Conquest/Cardiff 50 DC
#41 OFFLINE
Napisano 14 październik 2009 - 12:11
#42 OFFLINE
Napisano 14 październik 2009 - 14:46
mam jedno pytanko - jaką to to ma przekładnie?
znowu jakiś stop aluminium, czy zwykła, mocarna jak w 50/51?
orientuję się ktoś? bo nie wiem czy się już napalać.
pozdrówka
[/quote]
No właśnie podłączam się do pytania!!!!
[/quote]
A co to za roznica?
[/quote]
dla mnie zasadnicza. po prostu nie wierzé w te aliminowe przekadnie. jak mam wywalic $600 na mynek to chcialbym azeby spelnial moje oczekiwania w sferze konstrukcyjnej.
oczywiscie nie twierdze ze te aluminiowe sa do bani. takie moje widzi mi sie po prostu.
pozdrówka
#43 OFFLINE
Napisano 14 październik 2009 - 15:08
#44 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 10:18
nikt mi nie odpowiedział, wiec sam się wysiliłem
oto odpowiedź od japanprofishing:
Hi Chris
Shimano website said that drive gear material is extra super duralumin.
Thank you for asking
JPF
Tsuyoshi
sprawa zatem jasna - aluminium. chyba siÄ™ nie zdecyduje.
pozdrówka
#45 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 11:37
#46 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 14:31
wymienic mozna, ale dla mnie nie ma to kompletnie sensu. troche chyba shimano pokpilo sprawe, chociaz w topowych dc powinni uzyc najlepszych materialów. co z tego jak cala konstrucja pancerna, podczas gdy do najwaznieszej czesci mlynka uzywa sie aluminium, choc by i bylo niewiadomo jak kosmiczne. zawiedziony jestem. chyba raczej zsorane przy moim podkreconym 51.
pozdrowka
#47 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 17:44
#48 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 18:49
nie wiem co tam jest w 51s dc ale zastanawiam się czy w przypadku konstrukcji UL o w sumie niewielkim przełożeniu i braku konieczności przenoszenia dużych obciążeń ma to jakiekolwiek znaczenie.
w 51S jest jakis lekki stop. Ten sam co w Curado 101D i Chronarchu 51MG.
w mlynku za 600$ powinno byc wszytko TOP. Inaczej jest to dlamnie przynajmniej niezrozumiale.
JW
#49 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 19:14
#50 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 19:35
nie wiem co tam jest w 51s dc ale zastanawiam się czy w przypadku konstrukcji UL o w sumie niewielkim przełożeniu i braku konieczności przenoszenia dużych obciążeń ma to jakiekolwiek znaczenie.
[/quote]
w 51S jest jakis lekki stop. Ten sam co w Curado 101D i Chronarchu 51MG.
w mlynku za 600$ powinno byc wszytko TOP. Inaczej jest to dlamnie przynajmniej niezrozumiale.
JW
[/quote]
Czyli Steez nie jest top, bo ma tez z aluminium? Dla mnie taki tok myslenia to bzdura po prostu!
#51 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 19:39
Myślę sobie jednak, że inżynierowie shimano nie są gorsi od polskich myślicieli i wszystko dokładnie sprawdzili i obliczyli. W projektowaniu bowiem multiplikatorów mają zdecydowanie więcej doświadczenia.
Pozdrawiam
Remek
#52 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 19:41
Ma ktoÅ› dane o masie szpulki??
Masa szpulki to jedno - nie mam danych, a sprawność układu DC to drugie. Dla mnie odśrodkowy w tradycyjnym SS był na prawdę świetny i precyzyjny, Availa nie znam ale z tego co piszecie też niczego sobie, DC - czas pokaże, jak pojawią się pierwsze opinie użytkowników.
#53 OFFLINE
Napisano 16 październik 2009 - 19:56
Optymalizacja jest bardzo ważna. Wybiera się takie materiały, które wytrzymają, a jednocześnie spełnią wszelkie wymagania użytkowe. Gorzej jeśli optymalizacja=oszczędzanie na kosztach wytworzenia. Moim zdaniem w tym przypadku nie ma na to miejsca.
Myślę sobie jednak, że inżynierowie shimano nie są gorsi od polskich myślicieli i wszystko dokładnie sprawdzili i obliczyli. W projektowaniu bowiem multiplikatorów mają zdecydowanie więcej doświadczenia.
Pozdrawiam
Remek
Otoz to! Zgadzam sie w 110%
Ponadto Durlauminium jest uzywane w lotnictwie, wiec dla mnie obawy co do wytrzymalosci tego materialu sa nie na miejscu.
Dla skeptykow.
Stal S235 (najslabsza stal uzywana w budownictwie) ma wytrzymalosc na rozciaganie w granicach 500 MPa.
Duraluminium natomiast 420-500 MPa.
#54 OFFLINE
Napisano 17 październik 2009 - 08:19
Ma ktoÅ› dane o masie szpulki??
[/quote]
Masa szpulki to jedno - nie mam danych, a sprawność układu DC to drugie. Dla mnie odśrodkowy w tradycyjnym SS był na prawdę świetny i precyzyjny, Availa nie znam ale z tego co piszecie też niczego sobie, DC - czas pokaże, jak pojawią się pierwsze opinie użytkowników.
[/quote]
Ale będzie Ci wiadomo własnie otrzymałem availowskie szpulki, dla siebie zostawie tylko jedną do 51S.
Postaram się napisac coś więcej o niej, czy serio jest jeszcze bardziej ultralight.
#55 OFFLINE
Napisano 17 październik 2009 - 13:33
Panowie, po prostu REWELEACJA! Jak tylko będe miał czas to opisze ją szczegółowo + dodam jakiś filmik z testów rzutowych, musze tylko znalezc czas i pogode.
Narazie testowałem ją z hamulcem odśrodkowym ale w najblizszym czasie postaram się o bloczki magnetyczne, wtedy powinna miec jeszcze lepsze osiagi.
#56 OFFLINE
Napisano 25 październik 2009 - 08:59
#57 OFFLINE
Napisano 26 październik 2009 - 09:39
Miałem w łapie Conquest/Cardiff 50 DC, śmigałem - JEST ZAJEBISTY
taaaaaaaa, przypadek Lady_D jest szczegolny. najpierw sceptyzm, pozniej po co mi to, pozniej podpiecie do kij, kilka rzutow i ... nastepuje intensywny rozwoj wirusa z dosc powazna expansja
#58 OFFLINE
Napisano 26 październik 2009 - 09:43
Miałem w łapie Conquest/Cardiff 50 DC, śmigałem - JEST ZAJEBISTY
[/quote]
taaaaaaaa, przypadek Lady_D jest szczegolny. najpierw sceptyzm, pozniej po co mi to, pozniej podpiecie do kij, kilka rzutow i ... nastepuje intensywny rozwoj wirusa z dosc powazna expansja
[/quote]
Na dodatek dzisiaj mnie zaraził przez telefon łobuz jeden.
#59 OFFLINE
Napisano 26 październik 2009 - 11:55
To chyba będzie w innej relacji. Sorki
Eeee. A jednak. W końcu niektórzy już widzieli
.
Załączone pliki
#60 OFFLINE
Napisano 27 październik 2009 - 09:05
.