Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silnik Mercury 15 four stroke - podnieść moc?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   Olo1970

Olo1970

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 414 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Imię:Olo

Napisano 21 marzec 2020 - 04:23

Olo nie musi nic sie nie stanie urzywam troche za duzych uszczelk ktory juz sezon i nic sie nie dzieje olej czysty

Ja rozumiem. Ale jak pisałem wcześniej przy dokręcaniu uszczelka się po prostu rozjechała, próbowałem ją ustawić, ale na wiele się to nie zdało.

Wysłane z mojego SM-G715FN przy użyciu Tapatalka

#82 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 21 marzec 2020 - 06:47

Podłączyłem regulator wg wskazań i na wolnych obrotach pokazuje napięcie około 4v, to chyba za mało?

Wypowiadałem się już w innym temacie, jest to generator indukcyjny ze wzbudzeniem zrealizowanym przez magnesy trwałe na kole zamachowym - więc nie ma możliwości by zwiększyć strumień magnetyczny na wolnych obrotach i tak podnieść napięcie wyjściowe. Zatem małe obroty to brak ładowania. W alternatorze samochodowym jest inaczej, bo prócz magnesów trwałych są cewki wzbudzenia, w których płynie prąd z regulatora napięcia, dlatego w aucie jest ładowanie na wolnych obrotach.


Jestem praktykiem nie teoretykiem nie wiem czy dobrze rozumiem to co napisałeś ale w silniku zaburtowym na wolnych obrotach nie ma ładowania?

#83 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 21 marzec 2020 - 09:33

Osobiście uważam że praktyka jest ważniejsza niż teoria, a z drugiej strony aby rozumieć to co się dzieje, trzeba mieć jakieś rozumienie. Tak więc praktyka nieuchronnie prowadzi do teorii.

W poprzednim poście opisałem przyczynę zmian napięcia wyjściowego z cewki generacyjnej w typowym zaburtowcu. Moim celem było wyjaśnienie dlaczego generacja jest uzależniona od obrotów silnika, oraz pokazanie możliwości kompensowania za pomocą cewki wzbudzenia, na przykładzie alternatora samochodowego.

W typowym układzie spotykanym w standardowym - ekonomicznym silniku zaburtowym, na wolnych obrotach nie należy spodziewać się znaczącego prądu ładowania nawet jeśli jest jakiś.

Napięcie na cewce będzie się zmieniać w zależności od obrotów i poboru przez obciążenie, bo nie ma możliwości regulowania wzbudzeniem.

Wprawdzie nie mierzyłem tego w układzie ze stabilizatorem i akumulatorem, ale sprawdzałem kiedyś jak działa lampa zasilana wprost z cewki.

Teraz jestem po operacji, więc trochę potrwa nim sprawdzę w układzie ze stabilizatorem.



#84 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 21 marzec 2020 - 10:06

No to ja napiszę jak to wygląda w praktyce - silnik zaburtowy wolne obroty, miernik na aku 13.5 do 13.7V - wyższe obroty do 14.7 V.

Oczywiście to co napisałem potwierdzi każdy kto ma ładowanie i ładuje nim aku a pod te aku ma podpięta sondę lub ładowarkę tel z wyświetlaczem A i V

Użytkownik womaly23 edytował ten post 21 marzec 2020 - 10:10


#85 OFFLINE   Stołczynianin

Stołczynianin

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 405 postów
  • LokalizacjaSzczecin
  • Imię:Robert

Napisano 21 marzec 2020 - 12:00

No to ja napiszę jak to wygląda w praktyce - silnik zaburtowy wolne obroty, miernik na aku 13.5 do 13.7V - wyższe obroty do 14.7 V.

Oczywiście to co napisałem potwierdzi każdy kto ma ładowanie i ładuje nim aku a pod te aku ma podpięta sondę lub ładowarkę tel z wyświetlaczem A i V

No to już doszliśmy do tego samego punktu.

Teraz trzeba podłączyć amperomierz i odczytać wartość prądu płynącego ze stabilizatora. Jeśli nie jest w stanie podnieść napięcia na baterii do normalnego napięcia - to o czym to świadczy? jaki jest prąd? ułamek ampera? Co się stanie z napięciem po podłączeniu istotnych odbiorników?

Jeszcze raz podkreślam, chodziło mi o opisanie dlaczego tak się dzieje a nie o sprzeczkę o jakieś drobiazgi.



#86 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 21 marzec 2020 - 13:10

Olo ja kupuje moze 1- 2mm zaduze miedziano gumowe od duzych mercury ktore sa zawsze na polkach w basspro i robia,tylko tamte uszczelki/podkladki sa bardzo porzadnie zrobione i nic sie nie rozjezdza urzyj starych jak masz ja zmienilem pierwszy raz moze po 5 latach bo nie wiedzialem ze trzeba zmieniac i robilo bez problemu

#87 OFFLINE   Olo1970

Olo1970

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 414 postów
  • LokalizacjaŚląsk
  • Imię:Olo

Napisano 21 marzec 2020 - 13:28

Przedostatnią wymianę oleju robiłem w serwisie, więc nie wiem czy wtedy wymienili uszczelki. Teraz, kiedy sam wymieniałem olej w spodzinie zauważyłem, że ma mętną barwę, trochę jak emulsja, więc widać, że gdzieś woda dostaje się do przekłądni. Poradzono mi aby w pierwszej kolejności wymienić uczelki pod śrubami w spodzinie i za jakiś czas znowu sprawdzić olej, jeżeli dalej będzie mętny to trzeba szukać dalej.



#88 OFFLINE   drChlubicz

drChlubicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 665 postów
  • LokalizacjaGA
  • Imię:Michał

Napisano 13 sierpień 2021 - 14:55

Witam wszystkich !

 

Odświeżę trochę temat.

Kupiłem ostatnio Mercury 10 odblokowany  na 15, z tego co udało mi się ustalić pojemność tego silnika to 351ccm (20 KM), chcąc podnieść moc na 20 muszę wymienić gaźnik na taki od modelu 20, moduł zapłonowy zostaje ten sam (czy tak ?).  Wysłałem zapytania do kilku serwisów/salonów i w jednym z nich powiedziano mi że tłok od modelu 20 jest inny niż ten od 15, jednocześnie pan napisał że nie wie jaka jest budowa silnika(LOL :doh:) , wyjaśnia mi tylko to co widzi w katalogu :huh:  cena za oryginalny gaźnik to prawie 2 tyś więc nie mało, ale trudno, klamka zapadła.

Proszę doświadczonych kolegów (a wiem że jest tu kilku),  o ostateczne rozwianie lub potwierdzenie w/w informacji oraz ew porady co i jak zrobić i na co zwrócić uwagę żeby czegoś nie spieprzyć.

 

Oto tabliczka znamionowa:

Załączony plik  Tabliczka Mecrury 10HP.jpg   41,23 KB   6 Ilość pobrań

 

Z góry dzięki za odzew.

 

pozdro

Michał



#89 ONLINE   WojtekCIN

WojtekCIN

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1185 postów

Napisano 13 sierpień 2021 - 16:28

Wiem, że kolega @womaly23 ogarnia takie rzeczy, sam się zastanawiałem nad podniesieniem mocy mojej 15-tki (ta sama pojemność co 20). 



#90 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1511 postów

Napisano 13 sierpień 2021 - 21:23

Tylko gaznik i nic wiecej, gaznik tylko original zadnych prob z ali bo w bloto kesz.
  • drChlubicz lubi to

#91 OFFLINE   drChlubicz

drChlubicz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 665 postów
  • LokalizacjaGA
  • Imię:Michał

Napisano 13 sierpień 2021 - 21:51

Dzięki za szybką odpowiedź, gaźnik już zamówiony.

Czy konieczna będzie jakaś dodatkowa regulacja poza cięgnami? Na coś szczególnie zwrócić uwagę przy montażu/demontażu?

 

pozdro

Michał



#92 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 13 sierpień 2021 - 22:43

Nie zamawiaj gaznika od mercury tylko od tochatsu polowe tanszy
  • drChlubicz lubi to

#93 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 13 sierpień 2021 - 22:47

Prosta operacja odlaczasz ciegla odlanczasz rorki potem zdejmojiesz caly gaznik z kolektorem bodajze 3 lub 4 10mm odkrecasz dwie dlugie sroby od przodu gaznika i cala zmiana skladasz of konca
  • drChlubicz lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych