Oj tam, oj tam przyroda - najważniejsze to POWER 1 RACING dla silnika 4KM -2T

Olej Yamalube do dwusuwa
#41
OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2015 - 07:55
#42
OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2015 - 08:42
piernik, on 03 Apr 2015 - 06:55, said:
Oj tam, oj tam przyroda - najważniejsze to POWER 1 RACING dla silnika 4KM -2T
![]()
![]()
Nie wyzłośliwiaj się !
Wiadomo, że dziś wszystko ma odpowiednią otoczkę marketingową więc jest POWER tudzież POWER+
Producent podaje, że jest to olej biodegradowalny, normy TC-W3 nie posiada ale też nie jest dedykowany do tych celów...
W roku użyję tego silnika 10 razy przy mieszance 1:70 na prawdę katastrofy ekologicznej nie spowoduję...
#43
OFFLINE
Napisano 03 kwiecień 2015 - 10:46
to że oleju w stosunku do paliwa było za dużo to jedna sprawa,ale skład oleju to druga.świece wymienione na nowe i lipa,chyba gażnik do czyszczenia.co do wybranego oleju castrola liczyłem że wybór padnie na inny,ja w każdym razie go nie kupię.jest to raczej olej dedykowany silnikom wysokoobrotowym a ja potrzebuję taki który spalał by się na niskich obrotach i nie zostawiał syfu.poza tym producent nakazuje mieszanie 1;50 czyli tego powinno się trzymać.
Użytkownik busz231 edytował ten post 03 kwiecień 2015 - 19:35
#44
OFFLINE
#45
OFFLINE
#46
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 10:26
producent oleju [ww castrol] nakazuje 1;50 jeśli damy mniej to już na własne ryzyko.do yamahy sugerowane mieszanie to 1;100 i wydaje mi się że takiego oleju trzeba użyć.według mnie silnikt zostały tak konstruowane że takie mieszanie wystarczy i tego trzeba się trzymać.
Użytkownik busz231 edytował ten post 04 kwiecień 2015 - 10:28
#47
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 11:19
Producent oleju produkuje olej w określonej klasie jakości (FA, FB, FC, FD) i przeznaczeniu, ale to producent silnika daje proporcje jego stosowania, bo to on zna warunki pracy i wymagania odnośnie smarowania. Podanie 1:50 jest bezpieczne, bo co najwyżej zasyfisz świecę i silnik zgaśnie. Podanie 1:100 jest niebezpieczne, bo jak jakiś nietechniczny zaleje taką mieszankę do urządzenia 1:50, to uszkodzi silnik. Popływaj trochę na Yamalube 1:50 jak napisał Newroom, przekonasz się sam. Jeżeli masz Husky Low Smoke, to ten olej ma akurat wysoką klasę jakości (FC półsynetetyk, FD syntetyk) i dodatki zapobiegające tworzeniu nagarów. Dobry jest McCulloch 2T, produkowany przez Husqvarnę, syntetyk LS klasa FD, niedrogi i łatwo dostępny.
Użytkownik psulek edytował ten post 04 kwiecień 2015 - 11:20
#48
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 12:20
Koledzy proponuję w wolnej chwili poczytać na temat normy CT-W3 NMMA tutaj :https://www.nmma.org.../oil/tc-w3.aspx
Znajdują się tam linki do dokumentów w formacie PDF, można z nich się dowiedzieć na czym polega certyfikacja olejów do silników 2T " marine" i jakie wymagania jakościowe te oleje muszą spełniać. Jest trochę ciekawej literatury ( można posłużyć się translatorem) po przeczytaniu, której zastanowicie się nad stosowaniem olejów od pilarek i innych silników "2T" chłodzonych powietrzem do silników 2 T chłodzonych wodą. Każdy z wiodących producentów olejów silnikowych chce mieć certyfikat CT-W3 . Oglądając wykaz olejów na 2014 rok można się zdziwić ilością olejów posiadających ten certyfikat.
#49
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 13:22
jeżeli ktoś zalewa mieszanką 1;100 silnik który wymaga 1;50 to sam sobie strzela w kolano.są święta ale bez jaj.nie wiem jak się ma spalanie większych silników 2t ale małe 3,4,5km pływając na mieszance yamalube lub castrol do zaburtowych[oleje z przed kilku lat] 1;50 na wolnych obrotach 10 minut i po tym czasie dajemy manetkę na 3/4gazu silnik przez chwilę się dławi po chwili zakopci i dopiero wejdzie na obroty[poza tym nic się z silnikiem złego nie dzieje].jest to przykład kilku silników i problem odwieczny 2-suwa odnośnie trolingu.kolega który w zeszłym roku załatwił olejem husqvarny ww yamahę nie trolował lecz pływał na małych obrotach.najlepszym rozwiązaniem byłoby użycie oleju w pełni syntetycznego raczej z tych droższych z dodatkami nie tworzącyni nagarów tylko że to są oleje do silników ostro katowanych na wysokich obrotach więc nie mam pewności czy olej nie będzie się gromadził i spalał na wolnych obrotach.
#50
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 16:48
piernik, on 04 Apr 2015 - 11:20, said:
Piernik, nie zgodzę się z tobą. Oleje JASO FC i FD mogą być używane w silnikach chłodzonych wodą - to na pewno. Oleje TCW-3 są dla silników chłodzonych wodą nieprzekraczających 6000 RPM. Żaden olej TCW-3 nie jest w stanie spełnić norm JASO FC/FD. W drugą stronę nie ma większych problemów i jest dużo olei posiadających obie certyfikacje. Seadoo zabroniło stoswania TCW-3 wysokoobrotowych silnikach 2T ze względu na problemy z silnikami.Koledzy proponuję w wolnej chwili poczytać na temat normy CT-W3 NMMA tutaj :https://www.nmma.org.../oil/tc-w3.aspx
Znajdują się tam linki do dokumentów w formacie PDF, można z nich się dowiedzieć na czym polega certyfikacja olejów do silników 2T " marine" i jakie wymagania jakościowe te oleje muszą spełniać. Jest trochę ciekawej literatury ( można posłużyć się translatorem) po przeczytaniu, której zastanowicie się nad stosowaniem olejów od pilarek i innych silników "2T" chłodzonych powietrzem do silników 2 T chłodzonych wodą. Każdy z wiodących producentów olejów silnikowych chce mieć certyfikat CT-W3 . Oglądając wykaz olejów na 2014 rok można się zdziwić ilością olejów posiadających ten certyfikat.
@buszu
Dobrym nawykiem jest dowiedzenie się, jakie mają być proporcje mieszanki. To jest cecha konkretnego silnika. Zdecydowana większość silników używa standardowej mieszanki 1:50. Yamahy i to też nie wszystkie, mają mieszankę 1:100. Akurat ro, że inne silniki pływają na mieszance 1:50 bez problemów, a Yama twojego kumpla nie, to może być całkowicie normalne.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
#51
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 17:45
z tego co zauważyłem to większość małych silników yamahy ma zalecane mieszanie 1;100 i raczej trzeba się przynajmniej zbliżonej proporcji trzymać[oczywiście z olejem o tych samych parametrach].wiem że ww silniczek,jak i inne 2t śmigałyby na prawie każdym oleju bez problemów ustawiając manetkę gazu od połowy w górę-bo silniki 2t są do takiej pracy idealne.myślałem że może ktoś doradzi olej który spełniałby swoje zadanie przy spokojnej pracy.
#52
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:02
#53
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:27
możesz sprecyzować-czy chodzi o ten do skuterów wodnych?i czy aby ten olej można mieszać 1;100.
#54
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:30
2T ogólnie nie lubią niskich obrotów i trzeba je raz na jakiś czas przegazować - np. Spływając do bazy albo podczas zmiany miejscówki (jak odległość pozwala). To co robił twój kolega, tzn. niskie obroty i olej x 2 to moim zdaniem zarzynanie silnika.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- kaziu_92 lubi to
#55
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:34
busz231, on 04 Apr 2015 - 17:27, said:
Buszu, każdy olej można mieszać w proporcji 1:100 jeżeli producent silnika to przewiduje. Proporcje mieszania podane na opakowaniu oleju nie mają charakteru zalecenia tylko informacji, żebyś nie musiał liczyć - nie każdy jest matematykiem. Producent oleju nie ma kompetencji do podawnaia składu mieszanki- czy to tak ciężko zrozumieć?możesz sprecyzować-czy chodzi o ten do skuterów wodnych?i czy aby ten olej można mieszać 1;100.
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- newrom lubi to
#56
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 18:52
#57
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:11
tak wygląda karter i tłok silnika zaburtowego po uzywaniu oleju przeznaczonego do kosiarek, pił spalinowych zamiast oleju TCW3
Załączone pliki
#58
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:25
dla mnie jest jasne że jeśli producent silnika pisze 1;100 to taki sam olej trzeba stosować i nic nie trzeba liczyć.jeśli kupię olej 1;50 a wymieszam 1;100 i zatrę silnik to pretensje do kogo?[dziękuję nie skorzystam].kolego wełpa możesz podać link do oleju który używasz?
#59
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:35
#60
OFFLINE
Napisano 04 kwiecień 2015 - 19:49
busz231, on 04 Apr 2015 - 18:25, said:
Poddaję się.dla mnie jest jasne że jeśli producent silnika pisze 1;100 to taki sam olej trzeba stosować i nic nie trzeba liczyć.jeśli kupię olej 1;50 a wymieszam 1;100 i zatrę silnik to pretensje do kogo?[dziękuję nie skorzystam].kolego wełpa możesz podać link do oleju który używasz?
Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
- newrom lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych