Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Przyczepa podłodziowa - rolki, płozy czy podpory?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
834 odpowiedzi w tym temacie

#101 OFFLINE   cabage

cabage

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 1518 postów
  • LokalizacjaOpole
  • Imię:Marcin
  • Nazwisko:Tohatsu/Mercury/Lowrance/MG/Ram Mounts

Napisano 02 marzec 2017 - 23:24

Koledzy są jakieś gotowe przyczepki z płozami (sprawdzone) w budżecie do około 2500 +/- zł ? Ewentualnie coś trochu drożej ale sprawdzonego Mam na oku Brenderup 8815 ale cena 3300 to ciut za dużo, choć pewnie jakościowo BDB? Z góry dzięki za info.



#102 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1357 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 02 marzec 2017 - 23:39

W OBI mają po ok.2500



#103 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1357 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 04 marzec 2017 - 00:39

Gdzieś na tym forum przeczytałem, że  płozy regulujemy w ten sposób, aby ponton leżał nie na cygarach, a na łączeniu podłogi z cygarami.

100% przyczepek z płozami które widziałem w realu oraz na fotkach ma te płozy ukształtowane tak, że obejmują ponton lekko z boku. Czyli ponton leży na cygarach. W miejscu łączenia podłogi z cygarem jest przecież w miarę płasko, a więc płozy powinny być zamontowane na płask, a wszędzie są montowane pod kątem ok.30 stopni. I to wg mnie jest logiczne rozwiązanie. Płozy wykonane z rury są chyba bardziej uniwersalne?

Czy mam rację?



#104 OFFLINE   tom_mich_

tom_mich_

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 280 postów
  • Lokalizacjasiedlce
  • Imię:Tomasz
  • Nazwisko:Michalak

Napisano 20 marzec 2017 - 17:56

witam! koledzy z czego macie plozy porobione grubosci itp itd... czym obite czym impregnowane jakiej grubosci materialem obite...ktos tutaj polecal filc techniczny czy to sie sprawdza?? moze polecicie cos innego?? pozdrawiam!



#105 OFFLINE   Tabor

Tabor

    OO7

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 916 postów
  • LokalizacjaInnemiejsce
  • Imię:Tetryk
  • Nazwisko:Tetryk

Napisano 20 marzec 2017 - 18:11

Przyczepki Spawline z łamanym dyszlem . Mam polecam  , cena zależy od wyposażenia .



#106 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1171 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 20 marzec 2017 - 21:19

witam! koledzy z czego macie plozy porobione grubosci itp itd... czym obite czym impregnowane jakiej grubosci materialem obite...ktos tutaj polecal filc techniczny czy to sie sprawdza?? moze polecicie cos innego?? pozdrawiam!

 

Podłodziowe przyczepy TEMA ,które mają w opcji płozy są obite taką wykładziną gumowaną.

Jest dostępna na metry w różnych kolorach . Widziałem je w castoramie , leroy i w sklepie Komfort.

 

Tu masz link aby zobaczyć o czym rozmawiamy . Wykładzina występuje pod różnymi nazwami i chyba nawet może różnić się grubością. Tu pod nazwą LIVERPOOL 

 http://chodniki.com/51-wycieraczki    



#107 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 21 marzec 2017 - 15:44

Witam,

 

Na początku chciałem zaznaczyć że umieściłem tą wiadomość również w dziale o łodziach Skylla ale jako  że ten temat dotyczy w szczególności przyczep do łodzi postanowiłem się powtórzyć tutaj.

Jako że Skylla 440 została zamówiona stoję obecnie przed zakupu przyczepki podłodziowej.

Prosiłbym bardziej doświadczonych kolegów o pomoc.

Wybór mam trochę ograniczony gdyż wolałbym lekką przyczepkę (w okolicach 150kg).

Z tego co poszukałem mam na oku:

1) Branderup 8415
2) Branderup 8115
3) Branderup Basic 650
4) Neptun NB7/17 NAVY

Dwie pierwsze pozycje wydają mi się za małe i za słabe ale może się mylę najlepiej jakby się wypowiedział ktoś kto posiada taką przyczepę....

Pozycja nr 3 ma juz ramę wykonaną z grubszego materiału i mogła by być ok

Neptun ma solidną konstrukcję, trzeba by przerobić błotniki bo są strasznie wysoko zainstalowane a ze względu na szerokość łódka nie wejdzie między koła, nie wiem jak z jakością danego producenta. Za Neptunem przemawia regulowana długość dyszla.

Prawdopodobnie bede musial wybrac między pozycjami 3 i 4 i doposażyć je w większą ilość rolek lub płozy.

Proszę o jakieś sugestie bardziej doświadczonych kolegów.
 



#108 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1357 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 21 marzec 2017 - 16:01

Błotniki możesz prawie oprzeć o koła. Praktycznie nie mają te przyczepki resorowania.



#109 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 21 marzec 2017 - 16:26

Mam Neptuna i nie radzę obniżać błotników. Jestem z tej przyczepy zadowolony, dyszel regulowany i regulowana pozycja osi przód -tył  pozwala na super dopasowanie jej wymiarów do łodzi.



#110 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1501 postów

Napisano 21 marzec 2017 - 16:31

Szkoda ze na belce skrętnej, ja z Neptuna ucieklem i żałuję że tak późno...

#111 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1357 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 21 marzec 2017 - 20:56

Mam Neptuna i nie radzę obniżać błotników. Jestem z tej przyczepy zadowolony, dyszel regulowany i regulowana pozycja osi przód -tył  pozwala na super dopasowanie jej wymiarów do łodzi.

I bardzo dobrze, że jesteś zadowolony. Po to wydaje się kasę.

Masz jakieś inne porównania? Ja swego czasu korzystałem z przyczepy na osi skrętnej. Nie do przewozu łodzi. Zero resorowania. Pusta tańczyła na drodze. Robiłem trasy ok.220km w jedną stronę. Po materiały do firmy. Podczas 10, czy 11 wyjazdu pękł mi dyszel przy samym zaczepie. Całe szczęście, że jechałem wolno. Skręcałem w lewo na skrzyżowaniu i zauważyłem w lusterku, że przyczepa dziwnie jedzie.



#112 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2318 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 21 marzec 2017 - 21:12

Temat wałkowany wielokrotnie, jak masz możliwość bierz z resorami lub sprężynami, a razem z nimi koniecznie amorki.

Nie popełniaj mojego błędu i innych co mieli oś skrętną, a teraz mają z amortyzatorami.

Jak nie wierzysz, podepnij pod swoje auto jedną i drugą i przetestuj. Zwłaszcza na nierównościach typu koleiny.


Użytkownik Pietruk edytował ten post 21 marzec 2017 - 21:15


#113 OFFLINE   Piotrek84

Piotrek84

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 78 postów
  • LokalizacjaKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 21 marzec 2017 - 21:28

Możesz polecic jakiś model? Z tego co sie orientuje do branderupa można dołożyć amortyzatory.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#114 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 21 marzec 2017 - 21:29

Ani moje łódki ani ja ani przyczepa nie odczuła nic złego na osi skretnej.
Pewnie że resory lepsze ale oś skeetna to żaden demon :)

#115 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1357 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 21 marzec 2017 - 21:45

Ja przerabiam swoją resorowaną przyczepę dlatego, bo mam daleko do akwenów, gdzie można sobie popływać na spalinie.

Koszt przeróbki zrówna się pewnie z ceną Neptuna, który stoi w OBI. Ale tego Neptuna, również musiałbym podstroić do swoich potrzeb.



#116 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2318 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 21 marzec 2017 - 21:46

Ani moje łódki ani ja ani przyczepa nie odczuła nic złego na osi skretnej.
Pewnie że resory lepsze ale oś skeetna to żaden demon :)

Masz rację, jak jest cala konstrukcja sztywna to co ma się stać. Nic.

Poza tym że cała amortyzacja jest na oponach. Opony dostają w kość, ząbkowanie bieżnika i te sprawy.... oczywiście jak ktoś jeździ wokół komina to nie ma znaczenia i taniej jest na skrętnej.

Sam regulowałem ciśnienie w oponach na skrętnej aby się bardziej komfortowo prowadziła.

Ludzie jeżdżą i na tym i na tym.

Tak jak Matizem i Mercedesem -  da się i tym i tym.

Polecam pokonać kilkaset km z osią skrętna i amortyzowaną. 

 

Możesz polecic jakiś model? Z tego co sie orientuje do branderupa można dołożyć amortyzatory.

Jak możesz to dobrze, ale pamiętaj że oś skrętna musi być odpowiednio obciążona zanim zacznie pracować a wraz z nią amortyzator. To samo sie tyczy doboru resorów i sprężyn. Ja mam Suski, ale wyjąłem jedno pióro z resora i teraz jest już OK ze Skyllą 370. 

Przy 440 może nie będzie trzeba robić tego zabiegu z racji cięższej konstrukcji. 



#117 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 334 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 21 marzec 2017 - 22:54

I bardzo dobrze, że jesteś zadowolony. Po to wydaje się kasę.

Masz jakieś inne porównania? Ja swego czasu korzystałem z przyczepy na osi skrętnej. Nie do przewozu łodzi. Zero resorowania. Pusta tańczyła na drodze. Robiłem trasy ok.220km w jedną stronę. Po materiały do firmy. Podczas 10, czy 11 wyjazdu pękł mi dyszel przy samym zaczepie. Całe szczęście, że jechałem wolno. Skręcałem w lewo na skrzyżowaniu i zauważyłem w lusterku, że przyczepa dziwnie jedzie.

Tak mam porównania, "ciągałem"  przyczepy rożnie "zawieszone" zarówno te na resorach i amorkach , jak i na sprężynach i amorkach , jak i na osiach skrętnych.

Wszystko zależy od tego jaka to przyczepa ( towarowa,pod łodziowa), ile kg masz na przyczepie i jak masz ten ciężar rozłożony no i do ilu kg jest ta przyczepa.  Dużo zależy tez od tego czym ja holujesz.

Co do Neptuna  Navy przyczepa w dobrej cenie , dobre wykonanie ( gruby profil) , dobra powłoka ocynk, dobre łożyska w kołach. Do mojej łodzi wędkarskiej (F-420) nadaje się super. Trochę km tym  zestawem   zrobione ;) , na łódce żadnych śladów wpływu osi skrętnej. 

Do łodzi ,którą wożę nad Adriatyk mam  przyczepę Respo Multiruul 1800 na resorach i z hamulcem( waga samej przyczepy 470 kg),  ale łódka na tej przyczepie waży ok. 1100 kg.  Jako ciekawostka przyczepy do łodzi tej firmy 2000, 2700 i 3500 (dmc), maja po dwie osie skrętne i są popularne w Skandynawii.



#118 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 21 marzec 2017 - 23:02

Każda przyczepa na osi skretnej będzie gorsza od takiej czy to na resorze czy sprężynie tu chodzi wyłącznie o koszty
  • majtreja lubi to

#119 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1171 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 21 marzec 2017 - 23:04

Każda przyczepa na osi skretnej będzie gorsza od takiej czy to na resorze czy sprężynie tu chodzi wyłącznie o koszty

Mógłbyś rozwinąć myśl o kosztach ?



#120 OFFLINE   Janusszr

Janusszr

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1357 postów
  • LokalizacjaSuwałki
  • Imię:Janusz
  • Nazwisko:Ja_to_ja

Napisano 22 marzec 2017 - 07:29

Mógłbyś rozwinąć myśl o kosztach ?

Chodzi o tani koszt produkcji  przyczepy na osi skrętnej.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych