Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Olej Yamalube do dwusuwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 31 marzec 2015 - 12:14

Witajcie.

Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem silnika - Yamaha 4KM 2-takt

Silnik mało używany, praktycznie nowy i ja także będę mało pływał, więc aspekt ceny oleju chciałbym pominąć.

Proszę o radę czy ten olej jest dla mnie optymalnym rozwiązaniem, czy może polecacie coś innego?

OLEJ TC-W3 YAMALUBE 2-M SUPER ENGINE Specjalny olej mineralny przeznaczony zarówno do układów wtryskowych mieszanek olej/paliwo, jak i układów z bezpośrednim wtryskiem oleju. 

 

Załączone pliki



#2 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 340 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 31 marzec 2015 - 12:41

Ja do dwusuwów stosowałem olej  Quicksilver 2 CYCLE TC-W3 Premium , - nie było żadnych problemów. Ten, który wybrałeś jest dedykowany przez Yamahę do za burtowców 2T.


Użytkownik piernik edytował ten post 31 marzec 2015 - 12:42


#3 OFFLINE   Tadeusz67

Tadeusz67

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 155 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Tadeusz
  • Nazwisko:Chojnowski

Napisano 31 marzec 2015 - 12:50

Ja też rozglądam się za olejem do spodziny i do paliwa,to chętnie posłucham doświadczonych kolegów.Pozdrawiam



#4 OFFLINE   Sołtys

Sołtys

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 256 postów
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Kiersnowski

Napisano 31 marzec 2015 - 12:58

Do paliwa to może być też orlen 2T lub 2t prmium, ten drugi czystszy ponoć. Ja przynajmniej do 2-u taktów ten stosuję i działa.


Użytkownik Sołtys edytował ten post 31 marzec 2015 - 12:59


#5 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 31 marzec 2015 - 13:10

nie do końca.można stosować inne oleje ale z zastosowaniem mieszania producenta-czyli większość 1;50 a yamaszce wystarcza 1;100 czyli lepiej zastosować lepszy olej i mniej smrodzić.wiem że jeszcze castrol ma olej do zaburtowych 1;100.ten co podałeś jak najbardziej się nada.


Użytkownik busz231 edytował ten post 31 marzec 2015 - 13:18


#6 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 31 marzec 2015 - 13:16

Jeśli na dole nalepki jest napisane "Spełnia normę TC-W3", a to znaczy że jest optymalny.


  • Tomek88 lubi to

#7 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 31 marzec 2015 - 13:56

piernik, on 31 Mar 2015 - 11:41, said:

Ja do dwusuwów stosowałem olej  Quicksilver 2 CYCLE TC-W3 Premium , - nie było żadnych problemów. Ten, który wybrałeś jest dedykowany przez Yamahę do za burtowców 2T.

Dziękuję WSZYSTKIM za zainteresowanie.
Nie mogę odkopać nigdzie pełnej specyfikacji, ale wydaje mi się, że (Quicksilver 2 CYCLE TC-W3) jest to olej syntetyczny, podobno nie jest to najlepsze rozwiązanie dla starszych 2 - suwów... Czy się mylę?


Użytkownik amalker edytował ten post 31 marzec 2015 - 13:57


#8 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 31 marzec 2015 - 15:15

To nieprawda.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

#9 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 31 marzec 2015 - 16:10

według mnie olej mineralny jest lepszym rozwiązaniem do mniejszych i starszych silników 2T.



#10 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 31 marzec 2015 - 18:57

A powiedz mi czemu tak Ci się wydaje?

#11 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 31 marzec 2015 - 20:22

newrom, on 31 Mar 2015 - 17:57, said:

A powiedz mi czemu tak Ci się wydaje?

 

Nie jestem fachowcem i swoją wiedzę, czy może lepiej opinię, opieram na tym co przeczytałem choćby na tym forum...

Jeśli pytasz dlaczego wydaje mi się że syntetyk nie jest najlepszym rozwiązaniem to będę posiłkował się czyimś postem:

"Stare silniki były projektowane na normalne ole (...) syntetyk ma za bardzo piorące dodatki i może się okazać że po pewnym czasie tak go wypłucze ze stracimy szczelność, kompresje tak jak w samochodach. (...) Po za tym Suzuki Yamaha nie zaleca syntetyków i to w najnowszych modelach na wtrysku."

To tyle jeśli pytasz o olej syntetyczny. Jeśli natomiast pytasz dlaczego mi się wydaje że Quicksilver 2 CYCLE TC-W3 jest syntetyczny to oparłem się po prostu na opisie jakiegoś sprzedawcy, ale przyznam że na 3 sprawdzone miejsca w sieci 1 napisał o oleju syntetycznym a 2. wogóle ominęło tą kwestię stąd moja niepewność...



#12 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 01 kwiecień 2015 - 07:38

Ciekawe ile lat jeszcze musi upłynąć by bzdury o szkodliwości dobrych olejów przestały pokutować w społeczeństwie.

W silnikach dodatki myjące są te same w syntetykach i tzw półsyntetykach (baza mineralna, dodatki syntetyczne).

Olej ma za zadanie smarować, im lepiej smaruje tym silnik się mniej zużywa. Gdyby gdzieś brud/nagar miał zostać wypłukany to tym lepiej, bo nawet 80 lat temu konstruktorzy nie zakładali że syf będzie cokolwiek uszczelniać. Jeśli np pierścienie się zapiekły to już nie działają jak powinny, dlatego ich odblokowanie to plus. itd itp. Gdzieś 40-50 lat temu można jeszcze było podnosić że guma (simmeringi, oringi itp) zostanie rozpuszczona - ale dziś?

To w czterosuwach. W dwusuwie ze wzgl na spalanie oleju jego jakość jest jeszcze ważniejsza, im mniej nagaru w komorze spalania i wydechu tym lepsze warunki pracy. W starych instrukcjach/książkach o eksploatacji dwusuwów są całe rozdziały jak się pozbywać nagaru (którego obecnie prawie niema, dzięki olejom) zarówno z komory spalania jak i układu wydechowego (układ wydechowy ma istotny wpływ na moc - wiedzą to wszyscy posiadacze wuesek którzy w celu zwiększenia mocy wybebeszyli wydech i się zdziwili że motóry straciły połowę kucy ;> ). Dawniej, gdy nie chodziło o miliony tylko o sprawność sprzętu (gdy instrukcje redagował inżynier, a nie ekonom) zalecano olej XX-XX  XX LUB LEPSZY. Teraz mam w samochodzie żółty korek z napisem "Elf" (leje orlena i samochód nie grymasi), za co zapewne Elf nieźle zapłacił Panu Reno.

Jeśli Yamaha nie polecałaby syntetyka do silników zaburtowych to w jakim celu wprowadzała by na rynek yamalube w wersji full syntetic ?


  • crizz100 lubi to

#13 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 340 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 01 kwiecień 2015 - 08:12

amalker, on 31 Mar 2015 - 19:22, said:

Nie jestem fachowcem i swoją wiedzę, czy może lepiej opinię, opieram na tym co przeczytałem choćby na tym forum...

Jeśli pytasz dlaczego wydaje mi się że syntetyk nie jest najlepszym rozwiązaniem to będę posiłkował się czyimś postem:

"Stare silniki były projektowane na normalne ole (...) syntetyk ma za bardzo piorące dodatki i może się okazać że po pewnym czasie tak go wypłucze ze stracimy szczelność, kompresje tak jak w samochodach. (...) Po za tym Suzuki Yamaha nie zaleca syntetyków i to w najnowszych modelach na wtrysku."

To tyle jeśli pytasz o olej syntetyczny. Jeśli natomiast pytasz dlaczego mi się wydaje że Quicksilver 2 CYCLE TC-W3 jest syntetyczny to oparłem się po prostu na opisie jakiegoś sprzedawcy, ale przyznam że na 3 sprawdzone miejsca w sieci 1 napisał o oleju syntetycznym a 2. wogóle ominęło tą kwestię stąd moja niepewność...

Zaglądnij tutaj:http://www.quicksilv...ard/lubricants/



#14 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 01 kwiecień 2015 - 08:47

piernik, on 01 Apr 2015 - 07:12, said:

 

A widzisz, z opisu wynika że są 2 oleje "Premium" i "Premium PLUS" ja trafiłem na opis tego drugiego, ten o którym Ty piszesz wydaje się sensowniejszy dla mojego silnika...



#15 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 01 kwiecień 2015 - 09:04

newrom, on 01 Apr 2015 - 06:38, said:

Ciekawe ile lat jeszcze musi upłynąć by bzdury o szkodliwości dobrych olejów przestały pokutować w społeczeństwie.

W silnikach dodatki myjące są te same w syntetykach i tzw półsyntetykach (baza mineralna, dodatki syntetyczne).

Olej ma za zadanie smarować, im lepiej smaruje tym silnik się mniej zużywa. Gdyby gdzieś brud/nagar miał zostać wypłukany to tym lepiej, bo nawet 80 lat temu konstruktorzy nie zakładali że syf będzie cokolwiek uszczelniać. Jeśli np pierścienie się zapiekły to już nie działają jak powinny, dlatego ich odblokowanie to plus. itd itp. Gdzieś 40-50 lat temu można jeszcze było podnosić że guma (simmeringi, oringi itp) zostanie rozpuszczona - ale dziś?

To w czterosuwach. W dwusuwie ze wzgl na spalanie oleju jego jakość jest jeszcze ważniejsza, im mniej nagaru w komorze spalania i wydechu tym lepsze warunki pracy. W starych instrukcjach/książkach o eksploatacji dwusuwów są całe rozdziały jak się pozbywać nagaru (którego obecnie prawie niema, dzięki olejom) zarówno z komory spalania jak i układu wydechowego (układ wydechowy ma istotny wpływ na moc - wiedzą to wszyscy posiadacze wuesek którzy w celu zwiększenia mocy wybebeszyli wydech i się zdziwili że motóry straciły połowę kucy ;> ). Dawniej, gdy nie chodziło o miliony tylko o sprawność sprzętu (gdy instrukcje redagował inżynier, a nie ekonom) zalecano olej XX-XX  XX LUB LEPSZY. Teraz mam w samochodzie żółty korek z napisem "Elf" (leje orlena i samochód nie grymasi), za co zapewne Elf nieźle zapłacił Panu Reno.

Jeśli Yamaha nie polecałaby syntetyka do silników zaburtowych to w jakim celu wprowadzała by na rynek yamalube w wersji full syntetic ?

 

Nie będę się tu wymądrzał i bronił na siłę czyiś tez. My humaniści musimy zdać się na opinię innych... ;)

Niestety im bardziej wkręcam się w temat ( i to praktycznie jakikolwiek ) tym więcej wątpliwości się mnoży a nie ubywa...

Weźmy np. kolejną kwestię - mieszanki. Jedni mówią: "ma być jak zaleca producent 1:100" inni że lać 1:50, tamci że nagary, ci że żywotność...

W związku z tym, że jestem już lekko ogłupiały postanowiłem pogodzić temat i lać 1:75 :)



#16 OFFLINE   tornado

tornado

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1703 postów
  • LokalizacjaDolny Śląsk

Napisano 01 kwiecień 2015 - 09:58

Łukasz ja tam piany nie mam zamiaru bić, na Grobli w stanicy WOPR jest servis Jacka Gila podjedź i pogadaj na temat oleju jaki masz lać i ile, aby nie trafić do niego z silnikiem w krótkim czasie. Nasze silniki niczym szczególnym  się nie wyróżniają  od pozostałych nie są wyżyłowane tak jak na przykład kosiarki  w których totalnie brak solidnego chłodzenia  .Kilkanaście lat temu pożyczyłem od kolegi silnik który namiętnie lał olej od kosiarki 1-100 i mi tak nakazał, tylko ja musiałem pokryć wymianę układu korbowego. Morał jest taki więcej nie zaszkodzi mniej   szybko przysporzy ból głowy. Co do rodzaju oleju niewątpliwie  syntetyki są lepsze od mineralnych pod warunkiem że jest dobrze dobrany i wiadomo są droższe  i nie każdy się nadaje, natomiast mineralne są gorsze ale nie na tyle aby zajechać silnik i w stosunku 1-50 nic poza smrodkiem silnikowi nic nie zrobią, poza małym przymuleniem obrotów i mocy w stosunku do syntetyka, które to dla normalnego użytkownika jest nie zauważalne  chyba że zapragniemy wyczynu ale tam to już inna historia oleje i silniki.  



#17 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 540 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 01 kwiecień 2015 - 10:53

Dzięki. Jakiś obraz tego tematu sobie wyrobiłem...



#18 OFFLINE   newrom

newrom

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1017 postów
  • LokalizacjaKraków... czasami

Napisano 01 kwiecień 2015 - 11:17

To czy się nadaje określa.. norma. Jeśli ją spełnia to będzie działać. Co do proporcji, słyszałem opinie że zmniejszenie z 1:50 do 1:100 zostało wymuszone ze wzgl ekologicznych. Osobiście leję podobnie jak Ty, ~1:70 i używam oleju orlenowskiego półsyntetyka zarówno do marinera jak i do >40 letniego tohatsu.



#19 OFFLINE   banita800

banita800

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 343 postów
  • LokalizacjaDąbrowa

Napisano 01 kwiecień 2015 - 16:49

Ja 4 lub 5 sezonów lałem do yamahy CASTROL POWER RACING 2T Zawsze palił za 1-2 razem. Jak sprzedawalem kupiec sprawdzał m.in kompresje,nie pamietam ile pokazalo ale byl bardzo zadowolony.

#20 OFFLINE   Zbrojarz

Zbrojarz

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 75 postów
  • LokalizacjaKielce/Neumarkt
  • Imię:Adrian

Napisano 01 kwiecień 2015 - 16:51

Zamieszanie z olejami sieją chyba wszyscy którzy mają z nimi do czynienia. Producenci silników, olejów, mechanicy, użytkownicy. Ilu ludzi tyle opinii. Gościu(Niemiec) od którego kupowałem tośke m5b lał jej olej sthil do pił i kosiarek bo taki ktoś mu polecił. Problemów z nią nie miał. Odkąd jest u mnie leje quicksilvera i jest ok. Świeca w porządku, silnik pali na 1/3 sznurka. Czy robię dobrze lejąc ten olej? Nie wiem. Opinie już słyszałem skrajne więc robię po swojemu. Swoją drogą może nie na temat ale wiecie co ile serwisy samochodowe w Niemczech zalecają wymianę oleju? Co 30 000 km. dziwił się ostatnio mechanik widząc kartkę z poprzedniej wymiany. Ciekawe na ile jest to zależne od jakości paliwa. Tośka na niemieckich oktanach też ma więcej werwy jakoś.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych