złapać pewny chwyt.
#39 OFFLINE
Napisano 22 grudzień 2014 - 22:55
Kolego komanch drobny szczegól taki jak odległość od serwisu,osobiście nie chciałoby mi się dymać 200 km z jakąś popierdółką bo trzeba pod kompa motorek podłączyć.Ceny i dostępność ew części na to też trzeba spojrzeć.
Zgadzam się i tutaj dla mnie wygrywa Suzuki.
Ja akurat mam dylemat waham się między podstawowymi modelami Tohatsu vs Suzuki (oba mocy 10KM)
z poniższego porównania jak dla mnie wygrywa Tośka:
http://outboards.fin...s-Suzuki-DF9-9A
Lżejszy i wtrysk paliwa (serio?)
Użytkownik komanch edytował ten post 22 grudzień 2014 - 22:56
#40 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2014 - 00:17
Jak to zwał tak zwał,czy ona się wętyluje (często również na prostej) czy,wrze (pewnie do sprawdzenia w warunkach laboratoryjnych ) wniosek jest jeden, nie spełnia swojego zadania ,czyli nie odpycha się i jednostka zatrzymuje się.W Hondzie,możliwe że za sprawą czterech łopatek podobne zjawisko zachodziło o wiele rzadziej,dlatego teraz postawiłbym na nią.pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych