Silniki Yamaha - opinie i porady
#1561 OFFLINE
Napisano 11 czerwiec 2019 - 22:59
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#1562 OFFLINE
Napisano 12 czerwiec 2019 - 08:22
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#1563 OFFLINE
Napisano 12 czerwiec 2019 - 09:39
#1564 OFFLINE
Napisano 12 czerwiec 2019 - 11:04
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
#1565 OFFLINE
Napisano 12 czerwiec 2019 - 22:40
Drut i próbować przepchać. Zobaczyć co wyleci. Jak kamień kotłowy, to spróbować z grubsza przepchać, a później płukanka do chłodnic, beczka i praca w obiegu zamkniętym. Możesz też zdjąć termostat i zobaczyć, co tam w kanałach wodnych siedzi. Może silnik ma morską przeszłość?
Użytkownik psulek edytował ten post 12 czerwiec 2019 - 22:41
#1566 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2019 - 11:22
#1567 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2019 - 13:08
#1568 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2019 - 13:19
#1569 OFFLINE
Napisano 14 czerwiec 2019 - 13:45
#1570 OFFLINE
Napisano 15 czerwiec 2019 - 08:12
Koledzy czy ktoś z was monitoruje na bieżąco napięcie ładowania z silnika ? Nie wiem czy to normalne ale u siebie mam 14.4V na obrotach jałowych a jak są wyższe obroty to rośnie powyżej 15V . Nie wiem czy tak ma byc w zaburtowych czy mam walnięty regulator , a właściwie dwa bo już podmienialem
A podmieniałeś sposób pomiaru? Jak patrzysz tylko na echo, to tam różne historie się zdarzają. Kiedyś pływałem z trzema na raz i na każdym było inne napięcie +-0,5v.
#1571 OFFLINE
Napisano 15 czerwiec 2019 - 11:26
.oże masz malutkie aku? Jaki silnik i jaki akumulator? Przy pełnym zdażało mi się, że skakało do 14,7. Zazwyczaj jest między 13.2 a 14,4 w zależności od stopnia naładowania. Wyżej nie skacze, bo do ładowania ma w sumie 180Ah.Koledzy czy ktoś z was monitoruje na bieżąco napięcie ładowania z silnika ? Nie wiem czy to normalne ale u siebie mam 14.4V na obrotach jałowych a jak są wyższe obroty to rośnie powyżej 15V . Nie wiem czy tak ma byc w zaburtowych czy mam walnięty regulator , a właściwie dwa bo już podmienialem
Wysłane z mojego ASUS_Z01RD przy użyciu Tapatalka
#1572 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2019 - 16:34
#1573 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2019 - 18:28
No to czym mierzysz, bom ciekaw ?
#1574 OFFLINE
Napisano 16 czerwiec 2019 - 21:15
Co to za pytanie , woltomierzem chyba to oczywiste.
#1575 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2019 - 19:30
Ja tak miałem, zrzucałem dekle boczne termostatu i skrobanie z przedmuchiwaniem+druty w kanały.Jak jest tak grubo to zdejmij kolumnę. Wtedy masz wszystko na wierchu. Miał ktoś ostatnio podobnie były zdjęcia. Przedmuchanie nie załatwi sprawy. Trzeba tam wszystko wyczyścić.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka
#1576 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2019 - 21:20
#1577 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2019 - 22:06
Mam silnik Yamaha f8SMHA z 2014 r.
Jak tylko go kupiłem to miałem problem z zapłonem. Średnio co 5 wypadów wracałem do slipu na wiosłach. Najgorzej było na Odrze 4 km pod prąd. Dobrze, że na tym odcinku uciąg się znacznie zmniejszył po pracach regulacyjnych. Za każdym razem silnik trafiał do pseudo serwisu, który wymienił mi raz cewkę. Silnik polatał może 3-5mth i znowu wiosła. Tym razem ponoć padły świece, dziwne bo obie na raz. Silnik znów polatał 2-4mth i tydzień temu pod fale znów na wiosłach. Dobrze ze pomimo kilku prób znalazła się jedna załoga, która po koleżeńsku odholowała mnie do portu. Odwdzięczyłem się tym co miałem, czyli dałem kilka przynęt gumowych.
Ogólnie byłem już mega zdołowany. Kurcze w końcu to prawie nowy silnik i nie mogę na nim polegać, co chwile się psuje.
Śledzę na JB kilka wątków min ten. Często w sprawach techniczny udziela się tutaj Kolega @Womaly23.
Nie lubię „obcym” ludziom tyłka zawracać moimi problemami, ale byłem tak zrozpaczony, że wysłałem priva do @Womaly23.
Ku mojemu zdziwieniu Kolega się bardzo zaangażował. W życiu nikt tak się nie zaangażował w mój problem techniczny. Żaden mechanik czy inny sprzedawca w sklepie. Natychmiast dostałem szczegółowe informacje co i jak przejrzeć, czego szukać, jak sprawdzić. Znalazł schematy dzięki którym wiedziałem gdzie co jest i jak powinno wyglądać. Kolega nawet dopytywał sam od siebie po kilku godzinach czy już coś znalazłem. Ogólnie nie udało mi się nic znaleźć, mówię trudno, odsyłam do serwisu. Chciałem założyć czapę i schować silnik a tu nagle okazał mi się taki obraz
Chłopaki w pseudo serwisie niedokładnie połączyli przewody od cewki. Do tego izolacja była odsłonięta i dotykała śruby gdzie są przykręcone masy. Robiło się zwarcie. Natychmiast wysłałem fotę do womaly23 i tez natychmiastowo otrzymałem odpowiedz: „Maciek brawo chyba znalazłeś problem - na 99% to jest przyczyna Twojego problemu”. Dopiero po 2 dniach (czyli dziś) miałem okazje sprawdzić i wszystko poprawić. Po całej akcji podłączyłem paliwo i zniechęcony mówię - a odpalę może zaskoczy - maszyna opaliła od strzała. Natychmiast banan na twarzy.
Dziękuję Ci Kolego Wamaly23, mam wobec Ciebie dług wdzięczności. Może kiedyś będę w stanie się odwdzięczyć.
Pozdro
- Paweł J, Homegeon, womaly23 i 10 innych osób lubią to
#1578 OFFLINE
Napisano 19 czerwiec 2019 - 23:02
- jacekp29, Gobio Gobio, thug i 3 innych osób lubią to
#1579 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2019 - 20:58
Bardzo często silniki zaburtowe (jak i inne urządzenia, np. samochody) "psują" się na serwisach. Bylejakość nie jest wyjątkiem i w tym wypadku.
#1580 OFFLINE
Napisano 20 czerwiec 2019 - 21:12
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych