Yamaha 15hp odblokowanie
#1 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 21:28
#2 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 21:36
..po serwisie "podotraciowym" sami ci go powinni odblokować....
#3 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 21:39
parę części trzeba jednak ponoć wymienić, pytałem, średnio się opłacało
#4 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 21:43
..chodzi o odblokowanie obrotów przed dotarciem ( 1szym przeglądem), czy podniesieniem mocy ( nieopłacalne)...
#5 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 21:49
chodzi o odblowoanie
..chodzi o odblokowanie obrotów przed dotarciem ( 1szym przeglądem), czy podniesieniem mocy ( nieopłacalne)...
tak chodzi o to pierwsze silnik jest nowy i jest zblokowany na 2500 tys obrotów
#6 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 21:52
..to zabieg niektóych serwisów yamahy zapobiegąjący przed "nieumiejętnym docieraniem"..IMHO bardzo dziwny
#7 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 21:53
czyli samemu nie da się tej blokady zdjąć ?
#8 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 22:02
to nie załapałem , kurka pierwsze słyszę, mi mówili, że silniki są fabrycznie dotarte i aby tylko nie przesadzać przez pierwsze kilkanaście godzin, że można dawać max obroty, ale po długim rozgrzaniu, łagodnie i na kilka minut, a po 10h, na kilkanaście
#9 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 22:05
..każdy nowy silnik teoretycznie powinno się docierać, Tohatsu daje to na papierze ( ilość min/obroty)..Yama słyszłem, że aby zapobiec awariom blokuje silniki do 1szego przeglądu...
#10 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 22:08
powtarzam tylko to co mi mówili w serwisie, że jest różnica między klasycznym docieraniem jak było kiedyś , głównie w dwusuwach, a łagodnym obchodzeniem się przez pierwsze 10-15h w obecnie produkowanych 4T Yamahy
ps. miałem dwa nowe 2T Yamahy i procedura docierania, to była jakaś masakra, na rzece kosmos do wykonania, z drugim to pojechałem 40km powyżej i zrobiłem spływ kilkugodzinny, aby dało się w miarę komfortowo po tym pływać i nie mieć duszy na ramieniu, że coś spieprzę
Użytkownik bazyloss edytował ten post 19 grudzień 2015 - 22:10
#11 OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 23:07
#12 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2015 - 09:13
#13 OFFLINE
Napisano 20 grudzień 2015 - 12:09
..i strać gwarancję..nie lepiej ściemnić serwis że napływał te 20mth i sami usuną...
#14 OFFLINE
Napisano 25 grudzień 2015 - 10:30
Witka.
Kolega pytał czy da rade sam odblokować.
Ta blokada to jest śrubka M6 jak nie będzie jej odkręcał przecinakiem albo rozkalibrowanym
kluczem to można ją wykręcić a przed serwisem wkręcić nie zostawiając żadnych śladów ingerowania
DSC00763.JPG 76,06 KB 34 Ilość pobrań
foto miejsca gdzie była śruba blokująca osiągnięcie max obroty
Użytkownik skarp edytował ten post 25 grudzień 2015 - 10:31
#15 OFFLINE
Napisano 01 luty 2016 - 20:05
Nie wiem czy mi prawdę powiedzieli ale jak się spytałem o podniesienie mocy z 15 na 20km ,to w dwóch serwisach powiedzieli że koszt ok 4.5tys .Nie jestem do końca pewien czy to prawda ,podzespoły takie same tylko może obrotami jest zduszony ,silnik mam z 14 r na gwarancji więc nic tam na razie nie planuję grzebać.
#16 OFFLINE
Napisano 03 luty 2016 - 14:04
Nie wiem czy mi prawdę powiedzieli ale jak się spytałem o podniesienie mocy z 15 na 20km ,to w dwóch serwisach powiedzieli że koszt ok 4.5tys .Nie jestem do końca pewien czy to prawda ,podzespoły takie same tylko może obrotami jest zduszony ,silnik mam z 14 r na gwarancji więc nic tam na razie nie planuję grzebać.
pewnie prawda. nie do końca jestem przekonany, czy podzespoły są takie same. był już taki temat na forum i wykazywane było, że jednak nie.
natomiast w kwestii kosztów- na gwarancji padł mi automat ssania. 1700, myślałem że rubli, ale nie- pln a dolar byl wówczas poniżej 4.
od pewnego czasu, w nowych yamkach, lepszym wyjściem jest sprzedaż swojego silnika (jeżeli jest od nowości, serwisowany, etc) i zakup mocniejszego. może się okazać że wydasz tyle samo, ale gratis dostaniesz gwarancję.
#17 OFFLINE
Napisano 11 wrzesień 2016 - 12:54
Podobnie jak kolega sledzix chciałbym odblokowac swój silnik Yamaha f15 przed 1. przeglądem. Problem jedynie taki, że mam trochę inną konstrukcję niż na zdjęciu od kolegi skarp. Ktoś podpowie?
IMG_20160911_133847.jpg 82,87 KB 37 Ilość pobrań
#18 OFFLINE
Napisano 11 wrzesień 2016 - 20:42
koledzy potrzebuje się dowiedzieć jaką macie zwężkę gaźnika bo ja u siebie mam 12 (średnica) ale mój silnik to 9.9 nr jest nabity za tą czarną rurą dolot która jest przykręcona na 2 śruby
#19 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2016 - 10:49
dzięki za wszystkie informacje byliście bardzo wylewni bez was było by ciężko
silnik yamaha 9.9 4takt odblokowany na nie wiem ile bo nie mam hamowni ale 15 ma
ps. serwis yamaha poz.twierdzi ze nie da rady
#20 OFFLINE
Napisano 17 wrzesień 2016 - 12:54
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych