Akumulator do echosondy
#101 OFFLINE
Napisano 23 sierpień 2017 - 14:20
#102 OFFLINE
Napisano 23 sierpień 2017 - 14:44
To echo bierze średnio 1,1A według danych tak więc to normalne.
Aby wydłużyć czas pracy zmniejsz jasność jak jest ciemniej i wyłączaj echo jak dłużej na kotwicy stoisz.
W ostateczności dwa akumulatory 7 lub 9Ah do covera i jazda.
I taka uwaga - nie rozładowuj akumulatora poniżej 11 v bo drastycznie skracasz jego żywotność.
#103 OFFLINE
Napisano 23 sierpień 2017 - 14:58
#104 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 06:38
Witajcie,
Co prawda echosonde już wybrałem, ale potrzebowałbym prostownik by ładować akumulator bez wyciągania go z covera (kabelek z zestawu mam)
Czy taka zwykła ładowareczka z alledrogo po 30zł ogarnie temat?
#105 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 07:24
Sprawdź jakim prądem ładuje ten prostownik i zobacz czy to wystarczy do naładowania twojego akumulatora. Zasada jest dosyć prosta, prąd ładowania powinien wynosić około 1/10 pojemności akumulatora.
- MarCinFin lubi to
#106 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 08:53
Sprawdź jakim prądem ładuje ten prostownik i zobacz czy to wystarczy do naładowania twojego akumulatora. Zasada jest dosyć prosta, prąd ładowania powinien wynosić około 1/10 pojemności akumulatora.
Ja bym powiedział, że nie więcej jak 10% pojemności akumulatora Im mniejszy prąd tym lepiej naładowany akumulator.
#107 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 09:08
Ja bym powiedział, że nie więcej jak 10% pojemności akumulatora Im mniejszy prąd tym lepiej naładowany akumulator.
A jeden z producentów, taki pewnie mały i nie liczący się z polskim zdaniem oraz nie znający się na akumulatorach, nazywa się HAZE, pisze:
- Akumulator nie może być ładowany prądem większym wyrażonym w amperach a niżeli 0.3 pojemności akumulatora. Np. 55Ah max prąd ładowania = 16,5A
Użytkownik Pietruk edytował ten post 22 wrzesień 2017 - 09:09
#108 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 09:57
A jeden z producentów, taki pewnie mały i nie liczący się z polskim zdaniem oraz nie znający się na akumulatorach, nazywa się HAZE, pisze:
55ah kwasiaka zabijesz prądem 16.5A
Użytkownik cabage edytował ten post 22 wrzesień 2017 - 09:58
#109 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 12:40
55ah kwasiaka zabijesz prądem 16.5A
Zatrudnij się u nich i naucz ich ładować akumulatory. Będą Ci wdzięczni że podniosłeś im sprzedaż i wzrósł popyt na ich produkt.
Użytkownik Pietruk edytował ten post 22 wrzesień 2017 - 12:41
#110 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 13:38
#111 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 21:02
Niektórzy producenci podają maksymalny prąd ładowania
A jaki by mieli podawać?
Minimalny czy średni byś wolał?
Każdy szanujący się producent podaje wartości jakich jego sprzęt nie może przekraczać.
Po to też w aucie na liczniku obrotów jest czerwone pole, o czymś one mówić kierowcy.
I tak można mnożyć i mnożyć przykłady.
#112 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 22:02
szok , nie widziałem jeszcze ładowarki do żelowca --(haze to żelowce ) -- nawet średniej klasy która pozwoliła by na takie prądy ładowania !!
1/20 to max -- na ołowiowym jak masz regulacje to se podkręcisz na ile chcesz ale nie w żelowcu ,ładowarki są już inteligentne ! w sumie to lepiej bo masa jest inżynierów co wiedzą swoje tak ogólnie to jak dla mnie CTEK rozwala system z ładowarkami mam i jestem zadowolony -- oprócz właśnie czasu ładowania który jest długi a czemu -- bo elektronika reguluje wszystko np.wyciąg z instrukcji ctekm200:
Zastosowanie CTEK M200:
- do akumulatorów 12V
- zaprojektowana specjalnie dla użytkowników jachtów i łodzi, może też być używana do większych pojazdów o sporym zużyciu prądu.
- wyposażona w nigdzie indziej nie spotykany tryb nocny, w którym automatycznie jest zmniejszany prąd ładowania i wyłącza się wiatraczek chłodzący urządzenie, dzięki czemu pracuje ono praktycznie bezszelestnie i nie zakłóca snu. Ładowarka samoczynnie powraca do trybu ładowania podstawowego po upływie 8 godzin.
- posiada wszystkie 8 trybów ładowania, w tym funkcję przywracania parametrów akumulatora
Obsługiwane tryby ładowania:
1) Odsiarczanie
2) Miękki start
3) Ładowanie zasadnicze
4) Absorpcja
5) Analiza
6) Regeneracja
7) Konserwacja płynna
8) Konserwacja impulsowa
9) Tryb nocny
jakie 0,3 pojemności ? to jest nie możliwe w żelowcu ,a w ołowiowym eutanazja na życzenie
- cabage lubi to
#113 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 22:17
To napisz do nich (Haze) i im wytłumacz że się mylą z 0,3 prądu ładowania.
Napisz też do ACUMAX, że się też mylą, ja mam AGM 160Ah i na nim stoi jak byk, że max prąd lądowania to (o ile dobrze pamiętam) 40A. Dalej łatwo policzyć jaka to część dziesiętna.
- szczupak1 lubi to
#114 OFFLINE
Napisano 22 wrzesień 2017 - 22:28
to piszą dla "........" co chcieli by ładować zwykłym prostownikiem , ładowanie właśnie takim prądem równało by sie z możliwością uszkodzenia aku .
w przypadku normalnej , jeszcze raz --- normalnej -- ładowarki , nie masz wpływu na prąd ładowania
na oponie w swoim aucie oprócz ładowności ,masz też max ciśnienie -- jeżdzisz na takim ?? przeczytaj sobie na ogół w psi jest podawane
co mają wartości maksymalne do normalnej obsługi ??
#115 OFFLINE
Napisano 24 wrzesień 2017 - 04:41
#116 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2018 - 14:39
Interesuje mnie dobra bateria która posłuży parę lat zmieści się do covera i będzie trzymać cały dzień.
#117 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2018 - 15:04
Zobacz w instrukcji jaki ma apetyt na energie i będziesz wiedzial.wszystko. Jeśli 1A x ilość godzin +zapas z 20% y wyjdzie Ci pojemność. Jak wejdzie to z 12Ah+
#118 OFFLINE
Napisano 29 styczeń 2018 - 17:38
Witam mam pytanie odnośnie akumulatora do echosondy .Urządzenie z ekranem 7 cali.
Interesuje mnie dobra bateria która posłuży parę lat zmieści się do covera i będzie trzymać cały dzień.
Kolorowe echo 7 cali to jak dla mnie dwie baterie 7 albo 9Ah. Wchodzą do standartowego covera.
#119 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2018 - 21:55
#120 OFFLINE
Napisano 30 styczeń 2018 - 22:24
zalezy jakie echo 7" jesli lowrance to na 7ah za dlugo nie pobujasz. maja apetyt
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych