Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

silniki Capral


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
96 odpowiedzi w tym temacie

#61 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 03 wrzesień 2020 - 16:36

serwis motorowodny,NOWE ŻABNO 4, nowa sól, tel.517 317 991


  • algeroth82 lubi to

#62 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 10 wrzesień 2020 - 15:58

witam.koledzy nic się nie dzielicie opiniami na temat CAPRALA. posiadacze STORMA piszą coś co i raz , a tu cisza i spokój jakby nikt nie pływał z tym silnikiem



#63 OFFLINE   szydłoś

szydłoś

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 605 postów
  • LokalizacjaBiebrzańska Kraina
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:Sz.

Napisano 15 wrzesień 2020 - 22:23

właśnie , ktoś posiada 15Km 2t jakieś opinie itd?? Warto kupić silnik 3-4 letni z ponad 100mth??? 



#64 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 26 wrzesień 2020 - 16:55

dwa dni temu pływałem po odrze i płynąc prawie środkiem rzeki wpłynąłem niespodziewanie na mieliznę. zaczął mi silnik słabnąć. poczatkowo myślałem ,że jakaś awaria motoru, ale okazało się że już śruba mieliła w piasku. wystraszyłem się i natychmiast zgasiłem motor. spłynąłem z mielizny na wiosłach a następnie obserwowałem strumień z sikacza. był trochę słabszy, ale po przetkaniu drutem wszystko wróciło do normy. wczoraj jeszcze w beczce przepłukałem układ chłodzenia wodą, a następnie przedmuchałem kompresorem. wygląda na to że nic się nie stało



#65 OFFLINE   Seki

Seki

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 244 postów
  • LokalizacjaZachód

Napisano 26 wrzesień 2020 - 17:55

dwa dni temu pływałem po odrze i płynąc prawie środkiem rzeki wpłynąłem niespodziewanie na mielizne...


A gdzie takie niespodzianki są? Który odcinek?

#66 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 27 wrzesień 2020 - 13:27

mieliznę napotkałem na lubuskim odcinku odry a mianowicie w górę od promu w milsku



#67 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1347 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 27 wrzesień 2020 - 14:00

Pewnie za mocno ścięty zakręt. To dość blisko mnie. Jak Odra spada poniżej 180cm na zakrętach zaczynam pływać juz tylko zewnętrzną stroną. Znam zakręt gdzie przy 150cm do połowy rzeki jest 0~20cm a później rynna 2.5-3m... Piasek krzywdy nie robi najwyżej zatka kontrolke, gorzej jak trafisz kamień lub kłode...
Przy stanie odry 130 i mniej ciągłe gapienie się na echo obowiązkowe.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#68 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 27 wrzesień 2020 - 15:50

Tresor. słuszne uwagi odnośnie pływania po zewnętrznym łuku rzeki. ja się po prostu zagapiłem, bo zanim wpłynąłem na mieliznę to ponton zaczął mi po prostu iść fajnie w ślizgu, a było to zapewne spowodowane wyhamowaniem nurtu przez mieliznę, bo płynąłem pod prąd. niestety ryby nie dopisały nie miałem tego dnia ani brania. pozdrawiam


  • Tresor lubi to

#69 OFFLINE   Robert Wysocki

Robert Wysocki

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wysocki

Napisano 09 kwiecień 2021 - 17:05

Witam. 

Kupiłem silnik Capral 5 km 2t za 2000 zł. w 2019 roku. Pływam pontonem Colibri KM 330 PP. Moja waga to ok. 125 kg.

Zalety:

1-waga ok. 20 kg. Można samemu zamontować, samemu włożyć do bagażnika. W plecach nie strzyknie.

2-Pali ok. 0,8 l/ godzinę przy prędkości ok. 20 km/h na jeziorze. Zaznaczam, że manetka nie jest na max. tylko na ok. 80%. Nie potrzebuję przyśpieszenia, tylko prędkości. 

3-Zbiornik paliwa zintegrowany ok. 2,5 l pozwala popływać długo na prawdę. Ja przez 2 lata lałem ok. 10 l paliwa.

4-Zapala za 1-2 razem. Bez problemów. 

5-Można przewozić w każdej pozycji po zakręceniu odpowietrznika. "0" przecieków. 

6-Koszty eksploatacji to paliwo+ olej + olej przekładniowy-raz wymieniałem.

7-Pływając z manetką na poziomie 50% niski poziom hałasu/prędkości.

8-Dla mnie jakość/ceny=100%.

 

Wady:

1-Przy manetce na 100% stosunek prędkości/hałasu niewielki. 

 

Planowałem zamienić na Capral 8 KM 4t, ale zrezygnowałem. Waga 8 KM to ok. 30 kg. Trochę za dużo, jeśli pływa się samemu. Zrezygnowałem jeszcze z jednego powodu, o czym niżej:

 

BARDZO WAŻNE: Na filmiku zamieszczonym na początku wątku gościu pływający na pontonie niechlujnie zamontował silnik. Otóż ważny jest tzw. TRYM, czyli kąt między stopą silnika a powierzchnią wody w trakcie pływania! Ja na to wpadłem po pewnym czasie, co zwiększyło moc użyteczną silnika o ok. 30% (z resztą zgodnie z opisem, ale kto by się tam przejmował jakimś TRYMEM). W momencie, gdy płyniemy z dużą prędkością, kąt między stopą a powierzchnią wody musi wynosić 90 stopni. W moim przypadku jest to drugi stopień regulacji. O tym trzeba pamiętać.

 

Dla mnie pełne zadowolenie. Pozdrawiam.



#70 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 09 kwiecień 2021 - 18:01

A na ile oceniasz rzeczywistą moc swojego silnika? Jaka jest jego pojemność. Ja posiadam caprala 7 km, ale wychodzi na to to , że rzeczywiście ma 5 km, gdyż wszystko wskazuje na to , że jest to kopia tohatsu 5 km pojemności 102 ccm i capral też , ma taką pojemność wobec tego nie należy spodziewać się wiekszej mocy.



#71 OFFLINE   Robert Wysocki

Robert Wysocki

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wysocki

Napisano 10 kwiecień 2021 - 20:47

Myślę, że parametry Capral 5 KM 2t wskazują na to, że nie ma tu oszustwa. Dokładna Yamaha starszego typu. Pojemność, obroty, przełożenie, śruba wszystko identyczne. Ognia nie ma, ale w 2 osoby, ja 125 kg i powiedzmy 80 kg + ponton 30 kg + silnik 20 kg na stojącej wodzie 19-20 km/h. Moc trzeba przyjąć jak zadeklarowaną, gdyż nie ma fizycznej możliwości jej policzenia. Tu jeszcze jedna ważna sprawa:

 

Silnik STORM 7 KM 2t ma identyczne parametry. Pojemność 102 cm3, obroty, przełożenie i śruba taka sama, jak Capral 5 KM 2t. Budowa też, jakby skórę zdjął. Skąd więc te 2 KM więcej? Oto jest pytanie. Testy Silnika STORM są na YouTube.

 

Tak czy inaczej polecam. Wykonanie też OK. Wszystko działa bez zarzutu.



#72 OFFLINE   darek63

darek63

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 345 postów
  • Lokalizacjawlkp.
  • Imię:Darek

Napisano 10 kwiecień 2021 - 21:28

Te dwa konie to radosna twórczość Chińczyka :). Obudził się i dostał olśnienia. Będzie 7 to będą kupowali więc tak zrobimy. Pytałem o to samo w temacie Stroma skąd oni wzięli dwa dodatkowe konie skoro to kopia Yamahy 5 HP o tej samej pojemności. Nie ma co się nad tym rozwodzić. A w ogóle Storm to dawniej Capral. Zmiana nazwy jako chwyt marketingowy, że coś nowego zrobili. Za jakiś czas Storm zniknie bo będzie już za stary, i pod kolejnym nowym brandem będą je sprzedawali. 


  • Robert Wysocki lubi to

#73 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 10 kwiecień 2021 - 21:32

Myślę, że parametry Capral 5 KM 2t wskazują na to, że nie ma tu oszustwa. Dokładna Yamaha starszego typu. Pojemność, obroty, przełożenie, śruba wszystko identyczne. Ognia nie ma, ale w 2 osoby, ja 125 kg i powiedzmy 80 kg + ponton 30 kg + silnik 20 kg na stojącej wodzie 19-20 km/h. Moc trzeba przyjąć jak zadeklarowaną, gdyż nie ma fizycznej możliwości jej policzenia. Tu jeszcze jedna ważna sprawa:

 

Silnik STORM 7 KM 2t ma identyczne parametry. Pojemność 102 cm3, obroty, przełożenie i śruba taka sama, jak Capral 5 KM 2t. Budowa też, jakby skórę zdjął. Skąd więc te 2 KM więcej? Oto jest pytanie. Testy Silnika STORM są na YouTube.

 

Tak czy inaczej polecam. Wykonanie też OK. Wszystko działa bez zarzutu.

Ciekawe, z takim obciążeniem Tohatsu 6 KM 4T pcha wodę 12-13 km/h przy pontonie Kolibri KM330d


  • HaDe lubi to

#74 OFFLINE   Robert Wysocki

Robert Wysocki

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wysocki

Napisano 11 kwiecień 2021 - 14:10

Ciekawe, z takim obciążeniem Tohatsu 6 KM 4T pcha wodę 12-13 km/h przy pontonie Kolibri KM330d

Jak zacznie się sezon, to wkleję filmik. Na razie za zimno.


  • godski lubi to

#75 OFFLINE   Robert Wysocki

Robert Wysocki

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 6 postów
  • LokalizacjaRadom
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wysocki

Napisano 11 kwiecień 2021 - 17:09

Te dwa konie to radosna twórczość Chińczyka :). Obudził się i dostał olśnienia. Będzie 7 to będą kupowali więc tak zrobimy. Pytałem o to samo w temacie Stroma skąd oni wzięli dwa dodatkowe konie skoro to kopia Yamahy 5 HP o tej samej pojemności. Nie ma co się nad tym rozwodzić. A w ogóle Storm to dawniej Capral. Zmiana nazwy jako chwyt marketingowy, że coś nowego zrobili. Za jakiś czas Storm zniknie bo będzie już za stary, i pod kolejnym nowym brandem będą je sprzedawali. 

Być może Chińczyk w Chinach pomylił się i napisał 5 KW zamiast 5 KM. Po przeliczeniu 5 KW to prawie 7 KM. I tak zostało :)



#76 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 11 kwiecień 2021 - 21:03

Góra silnika to tohatsu M5B, a dół to yamaha 5 km



#77 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1347 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 12 kwiecień 2021 - 07:31

Na stronie nie mają żadnego silnika. Czyżby Capral poległ w walce ze Stormem czy czekają na dostawy?



#78 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 12 kwiecień 2021 - 10:41

Myślę ,że Capral poległ w rywalizacji ze Stormem, bo jeśli chodzi o sprzedaż części zamiennych , to lipa. Storm przynajmniej ma jakiś serwis, a Capral olał klientów i tym samym musiał ustąpić miejsce Stormowi. Pociecha w tym , że jeśli chodzi o np. silnik o mocy 7 km , to oba są identyczne, a więc w razie W można się zaopatrzyć w potrzebne części. Szkoda tylko że producent nie zamontował filtra paliwa ani w Capralu , ani w Stormie



#79 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1347 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 12 kwiecień 2021 - 11:00

On nie ma przypadkiem grawitacyjnego podawania paliwa? Czy ma pompę paliwa? Często w małych silnikach gdzie jest grawitacja nie dawali filtrów także w markowych. Myślę że chodziło tu o możliwość zapchania się filtra i braku możliwości przepchnięcia go grawitacyjnie ze zbiornika wewnętrznego.



#80 OFFLINE   jureczek

jureczek

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 postów
  • Lokalizacjazielona góra
  • Imię:Jerzy
  • Nazwisko:Szymkowiak

Napisano 12 kwiecień 2021 - 15:09

 Capral 7km ma podawane paliwo grawitacyjnie ze zbiornika wewnętrznego, ale w Tohatsu M5B , którego kopią w/g kolegów z forum mających pojęcie o silnikach zaburtowych jest Capral 7 km jest filtr paliwa, a chyba brak jest pompki paliwa






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych