Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Transport łódki z silnikiem - przewożenie silnika na łodzi (w tym uchwyt lub podpora)


  • Please log in to reply
219 replies to this topic

#41 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,953 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 12 October 2015 - 07:09

Odgrzewam temat. Jak pisze miramar69 producenci większości solników zalecają transport w pozycji normalnej pracy silnika pod warunkiem, że nie zachaczy o drogę lub inną przeszkodę. Macie znacie jakieś gotowe rozwiązania dotyczące oparcia silnika na czas transportu?

Myślę, że to co pisze miramar69 jest tylko częścią prawdy. Zdecydowana większość silników mocowanych na stałe na pawęży (może tylko tych większych ?? ) ma fabryczną blokadę pozycji transportowej. W moim Mercurym jest to rozwiązanie w postaci obracanej o 180 stopni blokady, którą należy obrócić kiedy silnik znajduje się w górnym położeniu trymu a następnie opuścić trymem w celu trwałego zablokowania w pozycji transportowej. Siłowniki trymu nie są obciążone w żaden sposób, ponieważ cały ciężar silnika jest przenoszony poprzez blokadę na pawęż.



#42 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 posts
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Posted 13 October 2015 - 19:58

Ja to robię tak, tylko trzeb mieć dość mocną belkę świateł.

Attached File  20151012_094252.jpg   45.11KB   35 downloads

Attached File  20151012_094346.jpg   41.95KB   32 downloads

 

 

 

 



#43 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,577 posts
  • LokalizacjaMazury

Posted 13 October 2015 - 21:03

To fabryczna blokada jest za słaba bo widzę na zdjęciu  że jest siłownik. A jak siłownik to i jest blokada. Przynajmniej w mojej hondzie.



#44 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 posts
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Posted 13 October 2015 - 21:12

To jest zwykła podpora z zakończeniem z dziobnicy gumowej od przyczepy podłodziowej przykręcona bo belki świateł (mocnej stalowej) i wszystko spięte pasem. Nie chciałem wozić silnika całkowicie podniesionego do góry na maxa na fabrycznej blokadzie górnego położenia bo jakoś za mocno wystaje do tyłu. Dawniej jak miałem inną łódkę i przyczepę bez podpory to wkładałem w mechanizm klocek drewniany odpowiedniej grubości i ściskałem go na trymie i też było OK.



#45 OFFLINE   -PYTOON-

-PYTOON-

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 963 posts
  • Lokalizacja...

Posted 15 October 2015 - 07:15

A co z transportem w pozycji pionowej? Mam na tyle duży prześwit ze silnik mógłby jechać w takiej pozycji.

#46 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,953 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 15 October 2015 - 08:18

Jak masz duży prześwit to nie ma powodu obawiać się takiego sposobu transportu. Najbardziej obciążona i tak będzie pawęż bez względu na to jak wisi na niej silnik.



#47 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,488 posts

Posted 15 October 2015 - 08:28

W pozycji pionowej zazwyczaj zasłania się tablicę rejestracyjną. Miał ktoś z Was z tego powodu nieprzyjemności?



#48 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,806 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 15 October 2015 - 10:08

W pozycji pionowej zazwyczaj zasłania się tablicę rejestracyjną. Miał ktoś z Was z tego powodu nieprzyjemności?

Tablica powinna być z boku :)



#49 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,488 posts

Posted 15 October 2015 - 10:14

Tablica powinna być z boku :)

 

Może uda mi się jakoś przesunąć :/



#50 OFFLINE   Paprykarz

Paprykarz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,953 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie

Posted 15 October 2015 - 11:06

W pozycji pionowej zazwyczaj zasłania się tablicę rejestracyjną. Miał ktoś z Was z tego powodu nieprzyjemności?

Tylko raz miałem kontrolę i policjant w ogóle nie wykazał zainteresowania tym problemem. Może dlatego, że nie było problemu ? Wożę silnik w wyższej pozycji  ;)



#51 OFFLINE   Paweł J

Paweł J

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,818 posts
  • LokalizacjaPiła
  • Imię:Paweł

Posted 15 October 2015 - 19:00

U mnie silnik zasłania tablicę ,kontroli miałem ze trzy i bardziej interesowało policję oświetlenie i ubezpieczenie a nie tablica.

#52 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 622 posts
  • Lokalizacjalubuskie

Posted 15 October 2015 - 21:49

Potwierdzam.

Wożę silnik dokładnie tak jak na fotce Krzyśka Kacprzaka. Te same łajby i sposób mocowania. Nigdy nie miałem zapytania o problem zasłaniania tablicy rejestracyjnej. Jeśli oświetlenie jest w porządku, to nie ma żadnego kłopotu. Należy tylko pamiętac by wyprawiając się na drogi z wybojami, mocno dociągnąć pas mocujący silnik do gumowej podpory. I przygotowanie łodzi do wypłynięcia łącznie ze slipowaniem, trwa tylko kilka minut. Rewelacja.



#53 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6,984 posts
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Posted 15 October 2015 - 22:02

Potwierdzam.

Wożę silnik dokładnie tak jak na fotce Krzyśka Kacprzaka. Te same łajby i sposób mocowania. Nigdy nie miałem zapytania o problem zasłaniania tablicy rejestracyjnej. Jeśli oświetlenie jest w porządku, to nie ma żadnego kłopotu. Należy tylko pamiętac by wyprawiając się na drogi z wybojami, mocno dociągnąć pas mocujący silnik do gumowej podpory. I przygotowanie łodzi do wypłynięcia łącznie ze slipowaniem, trwa tylko kilka minut. Rewelacja.

..potwierdzam..świetny patent z tą odbojnica na stopę silnika.

Do zobaczyska na zanderach Zbyszku ;)



#54 OFFLINE   Hermano

Hermano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 298 posts
  • Lokalizacjadolnośląskie/opolskie

Posted 18 January 2018 - 20:00

Hej Pany,

Chyba w tym miejscu najlepiej o to zapytać.

Jak myślicie ile cm od asfaltu minimalnie powinna spodzina zeby jej nie uszkodzić. 15 cm może być chyba mało co?

#55 OFFLINE   suhhar

suhhar

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 989 posts

Posted 18 January 2018 - 20:33

no na nasze drogi szczegolnie po zimie to słabo to widzę...chyba ze jezdzisz 60km/h



#56 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,166 posts
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Posted 19 January 2018 - 00:01

Zawieś silnik   nieco wyżej od najniższej  tylnej części przyczepy ( podwozia przyczepy) i powinno być ok.  



#57 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,806 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 19 January 2018 - 01:45

Lekko wytrymuj, zabokuj czyms mechanisznym, są różne patenty -można dorobić podpórkę pod spodzinę, niektórzy wkładają kawałek drewna w zaczep. Jak bedzie wystawać ponad 0,5m za obrys przyczepy to w dzień czerwona płachta, w nocy dodatkowe światło. Najgorsze hopki, dziury to tam pikuś.



#58 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,166 posts
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Posted 19 January 2018 - 08:28

Jak jest wysuwane tylne oświetlenie  to i tak będzie silnik "schowany"  .Czy silnik będzie w pionie czy też prawie w poziomie to i tak delikatnie będzie  się telepał na pawęży w czasie jazdy. Ja na czas jazdy opinam go za spodzinę pasem do tylnej części przyczepy ( okolice tylnej rolki slipowej )  pasem z klamrą samozaciskową. Bo z grzechotką to wiadomo ,że można przesadzić :)



#59 OFFLINE   artur.piwo73

artur.piwo73

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 134 posts
  • LokalizacjaTeresin
  • Imię:Artur
  • Nazwisko:Piwowarski

Posted 19 January 2018 - 19:02

Cześć
Może ktoś używa takiej podpory lub ma gotowy patent na coś podobnego?
https://www.olx.pl/o...67-IDakze5.html

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

#60 OFFLINE   Hermano

Hermano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 298 posts
  • Lokalizacjadolnośląskie/opolskie

Posted 19 January 2018 - 21:07

To się ponoć sprawdza ale pod cięższe silniki. Ja mam akurat 40kg i niby ten patent się nie sprawdzi.

A ja mam pytanie jeszcze do Was. Czy myślicie ze muszę swój 40 kg przykręcać do pawezy jeszcze na śruby? Czy wystarcza same motylki plus ewentualnie jeszcze jakiś pas przepasany przez mocowanie silnika? Jeżdżę zazwyczaj mac 100km w jedna stronę.

Edited by Hermano, 19 January 2018 - 21:12.