440A jaka skylle ciagałeś tym Outlanderem?
Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
#3281 ONLINE
Napisano 07 maj 2021 - 16:14
- wujek lubi to
#3282 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 11:09
Leopard 1 też ma kąt podjazdu do 60% więc również ,,spuchł" by tak jak Abrams M1 na takim kącie podjazdu czyli 45 stopni. Skoro nowoczesne czołgi by nie podciągnęły przyczepy z łodzią pod tak nachylony podjazd to wątpię czy jakiś ,,cywilny " samochód by tego dokonał.
Taki chyba cywilny samochód, choć nie wiadomo ile w tym filmie prawdy a ile marketingu ? Niemniej wygląda na ok 45 stopni ))
#3283 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 11:46
440
Ja do Ortisa 420 kupiłem Volvo XC 60, 3,2l benzyna, 4x4,opony całoroczne, ale jeszcze nie było sprawdzane.
#3284 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 12:23
Ja do Ortisa 420 kupiłem Volvo XC 60, 3,2l benzyna, 4x4,opony całoroczne, ale jeszcze nie było sprawdzane.
Jak będziesz zmieniał opony to polecam jakieś AT-eki, np. Falken Wildpeak AT3WA. Sporo AT-eków ma to oznaczenie płatka śniegu i zimą też dają radę, a w terenie są nieporównywalnie lepsze od zwykłych allseasonów. Plus w terenie skrzynia w tryb manualny, żeby sama nie zmieniała i tryb W (winter jak masz)
#3285 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 12:34
Przecież na filmie jest, że to 37,5°Taki chyba cywilny samochód, choć nie wiadomo ile w tym filmie prawdy a ile marketingu ? Niemniej wygląda na ok 45 stopni ))
https://www.youtube....h?v=25u80sQkkkM
Poza tym nie chodzi o to czy podjedzie pod górę, tylko czy pokona kąt, czyli czy przejadzie przez załamanie z danego kąta na płaskie.
Użytkownik Artech edytował ten post 08 maj 2021 - 12:36
#3286 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 13:17
Taki chyba cywilny samochód, choć nie wiadomo ile w tym filmie prawdy a ile marketingu ? Niemniej wygląda na ok 45 stopni ))
Ciekawe tylko jakie miał opony ten pojazd. Na zwykłych bez kolców ( i to konkretnych) ja szans na podjazd nie widzę. Myślę że i śnieg (twardy, ostry i mocno zmrożony) był specjalnie do tego przygotowany aby uzyskać odpowiednią przyczepność.
#3287 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 13:45
Jak będziesz zmieniał opony to polecam jakieś AT-eki, np. Falken Wildpeak AT3WA. Sporo AT-eków ma to oznaczenie płatka śniegu i zimą też dają radę, a w terenie są nieporównywalnie lepsze od zwykłych allseasonów. Plus w terenie skrzynia w tryb manualny, żeby sama nie zmieniała i tryb W (winter jak masz)
To nie jest raczej samochód przeznaczony na teren, więc nie zamierzam go katować. Ma jeździć i ciągnąć łódź.
#3288 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 16:55
Spoko, przy czym ja nie mówię o katowaniu tylko o znacznym zwiększeniu możliwości terenowych niewielkim kosztem (dla przykładu: na nieutwardzonym slipie i miękkiej dojazdówce możliwe, że będziesz właśnie musiał katować, żeby haldex na całorocznych dał radę, a na AT będziesz się spokojnie toczył). Dobre AT są niewiele głośniejsze na asfalcie, a znacznie lepsze w terenie. Masz haldex 3 więc sprawdź też pompę hydrauliczną i elektryczną i generalnie cały haldex, bo zaniedbane egzemplarze z tych roczników często jeżdżą na samym przodzie.
Użytkownik Maciek. edytował ten post 08 maj 2021 - 17:00
- wujek lubi to
#3289 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 19:32
Jest taki plan ! Do outlandera założyć wspomniane opony AT !!
Przerost formy nad treścią czy jednak nie. Ale czy plomby z zębów nie wypadną w czasie samego dojazdu po asfalcie +- 110km/h i tak 240 kilometrów w obie strony z łódką na haku.
Był slip w którym dawałem radę nawet po mokrym jak popadało ale się skończył . Jest inny w okolicy ale więcej piachu tam jest.
#3290 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 19:51
Opony to podstawa i zawsze znacznie poprawiają zdolności terenowe, nawet przy napędach dołączanych. 110-120 km/h spokojnie na dobrych AT-ekach można latać. Oczywiście będzie głośniej niż na HT, ale to nie jest różnica taka jak np. przy HT vs MT czyli typowych oponach terenowych, które są już bardzo głośne na asfalcie powyżej 80 km/h. Outlander II ma dość skuteczny napęd AWD, więc w połączeniu z dobrymi oponami będzie to już solidne narzędzie pod kątem wędkarskim. Edit: Jeżeli chodzi o twardość to AT mają różną twardość zależnie od marki i modelu, tak samo jak HT, bo są robione z różnych mieszanek w zależności od konkretnego przeznaczenia (niektóre mają np. bardziej agresywny bieżnik terenowy, inne znowu są bardziej uniwersalne pod kątem użytkowania zimą etc.). Generalnie nie odczułem, żeby było twardo, aczkolwiek używałem ich w samochodach terenowych, które z definicji mają też miękkie zawieszenie. Jeśli Ci na tym zależy to można dobrać coś miękkiego.
Użytkownik Maciek. edytował ten post 08 maj 2021 - 19:57
- M a r a s lubi to
#3291 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 19:56
#3292 OFFLINE
Napisano 08 maj 2021 - 20:45
Z przyczepa to się nie pogoni więcej niż 120/h.
Może i pogoni ale czy warto, czy jest sens ?
Napisałem 110 mając na myśli wyprzedzanie np. ciągnika z naczepą a dalej to już tak100 .
- wujek lubi to
#3293 OFFLINE
Napisano 09 maj 2021 - 08:40
Przy dobrych ATekach nie ma problemu z jazda, halasem itdJest taki plan ! Do outlandera założyć wspomniane opony AT !!
Przerost formy nad treścią czy jednak nie. Ale czy plomby z zębów nie wypadną w czasie samego dojazdu po asfalcie +- 110km/h i tak 240 kilometrów w obie strony z łódką na haku.
Był slip w którym dawałem radę nawet po mokrym jak popadało ale się skończył . Jest inny w okolicy ale więcej piachu tam jest.
AT nie sa tak agresywne jak inne bardziej terenowe. To fajny kompromis umozliwiajacy wygodniejsze wodowanie i jazde po asfalcie, na co z reszta wskazuje ich nazwa
Tak jest glosniej niż przy szosowych, ale to szum.
Na swoich ATekach swobodnie jezdze 100km/h, jak i 130km/h. Jednoczesnie dają dobra przyczepnosc przy slipowaniu
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
Użytkownik SzymusS edytował ten post 09 maj 2021 - 08:44
- M a r a s lubi to
#3294 OFFLINE
Napisano 09 maj 2021 - 09:50
- pawelHERP, M a r a s i bho70 lubią to
#3295 OFFLINE
Napisano 09 maj 2021 - 17:08
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- M a r a s i bho70 lubią to
#3296 OFFLINE
Napisano 09 maj 2021 - 18:13
- M a r a s lubi to
#3297 OFFLINE
Napisano 09 maj 2021 - 19:18
Zaproponuje Micheliny Latitude Cross letnie do 210 km/h 71 dB.
Super jak dla mnie , trochę głośne po 140 km/h
Mam je w Kudze pseudo 4x4 przejechane 20 tyś km ,cena 600 pln/szt .
Jak zmieniłem z zimowych na letnie wulkanizatorzy się śmieją
że nie te opony przywiozłem .
#3298 OFFLINE
Napisano 09 maj 2021 - 20:14
Mój Outlander II lata na Yokohama Geolandar G015 ATS, przyczepa z łódką 120km/h bez problemów. Zęby nie wypadają, balon 70 więc jest na miękko. Jeżdżę na tym do lasu i po polach na polowanie, rewelacja do suva. Miałem xtraila też na yokohamach, kumpel kupił i też sobie chwali.
- wujek i M a r a s lubią to
#3299 OFFLINE
Napisano 09 maj 2021 - 22:01
Też mam wlasnie geolandara, dokladnie geolandar a/t GO15 265/65 r17 112 h rpb, i sobie chwaleMój Outlander II lata na Yokohama Geolandar G015 ATS, przyczepa z łódką 120km/h bez problemów. Zęby nie wypadają, balon 70 więc jest na miękko. Jeżdżę na tym do lasu i po polach na polowanie, rewelacja do suva. Miałem xtraila też na yokohamach, kumpel kupił i też sobie chwali.
U mnie sa zalozone do land cruisera 120
Sent from my SM-G965F using Tapatalk
- bartsiedlce lubi to
#3300 OFFLINE
Napisano 11 maj 2021 - 20:26
Szukam osoby z okolic Szczecina, a dokładnie miejscowość Przecław. Prośba o kontakt na priv. Temat o motoryzacji.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych