Witam Szanownych Kolegów. Zamierzam kupić silnik 6 KM ale po przeczytaniu niezliczonej ilości artykułów mam mętlik w głowie i dlatego też chciałem się zwrócić do Was z prośbą o doradztwo w zakupie - jakiś konkretny model, jedno czy dwu cylindrowy - wady i zalety. Wiem tylko, że musi to być 6 KM ze względu na wagę - silnik będzie będzie dosyć często transportowany jak również nie zależy mi na "kosmicznych" prędkościach. Obecnie posiadam Yamahę 4 KM ale czasami brakuje jej mocy szczególnie na rzece (Narew) przy wyższym stanie wody. A może ktoś z Was ewentualnie posiada jakiś ciekawy silnik w super stanie do sprzedaży lub też chciałby się zamienić z 6 na 4 KM.
silnik zaburtowy 6 KM
#1 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 21:51
#2 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 21:59
Na czym pływasz, łódka czy ponton? Jaka spota silnika krótka czy długa?
#3 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:10
Przyłączę się bo też zamierzam kupić silnik 6 KM ze wzgledu właśnie na mobilność. Jako, że będzie uzywany także do trolla to celuję w czterosuw.
Zrobiłem małe rozeznanie i nowsze modele 6 km wszystkich wiodących firm są jednocylindrowe. Waga 25-27 kg.
Z ważniejszych rzeczy różni je posiadanie lub brak wewnętrznego zbiornika paliwa a także gniazdko ładowania aku.
Wytypowałem wstępnie 3 modele: Mercury F6M , Tohatsu MF6 i Suzuki DF6S.
#4 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:19
Pływam na "starym" polsporcie 4,20 m waga ok 130 kg. Potrzebny mi silnik z krótką stopą. Z tego co wyczytałem to Mercury jest chyba najgłośniejszym silnikiem, a ilość decybeli w sumie też ma znaczenie.
#5 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:24
Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:24
#6 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:24
Podobno Honda najgłośniejsza. Silnik od kosiarki...
Jest jeszcze Yamaha F4,5,6. Podobno łatwo tą F4 przerobić do F6:
http://forum-motorow...5-amhl-f6-cmhl/
#7 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:26
Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km
Jaki ponton wchodzi w ślizg z dwójką osób z tą Yamaszką?
#8 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:34
Jaki maksymalnie wejdzie to pewnie pojęcie względne od bagażu, wagi pasażerów i wagi samego pontonu... w każdym razie 3,40 jeszcze wchodzi.
#9 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:36
A ludziska tutaj piszą , że we dwie osoby można o ślizgu zapomnieć przy 6 konikach.
- Łukasz Z 86 lubi to
#10 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:37
Nie wiedziałem, też że 4 KM można przerobić na 6 KM.
#11 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:39
Moment obrotowy wynika z pojemności i wg mnie i paru osób z, którymi gadałem ważniejszy od mocy chociaż się z nią poprzez pojemność nijako wiąże.
Jakbym słuchał wszystkiego co piszą to bym w trampkach samych chodził, ale Ci... bo będzie lincz publiczny
Edit: Yamaszka ma spore pojemności i fajnie się zbiera od dołu poza tym 4-suw, umówmy się też, że ślizg a ślizg to różnica, przy f6a łba nie urwie na wietrze
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:43
#12 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:45
Nie wiedziałem, też że 4 KM można przerobić na 6 KM.
W 2-suwie łatwiej, ale nie znaczy, że przy 4-suwie się nie opłaci. Ciekawe czy przy tych yamaszkach mających od 4 do 6km te same pojemności byłaby zauważalna różnica po tuningu.
Edit: W sumie tuning a tuning to też różnica, zależy do zmiany czego by się ograniczyć i kto by zrobił
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:47
- Lipek.Paweł lubi to
#13 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:55
Masz kilka postów wyżej linka. Trzy iglice i moduł CDI z szóstki.
#14 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 23:03
Masz kilka postów wyżej linka. Trzy iglice i moduł CDI z szóstki.
Faktycznie nawet wylot ten sam, ciekawe ile moduł z 6-tki kosztuje.
Z drugiej strony w używkach 4 czy 6 dostaniesz w podobnych pieniądzach, zależy co się i gdzie trafi
#15 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 23:20
Do nówki się przymierzę. Podobna za granicą można taniej trochę wyrwać. Poczeszę neta.
- Bober18 lubi to
#16 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 05:02
Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km
Napisz kolego ile ważycie razem , jeżeli po 60 kg to uwierzę że wejdziecie w ślizg...Ja ważę 85 kg i kolega 90 trochę gratów i nie ma mowy o ślizgu...
- DamianD lubi to
#17 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 07:06
Do porządnego pływania to minimum 8hp najlepiej 10 oczywiście w czterosuwie, takie silniki to już dwa cylindry i ważą tylko ok 40 kg.
#18 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 07:12
Użytkownik pmiszk1 edytował ten post 07 styczeń 2015 - 07:14
#19 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 07:38
Koledzy dajcie sobie spokój z tymi 6hp, bo to są tylko dobrze pod rasowane 4 kone silniczki jedno cylindrowe, do pchanią wody i pontonu nadają się ale nic więcej.
Do porządnego pływania to minimum 8hp najlepiej 10 oczywiście w czterosuwie, takie silniki to już dwa cylindry i ważą tylko ok 40 kg.
Wiem, że najlepiej odrzutowy od razu kupić. Pozostanę przy tym 25 kg. 40-tki nie założę sam w trudnych warunkach.
#20 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 07:40
Nie będę się sprzeczał, bo nie ma o co, jak ktoś się uprze to przyznam rację
Ze swojej strony powiem tylko tyle, że 6 koni a 6 koni robi czasem wielką różnicę: pojemność, moment obrotowy, mierzona moc km jest zaokrąglana raz w jedną a raz w drugą stronę, sprawność, nie mówiąc już o podantości samego pontonu do wchodzenia w ślizg
Tak jak w autach jedno i drugie o takiej samej ilości koni będzie mieć różne osiągi np. opel omega 3.0 2011ps, mitsubushi eclipse 3.0 211ps oraz mustang 4.0 212ps, różnica między nimi znaczna, mam wymieniać dalej?
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych