Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jakie stosujecie oleje i jak serwisujecie silniki?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
101 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 29 październik 2011 - 21:33

z tym wierceniem to nie najlepszy pomysł.nie wiem w jaki sposób przez to wiercenie chcesz mieć pewność prawidłowego chłodzenia bo przecież woda z silnika jest wyrzucana wraz ze spalinami całą wewnętrzną powierzchnią stopy.


no a tak bedzie wywalana prosto pod silnik = 100% wody bedzie tamtedy wypierniczxac a nie jakies kontrolne siurki...
myslalem tez by tam dac korek i tylko w razie czego otwierac.
  • sol321 lubi to

#22 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 31 październik 2011 - 21:54

wydaje mi się ten zabieg nie potrzebny.kanały chłodzące silnik są tak duże że nie ma możliwości ich zapchać lub jest to mało prawdopodobne.jeśli pompa wody pompuje to powinno być ok.

#23 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 01 listopad 2011 - 01:57

wydaje mi się ten zabieg nie potrzebny.kanały chłodzące silnik są tak duże że nie ma możliwości ich zapchać lub jest to mało prawdopodobne.jeśli pompa wody pompuje to powinno być ok.


ale ja nie o chlodzeniu tylko o spokojnej glowie, ze ono sie odbywa bo mi nie daje spokoju jakim cudem ta woda (jakakolwiek ilosc) wydostaje sie ta siurkawka jak do tej pory nikt mi nie odpowiedzial (pytam tutaj, na irlandzkim forum i w 2 sklepach co sprzedaja silniki...

#24 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 01 listopad 2011 - 09:08

może w serwisie najprędzej by to wyjaśnili.odkręciłeś stopę od silnika więc kanały wodne masz na wierzchu,wystarczy dobrze popatrzeć którymi otworami woda dochodzi do silnika a którymi jest wyrzucana i to cała filozofia.ilość wody zależy od obrotów silnika im wyższe tym więcej wody jest pompowane i większym ciśnieniem idzie przez kontrolkę.

#25 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 01 listopad 2011 - 11:09

może w serwisie najprędzej by to wyjaśnili.odkręciłeś stopę od silnika więc kanały wodne masz na wierzchu,wystarczy dobrze popatrzeć którymi otworami woda dochodzi do silnika a którymi jest wyrzucana i to cała filozofia.ilość wody zależy od obrotów silnika im wyższe tym więcej wody jest pompowane i większym ciśnieniem idzie przez kontrolkę.



https://lh4.googleusercontent.com/-XRgnbva7F-Q/Tqkz4itMK9I/AAAAAAAAAJ0/tzHB_-mmxdA/s500/P1000164.JPG

na czerwono masz kanal gdzie woda wylatuje z silnika.
na zielono wejscie do kanaly skad wylatuje (obie lewe strzalki niebieska i zielona sa nad dziura w stopie silnika (cale to czarne pole).

jakim cudem woda leci na druga strone silnika (omijajac dziure w nodze mimo, ze ja ciagnie grawitacja i cisnienie spalin), pozniej przeciska sie przez szpare szerokosci moze 5-10mm i jest jej na tyle duzo by bylo widac wyrazny strumien...

Ps woda w momencie jak termostat jest zamkniety jest uwieziona w kanale zaznaczonym przez neibieskie strzalki - ktoredy ona ma sie wydostawac z silnika????????????????
bo w instrukcji stoi, ze od razu ma leciec (jak sie termostat od razu otwiera to po kiego on tam jest???????????)

#26 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 01 listopad 2011 - 13:23

zdjęcie niezbyt wyrażne i ciężko o tym pisać nie mając przed oczami.tam gdzie te 2 niebieskie strzałki z prawej podejżewam że jest otwór kontrolny chłodzenia.w yamaszce przewód z termostatu łączy tą się z tą komorą.termostat zamknięty ogranicza część wody chłodzącej po to by się silnik szybko nagrzał do pewnej temperatury np.70 stopni następnie się otwiera kierując wodę na silnik by nie nastąpiło przegrzanie silnika.jeśli usuniesz termostat spowoduje to tylko dłuższy proces nagrzewania silnika po rozruchu.

#27 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 01 listopad 2011 - 14:17

widzisz woda wplywa rurka zaznaczona jako niebieska lewa strzalka
- strzalka wskazuje dokladnie na gume przez ktora przechodzi rurka.
nastepnie woda wypelnia ta podkowe oznaczona jako 2 niebieskie strzalki (taki sam otwor w ksztalcie podkowy jest w silniku).

https://lh6.googleusercontent.com/-nmwG66fB48M/Tqkz4lGqE1I/AAAAAAAAAJ8/_D4QkMc0Ayo/s500/P1000166.JPG

tutaj dol silnika na niebiesko otwor wplywowy, na zielono wydech, na czerwono wyplyw wody po termostacie (jak sie przyjrzysz na uszczelce znajdziesz odcisk stopy dla pojecia co i gdzie jest zamkniete).

Tam gdzie myslisz, ze jest otwor kontrolny to go nie ma (w zasadzie nei wiem tez co sie dzieje z ta woda ciagle tam pompowana jesli termostat jest zamkniety..... 0 w uszczelce gumowej jest tylko dziureczka jak po igle max 0,5mm

wylot strugi kontrolnej jest tam gdzie zielona strzalka na pierwszym zdjeciu (na drugim jak sie przyjrzysz zobaczysz odcisk + 3 srebrne zadrapania (zrobione drutem jak chcialem to przetkac bez rozbierania) po prawej stronie (pod srubka).

W sumie na 2giej fotce widac to lepiej. woda wychodzi tam gdzie czerwona strzalka i musi poplynac tym kanalem w prawo (na fotce wyszedl odcisniety calkiem wyraznie) nastepnie zatoczyc kolo dookola otworu na spaliny i walu napedowego nastepnie odbic sie od scianki (bo szczelina otworu kontrolnego jest jakies 1-2cm od scianki), przecisnac sie przez szczeline i dopiero moze wyleciec na zewnatrz. to wszystko w powietrzu ponad gleboka na jakies 1m dziura o srednicy dobrych 10 cm ktora ciagle tloczone sa spaliny w dol....

Ps uszczelke dostalem, wirnik tez (jak im sie przyjrzalem to po mojemu nic wymieniac nie musialem bo uszczelka byla peknieta tylko kolo sruby (ma docisk dobre 1cm dookola) a wirniczek wyglada identycznie..

wlasnie to skladam do kupy i odezwe sie za jakies 1-2h jak wymienie oleje etc...

#28 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 01 listopad 2011 - 19:49

ok no to po koleji:
1. jak ktos chce na stronce, ktora podalem juz wczesniej jest sporo fotek z naprawy roznych betow przy lodce - a noz sie komus przyda..
2. otwor, ktory ja wzialem za wylot wody jest chyba dodatkowym miejscem wylotu spalin???? a prawdziwy otwor kontrolny serio jest przed silnikiem (zatkany byl u mnie jakas mazia koloru identycznego jak stopa silnika - zauwazylem go przez przypadek...
tak wiec wyrzucilem w bloto okolo 40 euro na sprawne czesci, ale przygarnalem troszke wiedzy
https://lh5.googleusercontent.com/-Eh71o6wg5CA/TrA74LM8GmI/AAAAAAAAAOY/qLbfgag9KS0/s800/P1000190.JPG

otwor na dole po srodku to to co ja bralem za wylot wody (jakas tam woda tamtedy bryzga - nawet widac slady na stopie zolte).

prawdziwy wylot jest u gory po lewej pomiedzy czarna sruba philips a srebrna 10 oleje wymienione silnik dziala pora na test na wodzie

dzieki za pomoc.

#29 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 04 listopad 2011 - 09:16

Ja używam oleju Quicksilver 2-Cycle Premium PLUS TC-W3. Świetny olej do 2-suwa. Oczywiście leje 1/50 żeby wydłużyć życie silnika.
Teoretycznie do mojego silnika wytarczyłby Olej Quicksilver 2-Cycle Premium TC-W3 - też bardzo dobry.
Są dostępny w sklepach motorowodnych. Zmianę oleju proponuję jednak w momencie serwisowania, mieszanie olejów jest niewskazane.


#30 OFFLINE   mare7

mare7

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 74 postów
  • LokalizacjaKrólewo. Rheda Wiedenbrück

Napisano 04 listopad 2011 - 20:59

witam mam mercurego dwu suwa i tam gdzie jest wirnik u spodu to cieknie mi wolniutko olej co moge zrobic czy tam sa jakies symeryngi lub uszczelniacze i gdzie to moge kupic a silnik to ma 25

#31 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 listopad 2011 - 21:55

chodzi ci o wałek na którym siedzi śruba mam nadzieję.są tam uszczelniacze.najpierw trzeba spuścić olej ze spodziny wyjąć uszczelniacz i odczytać symbole.poszukaj serwisu na wyszukiwarce.

#32 OFFLINE   Slavecky

Slavecky

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 251 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 04 listopad 2011 - 22:06

Panowie,

a ja mam takie pytanka... (co prawda pytałem w wątku o tunningu ale tych kwestii nikt nie poruszył)
Otóż w tym roku nabyłem droga kupna :D Sea Kinga 5KM/4-takt
Został on dotarty za opłatą w beczce przez sprzedawcę i zostały wymieniony po dotarciu olej w spodzinie a w silniku zlany.
W sezonie (zacząłem na początku czerwca) przepływałem na nim z 6-8h.. może dociągnę do grudnia do 10-12 motogodzin...
Olej w silniku piękny, jasny i klarowny (sam nalałem Shella)
W spodzinie zostało to co zalał/wymienił sprzedawca.

Czy po tak małym przebiegu jest sens/warto przed wiosną ponownie to wszystko zmieniać? Wydaje mi sie, że nie.. ale może się mylę?
Pozdrawiam
S.
ps. co ile przeciętnie wymieniacie lub czyścicie i regulujecie świecę? Jaką markę/model byście polecili?


#33 OFFLINE   busz231

busz231

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1967 postów
  • LokalizacjaChoszczno

Napisano 04 listopad 2011 - 22:30

ja bym nie wymieniał.ogólna zasada z olejami to tak jak w aucie bez względu na przebieg po roku.co do spodziny posiadałem kiedyś yamahę maltę 3,5km ok 3 lata i nie miałem zielonego pojęcia że tam jakiś olej jest.gościu który ten silnik wcześniej używał też jakieś 3 lata nie wymieniał.ja przepływałem w sumie ok50h i nic się nie stało ale nie polecam tego praktykować.świecę dobrze jest mieć w zapasie jak mało pływasz raz do roku wykręć i sprawdż przerwę zależnie od silnika 0,8-1,5mm.firmę i symbole odczytasz na świecy w mojej yamaszce F4 jest NGK BR6HS.

#34 OFFLINE   Slavecky

Slavecky

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 251 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 05 listopad 2011 - 00:27

Dzięki za info :D
S.

#35 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 05 listopad 2011 - 07:02

witam mam mercurego dwu suwa i tam gdzie jest wirnik u spodu to cieknie mi wolniutko olej co moge zrobic czy tam sa jakies symeryngi lub uszczelniacze i gdzie to moge kupic a silnik to ma 25


jesli ci cieknie wolniutko olej a go dalej urzywasz to powodzenia....

A tak serio jesli to wyglada jak w moim suzuki to:

caly dol stopy (tam gdzie przekladnia) jest wypelniony olejem (u ciebie juz nie i:

1 uszczelki na srubach do wymiany (moze na poczatek wsadz silnik gdzies bo banki z woda i zobacz skad cieknie? i ew dokrec obie sruby? powinienes miec 2 identyczne sruby jedna powyzej tej plytki druga ponizej wirnika na stopie.
2 pod stopa masz kilka srub trzymajacych czesc przekladniowa (ze sruba) do kupy z reszta stopy. Odkrec sruby i rozdziel czesci - powyzej wirnika masz pompe wody i tam conajmniej 4 miejsca do sprawdzenia (uszczelka na drazku co zmienia biegi, na wale napedowym i kilka sztuk dookola pompy wody).

moja sugestia: dowiedz sie najpierw gdzie dealer mozesz potrzebowac pareczesci etc (= nie zabieraj sie za to w piatek jak w sobote chcesz na ryby ja mieszkam nad morzem w irlandii (tutaj na ogol trzymaja wiekszy stock), obok mnie w zasiegu 15 minut samochodem mam chyba z 4-5 sklepow i marin a zeszlo mi tydzien na czekaniu na same czesci...

#36 OFFLINE   gooral

gooral

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3411 postów
  • Lokalizacjairlandia

Napisano 05 listopad 2011 - 07:10

Panowie,

W sezonie (zacząłem na początku czerwca) przepływałem na nim z 6-8h.. może dociągnę do grudnia do 10-12 motogodzin...
Olej w silniku piękny, jasny i klarowny (sam nalałem Shella)
W spodzinie zostało to co zalał/wymienił sprzedawca.

S.
ps. co ile przeciętnie wymieniacie lub czyścicie i regulujecie świecę? Jaką markę/model byście polecili?



to jak z samochodem - przecietny Irlandczyk wymienia olej raz na 100 lat i samochody dzialaja (przedstawicielka handlowa u nas w firmie przy przebiegu okolo 100 kkm zapytala mi sie czy powinna juz wymienic olej w silniku

a wracajac do sedna:

w irlandii olej kosztuje rownowartosc pol litry (silnikowy styka niemal na 2 wymiany a przekladniowy chyba na jedna wiecej)
wiec wymieniam dla swietego spokoju. I tobie zalecalbym to samo, chyba ze z kasa krucho.

#37 OFFLINE   ictus

ictus

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1610 postów
  • LokalizacjaWawa
  • Imię:Paweł
  • Nazwisko:W.

Napisano 08 listopad 2011 - 13:38

@gooral ma rację z tą wymianą oleju. Mam starego dwusuwa Marinera 8KM , serwisuję go po sezonie, zmieniam olej i chodzi idealnie.


#38 OFFLINE   luksaj

luksaj

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 144 postów
  • LokalizacjaMielec

Napisano 15 luty 2012 - 13:36

Znalazłem fajna stronkę można tam pobrać książki serwisowe z rozpiska wszystkich części praktycznie do wszystkich silników zaburtowych niestety kasują 10 $ ale ja ściągnąłem do Mercury_Mariner_8hp_9.9hp_4-Stroke 4 takt i warto . Dołączę pliki PDF z tą książką , jeśli ktoś by ściągała taką książkę do swojej maszynki mógłby wstawić , mieli byśmy coraz bogatszą bazę danych na temat serwisowania i napraw naszych silników
Adres do stronki
http://www.tradebit....als/18-outboard



#39 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 17 luty 2012 - 09:11

dodam cos troszke ze swojej znikomej wiedzy....

jesli w poblizu wirnika sruby napedowej jest olej, to ocena co to za olej najlepiej organoleptycznie na palec i pod nos....

jesli zapach jest zgniłych jajek to olej przekładniowy,(
odkrecając płaskim srubokretem dolną srube spodziny wypłynie struzka oleju, jesli kolor capucino to woda miesz sie z olejem, jesli woda to olej juz wypłynał)
jesli zapach oleju silnikowego to pozostałosci ze spalonej mieszanki(dwusów)-to normalne,
jeli to czterosów to moze byc nieszczelny uszczelniacz zaworu lub pierscien zgarniający,

a co chłodzenia i wydatków na zbedne czesci.

jesli są podejzenia ze cos jest nie tak z układem wodnym , a wirnik pompki wody jest ok i pompka tłoczy wode(test wiertarki)

to podłanczamy wąz ogrodowy do rurki wodnej z midsecton(kolumny srodkowej), zaciskamy opaską by było szczelnie i puszczamy wodę tak na 40% otwarcia kranu jeli woda wypływa sikaczem to jest ok, jesli nie to przytkany sikacz, ukłąd chłodzenia powierzczhni bocznej silnika/(water cower jacket), ale najczesciej dochodzi do zwęzenia gumowej tuleji na wejsciu rurki wodnej do głowy silnika

sikacz jest nakczesciej tak montowany ze jest na wejsciu do kanałów chłodzenia bocznego, najnizszy punkt(jest to słąbe rozwiązanie bo nie wiadomo czy woda osiąga góny cylinder,)

lub najwyzszy punkt water cover jacket, tak ze woda dochodzi do najwyzszego punktu water cover jacket , wlewa sie do przestrzeni gdzie znajdują sie tulej cylindrowe, grzeje sie do 70 stopni i następuje otwarcie trmostau, woda wypływa kanałami wokół swiecy
w wypływ w dół silnika



#40 OFFLINE   puszek7

puszek7

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 662 postów
  • LokalizacjaWM OST M
  • Imię:Przemek

Napisano 03 czerwiec 2012 - 20:04

Witam góral. Mam taki sam problem z moim silnikiem. czterosuw SUZUKI DF 2.5
Według mnie słabo chłodzi bo z tych dwóch otworków po sródku nic nie leci. Ewentualnie para albo raz na jakiś czas bryzgnie wodą.


Czy to normalne? Jestem laikiem w tej dziedzinie i dopiero pierwszy raz byłem z nim nad wodą po kupnie od poprzedniego właściciela.

Masz jakieś rady?

Pozdrawiam
Przemek

Załączone pliki

  • Załączony plik  mini.jpg   52,18 KB   286 Ilość pobrań





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych