Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#1241 OFFLINE   Trebron

Trebron

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 93 postów

Napisano 14 kwiecień 2018 - 18:21

Kodzak , taki  zestaw moc / skok siedzi w łodzi znajomego  waga blizej pod tone .  wiekszy skok to juz tylko stalki no chyba że chcesz latać nad wodą  :D

pozdrawiam 



#1242 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 14 kwiecień 2018 - 19:45

Skok ok ale średnica czy nie za mała? :(



#1243 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 14 kwiecień 2018 - 20:24

Średnica nie jest za mała. Rzekł bym standardowa. Im większy skok tym z reguły mniejsza średnica. 
Ten twój silnik to lekko zmodyfikowana 115, taka w sumie odpowiedź yamahy na 140 suzuki, tyle że suzuka kręci z ponad 2 litrów :) 
Myślę, że przy tej śrubie i tak nie dokręcisz max obrotów ale mogę oczywiście być w błędzie, może samemu bez zbędnych gratów...
Zostań przy tej śrubie. 
Pochwal się efektami. Łatwo później coś dobrać :) , a wtedy to tylko stalowa śruba :D


  • KODZAK1234 lubi to

#1244 OFFLINE   KODZAK1234

KODZAK1234

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 478 postów
  • LokalizacjaSWIDNICA

Napisano 14 kwiecień 2018 - 22:47

Dzięki Kotwitz na ciebie liczyłem najbardziej to może zostawię i zobaczymy co się będzie działo :)

dam znać i będziemy dobierać stalówkę


Użytkownik KODZAK1234 edytował ten post 14 kwiecień 2018 - 22:49

  • kotwitz lubi to

#1245 OFFLINE   Sławek77

Sławek77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1376 postów
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 18 kwiecień 2018 - 20:26

Panowie potrzebuję instrukcję po polsku do f2.5a.Jakbym ktoś miał najlepiej w pdfie to proszę o info.

#1246 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 18 kwiecień 2018 - 20:32

A czego szukasz?

#1247 OFFLINE   Sławek77

Sławek77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1376 postów
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 18 kwiecień 2018 - 20:53

Chcę wymienić oleje przed sezonem.

#1248 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 18 kwiecień 2018 - 21:12

Silnik 10W30 lub 10w40, spodzina 80w90, polecam oleje Motula, świeca NGK BR6HS przerwa na swiecy 0.6–0.7 mm

Użytkownik womaly23 edytował ten post 18 kwiecień 2018 - 21:15


#1249 OFFLINE   Sławek77

Sławek77

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1376 postów
  • LokalizacjaWielkopolska

Napisano 19 kwiecień 2018 - 06:29

Silnik 10W30 lub 10w40, spodzina 80w90, polecam oleje Motula, świeca NGK BR6HS przerwa na swiecy 0.6–0.7 mm


Dziękuję

#1250 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 19 kwiecień 2018 - 09:47

Proszę Cię bardzo:)

#1251 OFFLINE   Gobio Gobio

Gobio Gobio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1253 postów
  • Lokalizacjagórna Wisła
  • Imię:Wojtek

Napisano 22 kwiecień 2018 - 20:32

A castrol 5w40 nie będzie? Specyfikacja spełnia normy


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1252 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 22 kwiecień 2018 - 21:46

A castrol 5w40 nie będzie? Specyfikacja spełnia normy

Do którego silnika?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk



#1253 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 22 kwiecień 2018 - 22:11

Ważne, żeby olej miał odpowiednią klasę lepkości i klasę jakościową. Ja korzystam z GM 5W30 Dextros2. Odpowiednia lepkość i dobra klasa jakościowa (SM).


Użytkownik psulek edytował ten post 22 kwiecień 2018 - 22:12


#1254 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 23 kwiecień 2018 - 06:35

Uważam, że raz na rok czy nawet dwa warto zalać silnik i spodzinę rekomendowanym olejem tym bardziej, że ilości są nie duże.
Każdy niech robi jak ma ochotę rzecz jasna :)



#1255 OFFLINE   Gobio Gobio

Gobio Gobio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1253 postów
  • Lokalizacjagórna Wisła
  • Imię:Wojtek

Napisano 23 kwiecień 2018 - 07:29

Yamalube ma specyfikacje API SJ, castrol API: SN czyli wyższą a z tego co sie orientuje wyższą klasą oleju można śmiało lać. Ważne żeby nie był to olej dedykowany np.do TDI
SJ – klasa jakości wprowadzona w 1996 roku. Testy silnikowe i procedury testowania te same co w klasie SH, ale wymaga mniejszego parowania i niższej zawartości fosforu.
SL – klasa jakości wprowadzona w 2001 roku. Testy silnika i procedury testowania te same co w klasie SJ, ale większe ograniczenia dla osadów związanych z eksploatacją w wysokich temperaturach i dla zużycia oleju. Niektóre z olejów należących do tej klasy mogą też odpowiadać standardom oszczędności paliwa ILSAC GF-3.
SN -norma wprowadzona od X 2010. Oleje z tą normą maja zapewnić lepszą ochronę tłoków w wysokich temperaturach. Są bardziej rygorystyczna po względem wytrącania osadów i kompatybilność z uszczelkami.
Do tej pory wymieniałem na rekomendowany przez producenta yamalube- dla mnie drogi jak na swoje właściwości i trudno dostępny (tylko sklepy internetowe i pewnie salony yamahy)
Druga sprawa np BMW zawsze było kojarzone z castrolem (logo na korku wlewu )a od 15’ roku jest rekomendowany shell więc wnioski płyną same.
Edit: pewnie znowu zaleje yamalube i po problemie 🤣🤣



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik Gobio Gobio edytował ten post 23 kwiecień 2018 - 08:04


#1256 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 24 kwiecień 2018 - 01:25

Uważam, że raz na rok czy nawet dwa warto zalać silnik i spodzinę rekomendowanym olejem tym bardziej, że ilości są nie duże.
Każdy niech robi jak ma ochotę rzecz jasna :)

 

A ja się nie zgodze. Akurat produkty "dedykowane" mają często bardzo słabe klasy jakościowe  i tak naprawdę są wyciąganiem pieniędzy. Mam gdzieś test olei, gdzie Yamalube zarówno czysty jak i z wodą miał gorsze wyniki niż Mobil 1 przekładniowy z półki. Robiony przez Boating Magazine jakiś czas temu. Z drugiej strony w tym teście bardzo dobrze wypadł przekładniowy Quicksilver. Zresztą - znajomy ostanio musiał zmienić pasek rozrządu w silniku - oryginał 250 PLN, bo do zaburtowca. Okazało się, że pasuje Contitech za 60 PLN. Tak na podsumowanie. Lepiej kobicie coś kupić żeby nie zrzędziła jak na ryby jadę.



#1257 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 24 kwiecień 2018 - 07:40

Tylko, że oryginalny pasek rozrządu w yamaszce 50 hp wytrzymuje 20 lat bez najmniejszego problemu. Trzeba co jakiś czas kontrolować napięcie i tyle.
Contitech nigdy tyle nie wytrzyma :) 
Nie widzę tu oszczędności. 

Do starej yamahy 2t 50hp wlewałem do spodziny quicksilver, po dwóch sezonach olej miał taki sam kolor jak wlałem, nie czuć było że jest przepalony czy coś.
Zwykłe przekładniowe oleje, które zlewałem z innych silników wyglądały i śmierdziały jak zużyte. 

Niech każdy leje co chce, jego sprawa :) 



#1258 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 24 kwiecień 2018 - 10:16

Jeżeli cię to pocieszy lub nie - to są te same paski które są stosowane w samochodach. Można sobie dorabiać teorie o trwałości, ale to nie zmieni faktów. W autach też potrafią długo wytrzymać, zazwyczaj do czasu najbliższego remontu silnika spowodowanego zerwaniem paska, bo bezkolizyjne najczęściej są tylko w teorii. Fabrycznie pasek przewidziany na około 2000mth lub 6 lat. 20lat to ktoś ma niezłą fantazję, żeby tyle trzymać. Do czasu. Wolę go zmienić przez te 20 lat trzy razy i mieć spokojną głowę.



#1259 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1584 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 24 kwiecień 2018 - 10:30

Wszystko się zgadza ale części które są od nowości w samochodzie czy innym powiedzmy silniku są o niebo trwalsze od kupionych orginałów.
To nie jest ta sama trwałość podzespołów.

#1260 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1427 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 24 kwiecień 2018 - 11:28

Tak może było 20 lat temu.
Znajomi robią na lini produkującej podzespoły do auta. Akurat różne rodzaje tulei gumowo/metalowych. Dawniej robili dla jednej marki.
Obecnie tłuką do Fiata/BMW/VW (z wszystkimi podległymi markami). Jak zamówienia się kończą, wyciągają wkładki z marką z matrycy i... Jada zamieniki. Przy tym nie zmieniają składu gumy ani rodzaju sworzni tuleji itp...
Oczywiście w Internecie dostaniesz jeszcze tańszy zamienik tluczony w Chinach.
  • psulek lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych