Silniki Yamaha - opinie i porady
#1001 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 11:46
Teoretycznie na biegu jałowym powinien pokazać 6200 - tak odcina.
Dlatego uważam, że powinno się stosować oryginalne zegary, które nie przekłamują.
#1002 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 16:08
Wiesz czym to grozi...Chodziło o to czy na biegu jałowym o ile jest taka możliwość dać na maxa gaz tak żeby na zegarach zobaczyć ile łapie obrotów?
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#1003 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 16:10
Panowie wertowalem watki ale ciezko sie powoli polapac jesli chodzi o moje poszukiwania.
Mianowicie jestem na etapie poszukiwan silnika uzywki yamahy 6 km w dwutakcie z mozliwoscia odblokowania do 8 km.
Szukam modelu, w ktorym mozna odblokowac te kucyki jak najtanszym kosztem.
Napiszcie prosze, ktore to roczniki ewentualnie oznaczenie silnika?
Z gory dziekuje!
#1004 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 16:37
Wiesz czym to grozi...
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
.. pewnie tym samym co słynny Test Makamby
#1005 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 17:43
#1006 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 17:58
Użytkownik womaly23 edytował ten post 20 czerwiec 2017 - 17:58
#1007 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 18:07
Wiesz czym to grozi...
Czym?
#1008 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 18:30
Jak wysoko jest zamontowany?
nie wiem chyba na równo wydaje mi się że jest ok bo płyta wystaje tylko ojciec prowadził i nie wy trymował ,jak łódź nabierze prędkości daje trym do połowy i w tedy wchodzi z 5000na 5200rpm
Pytałem bo często 5mm robi różnicę. Chcesz wyciągnąć jak najwięcej więc warto kombinować tym bardziej, że nadmiaru mocy nie ma.
Z trymowaniem uważaj bo jak przegniesz to w pewnym momencie silnik łapie więcej powietrza niż wody, a skoro nie masz oryginalnego zegara to nie będzie Cię miało co ostrzec, chyba że jest taka opcja w sondzie poprzez NMEA.
Przy jakiej minimalnej prędkości utrzymuje się ślizg?
no tak ciężko powiedzieć ale wydaje mi się że 35km
To nie jest źle, spokojnie możesz ze średnicą śruby zejść.
Czytałem też o kwasiaku i coś pisali że ma mniejszy poślizg może by taką używaną kupił
Spokojnie można trafić dobrą śrubę używaną.
Kwasiaka nie jest tak łatwo naprawić bezśladowo jak alu.
Często ludzie ze śrubą nie trafiają i wtedy odsprzedają taniej.
silnik 70 jest identyczny może niedużym nakładem można zrobić tuning .
70- tka jest zbudowana na tym samym bloku, ma taką samą pojemność ale inny komputer ( wyżej kręci ) , a przede wszystkim to ma spodzinę podobną do rodziny 75-115, przez to dużo większe śruby. Fajny silnik kiedy potrzebna jest jego niska waga ale wyżyłowany.
Tanio na pewno nie będzie.
- KODZAK1234 lubi to
#1009 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 19:09
Czym?
Niczym strasznym, tylko przekręcenie panwek.
#1010 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 19:50
A jak kwasiak to rozmiar taki jak alu bo gdzieś czytałem że o skok więcej czy coś takiego.
#1011 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 20:25
Niczym strasznym, tylko przekręcenie panwek.
No coś Ty...
Po coś właśnie odcinka jest. Silnik zaburtowy pomijając napęd nie wiele się różni od tego w samochodzie czy motocyklu przecież,a chwilowe przytrzymanie na max obrotach jeszcze żadnego nie zabiło.
Rozumiem, że płynięcie na max obrotach w okolicach odcinki spowoduje, że silnik wystawi kopytko?
#1012 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 20:38
A jak kwasiak to rozmiar taki jak alu bo gdzieś czytałem że o skok więcej czy coś takiego.
Teoretycznie, według nie pisanej zasady o skok mniej ale na to wpływa jeszcze średnica, kształt i powierzchnia łopat oraz inne .
Dla przykładu u siebie na aluminiowej śrubie o skoku 19 mam obroty mniejsze o 300 niż na stalowej 18 więc wedle teorii zależności kwas/alu się nie zgadza, zgadza się natomiast teoria względem rozmiaru.
Niestety nie jest to takie łatwe jakby się wydawało. Trzeba trochę pozmieniać ... lub odpuścić i zadowolić się tym jak jest .
Kilka dni temu rozmawiałem ze znajomym, pod którego skrzydłami są młodzi ludzie ścigający się w formule 4. Ojciec jednego sam robi śruby. Z 10 sprawdzają się może 2
#1013 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 21:00
No coś Ty...
Po coś właśnie odcinka jest. Silnik zaburtowy pomijając napęd nie wiele się różni od tego w samochodzie czy motocyklu przecież,a chwilowe przytrzymanie na max obrotach jeszcze żadnego nie zabiło.Rozumiem, że płynięcie na max obrotach w okolicach odcinki spowoduje, że silnik wystawi kopytko?
Pod obciążeniem nie wystawi. Bez obciążenia jest to możliwe. Gwałtowny wzrost obrotów z powodu braku obciążenia zrywa film olejowy, a pompa ze względu na bezwładność układu nie jest w stanie dostarczyć smarowidła. Tyle wystarczy. Jak już to z wyczuciem. Część silników ma blokadę powyżej 1500rpm na luzie z tego powodu.
Użytkownik psulek edytował ten post 20 czerwiec 2017 - 21:03
- thug lubi to
#1014 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2017 - 22:12
Panowie wertowalem watki ale ciezko sie powoli polapac jesli chodzi o moje poszukiwania.
Mianowicie jestem na etapie poszukiwan silnika uzywki yamahy 6 km w dwutakcie z mozliwoscia odblokowania do 8 km.
Szukam modelu, w ktorym mozna odblokowac te kucyki jak najtanszym kosztem.
Napiszcie prosze, ktore to roczniki ewentualnie oznaczenie silnika?
Z gory dziekuje!
Ja bym odrazu szukał 8km różnica w cenie nie warta kombinacji
#1015 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2017 - 10:30
Witam Ogarniał ktoś sam wymianę wirnika w silniku Yamaha 2,5 czy lepiej oddać do fachowca.Mile widziany opis wymiany.
#1016 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2017 - 15:24
Pod obciążeniem nie wystawi. Bez obciążenia jest to możliwe. Gwałtowny wzrost obrotów z powodu braku obciążenia zrywa film olejowy, a pompa ze względu na bezwładność układu nie jest w stanie dostarczyć smarowidła. Tyle wystarczy. Jak już to z wyczuciem. Część silników ma blokadę powyżej 1500rpm na luzie z tego powodu.
W 99% obroty pompy olejowej wzrastają równomiernie w stosunku do obrotów silnika i jedynie ścieki zamiast oleju mogą spowodować usterkę.
Mija już 40 rok jak mój Tato walczy z samochodami i powiem Ci szczerze, że nigdy, ale to nigdy nie zdarzyło się to w silniku benzynowym na biegu jałowym.
Turbo Diesel może się "rozbiec" ale wolnossąca benzyna? 1 na 1000000.
Może się to tylko zdarzyć przez jakiś błąd. Jakości materiału, błąd przy złożeniu silnika, ogólnie kiepska jakość układu smarowania. Trzeba oczywiście uważać na zimnym silniku.
Silniki zaburtowe kręcą z reguły do 6400 rpm i wkręcają się zdecydowanie wolniej niż te w motocyklach, które jakoś pomimo kilkunastu tysięcy obrotów osiąganych w ułamku sekundy się nie rozpadają na biegu jałowym.
Nie spotkałem zaburtowca, którego nie można rozkręcić do odcinki na biegu jałowym, niektóre wręcz wymagają wysokich obrotów celem regulacji np. F50 na gaźnikach.
- morales lubi to
#1017 OFFLINE
Napisano 21 czerwiec 2017 - 18:29
Jeszcze raz dzięki teraz wiem o co chodzi mniej więcej będą próby ,ale dopiero gdzieś za 3 tyg bo jadę na urlopik za 6 dni i już nie dam rady kombinować
Dam znać jak wyszło i nagram trochę lepiej sam obrotomierz
#1018 OFFLINE
Napisano 22 czerwiec 2017 - 09:28
#1019 OFFLINE
Napisano 22 czerwiec 2017 - 20:34
Założę się, że układ chłodzenia został zakamieniony. Do beczki nalej octu (50/50 z woda) i niech pochodzi z pół godziny.
Miałem to samo. Pomogło
#1020 OFFLINE
Napisano 22 czerwiec 2017 - 21:38
Zgodzę się z poprzednikiem .
Trochę mniej octu lałem .
Tak ok. 1/3 .
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych