Osobiście uważam że praktyka jest ważniejsza niż teoria, a z drugiej strony aby rozumieć to co się dzieje, trzeba mieć jakieś rozumienie. Tak więc praktyka nieuchronnie prowadzi do teorii.
W poprzednim poście opisałem przyczynę zmian napięcia wyjściowego z cewki generacyjnej w typowym zaburtowcu. Moim celem było wyjaśnienie dlaczego generacja jest uzależniona od obrotów silnika, oraz pokazanie możliwości kompensowania za pomocą cewki wzbudzenia, na przykładzie alternatora samochodowego.
W typowym układzie spotykanym w standardowym - ekonomicznym silniku zaburtowym, na wolnych obrotach nie należy spodziewać się znaczącego prądu ładowania nawet jeśli jest jakiś.
Napięcie na cewce będzie się zmieniać w zależności od obrotów i poboru przez obciążenie, bo nie ma możliwości regulowania wzbudzeniem.
Wprawdzie nie mierzyłem tego w układzie ze stabilizatorem i akumulatorem, ale sprawdzałem kiedyś jak działa lampa zasilana wprost z cewki.
Teraz jestem po operacji, więc trochę potrwa nim sprawdzę w układzie ze stabilizatorem.