serwis motorowodny,NOWE ŻABNO 4, nowa sól, tel.517 317 991
silniki Capral
#61 OFFLINE
Napisano 03 wrzesień 2020 - 16:36
- algeroth82 lubi to
#62 OFFLINE
Napisano 10 wrzesień 2020 - 15:58
witam.koledzy nic się nie dzielicie opiniami na temat CAPRALA. posiadacze STORMA piszą coś co i raz , a tu cisza i spokój jakby nikt nie pływał z tym silnikiem
#63 OFFLINE
Napisano 15 wrzesień 2020 - 22:23
właśnie , ktoś posiada 15Km 2t jakieś opinie itd?? Warto kupić silnik 3-4 letni z ponad 100mth???
#64 OFFLINE
Napisano 26 wrzesień 2020 - 16:55
dwa dni temu pływałem po odrze i płynąc prawie środkiem rzeki wpłynąłem niespodziewanie na mieliznę. zaczął mi silnik słabnąć. poczatkowo myślałem ,że jakaś awaria motoru, ale okazało się że już śruba mieliła w piasku. wystraszyłem się i natychmiast zgasiłem motor. spłynąłem z mielizny na wiosłach a następnie obserwowałem strumień z sikacza. był trochę słabszy, ale po przetkaniu drutem wszystko wróciło do normy. wczoraj jeszcze w beczce przepłukałem układ chłodzenia wodą, a następnie przedmuchałem kompresorem. wygląda na to że nic się nie stało
#65 OFFLINE
Napisano 26 wrzesień 2020 - 17:55
dwa dni temu pływałem po odrze i płynąc prawie środkiem rzeki wpłynąłem niespodziewanie na mielizne...
A gdzie takie niespodzianki są? Który odcinek?
#66 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2020 - 13:27
mieliznę napotkałem na lubuskim odcinku odry a mianowicie w górę od promu w milsku
#67 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2020 - 14:00
Przy stanie odry 130 i mniej ciągłe gapienie się na echo obowiązkowe.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#68 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2020 - 15:50
Tresor. słuszne uwagi odnośnie pływania po zewnętrznym łuku rzeki. ja się po prostu zagapiłem, bo zanim wpłynąłem na mieliznę to ponton zaczął mi po prostu iść fajnie w ślizgu, a było to zapewne spowodowane wyhamowaniem nurtu przez mieliznę, bo płynąłem pod prąd. niestety ryby nie dopisały nie miałem tego dnia ani brania. pozdrawiam
- Tresor lubi to
#69 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2021 - 17:05
Witam.
Kupiłem silnik Capral 5 km 2t za 2000 zł. w 2019 roku. Pływam pontonem Colibri KM 330 PP. Moja waga to ok. 125 kg.
Zalety:
1-waga ok. 20 kg. Można samemu zamontować, samemu włożyć do bagażnika. W plecach nie strzyknie.
2-Pali ok. 0,8 l/ godzinę przy prędkości ok. 20 km/h na jeziorze. Zaznaczam, że manetka nie jest na max. tylko na ok. 80%. Nie potrzebuję przyśpieszenia, tylko prędkości.
3-Zbiornik paliwa zintegrowany ok. 2,5 l pozwala popływać długo na prawdę. Ja przez 2 lata lałem ok. 10 l paliwa.
4-Zapala za 1-2 razem. Bez problemów.
5-Można przewozić w każdej pozycji po zakręceniu odpowietrznika. "0" przecieków.
6-Koszty eksploatacji to paliwo+ olej + olej przekładniowy-raz wymieniałem.
7-Pływając z manetką na poziomie 50% niski poziom hałasu/prędkości.
8-Dla mnie jakość/ceny=100%.
Wady:
1-Przy manetce na 100% stosunek prędkości/hałasu niewielki.
Planowałem zamienić na Capral 8 KM 4t, ale zrezygnowałem. Waga 8 KM to ok. 30 kg. Trochę za dużo, jeśli pływa się samemu. Zrezygnowałem jeszcze z jednego powodu, o czym niżej:
BARDZO WAŻNE: Na filmiku zamieszczonym na początku wątku gościu pływający na pontonie niechlujnie zamontował silnik. Otóż ważny jest tzw. TRYM, czyli kąt między stopą silnika a powierzchnią wody w trakcie pływania! Ja na to wpadłem po pewnym czasie, co zwiększyło moc użyteczną silnika o ok. 30% (z resztą zgodnie z opisem, ale kto by się tam przejmował jakimś TRYMEM). W momencie, gdy płyniemy z dużą prędkością, kąt między stopą a powierzchnią wody musi wynosić 90 stopni. W moim przypadku jest to drugi stopień regulacji. O tym trzeba pamiętać.
Dla mnie pełne zadowolenie. Pozdrawiam.
#70 OFFLINE
Napisano 09 kwiecień 2021 - 18:01
A na ile oceniasz rzeczywistą moc swojego silnika? Jaka jest jego pojemność. Ja posiadam caprala 7 km, ale wychodzi na to to , że rzeczywiście ma 5 km, gdyż wszystko wskazuje na to , że jest to kopia tohatsu 5 km pojemności 102 ccm i capral też , ma taką pojemność wobec tego nie należy spodziewać się wiekszej mocy.
#71 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 20:47
Myślę, że parametry Capral 5 KM 2t wskazują na to, że nie ma tu oszustwa. Dokładna Yamaha starszego typu. Pojemność, obroty, przełożenie, śruba wszystko identyczne. Ognia nie ma, ale w 2 osoby, ja 125 kg i powiedzmy 80 kg + ponton 30 kg + silnik 20 kg na stojącej wodzie 19-20 km/h. Moc trzeba przyjąć jak zadeklarowaną, gdyż nie ma fizycznej możliwości jej policzenia. Tu jeszcze jedna ważna sprawa:
Silnik STORM 7 KM 2t ma identyczne parametry. Pojemność 102 cm3, obroty, przełożenie i śruba taka sama, jak Capral 5 KM 2t. Budowa też, jakby skórę zdjął. Skąd więc te 2 KM więcej? Oto jest pytanie. Testy Silnika STORM są na YouTube.
Tak czy inaczej polecam. Wykonanie też OK. Wszystko działa bez zarzutu.
#72 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 21:28
Te dwa konie to radosna twórczość Chińczyka . Obudził się i dostał olśnienia. Będzie 7 to będą kupowali więc tak zrobimy. Pytałem o to samo w temacie Stroma skąd oni wzięli dwa dodatkowe konie skoro to kopia Yamahy 5 HP o tej samej pojemności. Nie ma co się nad tym rozwodzić. A w ogóle Storm to dawniej Capral. Zmiana nazwy jako chwyt marketingowy, że coś nowego zrobili. Za jakiś czas Storm zniknie bo będzie już za stary, i pod kolejnym nowym brandem będą je sprzedawali.
- Robert Wysocki lubi to
#73 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2021 - 21:32
Myślę, że parametry Capral 5 KM 2t wskazują na to, że nie ma tu oszustwa. Dokładna Yamaha starszego typu. Pojemność, obroty, przełożenie, śruba wszystko identyczne. Ognia nie ma, ale w 2 osoby, ja 125 kg i powiedzmy 80 kg + ponton 30 kg + silnik 20 kg na stojącej wodzie 19-20 km/h. Moc trzeba przyjąć jak zadeklarowaną, gdyż nie ma fizycznej możliwości jej policzenia. Tu jeszcze jedna ważna sprawa:
Silnik STORM 7 KM 2t ma identyczne parametry. Pojemność 102 cm3, obroty, przełożenie i śruba taka sama, jak Capral 5 KM 2t. Budowa też, jakby skórę zdjął. Skąd więc te 2 KM więcej? Oto jest pytanie. Testy Silnika STORM są na YouTube.
Tak czy inaczej polecam. Wykonanie też OK. Wszystko działa bez zarzutu.
Ciekawe, z takim obciążeniem Tohatsu 6 KM 4T pcha wodę 12-13 km/h przy pontonie Kolibri KM330d
- HaDe lubi to
#74 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2021 - 14:10
Ciekawe, z takim obciążeniem Tohatsu 6 KM 4T pcha wodę 12-13 km/h przy pontonie Kolibri KM330d
Jak zacznie się sezon, to wkleję filmik. Na razie za zimno.
- godski lubi to
#75 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2021 - 17:09
Te dwa konie to radosna twórczość Chińczyka . Obudził się i dostał olśnienia. Będzie 7 to będą kupowali więc tak zrobimy. Pytałem o to samo w temacie Stroma skąd oni wzięli dwa dodatkowe konie skoro to kopia Yamahy 5 HP o tej samej pojemności. Nie ma co się nad tym rozwodzić. A w ogóle Storm to dawniej Capral. Zmiana nazwy jako chwyt marketingowy, że coś nowego zrobili. Za jakiś czas Storm zniknie bo będzie już za stary, i pod kolejnym nowym brandem będą je sprzedawali.
Być może Chińczyk w Chinach pomylił się i napisał 5 KW zamiast 5 KM. Po przeliczeniu 5 KW to prawie 7 KM. I tak zostało
#76 OFFLINE
Napisano 11 kwiecień 2021 - 21:03
Góra silnika to tohatsu M5B, a dół to yamaha 5 km
#77 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2021 - 07:31
Na stronie nie mają żadnego silnika. Czyżby Capral poległ w walce ze Stormem czy czekają na dostawy?
#78 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2021 - 10:41
Myślę ,że Capral poległ w rywalizacji ze Stormem, bo jeśli chodzi o sprzedaż części zamiennych , to lipa. Storm przynajmniej ma jakiś serwis, a Capral olał klientów i tym samym musiał ustąpić miejsce Stormowi. Pociecha w tym , że jeśli chodzi o np. silnik o mocy 7 km , to oba są identyczne, a więc w razie W można się zaopatrzyć w potrzebne części. Szkoda tylko że producent nie zamontował filtra paliwa ani w Capralu , ani w Stormie
#79 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2021 - 11:00
On nie ma przypadkiem grawitacyjnego podawania paliwa? Czy ma pompę paliwa? Często w małych silnikach gdzie jest grawitacja nie dawali filtrów także w markowych. Myślę że chodziło tu o możliwość zapchania się filtra i braku możliwości przepchnięcia go grawitacyjnie ze zbiornika wewnętrznego.
#80 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2021 - 15:09
Capral 7km ma podawane paliwo grawitacyjnie ze zbiornika wewnętrznego, ale w Tohatsu M5B , którego kopią w/g kolegów z forum mających pojęcie o silnikach zaburtowych jest Capral 7 km jest filtr paliwa, a chyba brak jest pompki paliwa
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych