Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jak wykonać pierwszego jerka - nowy artykuł


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
99 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   pitt

pitt

    Jadę na ryby ... na zawsze

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9353 postów

Napisano 30 kwiecień 2006 - 07:22

ten pierwszy jest zawsze najtrudniejszy :D
grubosc drutu tez mi od razu w oko wpadla - anemiczna troche
@szczuply maciek, a jak ty go wywazyles, skoro on nie jest zaimpregnowany?

#62 OFFLINE   szczuply_maciek

szczuply_maciek

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 346 postów
  • Lokalizacjatam gdzie szczupłe :-)
  • Imię:Maciek
  • Nazwisko:Mazur

Napisano 30 kwiecień 2006 - 09:27

Witam

Szczerze powiedziawszy ten drut mi też nie pasuje, ale na razie nie mam nic innego. Nawet go nie wklejałem jeszcze, będę starał się wstawić tam coś mocniejszego (przeczesuję Allegro w poszukiwaniu ale na razie lipa ;() Utwierdziliście mnie w moich podejrzeniach że ten drut to raczej na kropkowe wobki :D
Dzięki chłopaki.

pozdrawiam Maciek

#63 OFFLINE   siudak

siudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 postów
  • LokalizacjaWejherowo

Napisano 30 kwiecień 2006 - 12:22

@Maćku, drucik to najważnijsze, reszta jest ok.
możesz kupić druty tu: http://wiremet.pl/ 1,2mm nierdzewny chromo-niklowy drut po przesyceniu (miękki) wysyłają za pobraniem.

Tomek


#64 OFFLINE   Waci

Waci

    Forumowicz

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 156 postów
  • Lokalizacjato tu to tam

Napisano 30 kwiecień 2006 - 16:46

Drut można kupić w hurtowniach spawalniczych. Najlepszy do nierdzewki bo nie rdzewieje :lol: można też kupić w sklepach z materiałami dla stomatologów ale będzie drożej.
Co do wykonanego modelu postaraj się bardziej go wykończyć. Moim skromnym zdaniem wymaga jeszcze zaokrąglenia od strony głowy i zwężenia oraz zaokrąglenia od strony ogona. Wierz mi będzie lepiej pracował. Bez urazy to tylko konstruktywna krytyka. B) A możesz napisać jak go wyważałeś?


#65 OFFLINE   szczuply_maciek

szczuply_maciek

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 346 postów
  • Lokalizacjatam gdzie szczupłe :-)
  • Imię:Maciek
  • Nazwisko:Mazur

Napisano 01 maj 2006 - 07:38

Witam

Waci co do wyważenia moja metoda była czysto inżynierska kawałek kartki parę notatek z Wytrzymałości Materiałów i dotarłem (mam nadzieję) do rozsądnego wyniku. Cóż takie skrzywienie naukowe. Co do reszty uwag co do kształtu to spoko spróbuję coś jeszcze zakombinować. Nie traktuję tego jako krytykę Waci, każda rada mi się przyda za którą dziękuję :D


pozdrawiam Maciek

#66 OFFLINE   Waci

Waci

    Forumowicz

  • Forumowicze
  • PipPip
  • 156 postów
  • Lokalizacjato tu to tam

Napisano 01 maj 2006 - 21:34

Apropos malowania przez firanę. Dobre efekty uzyskuje się malując przez siatkę taką jak do włosów. Trzeba mamie lub żonie podwędzić. :lol: Uzyskana kratka bardzo przypomina rybią łuskę.

#67 OFFLINE   benito

benito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 457 postów
  • Lokalizacjasiedzące (szczecin)

Napisano 20 grudzień 2006 - 22:34

@siudak

Ten drut chromoniklowy kupuje sie na metry czy jest sprzedawany w szpulach?

Ten moj spawalniczy jest dobry lecz troche klopotliwy podczas wyginania oczek.

#68 OFFLINE   siudak

siudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 postów
  • LokalizacjaWejherowo

Napisano 20 grudzień 2006 - 22:45

wiremet sprzedaje na kg. 0.8mm wychodzi około 110m cena około 30zł im cieńszy tym droższy za kg. Do woblerów polecam póltwardy, dobrze się formuje. Minimalnie kupowałem 0,5kg i wysłali za pobraniem.

Można kupić drut w OBI krążek nierdzewki 9m kosztuje 8zł.

siudak

#69 OFFLINE   siudak

siudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 postów
  • LokalizacjaWejherowo

Napisano 20 grudzień 2006 - 22:53

i jeszcze jedno, nawet najtwardszy drut mozna łatwo formować tylko trzeba uzywać szczypiec najwyższej jakosci, mi wpadły kiedyś w rece narzędzia dentystyczne, cudownie się tym pracuje, nawet dental wywija się jak świński ogonek. :D

#70 OFFLINE   Yeah

Yeah

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 760 postów
  • LokalizacjaDar es Salaam

Napisano 20 grudzień 2006 - 22:56

Witam

Szczerze powiedziawszy ten drut mi też nie pasuje, ale na razie nie mam nic innego. Nawet go nie wklejałem jeszcze, będę starał się wstawić tam coś mocniejszego (przeczesuję Allegro w poszukiwaniu ale na razie lipa ;() Utwierdziliście mnie w moich podejrzeniach że ten drut to raczej na kropkowe wobki :D
Dzięki chłopaki.

pozdrawiam Maciek


jak sprawa drutu cię chwilowo stopuje, a nie masz nic lepszego, spróbuj pokombinować ze spinaczami biurowymi :D

#71 OFFLINE   siudak

siudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 postów
  • LokalizacjaWejherowo

Napisano 20 grudzień 2006 - 23:01

Jeden raz użyłem spinacza, drut zardzewiał po jednym łowieniu i sobie odpuściłem. Są one wykonane ze stopów żelaza i pokryte galwanicznie cynkiem lub innym metalem, po łowieniu oczka są poobdzierane z powłoki i rdzewieją bardzo szybko. Jednak dla zrobienia sztuki do testów na pewno wystarczą.


#72 OFFLINE   benito

benito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 457 postów
  • Lokalizacjasiedzące (szczecin)

Napisano 21 grudzień 2006 - 22:24

Tak w ogole to dobrze jest wklejac oczka ze skreconego drutu w okreslony sposob czyli tak jak jest pokazane na rysunku. Ja tak robie tylko po to by miec wieksza pewnosc, ze podczas holu oczka nie wypadna. Moze to niepotrzebny zabieg ale nie szkodzi go stosowac :D

Załączone pliki

  • Załączony plik  jerk.bmp   38,97 KB   154 Ilość pobrań


#73 OFFLINE   siudak

siudak

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 postów
  • LokalizacjaWejherowo

Napisano 22 grudzień 2006 - 00:15

Tak też można. Ja przy montażu oczek na wkręty raczej sugeruję się umiejscowieniem steru i obciążenia. Zwracam uwagę bym mógł wykonać nacięcie i otwory tak by minąć się z drutem. Nie chcę tępić wiertła i mam pełny zakres ruchów przy wklejaniu steru.

siudak

#74 OFFLINE   benito

benito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 457 postów
  • Lokalizacjasiedzące (szczecin)

Napisano 22 grudzień 2006 - 19:56

Ja najpierw daje obciazenie a potem przy wkrecaniu jak i wklejaniu oczek musze przewiercic olow jesli stosuje wyzej pokazany na rysunku sposob B)

#75 OFFLINE   FISH

FISH

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 619 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 25 grudzień 2006 - 20:15

Witam.
Ja drut kupuję w składach budowlanych na wagę,jest tani i się sprawdza.Służy do wiązania zbrojenia na budowach,tylko bieżcie ten nierdzewny!Używam 0,8 i 1,2mm jest mięki dzięki czemu dobrze się formuje oczka.
Obciążanie.Najpierw odlewam z ołowiu pręt o grubości 7,5mm.Robię go na zapas.Następnie tnę go na odpowiednie długości w zależności od potrzebnej mi gramatury.W woblerze wiercę otwór 8mm(jeden lub więcej)i po włożeniu ciężarka zalewam żywicą poliestrową.Zalewanie płynnym ołowiem wystruganego korpusu to kłopotliwa i zbyteczna praktyka.
Oczka oczywiście wklejam oddzielnie i nie bawie się w żadne stelarze całościowe.Prawidłowo wklejone jest nie do wyrwania,pęka linka 40funtowa.
Pozdrawiam wszystkich ambitnych rzemieśników.

#76 OFFLINE   benito

benito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 457 postów
  • Lokalizacjasiedzące (szczecin)

Napisano 25 grudzień 2006 - 22:08

Ja tez odlewam preciki z olowiu. Potrzebna jest metalowa rurka (wazne by byla rowniutka bez znieksztalcen) i plynny olow :D

#77 OFFLINE   benito

benito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 457 postów
  • Lokalizacjasiedzące (szczecin)

Napisano 25 grudzień 2006 - 22:17

@FISH

Uzywasz moze drutu ocynkowanego? Chodzi mi o ten ze skladow budowlanych.

#78 OFFLINE   FISH

FISH

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 619 postów
  • LokalizacjaWłodawa

Napisano 25 grudzień 2006 - 23:15

Podczas formowania oczka powłoka na pewno się uszkadza ale drut nie rdzewieje.To nie jest zwykły ocynk.Kup w kilku miejscach i wybierz najlepszy,kosztuje grosze.Trzeba trafić,ten bardziej się błyszczy niż cynkowany.

#79 OFFLINE   benito

benito

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 457 postów
  • Lokalizacjasiedzące (szczecin)

Napisano 25 grudzień 2006 - 23:24

@FISH

Widzialem juz ten drut w NOMI. Kiedys po rozbrojeniu rapalki dokopalem sie do stelazu-byl wykonany z tak samo miekkiego drutu :wacko: Jak dla mnie jest on za miekki

#80 OFFLINE   pafek

pafek

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 772 postów
  • Lokalizacjapstrągowe strumienie

Napisano 27 grudzień 2006 - 10:28

Wszyscy piszą o prawidłowym wklejeniu oczek, czyli o jakim ?:D może ktoś rozwinąć.

Czy można wklejać oczko do 5-6 cm balsy, której się wcześniej niczym nie utwardzało (pokost itp).