Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#1261 OFFLINE   M a r a s

M a r a s

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1177 postów
  • LokalizacjaZS
  • Imię:Marek

Napisano 24 kwiecień 2018 - 21:56

Czy taki Quicksilver  czy też Yamalube to są producenci olejów czy też zamawiają  gdzieś oleje i butelki ze swoją Marką ?  

Wiem ,że nowy motorek i na gwarancji itd. Ale czy my czasami nie przepłacamy za ten brand ? 



#1262 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 25 kwiecień 2018 - 11:50

Jeżeli cię to pocieszy lub nie - to są te same paski które są stosowane w samochodach. Można sobie dorabiać teorie o trwałości, ale to nie zmieni faktów. W autach też potrafią długo wytrzymać, zazwyczaj do czasu najbliższego remontu silnika spowodowanego zerwaniem paska, bo bezkolizyjne najczęściej są tylko w teorii. Fabrycznie pasek przewidziany na około 2000mth lub 6 lat. 20lat to ktoś ma niezłą fantazję, żeby tyle trzymać. Do czasu. Wolę go zmienić przez te 20 lat trzy razy i mieć spokojną głowę.

Pocieszy lub nie? :)
Tak się składa, że zmieniam rozrządy na co dzień gdyż po prostu się tym trudnię :)
Mnie to brzydko mówiąc wisi co ludzie kupują, co chcą wkładać do swoich samochodów czy silników zaburtowych. 
Doświadczyłem, że w Polsce dobrze to tanio  :lol:  :lol:  :lol: 
Wiem też jedno, przez lata nauczyłem się, że "ucieranie dupy szkłem" wychodzi na dobre tylko tym co sprzedają tanie rzeczy i zamienniki. 
Oczywiście paski contitecha, bosha, gates'a, dayco to są przyzwoite produkty, rzekłbym że bez znaczenia który się założy ;) , bardziej istotne są łożyska, czyli rolki prowadzące, pompy wody czy napinacze, po których pasek się kręci.

Dla mnie temat się wyczerpał :)

Podkreślam jeszcze raz, że nikogo nie staram się przekonać do tego by kupował oryginały. 
Ja tak robię, dobrze mi z tym, śpię spokojnie :)

 



#1263 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1427 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 25 kwiecień 2018 - 12:33

Dziś zmieniałem w spodziniedzie olej dałem quiksilvera koszt 1 wobler... :) Czasem zrywam uszkadzam ich 5~6 na jednym wyjeździe. Żałować raz w roku na silniku... :)
Dziś dałem tez orginalny filtr paliwa Yamahy. Kupiłem w sklepie za 15zł zwyklaka ale po przemysleniu kupiłem orginał. W Internecie 110 w osiedlowym sklepie 72zl...
Czy warto nie wiem. Jak wyżej będę spał spokojnie.

#1264 OFFLINE   Gobio Gobio

Gobio Gobio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1253 postów
  • Lokalizacjagórna Wisła
  • Imię:Wojtek

Napisano 26 kwiecień 2018 - 13:49

Orientujecie się jakie śruby pasują do spustu oleju w spodzinie w 9.9 4takt?
Po dwóch wymianach mam odrobine „obrobione”, wolałbym wymienić na śruby pod klucz nasadowy a nie płaski śrubokręt.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Użytkownik Gobio Gobio edytował ten post 26 kwiecień 2018 - 13:53

  • wodnik szuwarek lubi to

#1265 OFFLINE   Gobio Gobio

Gobio Gobio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1253 postów
  • Lokalizacjagórna Wisła
  • Imię:Wojtek

Napisano 27 kwiecień 2018 - 15:52

up to date

m8 z płaskim/opływowym łbem najlepiej gdyby były na imbus



#1266 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 27 kwiecień 2018 - 22:31

Kup w sklepie największy śrubokręt i problemy się skończą. Z płaskim łbem będą pod mały imbus i jak się zapiecze to ukręcisz klucz, z walcowym są za wysokie.


  • Gobio Gobio lubi to

#1267 OFFLINE   Zdrodu88

Zdrodu88

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Wojtek
  • Nazwisko:Rdz

Napisano 28 kwiecień 2018 - 10:02

Panowie taki problem w yamasze 25hp dwu takt ok 85 rok. W beczce wchodzi na obroty maxymalne bez problemu. Przy pontonie na wyższych obrotach nie dostaje paliwa i gaśnie :(plywam tylko powoli dodając gazu i na max połowie obrotów. Przy dłuższej jednostajnej jeździe też potrafi się dusić. Odpuszczam gaz na chwilę zaciagne ssanie na sekundę i płyne dalej.... Co to może być?

#1268 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 28 kwiecień 2018 - 10:07

Czyszczenie gaźnika

#1269 OFFLINE   Zdrodu88

Zdrodu88

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Wojtek
  • Nazwisko:Rdz

Napisano 28 kwiecień 2018 - 11:55

Żeby był zasyfialy to w beczce też chyba by się dusil. Najwyżej zacznę od gaźnika

#1270 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 28 kwiecień 2018 - 12:35

Z tego co piszesz wynika że silnik nie dostaje tyle paliwa inne powinien więc po kolei sprawdzić trzeba cała linie paliwowa - gruszke, przewody i zlaczki, później gaźnik czyszczenie i regulacja.

Użytkownik womaly23 edytował ten post 28 kwiecień 2018 - 12:35


#1271 OFFLINE   Zdrodu88

Zdrodu88

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Wojtek
  • Nazwisko:Rdz

Napisano 28 kwiecień 2018 - 13:41

Linia cała nowa:/ ale dziwne jest to że w beczce wszystko wporzadku...

#1272 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 28 kwiecień 2018 - 13:52

Pod obciążeniem go boli to normalne - brakuje mu paliwa najprawdopodobniej
  • kotwitz lubi to

#1273 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 28 kwiecień 2018 - 21:33

To jest yama na 2 czy 3 garkach?

Sprawdź membrame w pompie paliwa, gaźniki do czyszczenia i to raczej w myjce ultradźwiękowej, potem dobrze je ustawić.



#1274 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 28 kwiecień 2018 - 21:37

Orientujecie się jakie śruby pasują do spustu oleju w spodzinie w 9.9 4takt?
Po dwóch wymianach mam odrobine „obrobione”, wolałbym wymienić na śruby pod klucz nasadowy a nie płaski śrubokręt.

Weź małą "grzechotkę" na 1/4 i bita z największym płaskim. Nigdy nie obrobisz, zawsze odkręcisz. 
Tylko mocno dociskaj, zwykłym płaskim często obrobisz śruby...



#1275 OFFLINE   Gobio Gobio

Gobio Gobio

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1253 postów
  • Lokalizacjagórna Wisła
  • Imię:Wojtek

Napisano 28 kwiecień 2018 - 21:40

Weź małą "grzechotkę" na 1/4 i bita z największym płaskim. Nigdy nie obrobisz, zawsze odkręcisz.
Tylko mocno dociskaj, zwykłym płaskim często obrobisz śruby...

Tak dokładnie zrobiłem, dzięki.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#1276 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4926 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 29 kwiecień 2018 - 01:39

Panowie taki problem w yamasze 25hp dwu takt ok 85 rok. W beczce wchodzi na obroty maxymalne bez problemu. Przy pontonie na wyższych obrotach nie dostaje paliwa i gaśnie :(plywam tylko powoli dodając gazu i na max połowie obrotów. Przy dłuższej jednostajnej jeździe też potrafi się dusić. Odpuszczam gaz na chwilę zaciagne ssanie na sekundę i płyne dalej.... Co to może być?

W beczce bez obciążenia silnik nie potrzebuje tyle paliwa co w normalnych warunkach żeby wkręcić się na obroty. Wciśnij gaz w aucie do połowy na luzie i na biegu. Różnica znaczna, prawda?

Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik psulek edytował ten post 29 kwiecień 2018 - 01:41


#1277 OFFLINE   Zdrodu88

Zdrodu88

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 30 postów
  • LokalizacjaPolska
  • Imię:Wojtek
  • Nazwisko:Rdz

Napisano 29 kwiecień 2018 - 06:21

Kotwitz yama na 2 garach. Wyczyścić gaźnik bym wyczyscil ale raczej nie ustawie.
No faktycznie na biegu wogule inne obciążenie i więcej wachy chce

#1278 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 29 kwiecień 2018 - 11:37

Daj gaźnik komuś kto ma pojęcie, może zauważy problem,
Koniecznie sprawdź ta membranę w pompie paliwa, ja miałem taki problem u siebie,
Była delikatnie przerwana i pod obciążeniem się dusił.

#1279 OFFLINE   -Power-

-Power-

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 102 postów

Napisano 29 kwiecień 2018 - 19:05

Wykrec gaźnik, odkręc komorę pywakowa, wyczyść dysze, spr. czy zawór na pływaku zamyka, skręć. Nic nie trzeba regulować, jak nie to, pompka albo linia nie szczelna i ciągnie powietrze.

Użytkownik -Power- edytował ten post 29 kwiecień 2018 - 19:07


#1280 OFFLINE   wiesławek

wiesławek

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 150 postów
  • LokalizacjaPisz

Napisano 30 kwiecień 2018 - 16:38

a to 4 t .     gaznik sprawdz i luzy zaworowe

Miałeś racje regulacja luzów zaworowych rozwiązała problem.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych