Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

X edycja - WYPRZEDAŻ GARAŻOWA - 2025
Po raz dziesiąty spotkamy się na wyprzedaży garażowej - 5 kwietnia 2025 r (startujemy o godz. 10:00 a kończymy o 15:00). Dla publiczności (osób kupujących) wejście będzie jak zawsze bezpłatne i bez żadnych ograniczeń. Ostatni garaż był jednym z najbardziej udanych jeśli chodzi o ilość kupujących a na X jubileuszowym planujemy podbić rekord frekwencyjny!
Rezerwacja stolików dla sprzedających -> Wyprzedaż garażowa - rezerwacja stolików


Zdjęcie

Instalacja elektryczna w łodzi wędkarskiej


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
784 odpowiedzi w tym temacie

#781 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 972 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 23 styczeń 2025 - 22:03

Można pogrubiać kable, albo … je skracać. Aku do dziobówki mam w bakiście dziobowej. Aku do rufowego mam w tylnej, bocznej, kabla tylko tyle ile trzeba.

Poza tym jak pisze Psulek spadki nie są aż tak duże. Jakby były, to by oryginalne kable przy silnikach były 25 …

 

Do tego warto pomyśleć o dwóch aspektach:

- spadek napięcia na kablu co nam zabiera? Energię. Albo grzejemy kabel albo … silnik i przełączniki.

- do tego dostarczenie tych 2-4% więcej na silnik jaki daje nam zysk? Energii zużyjemy tyle samo, czy zauważymy przyrost prędkości? Moim zdaniem nie. RFem 390 czyli dość lekką łódką na samej dziobówce czy rufowym płynę 5, max 6km/h ale na dwoch razem juz tylko z 7,5km/h … to nie działa tak, ze dostarczenie 4% energii doda nam 4% prędkości. Będzie to niezauważalne. (Oczywiście wiem, ze brakuje też już skoku śruby, ale na niższych biegach tez się nie sumuje)
 

Ja bym jednak zaufał producentowi, który oryginalny kabel jakoś dobrał i raczej policzył.

 

Jestem raptus.  ;) czasem płynę na full, na oryginalnym ale krótkim kablu i … w rufowym mam już trzeci przełącznik biegów … każdy się w końcu topi albo przegrzewa i kruszeje.


Użytkownik Qh_ edytował ten post 23 styczeń 2025 - 22:06


#782 OFFLINE   Slawek Dlugosz

Slawek Dlugosz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 96 postów
  • LokalizacjaMełno
  • Imię:Sławomir
  • Nazwisko:Długosz

Napisano 24 styczeń 2025 - 03:22

Może te dane będą komuś pomocne😉

Załączone pliki



#783 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 24 styczeń 2025 - 06:08

Poza tym jak pisze Psulek spadki nie są aż tak duże. Jakby były, to by oryginalne kable przy silnikach były 25 …
Napisał Qh_
Tym stwierdzeniem wykazałeś brak zrozumienia co do tematu spadku napięcia.
Czy oryginalny kabel w silniku ma 5m długości? Nie nie ma. Spadek napięcia zależy od długości przewodu. Im dalej tym musi być grubszy. Krótki kabel między akumulatorem a silnikiem może być cieńszy.

Użytkownik binio1111 edytował ten post 24 styczeń 2025 - 06:39


#784 OFFLINE   binio1111

binio1111

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 24 styczeń 2025 - 06:16

Ubot.
Mam Silvera 405. Kable od akumulatora z przedniej do tylnej bakisty 25mm2. Tam zamontowana szyna połączeniowa/rozdzielcza.
Od szyny już można cieniej.
Przykładowa szyna :
Właśnie udało mi się znaleźć to na AliExpress:
24,21zł | DaierTek Bus Bar 12V 150A Mini blok dystrybucji zasilania z pokrywą 4 x 5/16 " słupki dla morskich samochodowych układów słonecznych
https://a.aliexpress.com/_Ew8HnXS


Sławek Długosz: Good jop

Użytkownik binio1111 edytował ten post 24 styczeń 2025 - 06:30

  • ubot lubi to

#785 OFFLINE   Qh_

Qh_

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 972 postów
  • LokalizacjaKobierzyce
  • Imię:Marcin

Napisano 24 styczeń 2025 - 18:15

Można pogrubiać kable, albo … je skracać. Aku do dziobówki mam w bakiście dziobowej. Aku do rufowego mam w tylnej, bocznej, kabla tylko tyle ile trzeba.

Tym oczywiście też wykazuję brak zrozumienia spadków. :D To wyciąłeś, pewnie przypadkiem.
Bedąc inżynierem z ciagle odnawianymi uprawnieniami 1kV mógłbym wyliczać. Tylko po co, skoro w tym wypadku logika wystarcza i że tak powiem … doświadczenia własne.

Ale jak ktoś chce, może liczyć. %zysk w energii, pomnożyć przez sprawność silnika, skorygować o opory nautyczne, poślizg śruby, ciężar łódki, temperaturę otoczenia, jakoś i czystość zastosowanych wtyczek/polaczeń.. Można, tylko po co, skoro zysk jest pomijalny?


  • Sailfish lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych