Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Za dużo smaru w kołowrotku ???


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#21 OFFLINE   minecjusz

minecjusz

    szogun

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,712 posts
  • LokalizacjaWRZEŚNIA/ORZECHOWO
  • Imię:Przemo

Posted 25 January 2016 - 22:31

Ja przypadkiem poznałem sklepik, gdzie tak naprawiali kołowrotki....zamiast odsyłać do serwisu.

#22 OFFLINE   Pawgas

Pawgas

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 782 posts
  • LokalizacjaBerlin/Szczecin
  • Imię:Paweł

Posted 26 January 2016 - 11:37

Przeczytał że nowe shimano są suche w środku i rozwiązał problem. A że za dużo? Praktyka czyni mistrza...

#23 OFFLINE   strary

strary

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,942 posts

Posted 26 January 2016 - 12:21

Jeśli tak było to lepiej, że dowalił niż by suchego zostawiał.

Moim zdaniem też, smaru może być tylko za mało :D



#24 OFFLINE   cys82

cys82

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 157 posts
  • LokalizacjaBusko Zdrój - Żerniki Górne
  • Imię:Krzysiek

Posted 26 January 2016 - 12:23

Kto nie smaruje ten nie jedzie ;)



#25 OFFLINE   AdamCh

AdamCh

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 906 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Adam

Posted 26 January 2016 - 12:24

Wy nie rozumiecie. Kołowrotek nie wyważał kija.

Trzeba było troszkę gramów dorzucić.

Nie wiem po co poruszyłem ten temat :)

 

Tak na poważnie. To napisałem ten temat, bo sprzedający zaznaczył, że był "nierozkręcany"

Teraz jak tak sobie myślę, to może i nie był, smar został tam wciśnięty.

Tylko jak?



#26 OFFLINE   klim

klim

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 348 posts
  • Lokalizacjamultikonto: darek1,

Posted 26 January 2016 - 12:53

Super tajnym sposobem przy pomocy specjalnego narzędzia-śrubokrętu... :lol:

lepiej obejrzyj zęby mosiężnego piniona tam może być sekret cięższej pracy.



#27 OFFLINE   Bander

Bander

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,000 posts
  • LokalizacjaGliwice
  • Imię:Radek

Posted 26 January 2016 - 13:01

Zbyt duża ilość smaru a szczególnie jego niewłaściwe umiejscowienie lub/i rodzaj, mogą być przyczyną zauważalnie cięższej pracy. Nie mniej jednak jego nadmiar nie zepsuje kołowrotka. Spadnie po prostu komfort użytkowania...



#28 OFFLINE   strary

strary

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,942 posts

Posted 26 January 2016 - 13:47

W tych kołowrotkach poprawny nawój żyłki jest realizowany takim "kwadratowym kółeczkiem" jeśli był rozkręcany i demontowany to ciężka praca może być spowodowana złym ustawieniem tego trybika. Są na nim znaczniki do poprawnego zmontowania. Poszukaj na forum lub na YTube, z pamięci nie pomogę.



#29 OFFLINE   Majo

Majo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,095 posts

Posted 26 January 2016 - 14:10

Super tajnym sposobem przy pomocy specjalnego narzędzia-śrubokrętu... :lol:

lepiej obejrzyj zęby mosiężnego piniona tam może być sekret cięższej pracy.

Był tu już gdzieś na forum spec, który najpierw czyścił cały kołowrotek olejem chyba wrzecionowym i smarował bez otwierania  :lol:



#30 OFFLINE   AdamCh

AdamCh

    Zaawansowany

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPipPip
  • 906 posts
  • Lokalizacjalubuskie
  • Imię:Adam

Posted 26 January 2016 - 14:34

FidoAngel - piszesz do mnie?

Ja pomocy nie potrzebuję.

Tak jak pisałem, kołowrotek już zamknięty, jest ok.

Nie wiem jak będzie pod obciążeniem.

Na pudle jest schemacik więc problemów z montażem nie miałem...



#31 OFFLINE   ZIKU

ZIKU

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 250 posts
  • LokalizacjaDZIERŻONIÓW
  • Imię:Waldemar

Posted 27 January 2016 - 16:33

Ja też nabyłem na naszym forum kołowrotek do pełna naładowany tym niebieskim mazidłem, jak go odkręcałem do dekiel odskoczył od naporu mazi. Penn był zatankowany do pełna...
ha,ha

#32 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,342 posts
  • LokalizacjaKujawsko pomorskie
  • Imię:Grzegorz

Posted 27 January 2016 - 19:27


Tak na poważnie. To napisałem ten temat, bo sprzedający zaznaczył, że był "nierozkręcany"
Teraz jak tak sobie myślę, to może i nie był, smar został tam wciśnięty.
Tylko jak?[/quote]

Pewnie przez port do oliwki...w końcu to shimaniak:-)

#33 OFFLINE   klim

klim

    Forumowicz

  • Zbanowani
  • PipPip
  • 348 posts
  • Lokalizacjamultikonto: darek1,

Posted 27 January 2016 - 20:00

Ten model ma port?!

chyba nie :mellow:

raczej z wałkiem do posuwu szpuli miały otworek techniczny.Super,Technium...



#34 OFFLINE   G_rzegorz

G_rzegorz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,342 posts
  • LokalizacjaKujawsko pomorskie
  • Imię:Grzegorz

Posted 27 January 2016 - 20:53

Chyba masz rację ;)



#35 OFFLINE   iNSaNeMaN

iNSaNeMaN

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 302 posts
  • LokalizacjaGdynia
  • Imię:Robert
  • Nazwisko:Wedkarski Instynkt

Posted 27 January 2016 - 22:32

Jakis czas temu na sasiednim forum kupilem excellera , tez był zalany smarem z tym ze zielonym ^^ . wyczyscilem nasmarowalem daiwą 104 i uzyskalem lepsza prace ale kosztem zabkowania .

#36 OFFLINE   jogger1

jogger1

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 167 posts
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Imię:Konrad
  • Nazwisko:Grabowski

Posted 02 February 2016 - 22:54

Zbyt dużo smaru-zbyt mało smaru-musi być równowaga jak w życiu co za dużo to nie zdrowo,kołowrotków także się to tyczy (i nie do końca jest tak,że zbyt dużo smaru pójdzie na bok i po sprawie).Gęściejszy smar niweluje wiele 'niedociągnięć,uchybień',tuszuje nawet lekkie ząbkowanie,natomiast rzadszy smar-praca lżejsza ale czuć co boli dany kołowrotek.


Edited by jogger1, 02 February 2016 - 23:10.


#37 OFFLINE   pablitto83

pablitto83

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 105 posts
  • LokalizacjaSzkocja
  • Imię:Pawel

Posted 04 February 2016 - 03:47

Jako ciekawostka. Musialem wymienic złamaną sprezynke w multiku penna. Wiec od razu postanowilem go przesmarowac, a co tam😀, morska woda robi swoje. smar oryginalny był ok. Kupilem jakis najtańszy zestaw smar plus oliwki na ebayu. Po kilku godzinach soczystych przekleństw i zlozeniu multika, zaczął ciezko chodzic. Tzn ciezej niz pierwotnie. Na najblizszym wyjezdzie w morze krecil tak sobie. Ale po jakiejs godzinie wszystko sie ulozylo, i kreci jak ta lala, do tej pory. Nie wiem, czy to nadmiar smaru w trybach, czy za duzo oliwy w łożyskach, ale po nawinieciu za kazdym wyciagnieciem ok 90m linki z pol kg obciazeniem, jalos sie dotarło.

A ten twoj to taka wersja wodoodporna. Kropla wody nie ma prawa dostac sie do zadnego elementu wewnętrznego 😀

Wysłane z mojego HTC One_M8 przy użyciu Tapatalka