Kup sobie akcje Robinsona ;)
#1 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 13:20
28.02. Warszawa (PAP) - Robinson Europe, spółka sprzedająca sprzęt wędkarski, planuje debiut na rynku NewConnect na przełomie marca i kwietnia tego roku - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Z prywatnej oferty 187.500 akcji spółka pozyskała 750 tys. zł, a środki mają umożliwić firmie realizację strategicznych celów długoterminowych, m.in. rozszerzenie oferty spółki, zwiększenie skali zakupów i sprzedaży skutkujące uzyskaniem wyższych rabatów cenowych jak i budowanie nowych kanałów dystrybucji m.in. w Anglii, Hiszpanii i Austrii.
Akcje prywatnej emisji stanowią 16 proc. podwyższonego kapitału.
Niewielka oferta miała służyć poznaniu procedur, jakie wiążą się z oferowaniem i notowaniem akcji, przygotowaniem organizacji do obowiązków i wymogów stawianych spółkom publicznym - powiedział cytowany w komunikacie Paweł Busz, członek zarządu Robinson Europe.
Głównym przedmiotem działalności firmy jest sprzedaż i projektowanie sprzętu wędkarskiego oraz pokrewnego, produkowanego na jej rzecz przez 40 dostawców z całego świata. Od blisko 20 lat spółka dystrybuuje swoje towary na większości rynków europejskich.
W 2009 roku spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie 0,1 mln zł netto, przy 10,7 mln zł przychodów.
W Polsce wędkarstwo uprawia 1,5 mln osób, a wartość produkcji sprzętu wędkarskiego, handlu i usług w sferze wędkarstwa szacuje się na ok. 300 mln zł.(PAP)
#2 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 13:27
Swoja droga to interesujace ze Salmo czy Dragon pozostaja ciagle firmami prywatnymi. W sumie sa wieksze niz Robinson.
#3 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 13:31
Robinson Europe S.A. zakończył ofertę i wybiera się na NewConnect
28.02.2011 12:19 poniedziałek
Robinson Europe S.A., jeden z liderów krajowego rynku sprzętu wędkarskiego, z sukcesem uplasował ofertę prywatną i finalizuje procedurę debiutu na rynku NewConnect. Inwestorzy złożyli zapisy na wszystkie oferowane 187 500 akcji, zaś wpływy z emisji wyniosły 750 tys. zł. Środki mają umożliwić firmie realizację strategicznych celów długoterminowych, m.in. rozszerzenie oferty spółki, zwiększenie skali zakupów i sprzedaży skutkujące uzyskaniem wyższych rabatów cenowych jak i budowanie nowych kanałów dystrybucji m.in. w Anglii, Hiszpanii i Austrii. Debiut zapowiadany jest na przełom marca i kwietnia.
Głównym przedmiotem działalności firmy jest sprzedaż projektowanej przez Robinson Europe S.A. pełnej gamy sprzętu wędkarskiego oraz pokrewnego, produkowanego na jej rzecz przez 40 dostawców z całego świata. Od blisko 20 lat spółka dystrybuuje swe towary na większości rynków europejskich.
Robinson przeprowadził przed debiutem na NewConnect prywatną emisję akcji - sprzedano akcje stanowiące 16 % podwyższonego kapitału spółki. Akcje mają trafić mają do obrotu na rynku NewConnect na przełomie marca i kwietnia. Spółka podkreśla jednak, że pozyskanie finansowania nie było celem samym w sobie. „Niewielka oferta miała służyć poznaniu procedur, jakie wiążą się z oferowaniem i notowaniem akcji, przygotowaniem organizacji do obowiązków i wymogów stawianych spółkom publicznym.” – powiedział Paweł Busz, członek zarządu Robinson Europe S.A.
W Polsce wędkarstwo uprawia 1,5 mln osób, a wartość produkcji sprzętu wędkarskiego, handlu i usług w sferze wędkarstwa szacuje się na ok. 300 mln zł. Robinson chce zapewnić sobie jak największą część tego rynku m.in. poprzez poszerzenie oferty i zwiększenie płynności dostaw, oraz zbudowanie nowych kanałów dystrybucji. Pomóc w tym ma także rozpoznawalna w kraju i za granicą marka jak i sprecyzowana strategia rozwoju.
W 2009 roku spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie 0,1 mln zł netto, przy 10,7 mln zł przychodów. Od kilkunastu lat Robinson z sukcesem prezentuje sprzęt na najbardziej prestiżowych europejskich targach wędkarskich Efftex w Amsterdamie, Mediolanie, Norymberdze, Lyonie i Brukseli. Robinson Europe ma swoich przedstawicieli handlowych w kilkunastu krajach świata. W 2010 roku spółka wprowadziła na rynek nową, profesjonalną linię produktów sygnowaną znakiem Van Den Eynde Robinson Team, produkowaną wspólnie z belgijską firmą, również na rynki Beneluxu. W 2007 roku spółka otrzymała wyróżnienie Kapituły Lidera Eksportu, w 2010 roku zakwalifikowała się do grona Gazel Biznesu. Spółka dba również o stan środowiska naturalnego. W poprzednich latach realizowała akcję PRO NATURE, polegającą na zarybianiu polskich rzek gatunkami ryb łososiowatych.
#4 ONLINE
Napisano 28 luty 2011 - 13:39
Mimo ze jest to 0,1, to zawsze w milionach
F(l)achowcy od auto promocji & wizerunku
#5 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 13:52
#6 ONLINE
Napisano 28 luty 2011 - 14:04
Może nie lubią płacić podatków
#7 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 18:30
#8 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 18:36
Pierwsza firma wędkarska wchodzi na giełdę.
W 2009 roku spółka wypracowała zysk operacyjny na poziomie 0,1 mln zł netto, przy 10,7 mln zł przychodów.
W Polsce wędkarstwo uprawia 1,5 mln osób, a wartość produkcji sprzętu wędkarskiego, handlu i usług w sferze wędkarstwa szacuje się na ok. 300 mln zł.(PAP)
Czyli zysk na poziomie 1%??? U mnie oznacza to potezna kontrole skarbowki
#9 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 21:00
#10 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 21:03
Spółka dba również o stan środowiska naturalnego. W poprzednich latach realizowała akcję PRO NATURE, polegającą na zarybianiu polskich rzek gatunkami ryb łososiowatych.
Ale to akurat mi się podoba, a przynajmniej brzmi dobrze. Czy ktoś wie coś wiecej nt. tej akcji - jakie firmy brały udział, jakie zaoferowały wsparcie? W googlu nic nie znalazłem na ten temat
#11 OFFLINE
Napisano 28 luty 2011 - 22:01
Jak sie popatrzy na jeden rok, to bywa ze i strata moze byc. Z takiej informacji nie wynika nic.Czyli zysk na poziomie 1%??? U mnie oznacza to potezna kontrole skarbowki
Pieniedzy potrzebuja, to i sie sprzedaja. A takie pieniadze, jaka gielda.
#12 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 12:41
Spółka dba również o stan środowiska naturalnego. W poprzednich latach realizowała akcję PRO NATURE, polegającą na zarybianiu polskich rzek gatunkami ryb łososiowatych.
[/quote]
Ale to akurat mi się podoba, a przynajmniej brzmi dobrze. Czy ktoś wie coś wiecej nt. tej akcji - jakie firmy brały udział, jakie zaoferowały wsparcie? W googlu nic nie znalazłem na ten temat
[/quote]
niewiele
http://www.google.pl/search?hl=pl&rlz=1R2ADBR_enPL384&am p;q=Robinson+Pro+Nature&aq=f&aqi=&aql=&oq=
http://wedkomania.pl/news.php?id=863
Przez ostatnie kilka lat dzięki akcji Robinson PRO – NATURE udało nam się zarybić rzekę Parsętę w północnej Polsce ponad 10 000 narybku łososia. W 2002 roku akcja była sponsorowana przez słynne niemieckie pismo wędkarskie „Rute und Rolle”. 500 smoltów łososia zostało oznaczonych znaczkami Robinsona i „Rute und Rolle”. Dzięki temu ichtiolodzy będą mogli łatwiej zbierać informacje na temat tras i wód, które te ryby preferują. W zeszłym roku firma Robinson Europe przeznaczyła ponad 15 000 euro na tą akcje. Wędkarze używając sprzętu Robinsona będą mogli czerpać satysfakcję ze złapania ryb oznaczonych znaczkami Robinsona i „Rute und Rolle” w morzu bałtyckim i rzekach do niego spływających. Akcja miała miejsce jeszcze dwa razy aż do roku 2006 przy wsparciu Robinsona. W 2006 roku złowiony został 5 kilogramowy łosoś na rzece Redze. Szczęśliwym wędkarzem był Grzegorz Kasprzak.
#13 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 12:54
#14 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 13:12
#15 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 13:20
O właścicielach nie będe się rozwodził, bo w kilku wątkach na stronie głownej pisaliśmy o wysokościach marż w tym biznesie, natomiast jeśli chodzi o klientów to powiedzmy sobie szczerze że wędkarstwo jest rodzajem rozrywki, takiej samej jak pójście do kina czy na piwo z kolegami; ludzie którzy mają czas i pieniądze na rozrywkę, raczej nie żyją na granicy ubóstwa - piramida Maslowe'a
#16 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 13:23
#17 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 13:40
Jest przecież bezsporne że coraz skuteczniejsze narzędzia w ręku człowieka pozostawiają coraz mniejsze szanse przyrodzie... wyrafinowane przynęty, plecionki, wędkarska elektronika - to wszystko bardzo zmieniło obraz wędkarstwa w ostatnich latach, wędkarze są coraz skuteczniejsi i wywierają coraz większą presję na środowisko w którym żyja - myślę, że każdy ma tu wiele do zrobienia. Jeżeli chodzi o wędkarzy, to mamy C&R. A jeśli chodzi o firmy zarabiające na wędkarzach - powinniśmy mieć właśnie zarybienia, edukację ekologiczną młodzieży itp. Takie jest przynajmniej moje zdanie.
#18 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 13:49
W zasadzie, to się zgadzamy, tylko że ja musze sobie pomarudzić
#19 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 15:07
Wiele wody w wiśle upłynie zanim Polacy zaczną świadomie wybierać produkty przedsiębiorców odpowiedzialnych społecznie.
W zasadzie, to się zgadzamy, tylko że ja musze sobie pomarudzić
Myślę że tutaj jest wielkie pole do popisu dla wędkarskich mediów - WŚ, WW, ale i portale takie jak jerkbait.pl, ale równiez PZW - myślę że społecnzość wędkarska jest w stanie wywrzeć skuteczniejszą presję na producentów/ dystrybutorów żeby reinwestowali cześć zysku w zasoby, z których w gruncie rzeczy czerpią.
Gdyby zorganizować skoordynowaną akcję portali wędkarskich, gazet w tym temacie ?
#20 OFFLINE
Napisano 01 marzec 2011 - 15:11
żartuję, słusznie prawisz
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych