Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Olej Yamalube do dwusuwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#41 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 340 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 03 kwiecień 2015 - 07:55

Oj tam, oj tam przyroda - najważniejsze to POWER 1 RACING dla silnika 4KM -2T :lol: :lol: :lol:



#42 OFFLINE   amalker

amalker

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 547 postów
  • LokalizacjaWrocław
  • Imię:Łukasz

Napisano 03 kwiecień 2015 - 08:42

piernik, on 03 Apr 2015 - 06:55, said:

Oj tam, oj tam przyroda - najważniejsze to POWER 1 RACING dla silnika 4KM -2T :lol: :lol: :lol:

 

Nie wyzłośliwiaj się ! :)

Wiadomo, że dziś wszystko ma odpowiednią otoczkę marketingową więc jest POWER tudzież POWER+ :)

Producent podaje, że jest to olej biodegradowalny, normy TC-W3 nie posiada ale też nie jest dedykowany do tych celów...

W roku użyję tego silnika 10 razy przy mieszance 1:70 na prawdę katastrofy ekologicznej nie spowoduję...



#43 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 03 kwiecień 2015 - 10:46

to że oleju w stosunku do paliwa było za dużo to jedna sprawa,ale skład oleju to druga.świece wymienione na nowe i lipa,chyba gażnik do czyszczenia.co do wybranego oleju castrola liczyłem że wybór padnie na inny,ja w każdym razie go nie kupię.jest to raczej olej dedykowany silnikom wysokoobrotowym a ja potrzebuję taki który spalał by się na niskich obrotach i nie zostawiał syfu.poza tym producent nakazuje mieszanie 1;50 czyli tego powinno się trzymać.


Użytkownik busz231 edytował ten post 03 kwiecień 2015 - 19:35


#44 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 kwiecień 2015 - 06:46

busz231, on 03 Apr 2015 - 09:46, said:

poza tym producent nakazuje mieszanie 1;50 czyli tego powinno się trzymać.


Producent oleju, czy silnika?

Użytkownik psulek edytował ten post 04 kwiecień 2015 - 06:49


#45 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 kwiecień 2015 - 06:58

adam12151, on 03 Apr 2015 - 06:03, said:

Olej powinien być biodegradowalny.


A gdzie to jest napisane? Z czego wynika?

#46 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 kwiecień 2015 - 10:26

producent oleju [ww castrol] nakazuje 1;50 jeśli damy mniej to już na własne ryzyko.do yamahy sugerowane mieszanie to 1;100 i wydaje mi się że takiego oleju trzeba użyć.według mnie silnikt zostały tak konstruowane że takie mieszanie wystarczy i tego trzeba się trzymać.


Użytkownik busz231 edytował ten post 04 kwiecień 2015 - 10:28


#47 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 kwiecień 2015 - 11:19

Producent oleju produkuje olej w określonej klasie jakości (FA, FB, FC, FD) i przeznaczeniu, ale to producent silnika daje proporcje jego stosowania, bo to on zna warunki pracy i wymagania odnośnie smarowania. Podanie 1:50 jest bezpieczne, bo co najwyżej zasyfisz świecę i silnik zgaśnie. Podanie 1:100 jest niebezpieczne, bo jak jakiś nietechniczny zaleje taką mieszankę do urządzenia 1:50, to uszkodzi silnik.   Popływaj trochę na Yamalube 1:50 jak napisał Newroom, przekonasz się sam. Jeżeli masz Husky Low Smoke, to ten olej ma akurat wysoką klasę jakości (FC półsynetetyk, FD syntetyk) i dodatki zapobiegające tworzeniu nagarów. Dobry jest McCulloch 2T, produkowany przez Husqvarnę, syntetyk LS klasa FD, niedrogi i łatwo dostępny.


Użytkownik psulek edytował ten post 04 kwiecień 2015 - 11:20


#48 OFFLINE   piernik

piernik

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 340 postów
  • LokalizacjaToruń

Napisano 04 kwiecień 2015 - 12:20

Koledzy proponuję w wolnej chwili poczytać na temat normy CT-W3 NMMA  tutaj :https://www.nmma.org.../oil/tc-w3.aspx

Znajdują się tam linki do dokumentów w formacie PDF, można z nich się dowiedzieć na czym polega certyfikacja olejów do silników 2T  " marine" i jakie wymagania jakościowe te oleje muszą spełniać. Jest trochę ciekawej literatury ( można posłużyć się translatorem) po przeczytaniu, której zastanowicie się nad stosowaniem olejów  od pilarek i innych silników "2T" chłodzonych powietrzem do silników 2 T chłodzonych wodą. Każdy z wiodących producentów olejów silnikowych chce mieć certyfikat CT-W3 . Oglądając wykaz olejów na 2014 rok można się zdziwić ilością olejów posiadających ten certyfikat.  



#49 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 kwiecień 2015 - 13:22

jeżeli ktoś zalewa mieszanką 1;100 silnik który wymaga 1;50 to sam sobie strzela w kolano.są święta ale bez jaj.nie wiem jak się ma spalanie większych silników 2t ale małe 3,4,5km pływając na mieszance yamalube lub castrol do zaburtowych[oleje z przed kilku lat] 1;50 na wolnych obrotach 10 minut i po tym czasie dajemy manetkę na 3/4gazu silnik przez chwilę się dławi po chwili zakopci i dopiero wejdzie na obroty[poza tym nic się z silnikiem złego nie dzieje].jest to przykład kilku silników i problem odwieczny 2-suwa odnośnie trolingu.kolega który w zeszłym roku załatwił olejem husqvarny ww yamahę nie trolował lecz pływał na małych obrotach.najlepszym rozwiązaniem byłoby użycie oleju w pełni syntetycznego raczej z tych droższych z dodatkami nie tworzącyni nagarów tylko że to są oleje do silników ostro katowanych na wysokich obrotach więc nie mam pewności czy olej nie będzie się gromadził i spalał na wolnych obrotach.  



#50 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 kwiecień 2015 - 16:48

piernik, on 04 Apr 2015 - 11:20, said:

Koledzy proponuję w wolnej chwili poczytać na temat normy CT-W3 NMMA tutaj :https://www.nmma.org.../oil/tc-w3.aspx
Znajdują się tam linki do dokumentów w formacie PDF, można z nich się dowiedzieć na czym polega certyfikacja olejów do silników 2T " marine" i jakie wymagania jakościowe te oleje muszą spełniać. Jest trochę ciekawej literatury ( można posłużyć się translatorem) po przeczytaniu, której zastanowicie się nad stosowaniem olejów od pilarek i innych silników "2T" chłodzonych powietrzem do silników 2 T chłodzonych wodą. Każdy z wiodących producentów olejów silnikowych chce mieć certyfikat CT-W3 . Oglądając wykaz olejów na 2014 rok można się zdziwić ilością olejów posiadających ten certyfikat.

Piernik, nie zgodzę się z tobą. Oleje JASO FC i FD mogą być używane w silnikach chłodzonych wodą - to na pewno. Oleje TCW-3 są dla silników chłodzonych wodą nieprzekraczających 6000 RPM. Żaden olej TCW-3 nie jest w stanie spełnić norm JASO FC/FD. W drugą stronę nie ma większych problemów i jest dużo olei posiadających obie certyfikacje. Seadoo zabroniło stoswania TCW-3 wysokoobrotowych silnikach 2T ze względu na problemy z silnikami.

@buszu

Dobrym nawykiem jest dowiedzenie się, jakie mają być proporcje mieszanki. To jest cecha konkretnego silnika. Zdecydowana większość silników używa standardowej mieszanki 1:50. Yamahy i to też nie wszystkie, mają mieszankę 1:100. Akurat ro, że inne silniki pływają na mieszance 1:50 bez problemów, a Yama twojego kumpla nie, to może być całkowicie normalne.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka

#51 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 kwiecień 2015 - 17:45

z tego co zauważyłem to większość małych silników yamahy ma zalecane mieszanie 1;100 i raczej trzeba się przynajmniej zbliżonej proporcji trzymać[oczywiście z olejem o tych samych parametrach].wiem że ww silniczek,jak i inne 2t śmigałyby na prawie każdym oleju bez problemów ustawiając manetkę gazu od połowy w górę-bo silniki 2t są do takiej pracy idealne.myślałem że może ktoś doradzi olej który spełniałby swoje zadanie przy spokojnej pracy.  



#52 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:02

Mam co prawda suzuki ale czwarty sezon 1 :100 leję olej do skuterów yamahy i nic się nie dzieje.Ostatnio 5 godzin w trolu za trotką i nawet nie kaszlnął.

#53 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:27

możesz sprecyzować-czy chodzi o ten do skuterów wodnych?i czy aby ten olej można mieszać 1;100.



#54 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:30

Buszu, na początek to ustawcie mieszankę na taką jak powinna być. Jeżeli obawiasz się robić tego na oleju Hq, to kupcie Yamalube. Motor trzeba porządnie przegazować ( popływać na wysokich obrotach) żeby się przepaliło. Wypływać trochę godzin na mieszance 1:100 i sprawdzić jak wyglądają świece
2T ogólnie nie lubią niskich obrotów i trzeba je raz na jakiś czas przegazować - np. Spływając do bazy albo podczas zmiany miejscówki (jak odległość pozwala). To co robił twój kolega, tzn. niskie obroty i olej x 2 to moim zdaniem zarzynanie silnika.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  • kaziu_92 lubi to

#55 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:34

busz231, on 04 Apr 2015 - 17:27, said:

możesz sprecyzować-czy chodzi o ten do skuterów wodnych?i czy aby ten olej można mieszać 1;100.

Buszu, każdy olej można mieszać w proporcji 1:100 jeżeli producent silnika to przewiduje. Proporcje mieszania podane na opakowaniu oleju nie mają charakteru zalecenia tylko informacji, żebyś nie musiał liczyć - nie każdy jest matematykiem. Producent oleju nie ma kompetencji do podawnaia składu mieszanki- czy to tak ciężko zrozumieć?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  • newrom lubi to

#56 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:52

Źle sformułowałem przepraszam olej yamahy z przeznaczeniem do skuterów i innych piździków na dwóch kółkach. Jak kupiłem to poprzedni użytkownik lał 1:50 ale dymił,poszukałem manuala i jak wół stoi 1:100. Teraz nic nie dymi ,nie zarzuca świec i pływa jak ta lala.W zeszłym roku wypływałem 4 litry oleju czyli 400 litrów mieszanki.

#57 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:11

tak wygląda karter i tłok silnika zaburtowego po uzywaniu oleju przeznaczonego do kosiarek, pił spalinowych   zamiast oleju TCW3

Załączone pliki



#58 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:25

dla mnie jest jasne że jeśli producent silnika pisze 1;100 to taki sam olej trzeba stosować i nic nie trzeba liczyć.jeśli kupię olej 1;50 a wymieszam 1;100 i zatrę silnik to pretensje do kogo?[dziękuję nie skorzystam].kolego wełpa możesz podać link do oleju który używasz?



#59 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1818 postów
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:35

Kupuję w sklepie z motocyklami mam blisko ,jutro zejdę do garażu i wrzucę fotkę opakowania.

#60 OFFLINE   psulek

psulek

    Ekspert

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPipPip
  • 5044 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:49

busz231, on 04 Apr 2015 - 18:25, said:

dla mnie jest jasne że jeśli producent silnika pisze 1;100 to taki sam olej trzeba stosować i nic nie trzeba liczyć.jeśli kupię olej 1;50 a wymieszam 1;100 i zatrę silnik to pretensje do kogo?[dziękuję nie skorzystam].kolego wełpa możesz podać link do oleju który używasz?

Poddaję się.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
  • newrom lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych