Silnik elektryczny dziobowy czy normalny z tyłu...
#21 OFFLINE
Napisano 11 maj 2015 - 18:10
#22 OFFLINE
Napisano 11 maj 2015 - 18:27
Czyli np. jakaś prosta echosonda lowerance z gps, wyznaczaniem trasy itp i do tego silnik dziobowy MotorGuide i to bedzie śmigać?
Jak by ktoś mół podać jakieś nierogie modele i echa i silnika spasowane to bym był wdzięczny:)
minnkota powerdrive v2, z pilotem, bez pedału, bez "linku" do echa:
http://www.forlessth...ASIN=B005GRCV04
terrova, z pilotem i pedalem, bez linku:
http://www.forlessth...ASIN=B005HUVU2U
z "linkiem" do echa to +1500, taka jest roznica w cenie pilotow. btw, moj zwykly w terrovie zaczyna sie pierdzielic. jak zobaczylem ile kosztuje nowy....
motorguide:
http://www.forlessth...ASIN=B00FPR2TIO
no i echa: jakaś tania prosta nie przejdzie. w lowrance to serie: HDS Gen2, HDS Gen2 Touch, or HDS Gen3. u Hummina nie wiem, ale do sprawdzenia.
jest jeszcze kwestia wielkosci. piszesz że na razie na łódkę 3.2, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego jak dużo miejsca taki silnik zabiera i jaki jest ciężki (dochodzą silniczki które sterują silnikiem). terrove mi Krzysztof ledwo na Foxa 390 wcisnął.
Użytkownik nrt80 edytował ten post 11 maj 2015 - 18:44
- darkonis lubi to
#23 OFFLINE
Napisano 11 maj 2015 - 18:55
#24 OFFLINE
Napisano 11 maj 2015 - 19:29
Czy cena z linku jest ostateczna czy dochodzą jeszcze jakieś opłaty
jak celnik nie rozpakuje to ostateczna, jak rozpakuje to dochodzą opłaty
#25 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 06:49
Ok Panowie ..Ja już dostałem odpowiedzi na wszystkie pytania Tak więc zmojej strony dzieki za pomoc ...Teraz tylko zbierać kasę i modernizować łódź
- janih lubi to
#26 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 06:58
minnkota powerdrive v2, z pilotem, bez pedału, bez "linku" do echa:
http://www.forlessth...ASIN=B005GRCV04
terrova, z pilotem i pedalem, bez linku:
http://www.forlessth...ASIN=B005HUVU2U
z "linkiem" do echa to +1500, taka jest roznica w cenie pilotow. btw, moj zwykly w terrovie zaczyna sie pierdzielic. jak zobaczylem ile kosztuje nowy....
motorguide:
http://www.forlessth...ASIN=B00FPR2TIO
no i echa: jakaś tania prosta nie przejdzie. w lowrance to serie: HDS Gen2, HDS Gen2 Touch, or HDS Gen3. u Hummina nie wiem, ale do sprawdzenia.
jest jeszcze kwestia wielkosci. piszesz że na razie na łódkę 3.2, nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z tego jak dużo miejsca taki silnik zabiera i jaki jest ciężki (dochodzą silniczki które sterują silnikiem). terrove mi Krzysztof ledwo na Foxa 390 wcisnął.
Teraz to to będzie do łodzi motorowej takiej 470/180 tak więc miejsca będzie :)Tamta mała łódeczka pozostanie na wiosła... Na razie mam samą skorupę to zanim to wszystko porobię to zejdzie z rok jak nie dłużej ,tym bardziej że sam będę wszystko robił ... Na tył być moż będzie napęd z diesla ewentualnie jakiś zaburtowy, ale przód bym dał coś z powyższych linków:) Zawsze szukałem czegoś takiego i teraz wszystko jasne:)
Użytkownik darkonis edytował ten post 13 maj 2015 - 06:59
#27 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 08:07
Teraz to to będzie do łodzi motorowej takiej 470/180 tak więc miejsca będzie :)Tamta mała łódeczka pozostanie na wiosła... Na razie mam samą skorupę to zanim to wszystko porobię to zejdzie z rok jak nie dłużej ,tym bardziej że sam będę wszystko robił ... Na tył być moż będzie napęd z diesla ewentualnie jakiś zaburtowy, ale przód bym dał coś z powyższych linków:) Zawsze szukałem czegoś takiego i teraz wszystko jasne:)
kiedyś się też tematem interesowałem, ale dopiero po tym jak na moją łódkę zawitała dziobówka minn koty i echo lowrance'a
istotnym jest, żebyś dobrze zgłębił temat zanim się na jakiś duet zdecydujesz. jako przykład podam fajny "ficzer" z (chyba) minnkoty i hummina: mianowicie pływanie po izobacie. zaznaczasz sobie izo 3m i łódź sama do niej dopływa i płynie po niej- do trolla- bajka, do obławiania brzegu też bajka, wada- działa to (wówczas działało) tylko na mapach hummina co czyni ten gadżet bezwartościowym w PL. nie wiem jak sytuacja wygląda teraz, nie wiem czy autochart live w EU działa (kiedyś czytałem że podkład musi być oficjalny) i czy na autocharcie działa ów ficzer. wszystko w tym temacie zmienia się ostatnio tak szybko, że nie ma sensu tego śledzić.
jedno zaś jest pewne. autopiloty to remedium na strefy ciszy. możesz się zajmować sprzętem, jeść kanapkę, podziwiać przyrodę, whatever, zamiast trzymać rumpel.
#28 OFFLINE
Napisano 13 maj 2015 - 17:52
Panowie...A może mi ktoś podać linak z tymi dziobowymi z gps co sie ustawia trasę ...Kiedyś szukałem tego rodzaju mechanizmu i nie mogłem znaleźć nic ..Coś takiego bardzo by mi pasowało nawet jak jest drogo to najwyżej poczekam dozbieram i dopiero kupię ... Na tył zarzucę jakiś używany spalinowy ewentualnie. U mnie mało jest jezior co mają strefę ciszy..Dzisiaj być może pojadę po przyczepkę i zgarnę dużą łódź jak się uda ( jak juz nie pojechała) taką 4,60m i szerokość 1,7m ...
PS. Jeszcze mam takie pytanko niezwiązane z tematem ale też mnie to ciekawi.... jakie kary są na łodzie z silnikami powyżej np.50km jak się nie ma patentu? Czy w ogóle ktoś to kontroluje ?
Każdy dziobowy z nazwą I-Pilot ( GPS bez możliwości podłączenia pod Humminbirda ) I-Pilot link z możliwością podłączenia pod echo Humminbirda np. http://www.ebay.com/...=item2c8e1a3d42
Posiadając silnik Minn-Kota można dokupić samo urządzenie i samemu zainstalować np.
http://www.ebay.com/...=item1c4d822fa6
#29 OFFLINE
Napisano 19 maj 2015 - 08:23
Panowie tak żeby nie tworzyć nowego tematu ...Na dziób już wiem co brać bo sporo padło na ten temat i wielkie dzięki za pomoc. Pewnie też przyda to się i innym:) Ale teraz moje pytanie dotyczy małego silnika spalinowego na tył do trolingu takiego żeby chodził jak ta lala na wolnych obrotach ,myślę tu o silniczku 4km nie większym , raczej nówka ... Rozważam zakup : SUZUKI F4S i YAMAHY 4km i tu moje pytnie co by było lepsze ? Suzukę mam serwis pod nosem (już nawet oglądałem te silniki), więc nie muszę daleko jechać żeby kupić czy serwisować jednak cenka to 900zł więcej niż Yamaha .. Suza wydaje mi się też chyba głośniejsza od Yamahy ...Dużo jest użytkowników Yamahy i wiele pozytywnych opini , o Suzuki jakoś mało i nic nie wiem...
Interesują mnie tylko silniki w takim przedziale mocy ewentualnie jak by jakaś okazja była to 5km... Silnik z krótką stopą do małej łodzi i jako trolingowo -awaryjny do dużej ..
Użytkownik darkonis edytował ten post 19 maj 2015 - 08:29
#30 OFFLINE
Napisano 19 maj 2015 - 18:53
#31 OFFLINE
Napisano 20 maj 2015 - 08:51
Nie wiem jak z tą cichością bo sugerowałem się tylko filmikami ... Ceny są raczej takie same suzuki jak i yamahy.. Wydajemi się że na pęłnych obrotach to ta suzuki ma takie samo brzmienie ..
#32 OFFLINE
Napisano 20 maj 2015 - 09:32
#33 OFFLINE
Napisano 20 maj 2015 - 20:26
Motorguide Xi5 działa z echosondami Lowrance, Garmin, Huminbird ...przynajmniej jego wbudowany przetwornik echosondy, tak jest napisane w instrukcji obsługi.
Dzisiaj dopiero przyszła paczka z silnikiem i jeszcze go nie przetestowałem...dopiero czytam instrukcje
#34 OFFLINE
Napisano 20 maj 2015 - 20:29
#35 OFFLINE
Napisano 20 maj 2015 - 20:34
W końcu po 2 latach można kupić z Polskiej dystrybucji .
Tylko cena trochę powala w stosunku do tej za wielkiej wody.
#36 OFFLINE
Napisano 20 maj 2015 - 20:37
6800 w detalu...to i tak o 3 tys taniej niż minnkota ...i ma fajny pedał nożny bo też bezprzewodowy.
#37 OFFLINE
Napisano 21 maj 2015 - 07:51
#38 OFFLINE
Napisano 21 maj 2015 - 22:09
Ta co podnosi sama wycofali z obiegu ...coś tam działać nie chciało.
W oficjalnym cenniku normarku power drive kosztuje 4400 ...a ipilota w ogóle nie mają, przypuszczam, że kosztuje drugie tyle, chyba, że kupiłeś w usa
Xi5 podoba mi się bardziej, bo pedał nożny też jest bezprzewodowy
#39 OFFLINE
Napisano 27 maj 2015 - 15:34
Z tym bezprzewodowym to tak różnie może być ... Pamiętaj że z przewodem może być mniej awaryjny , a jak coś się kupuje za wielką wodą to lepiej żeby się nie psuło W każdym bądź razie fajna to sprawa...
#40 OFFLINE
Napisano 22 kwiecień 2016 - 07:15
Witam,
jak w temacie. Gdzie optymalniej zamontować silnik elektryczny w łodzi. Mam możliwość obrócenia w swoim silniku "czapy" silnika o 180 stopni i wmontowania pantografu/mocowania swojej roboty na przód łodzi. Mam tylko dylemat czy nie będzie to przysłowiowa skórka za wyprawkę.
Potrzebna mi Wasza opinia i tych, którzy już ewentualnie coś takiego mają / mieli i testowali, bądź mają porównanie silnika montowanego z przodu oraz takiego samego z tyłu standardowo na pawęży łodzi. Czy łajba będzie płynąć szybciej a co za tym idzie czy akumulator będzie nas dłużej wozić, czy łódką steruje się łatwiej, itp.
Thx z góry!
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych