Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Kłopoty z akumulatorem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 10 kwiecień 2015 - 20:34

jeśli jest walnięty aku to 55w 1 godziny nie poświeci 



#22 OFFLINE   laszczewskim

laszczewskim

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 323 postów
  • LokalizacjaNowy Sącz

Napisano 12 kwiecień 2015 - 09:45

   Witam.

Idąc za radą Kolegów podłączyłem do akumulatora żarówkę samochodową. Jako, że nie mialem 55-cio W, podłączyłem 21W, licząc się z długim czasem rozładowywania aku.

I rzeczywiście po 23 godź. żarówka świeciła nadal, tylko minimalnie słabiej, lecz "strażnik akumulatora" informował mnie, że dalsze rozładowywanie jest niewskazane.

Ponowne naładowanie aku do pełna trwało 14 godź, aż do momentu, kiedy ładowarka przeszła w fazę podtrzymywania.

 Na podstawie powyższej próby śmiem twierdzić, że aku jest sprawny w 100%, a walnięty jest silnik.

 A co Koledzy o tym sądzicie?

  Pozdrawiam

Mariusz.



#23 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1958 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 12 kwiecień 2015 - 09:58

Myślę, że przeprowadzona próba z żarówką jednoznacznie udowodniła uszkodzenie silnika a nie akumulatora. 



#24 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 12 kwiecień 2015 - 12:50

Witam.
podłączyłem 21W, licząc się z długim czasem rozładowywania aku.
I rzeczywiście po 23 godź. żarówka świeciła nadal, tylko minimalnie słabiej, lecz "strażnik akumulatora" informował mnie, że dalsze rozładowywanie jest niewskazane.
Ponowne naładowanie aku do pełna trwało 14 godź, aż do momentu, kiedy ładowarka przeszła w fazę podtrzymywania.
Na podstawie powyższej próby śmiem twierdzić, że aku jest sprawny w 100%, a walnięty jest silnik.
A co Koledzy o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Mariusz.


Nie byłbym taki pewien. Twój test pokazał, że twoje aku ma pojemność 40Ah przy rozładowywaniu bardzo małym prądem. Przy tak małym prądzie powinno to trwać co najmniej dwie i pół doby, a śmiem twierdzić że nawet trzy.

#25 OFFLINE   prezes77

prezes77

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 257 postów
  • Lokalizacjabieszczady
  • Imię:Artur

Napisano 12 kwiecień 2015 - 13:07

Jeśli masz możliwość to pożycz od kolegi inne aku i przekonasz się szybko,czy aku czy silnik jest walnięty, a tak to tylko gdybanie które będzie trwało cały czas.



#26 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1958 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 12 kwiecień 2015 - 13:36

Wszystko się zgadza, tylko że po próbie z żarówką akumulator długo się ładował a to oznacza że teoretycznie oddał sporo prądu. Wcześniej ładowanie było krótkie czyli  silnik nie pobierał prądu z akumulatora. 



#27 OFFLINE   laszczewskim

laszczewskim

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 323 postów
  • LokalizacjaNowy Sącz

Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:26

Nie byłbym taki pewien. Twój test pokazał, że twoje aku ma pojemność 40Ah przy rozładowywaniu bardzo małym prądem. Przy tak małym prądzie powinno to trwać co najmniej dwie i pół doby, a śmiem twierdzić że nawet trzy.

  Nie do końca. Może się nie znam, ale przecież akumulator nie rozładował się do końca.Po odłączeniu żarówki woltomierz pokazywał na aku napięcie 10 V , czyli stracił około 1/3  :  1/4 swojej pojemności.

Może piszę bzdury, ale to są tylko moje (laika) rozważania.

Pzdr.



#28 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:44

Piszesz bzdury

#29 OFFLINE   mariuszwf

mariuszwf

    Zaawansowany

  • Forumowicz+ bez giełdy
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • Lokalizacjapodlaskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:46

To pojechałeś, po koledze :D :D



#30 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:46

Nie do końca. Może się nie znam, ale przecież akumulator nie rozładował się do końca.Po odłączeniu żarówki woltomierz pokazywał na aku napięcie 10 V , czyli stracił około 1/3 : 1/4 swojej pojemności.
Może piszę bzdury, ale to są tylko moje (laika) rozważania.
Pzdr.


Akumulator rozładowany do końca ma napięcie w stanie spoczynku 11,5V. Czyli pomiędzy spadkiem z 12,8 do 11,5 oddaje całą swoją pojemność. Wprzypadku aku 110AH powinien oddawać 11A przez 10 godzin. Porównaj to z wynikiem swojego. Należy dodać, że pojemność użyteczna aku maleje wraz ze wzrostem prądu rozładowania, a rośnie wraz z jego spadkiem.

Najrozsądniej było by sprawdzić na bateri co do której stanu jesteś pewny.

@paprykar- wydaje mi się, że stan aku ocenia się przede wszystkim po tym ile daje a nie ile bierze.

#31 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1958 postów
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:57

Chodziło mi o to, że akumulator zaczął się zupełnie inaczej zachowywać. Wcześniej ładował się bardzo szybko, a teraz 14 godzin, czyli wyglądało to tak, jakby silnik nie pobierał prądu z akumulatora a reszta to jak mawiał klasyk; oczywista oczywistość



#32 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2326 postów
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Napisano 13 kwiecień 2015 - 08:07

Weź naładowany akumulator pod pachę, jedź z nim do sklepu gdzie sprzedają akumulatory, na pewno mają tester.

Podłączą, sprawdzą i wydadzą wyrok. 



#33 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2015 - 08:09

Po to jest to forum, zeby pomagac...chociaz w tym przypadku jest to taka pomoc bardzo po omacku...wg mnie akumulator o napieciu rzedu 10V jest calkowicie rozladowany, zauwazalnie mniej tez mi sie trafialo, z tym ze w takich wypadkach aku szedl prosto na zlom...

Rzeczywiscie chyba najlepiej poprobowac z zamiana silnik/ akumulator. Sa bowiem mozliwe rozne sytuacje..ja nawet spotkalem sie z taka, ze akumulator pokazywal 13,5V a po podlaczeniu do silnika natychmiast spadaly obroty - najprawdopodobniej sprawna byla tylko 1 cela i coz z tego, ze dawala 13,5V, skoro nie bylo zadnej pojemnosci?

 

Gumo


  • Jozi lubi to

#34 OFFLINE   SzymonK

SzymonK

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 261 postów
  • LokalizacjaTomaszów Maz.
  • Imię:Szymon

Napisano 13 kwiecień 2015 - 09:01

Akumulator nie jest w najlepszej kondycji, ale jako tako działa i to nie tłumaczy spadku mocy silnika.

Wg. mnie uszkodzony jest maksymizer lub silnik.

 

Z drugiej strony i tak przydałby się nowy aku, więc może go kup i sprawdź silnik na nowym.


Użytkownik SzymonK edytował ten post 13 kwiecień 2015 - 09:07


#35 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 13 kwiecień 2015 - 13:21

dlatego proponowałem mocniejszą żarówę żeby pobór był zbliżony.z tego co piszesz to zarówno aku jak i silnik nie nadają się do użytku.



#36 OFFLINE   crizz100

crizz100

    Zaawansowany

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1214 postów
  • Lokalizacjamultikonto (@esoxx87, @Marcisio1, @esexlucius)

Napisano 13 kwiecień 2015 - 14:37

To pojechałeś, po koledze :D :D


Kolega napisal sam ze akumulator rozladowany do 10V oddal 1/3- 1/4 pojemnosci. Chyba ze pisze bzdury. Wiec potwierdzam ze pisze bzdury poniewaz po 1 to te 10V to jest napiecie ponizej prawidlowego minimalnego. Po drugie rozladowanie do 10,5V to rozladowanie w ~70℅ wiecej sie nie da.

#37 OFFLINE   mariuszwf

mariuszwf

    Zaawansowany

  • Forumowicz+ bez giełdy
  • PipPipPip
  • 817 postów
  • Lokalizacjapodlaskie
  • Imię:Mariusz

Napisano 13 kwiecień 2015 - 17:10

Kolega napisal sam ze akumulator rozladowany do 10V oddal 1/3- 1/4 pojemnosci. Chyba ze pisze bzdury. Wiec potwierdzam ze pisze bzdury poniewaz po 1 to te 10V to jest napiecie ponizej prawidlowego minimalnego. Po drugie rozladowanie do 10,5V to rozladowanie w ~70℅ wiecej sie nie da.

Tu masz rację :)



#38 OFFLINE   KrzyObr

KrzyObr

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 146 postów
  • LokalizacjaŁódź

Napisano 17 kwiecień 2017 - 17:39

Koledzy odgrzeję może trochę starego kotleta bo mam podobny problem. Chcę kupić aku, radziłem się tu na forum, ale trafiłem na ten temat i nie wiem właśnie czy nie jest tak, że mam problem z silnikiem. Patrzyłem na aku i od zeszłego roku stoi i trzyma napięcie 13V. W trakcie używania problem podobny jak u Kolegi, chwilę na wyższym biegu i nagle spada. Akumulator ma około 4 lat, ale może jednak nie jest zepsuty tylko coś z silnikiem. Akumulator KM battery i osapian 55lbs z maximizerem.


Użytkownik KrzyObr edytował ten post 17 kwiecień 2017 - 17:40


#39 OFFLINE   n15

n15

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 219 postów

Napisano 18 kwiecień 2017 - 08:54

Koledzy odgrzeję może trochę starego kotleta bo mam podobny problem. Chcę kupić aku, radziłem się tu na forum, ale trafiłem na ten temat i nie wiem właśnie czy nie jest tak, że mam problem z silnikiem. Patrzyłem na aku i od zeszłego roku stoi i trzyma napięcie 13V. W trakcie używania problem podobny jak u Kolegi, chwilę na wyższym biegu i nagle spada. Akumulator ma około 4 lat, ale może jednak nie jest zepsuty tylko coś z silnikiem. Akumulator KM battery i osapian 55lbs z maximizerem.

 

 Według mnie to jednak wina aku. Aby rozwiać swoje wątpliwości zrób mu test podpinając żarówki.



#40 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15676 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 18 kwiecień 2017 - 09:38

Koledzy odgrzeję może trochę starego kotleta bo mam podobny problem. Chcę kupić aku, radziłem się tu na forum, ale trafiłem na ten temat i nie wiem właśnie czy nie jest tak, że mam problem z silnikiem. Patrzyłem na aku i od zeszłego roku stoi i trzyma napięcie 13V. W trakcie używania problem podobny jak u Kolegi, chwilę na wyższym biegu i nagle spada. Akumulator ma około 4 lat, ale może jednak nie jest zepsuty tylko coś z silnikiem. Akumulator KM battery i osapian 55lbs z maximizerem.

Moim zdaniem akumulator. Też tak miałem z kilkuletnim AGM SSB.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych