Silniki Yamaha - opinie i porady
#1301 OFFLINE
Napisano 22 maj 2018 - 21:07
#1302 OFFLINE
Napisano 22 maj 2018 - 22:45
#1303 OFFLINE
Napisano 23 maj 2018 - 07:05
witam Panowie
Ma może ktoś na zbyciu gaźnik do Yamahy 20 km , lub ktoś wie gdzie go dorwać w pl ? .silnik 4 T po 2011 roku .
https://www.ebay.pl/...LAAAOSwYMtazdEo
Ten sprzedawca ma tego dużo, wczoraj montowałem pompę wody od niego. Przesyłka 2-3 tyg.
Użytkownik Małkociniak edytował ten post 23 maj 2018 - 07:07
- szpiegu lubi to
#1304 OFFLINE
Napisano 23 maj 2018 - 09:21
Już kiedyś chyba to pisałem że spodziny L/S s takie same a różnice są w kolumnie i osprzęcie wałek itp .Z krótkiego da się zrobić często długi ale nigdy odwrotnie .
#1305 OFFLINE
Napisano 23 maj 2018 - 14:56
za pare złotych przerobie na krótką
- womaly23 lubi to
#1306 OFFLINE
Napisano 24 maj 2018 - 10:32
Używał tylko zbiornika wewnętrznego i najprawdopodobniej zatkał gaźnik brudnym paliwem. (Filtr jest na zewnetrznym).
Czy przy rozbieraniu gaźnika trzeba na coś uważać? Czy regulacja po umyciu i przedmuchaniu to jest wyższa szkoła jazdy?
Pytam bo chce mu pomóc (w naszej okolicy ciężko ze specami) a nie chciał bym pogorszyć sprawy. Z gaźnikam miałem doczynienia w simsonie a w zaburtowej Y rozbieralem tylko pompę paliwa i komorę plywakową. Dzysz nie ruszałem.
#1307 OFFLINE
Napisano 24 maj 2018 - 10:37
#1308 OFFLINE
Napisano 24 maj 2018 - 11:01
Z tego co mówi paliwo pojawiło się w tłumiku powietrza.
Użytkownik Tresor edytował ten post 24 maj 2018 - 11:02
#1309 OFFLINE
Napisano 24 maj 2018 - 13:38
Witam.
Ten silnik zaburtowy za pierwszym razem odpalał mi po wielu próbach, a później już jak złoto gdy byłem na wodzie. Dwa wypady wędkarskie i ciągle ten sam problem tylko przy pierwszym odpalaniu. Wczoraj natomiast już musiałem wracać na wioslach, bo nie udało się go uruchomić. Zauważyłem, że jak podniosłem go tak, aby śruba nie była w wodzie podczas spływania w dryfie, paliwo zaczęło kapać z niego. Po zdjęciu obudowy zobaczyłem, że paliwo zbiera się w takiej "niecce" na dole wewnątrz tłumika, więc chyba wydostawało się z gaźnika. Wężyki sprawdzałem i na pewno nie tam problem. Wielokrotne szarpanie z ssaniem i bez niego nie przyniosło efektu i w ogóle nie odpala ani na chwilę. Jestem ciemny i może się mylę, ale wyczuwam przyczynę. Jak kupowałem ten silnik to były właściciel pływał tylko na zbiorniku zewnętrznym i paliwo wtedy płynęło przez filtr paliwa i później dalej. Ja z kolei pływałem tylko ze zbiornikiem wbudowanym w silniku i śledząc drogę przepływu paliwa stwierdziłem, że po ustawieniu pokrętła na pobieranie paliwa z zbiornika wewnętrznego... paliwo nie płynie przez ów filtr paliwa. Możliwe, że silnik był tak zaprojektowany, że ów zbiornik wewnetrzny jest jako rezerwowy i dlatego bez filtra paliwa??? Nikt mi nie mówił, że taka jest możliwość, a teraz boję się, że silnik zasyfiłem. Dołączam zdjęcia do tego postu. Proszę zwrócić uwagę na schemat oraz fotkę z tym jak widać, że prawy wężyk jest z filtrem paliwa i jest poprowadzony od wejscia pod podlaczenie zbiornika zewnetrznego, lewy jest natomiast od zbiornika wewnetrznego (z którego tylko korzystałem) a górny prowadzi do gaźnika. Jak ustawię pokrętło na pobór z zbiornika wewnetrznego to na logike wyglada to tak jakby paliwo nie plynelo przez rzadny filtr...
Proszę o jakieś opinie co się stało i czy idzie to naprawić (najlepiej bez oddawania do mechanika)
Załączone pliki
#1310 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2018 - 14:55
3 typa akumulatory 80 kg paliwo 80l i chyba zamyka obroty ,idzie na pewno 70 km ale ciężko było sprawdzić bo duża fala była ,panie Kotwitz coś takiego jeżeli miałbym zakładać stalową śrubę to jaką ,czy lepiej zrobić testy na normalnej wodzie i bez obciążenia .Dodam tylko jeszcze że strasznie wysoko muszę trymować i nie wiem czy to normalne ,na liczniku za połowę muszę wejść .Zanim założyłem silnik to facet mi doradził żeby założyć osłonę pawęży która idzie z klina 19mm do 3mm i nie jestem teraz przekonany czy dobrze zrobiłem
- kotwitz, szczupak1 i Ziomal lubią to
#1311 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2018 - 15:47
Co do śruby to tylko testy, różne obciążenia, i spisywać max prędkość i obroty. Potem liczenie i kupowanie ewentualne.
Użytkownik -Power- edytował ten post 16 czerwiec 2018 - 15:47
#1312 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2018 - 17:13
Dzięki za odpowiedz ,teraz łódka nie startuje jakoś ani szybko ani pionowo tak normalnie 80 kg akumulatorów z przodu robi chyba robotę, ale już nie długo bo zakładam lifepo4 które ważą 26 kg
#1313 OFFLINE
Napisano 17 czerwiec 2018 - 14:54
Klin może okazać się zbędny jeśli po wyjściu w slizg musisz dużo trymować, zależy jaki kąt ma pawęż.
Ustaw silnik maksymalnie w dół, daj manetke do końca, jak łódka położy się na wodzie to sprawdź ile musisz podnieść silnik do momentu w którym zacznie łapać powietrze i prędkość nie będzie już rosła. Jeśli sporo to zdejmij klin lub po prostu przy starcie nie opuszczaj silnika do końca, wystarczy że łodka będzie się szybko kładła na wodę.
Co do śruby, teraz jest 21 ?
Według mnie, dobrze dobrana śruba to taka, dzięki której silnik zamyka maksymalne obroty przy łódce obciążonej jak najlżej, czyli załóżmy że pływasz sam, bez nadmiernego balastu, powiedzmy że ze standardowym wyposażeniem.
Jak chcesz mogę pożyczyć Ci stalową Apollo 19, może okazać się strzałem w 10 jak będzie spora załoga.
Podstawa teraz to sprawdzić max obroty i jaka jest śruba.
- psulek, KODZAK1234, gumowy i 1 inna osoba lubią to
#1314 OFFLINE
Napisano 18 czerwiec 2018 - 17:30
Myślę że silnik wisi za wysoko i śruba łapie powietrze ,wczoraj popływałem i zgłupiałem całkiem w
5 osób 70kmh
3osoby 70kmh
sam 70kmh
później napisze więcej ,Kotwitz śruba 12-5/8x21
Załączone pliki
#1315 OFFLINE
Napisano 18 czerwiec 2018 - 17:36
Tylko podaj wartość z oryginalnego obrotomierza Yamaha
To faktycznie dziwna sprawa z tą prędkością.
Twój silnik kręci do 6300 i dobrze było dobrać śrubę tak by w okolicach tych obrotów się zmieścić.
Jeśli masz możliwość to opuść o jedną dziurę i zobaczysz czy będzie lepiej...
- Wartoslaw lubi to
#1316 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2018 - 20:14
Załączone pliki
#1317 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2018 - 20:36
Odpisałem w "cafe" choć teraz przyszło mi do głowy, że chińczyki tak bija na parsunach, seakingach
#1318 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2018 - 20:41
#1319 OFFLINE
Napisano 23 czerwiec 2018 - 22:07
To moim zdaniem oryginał. Kupiłem w zeszły weekend w serwisie Yamahy Moto-Kom w Płocku nową śrubę do F25 w rozmiarze 9 7/8 x 10,5 i tez ma tak nabity rozmiar. Była w oryginalnym zaklejonym kartonie.
Zupełnie inaczej niż śruba którą dostałem z silnikiem (silnik nówka z salonu kupiony w kwietniu) miała rozmiar na korpusie.
#1320 OFFLINE
Napisano 24 czerwiec 2018 - 08:00
Witam kupiłem niedawno nowy silnik zaburtowy Yamaha F4B 2017r.W poniedziałek jadę po odbiór.Czy ma ktoś może silnik z tego rocznika i może napisać jakąś opinię na temat tego jak się sprawuje.Silnik będzie doczepiony do łodzi 100kg.Pływał nim będę po Zalewie Sulejowskim.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych