Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Yamaha - opinie i porady


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2290 odpowiedzi w tym temacie

#1561 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 11 czerwiec 2019 - 22:59

Padnięty wirnik albo przytkane chłodzenie. A wcześniej sikał?

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

#1562 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1427 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 12 czerwiec 2019 - 08:22

Pierwsze drucik 15 cm i wkladaj w otwór rewizyjny. Jak nie pomoże odrazu zwalaj spodzinę.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#1563 OFFLINE   domo285

domo285

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaWrocław/Żary
  • Imię:Mateusz

Napisano 12 czerwiec 2019 - 09:39

Spodzina zwalona, wirnik ok. Jak próbuję dmuchnąć ustnie w tą rurkę co odchodzi od wirnika to lipa. Więc przytkany układ. Podjadę na stację i spróbuję sprezonym powietrzem zadziałać.

#1564 OFFLINE   Tresor

Tresor

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1427 postów
  • LokalizacjaCzerwieńsk
  • Imię:Łukasz

Napisano 12 czerwiec 2019 - 11:04

Jak jest tak grubo to zdejmij kolumnę. Wtedy masz wszystko na wierchu. Miał ktoś ostatnio podobnie były zdjęcia. Przedmuchanie nie załatwi sprawy. Trzeba tam wszystko wyczyścić.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

#1565 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 12 czerwiec 2019 - 22:40

Drut i próbować przepchać. Zobaczyć co wyleci. Jak kamień kotłowy, to spróbować z grubsza przepchać, a później płukanka do chłodnic, beczka i praca w obiegu zamkniętym. Możesz też zdjąć termostat i zobaczyć, co tam w kanałach wodnych siedzi. Może silnik ma morską przeszłość?


Użytkownik psulek edytował ten post 12 czerwiec 2019 - 22:41


#1566 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 14 czerwiec 2019 - 11:22

Koledzy czy ktoś z was monitoruje na bieżąco napięcie ładowania z silnika ? Nie wiem czy to normalne ale u siebie mam 14.4V na obrotach jałowych a jak są wyższe obroty to rośnie powyżej 15V . Nie wiem czy tak ma byc w zaburtowych czy mam walnięty regulator , a właściwie dwa bo już podmienialem

#1567 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1584 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 14 czerwiec 2019 - 13:08

U mnie 14.4 v jest jak płynę na pełnych obrotach i aku jest prawie pełne jak są braki w aku to jest 13.4 do 13.9v

#1568 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 14 czerwiec 2019 - 13:19

Jakiej pojemności masz akumulator?

#1569 OFFLINE   nurek28

nurek28

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1584 postów
  • LokalizacjaMazury

Napisano 14 czerwiec 2019 - 13:45

130AH

#1570 OFFLINE   Blackstarpro

Blackstarpro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 203 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Cezary
  • Nazwisko:Mer

Napisano 15 czerwiec 2019 - 08:12

Koledzy czy ktoś z was monitoruje na bieżąco napięcie ładowania z silnika ? Nie wiem czy to normalne ale u siebie mam 14.4V na obrotach jałowych a jak są wyższe obroty to rośnie powyżej 15V . Nie wiem czy tak ma byc w zaburtowych czy mam walnięty regulator , a właściwie dwa bo już podmienialem

A podmieniałeś sposób pomiaru? Jak patrzysz tylko na echo, to tam różne historie się zdarzają. Kiedyś pływałem z trzema na raz i na każdym było inne napięcie +-0,5v.



#1571 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4922 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 15 czerwiec 2019 - 11:26

Koledzy czy ktoś z was monitoruje na bieżąco napięcie ładowania z silnika ? Nie wiem czy to normalne ale u siebie mam 14.4V na obrotach jałowych a jak są wyższe obroty to rośnie powyżej 15V . Nie wiem czy tak ma byc w zaburtowych czy mam walnięty regulator , a właściwie dwa bo już podmienialem

.oże masz malutkie aku? Jaki silnik i jaki akumulator? Przy pełnym zdażało mi się, że skakało do 14,7. Zazwyczaj jest między 13.2 a 14,4 w zależności od stopnia naładowania. Wyżej nie skacze, bo do ładowania ma w sumie 180Ah.

Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka

#1572 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 16 czerwiec 2019 - 16:34

Mam akumulator 18Ah , tak sobie pomyślałem że to przez to że ma mała pojemność ale z drugiej strony po co ten regulator skoro nie jest w stanie ograniczyć napięcia .

#1573 OFFLINE   Blackstarpro

Blackstarpro

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 203 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Cezary
  • Nazwisko:Mer

Napisano 16 czerwiec 2019 - 18:28

No to czym mierzysz, bom ciekaw ?



#1574 OFFLINE   Marchisio

Marchisio

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 291 postów

Napisano 16 czerwiec 2019 - 21:15

Co to za pytanie , woltomierzem chyba to oczywiste.



#1575 OFFLINE   Nduro

Nduro

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 35 postów
  • LokalizacjaDpl
  • Imię:John
  • Nazwisko:Wayne

Napisano 19 czerwiec 2019 - 19:30

Jak jest tak grubo to zdejmij kolumnę. Wtedy masz wszystko na wierchu. Miał ktoś ostatnio podobnie były zdjęcia. Przedmuchanie nie załatwi sprawy. Trzeba tam wszystko wyczyścić.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Ja tak miałem, zrzucałem dekle boczne termostatu i skrobanie z przedmuchiwaniem+druty w kanały.

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

#1576 OFFLINE   domo285

domo285

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 53 postów
  • LokalizacjaWrocław/Żary
  • Imię:Mateusz

Napisano 19 czerwiec 2019 - 21:20

Niestety tak jak mówicie, przedmuchanie nic nie dało, więc czeka mnie rozbiórka. Silnik wydaje się dość prosty, więc mam nadzieję, że podołam...

#1577 OFFLINE   Hermano

Hermano

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 298 postów
  • Lokalizacjadolnośląskie/opolskie

Napisano 19 czerwiec 2019 - 22:06

A ja chciałem napisać trochę innego posta.

Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r.

Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej było na Odrze 4 km pod prąd. Dobrze, że na tym odcinku uciąg się znacznie zmniejszył po pracach regulacyjnych. Za każdym razem silnik trafiał do pseudo serwisu, który wymienił mi raz cewkę. Silnik polatał może 3-5mth i znowu wiosła. Tym razem ponoć padły świece, dziwne bo obie na raz. Silnik znów polatał 2-4mth i tydzień temu pod fale znów na wiosłach. Dobrze ze pomimo kilku prób znalazła się jedna załoga, która po koleżeńsku odholowała mnie do portu. Odwdzięczyłem się tym co miałem, czyli dałem kilka przynęt gumowych.

Ogólnie byłem już mega zdołowany. Kurcze w końcu to prawie nowy silnik i nie mogę na nim polegać, co chwile się psuje.

Śledzę na JB kilka wątków min ten. Często w sprawach techniczny udziela się tutaj Kolega @Womaly23.

Nie lubię „obcym” ludziom tyłka zawracać moimi problemami, ale byłem tak zrozpaczony, że wysłałem priva do @Womaly23.

Ku mojemu zdziwieniu Kolega się bardzo zaangażował. W życiu nikt tak się nie zaangażował w mój problem techniczny. Żaden mechanik czy inny sprzedawca w sklepie. Natychmiast dostałem szczegółowe informacje co i jak przejrzeć, czego szukać, jak sprawdzić. Znalazł schematy dzięki którym wiedziałem gdzie co jest i jak powinno wyglądać. Kolega nawet dopytywał sam od siebie po kilku godzinach czy już coś znalazłem. Ogólnie nie udało mi się nic znaleźć, mówię trudno, odsyłam do serwisu. Chciałem założyć czapę i schować silnik a tu nagle okazał mi się taki obraz

79ce734bf9257399b684ab5d830a6694.jpg

Chłopaki w pseudo serwisie niedokładnie połączyli przewody od cewki. Do tego izolacja była odsłonięta i dotykała śruby gdzie są przykręcone masy. Robiło się zwarcie. Natychmiast wysłałem fotę do womaly23 i tez natychmiastowo otrzymałem odpowiedz: „Maciek brawo chyba znalazłeś problem - na 99% to jest przyczyna Twojego problemu”. Dopiero po 2 dniach (czyli dziś) miałem okazje sprawdzić i wszystko poprawić. Po całej akcji podłączyłem paliwo i zniechęcony mówię - a odpalę może zaskoczy - maszyna opaliła od strzała. Natychmiast banan na twarzy.

Dziękuję Ci Kolego Wamaly23, mam wobec Ciebie dług wdzięczności. Może kiedyś będę w stanie się odwdzięczyć.

Pozdro

#1578 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 19 czerwiec 2019 - 23:02

Miło mi że udało się pomóc :)

#1579 OFFLINE   Z.Milewski

Z.Milewski

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 639 postów
  • Lokalizacjalubuskie

Napisano 20 czerwiec 2019 - 20:58

Bardzo często silniki zaburtowe (jak i inne urządzenia, np. samochody) "psują" się na serwisach. Bylejakość nie jest wyjątkiem i w tym wypadku.



#1580 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 20 czerwiec 2019 - 21:12

W serwisach pracują wymieniacze części a nie mechanicy, po części jest to podyktowane procedurami ale bez przesady nie można dawać się aż tak naciągać. Taki bzdet jak u Maćka w silniku u mojego znajomego zakończyło się pożarem silnika....




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych