Witam Szanownych Kolegów. Zamierzam kupić silnik 6 KM ale po przeczytaniu niezliczonej ilości artykułów mam mętlik w głowie i dlatego też chciałem się zwrócić do Was z prośbą o doradztwo w zakupie - jakiś konkretny model, jedno czy dwu cylindrowy - wady i zalety. Wiem tylko, że musi to być 6 KM ze względu na wagę - silnik będzie będzie dosyć często transportowany jak również nie zależy mi na "kosmicznych" prędkościach. Obecnie posiadam Yamahę 4 KM ale czasami brakuje jej mocy szczególnie na rzece (Narew) przy wyższym stanie wody. A może ktoś z Was ewentualnie posiada jakiś ciekawy silnik w super stanie do sprzedaży lub też chciałby się zamienić z 6 na 4 KM.
silnik zaburtowy 6 KM
#1 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 21:51
#2 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 21:59
Na czym pływasz, łódka czy ponton? Jaka spota silnika krótka czy długa?
#3 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:10
Przyłączę się bo też zamierzam kupić silnik 6 KM ze wzgledu właśnie na mobilność. Jako, że będzie uzywany także do trolla to celuję w czterosuw.
Zrobiłem małe rozeznanie i nowsze modele 6 km wszystkich wiodących firm są jednocylindrowe. Waga 25-27 kg.
Z ważniejszych rzeczy różni je posiadanie lub brak wewnętrznego zbiornika paliwa a także gniazdko ładowania aku.
Wytypowałem wstępnie 3 modele: Mercury F6M , Tohatsu MF6 i Suzuki DF6S.
#4 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:19
Pływam na "starym" polsporcie 4,20 m waga ok 130 kg. Potrzebny mi silnik z krótką stopą. Z tego co wyczytałem to Mercury jest chyba najgłośniejszym silnikiem, a ilość decybeli w sumie też ma znaczenie.
#5 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:24
Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:24
#6 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:24
Podobno Honda najgłośniejsza. Silnik od kosiarki...
Jest jeszcze Yamaha F4,5,6. Podobno łatwo tą F4 przerobić do F6:
http://forum-motorow...5-amhl-f6-cmhl/
#7 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:26
Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km
Jaki ponton wchodzi w ślizg z dwójką osób z tą Yamaszką?
#8 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:34
Jaki maksymalnie wejdzie to pewnie pojęcie względne od bagażu, wagi pasażerów i wagi samego pontonu... w każdym razie 3,40 jeszcze wchodzi.
#9 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:36
A ludziska tutaj piszą , że we dwie osoby można o ślizgu zapomnieć przy 6 konikach.
- Łukasz Z 86 lubi to
#10 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:37
Nie wiedziałem, też że 4 KM można przerobić na 6 KM.
#11 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:39
Moment obrotowy wynika z pojemności i wg mnie i paru osób z, którymi gadałem ważniejszy od mocy chociaż się z nią poprzez pojemność nijako wiąże.
Jakbym słuchał wszystkiego co piszą to bym w trampkach samych chodził, ale Ci... bo będzie lincz publiczny
Edit: Yamaszka ma spore pojemności i fajnie się zbiera od dołu poza tym 4-suw, umówmy się też, że ślizg a ślizg to różnica, przy f6a łba nie urwie na wietrze
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:43
#12 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:45
Nie wiedziałem, też że 4 KM można przerobić na 6 KM.
W 2-suwie łatwiej, ale nie znaczy, że przy 4-suwie się nie opłaci. Ciekawe czy przy tych yamaszkach mających od 4 do 6km te same pojemności byłaby zauważalna różnica po tuningu.
Edit: W sumie tuning a tuning to też różnica, zależy do zmiany czego by się ograniczyć i kto by zrobił
Użytkownik Tomek88 edytował ten post 06 styczeń 2015 - 22:47
- Lipek.Paweł lubi to
#13 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 22:55
Masz kilka postów wyżej linka. Trzy iglice i moduł CDI z szóstki.
#14 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 23:03
Masz kilka postów wyżej linka. Trzy iglice i moduł CDI z szóstki.
Faktycznie nawet wylot ten sam, ciekawe ile moduł z 6-tki kosztuje.
Z drugiej strony w używkach 4 czy 6 dostaniesz w podobnych pieniądzach, zależy co się i gdzie trafi
#15 OFFLINE
Napisano 06 styczeń 2015 - 23:20
Do nówki się przymierzę. Podobna za granicą można taniej trochę wyrwać. Poczeszę neta.
- Bober18 lubi to
#16 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 05:02
Pływałem kolegi yamaszką F6A i brzęczy jak komar, ponton z 2 osobami wchodzi w ślizg, perpetum mobile i dodatkowy zbiornik to tylko zbędny bagaż przy całodziennym podpływaniu. Nie wiem co prawda ile w trolu by pociągnął, ale naprawdę b.mało pali. Swoje kosztuje jednak i wyraźnie cięższy od 2-suwa 4km
Napisz kolego ile ważycie razem , jeżeli po 60 kg to uwierzę że wejdziecie w ślizg...Ja ważę 85 kg i kolega 90 trochę gratów i nie ma mowy o ślizgu...
- DamianD lubi to
#17 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 07:06
Do porządnego pływania to minimum 8hp najlepiej 10 oczywiście w czterosuwie, takie silniki to już dwa cylindry i ważą tylko ok 40 kg.
#18 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 07:12
Użytkownik pmiszk1 edytował ten post 07 styczeń 2015 - 07:14
#19 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 07:38
Koledzy dajcie sobie spokój z tymi 6hp, bo to są tylko dobrze pod rasowane 4 kone silniczki jedno cylindrowe, do pchanią wody i pontonu nadają się ale nic więcej.
Do porządnego pływania to minimum 8hp najlepiej 10 oczywiście w czterosuwie, takie silniki to już dwa cylindry i ważą tylko ok 40 kg.
Wiem, że najlepiej odrzutowy od razu kupić. Pozostanę przy tym 25 kg. 40-tki nie założę sam w trudnych warunkach.
#20 OFFLINE
Napisano 07 styczeń 2015 - 07:40
Nie będę się sprzeczał, bo nie ma o co, jak ktoś się uprze to przyznam rację
Ze swojej strony powiem tylko tyle, że 6 koni a 6 koni robi czasem wielką różnicę: pojemność, moment obrotowy, mierzona moc km jest zaokrąglana raz w jedną a raz w drugą stronę, sprawność, nie mówiąc już o podantości samego pontonu do wchodzenia w ślizg
Tak jak w autach jedno i drugie o takiej samej ilości koni będzie mieć różne osiągi np. opel omega 3.0 2011ps, mitsubushi eclipse 3.0 211ps oraz mustang 4.0 212ps, różnica między nimi znaczna, mam wymieniać dalej?