Podpowiedzcie mi koledzy....... oglądałem przed godzinką Yamszkę 2-takt 8HP ( stopa S ) u gościa który prowadzi mały serwis sprzętu wodnego w okolicach jez. Turawskiego. Pod czapą silnika porządeczek, żadnych tłustych plam, suchutko, farba nie odłazi ...sam nawet zadeklarował że pokaże jak wygląda kompresja - po wykręceniu świec i podpięciu manometru na obu garach mieliśmy odczyty rzędu 9,2 na jednym -i 9,5 kg/cm2 (Bar??) -na drugim. Ja z wykształcenia elektronik jestem - nie mechanik, więc średnio mi te wartości coś mówią. Potem odpaliliśmy w beczce silnik ( napompowany gaźnik- 2 szarpnięcia i trzecie energiczne które odpaliło go) zaniepokoiło mnie że na początku przez ok 20sek solidną chmurę dymu puścił z wylotu.
Cena powiedzmy powiedzmy że "żadna okazja" ale mój portfel ją ogarnia. Czy po moich informacjach można coś powiedzieć o kondycji silnika ??
Wprawdzie celuję w silnik ze stopą L bo wtedy nie muszę przerabiać pawęży w moim DIY katamaranie - ale jak będzie warto dla silnika to przerobię.