Przyczepa pod ponton
#761 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 11:53
#762 ONLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 14:54
Przecież napisałem mało które.bzdura, mój superb może. Po prostu trzeba mieć duże auto
Jak kupowałem swoją przyczepe to auto spełniało wymagania ale jak kupilem nowe to nie spełnia. I sądze że Avensis też nie jest małe
#763 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 15:51
#764 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 18:11
Pytanie z innej beczki. Czy ktoś kiedyś spotkał się z faktem ważenia przyczepy podlodziowej, albo jakiejkolwiek innej ciągniętej za osobówką przez odpowiednie służby? Mój zestaw już trochę przekracza DMC, a co dopiero jak wrzucę na niego trochę gratów na wyjazd.
Kiedyś widziałem jakąś dużą akcję ,,krokodyli,, zatrzymywali prawie wszystko co jechało waga była rozstawiona i w kolejce do kontroli i ważenia przyczepa kempingowa . Zatem jakaś niewielka szansa jest Wiesz jak jest .... to kwestia życiowego szczęścia/nieszczescia karmy czy jak tam zwał . Jeden przejeździ całe ,życie bez kontroli drugi tylko co z garażu wyjedzie
Znowu brakło mi dnia ,żeby do Suskiego zdzwonić
Użytkownik sero1975 edytował ten post 31 styczeń 2020 - 18:12
#765 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 18:23
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#766 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 18:52
Pamiętajcie że są podawane dwie wartości, dla przyczep z hamulcem najazdowym i bez.Można łatwo się pomylić widząc duże dmc przyczepy. A z tego co widzę to większość kolegów ma lekkie przyczepki bez hamulca najazdowedo .
Ale jak mają z hamulcem najazdowym to do końca nie wiedzą ,że nie mogą holować takej przyczepy jaka jest wpisana w DR samochodu w pozycji O.1
O.1 – maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),
O.2 – maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),
A z hamulcem najazdowym to jeszcze mało kto wie ,że wpisaną wartość w DR dzielimy przez 1:33 i dopiero taką przyczepę możemy holować.
Przykład w DR w pozycji O.1 - mamy wpis 1800 to 1800:1,33 = 1,353 kg !! i to jest maksymalna DMC przyczepy jaką możemy zapiąć na hak.
Bo według polskich przepisów hamulec najazdowy nie spełnia definicji hamulca ,który to musi być uruchamiany z pozycji kierowcy.
W innych krajach tak ale nie w PL !!!
- Paweł J, nurek28 i Ziomal lubią to
#767 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 19:10
- M a r a s i Ziomal lubią to
#768 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 19:32
I to co przytoczył Marek (przyczepy z hamulcem najazdowym)dotyczy wszystkich samochodów niezależnie od napędu ,obojętnie rwd ,fwd czy 4x4 . Bo mity dotyczące 4x4 krążą przeokrutne.
Pierwszy mit to taki ,że jak mamy auto 4x4 to nas to nie dotyczy.
Pamiętajcie jedno, fizyki nie oszukamy to raz a dwa, to na chłopski rozum to koń ma ciągnąć wóz a nie odwrotnie.
- Paweł J i Ziomal lubią to
#769 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 20:21
Gdzie znajdę same takie rolki?Miałem różne konfiguracje przyczep pod ponton: same płozy, płozy i rolki ale zdecydowanie najbardziej pasuje mi rozwiązanie jak na zdjęciu poniżej
.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#770 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 21:25
I znowu błąd. DMC auta się dzieli przez 1,33, a nie przyczepy. Nie wiem czy nie chodzi o masę rzeczywistą a nie DMC.Ale jak mają z hamulcem najazdowym to do końca nie wiedzą ,że nie mogą holować takej przyczepy jaka jest wpisana w DR samochodu w pozycji O.1
O.1 – maksymalna masa całkowita przyczepy z hamulcem (w kg),
O.2 – maksymalna masa całkowita przyczepy bez hamulca (w kg),
A z hamulcem najazdowym to jeszcze mało kto wie ,że wpisaną wartość w DR dzielimy przez 1:33 i dopiero taką przyczepę możemy holować.
Przykład w DR w pozycji O.1 - mamy wpis 1800 to 1800:1,33 = 1,353 kg !! i to jest maksymalna DMC przyczepy jaką możemy zapiąć na hak.
Bo według polskich przepisów hamulec najazdowy nie spełnia definicji hamulca ,który to musi być uruchamiany z pozycji kierowcy.
W innych krajach tak ale nie w PL !!!
#771 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 22:06
O. 2 mówi jaka maksymalna masę całkowita możemy zapiac na haku, a dmc przyczepy mówi ile max może wazyc przyczepa z ładunkiem....
Użytkownik womaly23 edytował ten post 31 styczeń 2020 - 22:10
- pawlo29 i Ziomal lubią to
#772 OFFLINE
Napisano 31 styczeń 2020 - 22:53
- Ziomal lubi to
#773 OFFLINE
Napisano 01 luty 2020 - 07:11
- M a r a s lubi to
#774 OFFLINE
Napisano 01 luty 2020 - 07:42
Załóżmy że moja praca polega na noszeniu pustych palet, pusta paleta waży 25 kg, na paletę mozna wrzucić od 1000 do 1500 kg.
Czy mam dzwonić do PiP czy Policję bo pracodawca karze mi nosić palety ważące 25 kg ( zgodne z prawem i to jest MMC) na które można włożyć 1T czy 1.5T (DMC nie zgodne z prawem, ja tyle dźwigać nie mogę)???????
Prosze szanowni koledzy odpowiedzieć bo kurde felek naprawdę nie wiem co robić Chyba rozwiązaniem tej zagadki jest zważenie na miejscu jak rzeczywiście sprawa wygląda
Tak myślę że w sumie podnosząc paletę której dmc w max wynosi 1500 kg to jestem najsilniejszym człowiekiem świata, taki paradoks
Użytkownik womaly23 edytował ten post 01 luty 2020 - 07:47
#775 OFFLINE
Napisano 01 luty 2020 - 14:40
I znowu błąd. DMC auta się dzieli przez 1,33, a nie przyczepy. Nie wiem czy nie chodzi o masę rzeczywistą a nie DMC.
No tak ,rzeczywiście ... pomyliłem F. 2 z O.1
#776 OFFLINE
Napisano 03 luty 2020 - 09:54
Pogadał, pogadał i przyczepę u Suskiego zamówił .
Bedzie szersza (150cm ) ,wodoodporne ledy ,obrysówki , dodatkowe dwa zaczepy na pasy .trap ,kółko najazdowe na dyszlu .
Niestety łamanego dyszla nie ma w ofercie .
- siarq, pawlo29 i Ziomal lubią to
#777 OFFLINE
Napisano 03 luty 2020 - 19:24
#778 OFFLINE
Napisano 04 luty 2020 - 11:46
Bez łamanego dyszla można żyć trap,ledy to są ważne elementy ,które się sprawdzają. Ile taka przyjemność kosztowała?
Bez łamanego dyszla można żyć - też tak myślę zwłaszcza że do slipów z których będę korzystał nie będzie potrzebny . Poza tym zawsze z czasem można wyhaczyć jakąś używkę na olx albo aledrogo za naprawdę niewielkie pieniądze a czas samodzielnej wymiany to godzina i dwa browce .
Dałem 4600 . Czy to dużo ? Biorąc pod uwagę ,że jakiś golas kosztuje 2000 w którym trzeba podorabiać i poprzerabiać wszystko a jeszcze jakbyśmy chcieli dołożyć resory i amory to myślę że sumarycznie,że może tą kwotę przekroczyć . A gdzie czas potrzebny do przeróbek tego wszystkiego ? Wiem,że są osobnicy narzekający na nadmiar czasu ale ja do nich nie należę . No i jeszcze jedna rzecz . Przyczepy do Suskiego są po prostu dobrze wykonane z tego co się orientuję chłopina nie żałuje na materiałach a ja kupuję przyczepę praktycznie ,,na dożywocie " Dlatego 5 stówek w tą czy w tą wg. mojej opinii nie ma większego znaczenia
- Anun, Sławek77, siarq i 1 inna osoba lubią to
#779 OFFLINE
Napisano 04 luty 2020 - 11:48
#780 OFFLINE
Napisano 04 luty 2020 - 17:43
Użytkownicy przeglądający ten temat: 4
0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych