Teoretyzujesz odnosząc się do konkretnej łodzi, robiąc jakiś wydumane zalozenia odnośnie jej wagi. Tak jak kilka stron wcześniej, kiedy wywodzileś, że w semperze w końcu namoknie ta piana. Tymczsem tam nie ma żadnej piany. Przynajmniej u mnie. W wątku o konkretnych lodzach, wywody oparte na błędnych założeniach są bez sensu i będą wprowadzały w błąd.
Wiedza, którą tu staram się przekazać to podstawy, zbadane na podstawie badań praktycznych, zebrane książkowo ponad 100 lat temu. I przez te sto lat kolejni badacze starali się wymyśleć cokolwiek mądrzejszego i kończyło się na upraszczaniu (upraszczaniu a nie negowaniu) tego co w 1910 roku napisał Taylor.
Takim jesteś praktykiem?? to podaj przypadek kiedy przytoczone przeze mnie zasady, przytoczone przybliżenia nie są prawdziwe. Tylko taki normalny przypadek a nie taki, gdzie np ciągnie się kotwicę za sobą
W mojej praktyce maksymalny stosunek wagi do mocy, przy którym łódka wyszła w ślizg to było 28kg/1HP przy idealnie dobranej śrubie.
Przy stosunku lepszym niż 20kg/1HP praktycznie wszystko wychodziło w ślizg a jak nie chciało, to przyczyna leżała już w źle dobranej śrubie. Generalnie dobór śruby jest tutaj kluczowy. Nawet przy stosunku 20kg/1HP dało się to poprawić zakładając lepiej dobraną śrubę. No jeszcze trzeba umieć policzyć tę minimalną prędkość ślizgu.
Piany w semperze nie ma?
Być może faktycznie nie ma w semperze piany. W jaki sposób to sprawdziłeś? Rozpoławiałeś łódkę?
Mnie to już chyba nic nie zdziwi. Ale się tak zapytam: w jaki sposób jest zapewniona wymagana przepisami niezatapialność? Jak są zrealizowane komory wypornościowe?
Tym wątkiem z pianą, to mnie szczerze zainteresowałeś i myślę, że nie tylko mnie...
W semperze nie ma piany.... kto by pomyślał?
To dość rewolucyjne by było, bo np zadając pytanie w google: how to remove waterlogged foam otrzymuje się 344 000 wyników (przed chwilą sprawdziłem), czyli niemało i skoro można się bezkarnie pozbyć piany, to pomyśl ilu ludziom mogłbyś pomóc.