jeśli jest walnięty aku to 55w 1 godziny nie poświeci
Kłopoty z akumulatorem.
#21 OFFLINE
Napisano 10 kwiecień 2015 - 20:34
#22 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 09:45
Witam.
Idąc za radą Kolegów podłączyłem do akumulatora żarówkę samochodową. Jako, że nie mialem 55-cio W, podłączyłem 21W, licząc się z długim czasem rozładowywania aku.
I rzeczywiście po 23 godź. żarówka świeciła nadal, tylko minimalnie słabiej, lecz "strażnik akumulatora" informował mnie, że dalsze rozładowywanie jest niewskazane.
Ponowne naładowanie aku do pełna trwało 14 godź, aż do momentu, kiedy ładowarka przeszła w fazę podtrzymywania.
Na podstawie powyższej próby śmiem twierdzić, że aku jest sprawny w 100%, a walnięty jest silnik.
A co Koledzy o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Mariusz.
#23 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 09:58
Myślę, że przeprowadzona próba z żarówką jednoznacznie udowodniła uszkodzenie silnika a nie akumulatora.
#24 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 12:50
Witam.
podłączyłem 21W, licząc się z długim czasem rozładowywania aku.
I rzeczywiście po 23 godź. żarówka świeciła nadal, tylko minimalnie słabiej, lecz "strażnik akumulatora" informował mnie, że dalsze rozładowywanie jest niewskazane.
Ponowne naładowanie aku do pełna trwało 14 godź, aż do momentu, kiedy ładowarka przeszła w fazę podtrzymywania.
Na podstawie powyższej próby śmiem twierdzić, że aku jest sprawny w 100%, a walnięty jest silnik.
A co Koledzy o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Mariusz.
Nie byłbym taki pewien. Twój test pokazał, że twoje aku ma pojemność 40Ah przy rozładowywaniu bardzo małym prądem. Przy tak małym prądzie powinno to trwać co najmniej dwie i pół doby, a śmiem twierdzić że nawet trzy.
#25 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 13:07
Jeśli masz możliwość to pożycz od kolegi inne aku i przekonasz się szybko,czy aku czy silnik jest walnięty, a tak to tylko gdybanie które będzie trwało cały czas.
#26 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 13:36
Wszystko się zgadza, tylko że po próbie z żarówką akumulator długo się ładował a to oznacza że teoretycznie oddał sporo prądu. Wcześniej ładowanie było krótkie czyli silnik nie pobierał prądu z akumulatora.
#27 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:26
Nie byłbym taki pewien. Twój test pokazał, że twoje aku ma pojemność 40Ah przy rozładowywaniu bardzo małym prądem. Przy tak małym prądzie powinno to trwać co najmniej dwie i pół doby, a śmiem twierdzić że nawet trzy.
Nie do końca. Może się nie znam, ale przecież akumulator nie rozładował się do końca.Po odłączeniu żarówki woltomierz pokazywał na aku napięcie 10 V , czyli stracił około 1/3 : 1/4 swojej pojemności.
Może piszę bzdury, ale to są tylko moje (laika) rozważania.
Pzdr.
#28 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:44
#29 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:46
To pojechałeś, po koledze
#30 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:46
Nie do końca. Może się nie znam, ale przecież akumulator nie rozładował się do końca.Po odłączeniu żarówki woltomierz pokazywał na aku napięcie 10 V , czyli stracił około 1/3 : 1/4 swojej pojemności.
Może piszę bzdury, ale to są tylko moje (laika) rozważania.
Pzdr.
Akumulator rozładowany do końca ma napięcie w stanie spoczynku 11,5V. Czyli pomiędzy spadkiem z 12,8 do 11,5 oddaje całą swoją pojemność. Wprzypadku aku 110AH powinien oddawać 11A przez 10 godzin. Porównaj to z wynikiem swojego. Należy dodać, że pojemność użyteczna aku maleje wraz ze wzrostem prądu rozładowania, a rośnie wraz z jego spadkiem.
Najrozsądniej było by sprawdzić na bateri co do której stanu jesteś pewny.
@paprykar- wydaje mi się, że stan aku ocenia się przede wszystkim po tym ile daje a nie ile bierze.
#31 OFFLINE
Napisano 12 kwiecień 2015 - 17:57
Chodziło mi o to, że akumulator zaczął się zupełnie inaczej zachowywać. Wcześniej ładował się bardzo szybko, a teraz 14 godzin, czyli wyglądało to tak, jakby silnik nie pobierał prądu z akumulatora a reszta to jak mawiał klasyk; oczywista oczywistość
#32 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2015 - 08:07
Weź naładowany akumulator pod pachę, jedź z nim do sklepu gdzie sprzedają akumulatory, na pewno mają tester.
Podłączą, sprawdzą i wydadzą wyrok.
#33 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2015 - 08:09
Po to jest to forum, zeby pomagac...chociaz w tym przypadku jest to taka pomoc bardzo po omacku...wg mnie akumulator o napieciu rzedu 10V jest calkowicie rozladowany, zauwazalnie mniej tez mi sie trafialo, z tym ze w takich wypadkach aku szedl prosto na zlom...
Rzeczywiscie chyba najlepiej poprobowac z zamiana silnik/ akumulator. Sa bowiem mozliwe rozne sytuacje..ja nawet spotkalem sie z taka, ze akumulator pokazywal 13,5V a po podlaczeniu do silnika natychmiast spadaly obroty - najprawdopodobniej sprawna byla tylko 1 cela i coz z tego, ze dawala 13,5V, skoro nie bylo zadnej pojemnosci?
Gumo
- Jozi lubi to
#34 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2015 - 09:01
Akumulator nie jest w najlepszej kondycji, ale jako tako działa i to nie tłumaczy spadku mocy silnika.
Wg. mnie uszkodzony jest maksymizer lub silnik.
Z drugiej strony i tak przydałby się nowy aku, więc może go kup i sprawdź silnik na nowym.
Użytkownik SzymonK edytował ten post 13 kwiecień 2015 - 09:07
#35 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2015 - 13:21
dlatego proponowałem mocniejszą żarówę żeby pobór był zbliżony.z tego co piszesz to zarówno aku jak i silnik nie nadają się do użytku.
#36 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2015 - 14:37
To pojechałeś, po koledze
Kolega napisal sam ze akumulator rozladowany do 10V oddal 1/3- 1/4 pojemnosci. Chyba ze pisze bzdury. Wiec potwierdzam ze pisze bzdury poniewaz po 1 to te 10V to jest napiecie ponizej prawidlowego minimalnego. Po drugie rozladowanie do 10,5V to rozladowanie w ~70℅ wiecej sie nie da.
#37 OFFLINE
Napisano 13 kwiecień 2015 - 17:10
Kolega napisal sam ze akumulator rozladowany do 10V oddal 1/3- 1/4 pojemnosci. Chyba ze pisze bzdury. Wiec potwierdzam ze pisze bzdury poniewaz po 1 to te 10V to jest napiecie ponizej prawidlowego minimalnego. Po drugie rozladowanie do 10,5V to rozladowanie w ~70℅ wiecej sie nie da.
Tu masz rację
#38 OFFLINE
Napisano 17 kwiecień 2017 - 17:39
Koledzy odgrzeję może trochę starego kotleta bo mam podobny problem. Chcę kupić aku, radziłem się tu na forum, ale trafiłem na ten temat i nie wiem właśnie czy nie jest tak, że mam problem z silnikiem. Patrzyłem na aku i od zeszłego roku stoi i trzyma napięcie 13V. W trakcie używania problem podobny jak u Kolegi, chwilę na wyższym biegu i nagle spada. Akumulator ma około 4 lat, ale może jednak nie jest zepsuty tylko coś z silnikiem. Akumulator KM battery i osapian 55lbs z maximizerem.
Użytkownik KrzyObr edytował ten post 17 kwiecień 2017 - 17:40
#39 OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2017 - 08:54
Koledzy odgrzeję może trochę starego kotleta bo mam podobny problem. Chcę kupić aku, radziłem się tu na forum, ale trafiłem na ten temat i nie wiem właśnie czy nie jest tak, że mam problem z silnikiem. Patrzyłem na aku i od zeszłego roku stoi i trzyma napięcie 13V. W trakcie używania problem podobny jak u Kolegi, chwilę na wyższym biegu i nagle spada. Akumulator ma około 4 lat, ale może jednak nie jest zepsuty tylko coś z silnikiem. Akumulator KM battery i osapian 55lbs z maximizerem.
Według mnie to jednak wina aku. Aby rozwiać swoje wątpliwości zrób mu test podpinając żarówki.
#40 OFFLINE
Napisano 18 kwiecień 2017 - 09:38
Koledzy odgrzeję może trochę starego kotleta bo mam podobny problem. Chcę kupić aku, radziłem się tu na forum, ale trafiłem na ten temat i nie wiem właśnie czy nie jest tak, że mam problem z silnikiem. Patrzyłem na aku i od zeszłego roku stoi i trzyma napięcie 13V. W trakcie używania problem podobny jak u Kolegi, chwilę na wyższym biegu i nagle spada. Akumulator ma około 4 lat, ale może jednak nie jest zepsuty tylko coś z silnikiem. Akumulator KM battery i osapian 55lbs z maximizerem.
Moim zdaniem akumulator. Też tak miałem z kilkuletnim AGM SSB.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych