Jaka ładowarka?
#1 OFFLINE
Napisano 18 grudzień 2009 - 17:44
Czy któryś z kolegów może polecić konkretny, sprawdzony i tani model ?
PZDR
Zanderix
#2 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2009 - 18:31
Podczepiam się również do tematu po przeszukaniu forum i sieci najlepszą opcją wydaje się EST 514, niestety tania nie jest więc może ktoś używa tańszej i równie dobrej byłbym wdzięczny za podanie takowej
Pozdrawiam
#3 OFFLINE
Napisano 23 grudzień 2009 - 22:38
Ważne jest aby była to ładowarka automatyczna przeznaczona do aku zelowych.
Ważne jest aby jej prąd ładowania miał wartość około 1/10 pojemności ładowanego aku.
I to chyba wszystko co jest potrzebne w dobrej ładowarce no może jeszcze funkcja podtrzymania napięcia w okresie zimowym. Ja do tego celu kiedyś całkiem przypadkiem znalazłem w lidlu ładowareczkę mikroprocesorową za 14,99.
#4 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2009 - 11:54
A jak Ci się spisuje ta ładowarka, jakieś problemy w trakcie eksploatacji ? Wystarczająco dba o akumulatory ?
PZDR
Zanderix
#5 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2009 - 14:52
Ja bym optowal za taka ladowarka, ktora albo ma mozliwosc przelaczania z trybu auto na tryb reczny albo po prostu z trybem recznym.
W 100Ah aku trzeba pamietac o max 10A pradzie ladowania i nie przekraczas czasu 10godz.
Ja mam model est 516 Stefpol (poland), jest w nim mozliwosc przelaczania trybu z samochodowego/marine/żelowy a takze regulacji w pewnych granicach pradu ładowania.
Gumo
#6 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2009 - 19:55
Wyczytałem, że właśnie żele wymagają większego zachodu ot chociażby uwagi na volty (magiczne 14,9), a nie tylko ampery - stąd moje pytanie o dobrą i sprawdzoną ładowarkę do żelówki - bez względu na koszta.
Kwasówki obskakiwaliśmy z kolegą oryginalną Minkotowską ładowarką, która była na tyle inteligenta, że takiego lenia jak ja wyręcza z obowiązku pilnowania procesu ładowania bateryjek i dlatego właśnie szukam czegoś analogicznego dla żelu
PZDR
Zanderix
#7 OFFLINE
Napisano 29 grudzień 2009 - 23:43
O to wlasnie idzie, zeby prad ladowania aku wynosil 1:10 jego pojemnosci. jezeli chcemy na sile wydusic wiekszy prad to akumulator wytrzyma krocej. Jezeli(tak jak niektore ladowarki) rezim ladowania bedzie taki, ze i kilkanascie godz bedzie za malo to nigdy sie nie naladuje podczas wyjazdu.
Ja bym optowal za taka ladowarka, ktora albo ma mozliwosc przelaczania z trybu auto na tryb reczny albo po prostu z trybem recznym.
W 100Ah aku trzeba pamietac o max 10A pradzie ladowania i nie przekraczas czasu 10godz.
Ja mam model est 516 Stefpol (poland), jest w nim mozliwosc przelaczania trybu z samochodowego/marine/żelowy a takze regulacji w pewnych granicach pradu ładowania.
Gumo
Gumo wychodzi na to, że mamy tę samą ładowarkę EST 516 gdzie w Twojej jest ten przełącznik zmiany pracy z trybu samochodowego na inny.? A jeżeli chodzi o prąd ładowania to reguluje się go od zera do maksykalnej mocy tej ładowarki czyli szczytowych 15A
Przełącznik napięć to i owszem w mojej jest no chyba że jest już dostępny jakis nowszy model tej ładowarki. ?
Ładowarka ta jest przystosowana do podtrzymywania aky przez dłuższy okres czyli powiedzmy przez zimę. W tej sytuacji jednak prąd ładowania zmniejszamy na wartość samorozładowania aku jaką podaje producent danej baterii.
Arku wspomniana i zalinkowana ładowarka jak narazie jest jedną z najlepszych dostępnych za nieduże pieniążki na naszym rynku.
Dosyć dokładnie dopracowany układ sterujący prądem ładowania pozwala na bezpieczne zostawienie podłączonego aku na całą zimę bez obaw, że zostanie przeładowany. Ważne jest jednak aby aku żelowy nie był wydymany poniżej 11-10,5V również chłód a szczególnie temp poniżej zera mocno niszczą żelówki.
Arku gdyby coś jeszcze to pytaj - będę wiedział to podpowiem.
#8 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2009 - 10:06
Jak sie kupi to w instrukcji wszystko stoi.
Mysle, ze rzeczywiscie ten produkt wart jest polecenia, uzywalem rzadko ale problemow nie bylo.
Mialem taki problem ale z zelowka 7Ah do sondy - jak sie za mocno rozladuje to ladowarki automatyczne nie chce ladowac bo maja ustawione limity na dana wart. napiecia czyli inaczej mowiac wowczas nie widza akumulatora.
Gumo
#9 OFFLINE
Napisano 30 grudzień 2009 - 19:07
ładuje nim akumulatory żelowe do echosond jak i akumulatory łodzi. Jak dla mnie spisuje się bardzo dobrze.Jest tani i naprawdę dobry.
#10 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2011 - 23:01
EST-516 można również naładować żelówke 7 AH. Ustawiamy prąd ładowania na minimum i ładowarka nie pozwoli przekroczyc maksymalnych 14,9 V.
#11 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2011 - 08:53
tu ==>> http://www.jerkbait.pl/forum/index.php?t=msg&th=3840& ;prevloaded=1&&start=0
#12 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 10:19
niby prosto podlaczasz akumulator wybierasz czy chcesz 0,8a czy 3,6A prad ladowania (wybr niby pomiedzy aku motocyklowym a samochodowym). podlaczam swoje aku zelowe 10AH (aku i ladowarka nowe) i po zapaleniu kontrolki aku pelny podlaczam do niego miernik i co? 12v (nie powinno byc 14+ ?) no to podlaczam na nowo i mieze napiecie ladowania w trakcie ladowania 13.5 (w specyfikacji stoi 14.7) to normalne?
#13 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 11:15
Przy 10Ah powinno się wybrać 0,8 AH.
Coś jest nie tak z tą ładowarką. Mogłeś wybrać sprawdzone wyroby firmy Stef-Pol i Tatarek. Mam ładowarki tych firm od lat i zero problemów.
#14 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 11:47
Gumo
#15 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 12:39
#16 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 13:28
Wlasnie sprawdzilem jeszcze raz. aku naladowany pokazuje 13.5V a w trakcie ladowania z prostownika leci to samo 13,5 i pokazuje, ze aku pelny .
Znalazlem tez w garazy zwykly prostownik (taki starego typu z amperomierzem z przodu), ale amperomiez pokazywal 0 ciagle (pewnie uwalony) a voltomierz szedl w gore jak potluczony przy 15.33V odlaczylem prostownik w obawie o aku (zreszta i tak ten prostownik dawal prad rzedu 2A z tego co pisalo na obudowie wiec i tak byl za mocny...
ten tronic teoretycznie w specyfikacji powinien ladowac 14.4v i nie wiem czy 13.8 zmierzone jest wartoscia prawidlowa ze wzgledu np na spadek napiecia po podlaczeniu baterii czy jest wartoscia za niska = cos tam niehalo z stabilizacja napiecia? pradu nie mierzylem bo to osobny problem.
Ps ladowarka ma tez 3ci tryb (1szy - 14.4v 0.8A, 2gi 14.4v 2.5 czy ile tam A, 3ci 14.7V 3,6A) i niezalenie od wybranego tryby voltomierz pokazuje 13.51-13.52v.
#17 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 13:38
#18 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 15:10
Wyglada na spieprzony aku.
Prad mozna zmierzyc podlaczajac np. minn kote i w szereg do tego amperomierz co pokaze chwilowy prad plynacy przez w/w uklad.
Gumo
#19 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 16:55
(pradu nie da sie zmierzyc ladowarka bo jest wymagane polaczenie szeregowe).
Wyglada na spieprzony aku.
Prad mozna zmierzyc podlaczajac np. minn kote i w szereg do tego amperomierz co pokaze chwilowy prad plynacy przez w/w uklad.
Gumo
moge zmierzyc prad w ladowaniu (chyba) jakbym wpial szeregowo amperomierz przed aku. pytanie jest ile powinien pokazywac V aku zaraz po naladowaniu - czy te 13.5 czy ile tam napisalem wczesniej jest ok czy powinno byc 14.7?
#20 OFFLINE
Napisano 12 wrzesień 2011 - 17:26
Czyli nigdy nie doczekalem az mi ladowarka sie wylaczy bo stwierdzi, ze aku jest naladowany do tego stopnia, ze grozi jego przeladowanie.
Jezeli pokazuje te 13,5 V po naladowaniu to moim zdaniem nie wyglada jeszcze zle.
Dalej chyba nie zrozumielismy sie...trudno mi powiedziec jaki powinien byc prad w trakcie ladowania.
Chodzilo mi, zeby po ladowaniu zmontowac taki uklad: jeden zacisk aku - jeden zacisk amperomierza - drugi zacisk amperomierza - jeden zacisk minn koty (albo innego obciazenia) - drugi zacisk minn koty - drugi zacisk aku.
Jezeli aku jest do d... to prad bedzie minimalny, co zreszta powinno byc widoczne po zachowaniu sie silnika.
Gumo
Użytkownicy przeglądający ten temat: 6
0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych