O ewolucji - czyli wnioski z BPS
#1 OFFLINE
Napisano 10 maj 2011 - 09:52
Dzieki uprzejmosci uprzejmych Forumowiczow (@jerzy_hzs & @Xavi) otrzymalem aktualny katalog wedkarski (ogolny) Bass Pro Shop na wiosne 2011.
Kilka rzeczy rzuca sie w oczy :
1. Pauperyzacja. Oferta w katalogu coraz bardziej ograniczona i skupiona na segmencie rynku popular. Z wyjatkow to obecnosc Daiwy Steez - kolowrotki i kije. Shimano swoja oferte zaczyna od Stradica (!!!) a St Croix od Avida Z pewnoscia BPS ma wszystko, ale katalog to jakby wizytowka i wyznacznik trendow.
2. China attack. Szczegolnie widac to jak chodzi o przynety. Strike King kroluje. Sa w katalogu tuz obok produktow firmowanych przez sam BPS. Kiedys tam byla Rapala... A sama Rapala oferte ma szczatkowa ...
3. Niespodzianka na plus to obecnosc produktow ...do samodzielnego serwisowania kolowrotkow. Smary, oleje. Oferuja by ludzie sie brali za sprzet i sami go serwisowali. Maja nawet competition tuned smar do kolowrotkow oferowany w formie strzykawki
4. Druga niespodzianka...oferta korbek pozwalajacych dopasowac kolowrotek do wlasnych potrzeb - na razie oferta dla multikow.
Nie wiem czy to bedzie trwala tendencja. Ale cieszy.
Z punktow 3 i 4 widac ze czytaja jerkbait.pl
To takie wnioski z lektury katalogu, ktory jeszcze kilka lat temu chlonalem zawsze z wypiekami, a teraz przegladnalem analitycznie... I wyciagnalem wnioski jak wyzej.
Mam nadzieje ze moze to byc zaczyn do jakiejs ogolniejszej dyskusji w ktora strone zmierza rynek sprzetu.
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisano 10 maj 2011 - 10:21
Formatowanie konsumenta idzie w now膮 stron臋 ??
#3 OFFLINE
Napisano 10 maj 2011 - 10:23
#4 OFFLINE
Napisano 10 maj 2011 - 10:27
#5 OFFLINE
Napisano 10 maj 2011 - 19:30
cos w tym jest, ja dzisiaj ogladalem dwa megabassy ... 400 bucksow za wedke made in china ... a wykonanie jakby je dla biedronki produkowali2. China attack. Szczegolnie widac to jak chodzi o przynety. Strike King kroluje. Sa w katalogu tuz obok produktow firmowanych przez sam BPS. Kiedys tam byla Rapala... A sama Rapala oferte ma szczatkowa - Shad Rap i X-Rapy...
aldikoska introdukja spoleczenstwa
#6 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 07:12
nie wiem czy nie ma tu troch臋 b艂臋du w za艂o排篹niu - kompozycja oferty katalogowej BPS m门倃i przede wszystkim o tej firmie i o jej strategii sprzeda排簓 a nie o ca艂ym rynku. Mo排篹 firma po prostu rezygnuje z walki o pozycje w segmencie 'top' a koncentruje swoje dzia艂ania na segmencie 'popular' ?
W ofercie BPS nie ma wielu produkt门倃 kt门俽e ca艂kiem nie藕le si臋 maj膮, wi臋c z uog门俵nianiem by艂bym ostro排簄y
Tendencja przenoszenia produkcji do kraj门倃 o ta艅szej sile roboczej znana jest od lat, kryzys ostatnich lat z pewno艣ci膮 j膮 pog艂臋bi bo coraz mniej ludzi b臋dzie chcia艂o p艂aci膰 za nalepk臋 'Made in USA' - z rodbuildingowego podw门俽ka przyk艂adem moze by膰 tu chocia排篵y wycofanie z oferty Mudhole blank门倃 North Fork Composite Garrego Loomisa.
Ale o tym wszytskim piszemy na jerkbaicie juz od paru lat mam wra排篹nie.
#7 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 08:25
Bo ta firma to jedna z najwiekszych w USA, a zatem nie ma juz czego ekstrapolowac.
Jest to co oni daja w katalogu. Oni sa market maker
Ja nie placze nad rozlanym mlekiem. Mam swoje sciezki sprzetowe wyznaczone i dobrze mi w nich.
Poszukiwania koncentruje na rybach i technikach polowu.
Jesli wszyscy by sie wzieli i przeniesli do CHINA, to jeszcze zdaze zbudowac dozywotni sklad zabawek z innym napisem niz ChRL.
A tak jeszcze w kategorii ciekawostek...
Kolowrotki tegoroczne (spiningowe) spod znaku BPS to bracia dragonowskich fishmakerow !
BPS dogonil smoka?
Choc jeszcze HMow nie widzialem, to mysle ze moment, w ktorym wedkarze znad Wisly straca ten unikalny przywilej bycia jedynymi klientami na produkty firmy spod Bydgoszczy jest bliski.
Pozdrawiam i milych zakupow
#8 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 08:53
Dla mnie r门倃nie ciekaw膮 tendencj膮 ostatnich lat jest jednak spore zr门偱藕nicowanie rynku - dobrze to wida膰 chocia排篵y 艣ledz膮c takie tackle tour - pojawi艂o si臋 naprawd臋 wielu nowych producent门倃 kij门倃, przyn臋t itp. Kto kiedy艣 s艂ysza艂 o kijach 'Dobyns' dajmy na to?
Przyk艂ad zr门偱藕nicowania na podstawie oferty w臋dek castingowych sklepu Tacklewarehouse - 31 marek
http://www.tacklewar...om/rodcast.html
#9 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 09:10
DUZY MIS sie dla mnie podoba
Moze zasune sobie jakis odzwierzecy napis na najblizszym kiju ?
#10 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 09:13
#11 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 11:11
Byc moze ma to zwiazek z lokalizacja, nie wiem.
#12 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 13:12
#13 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 14:08
#14 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 16:05
Globalizacja Pany, jeszcze Guzu Hiszpani臋 z Polsk膮 zglobalizuj膮 i b臋dziemy 艂owi膰 na jednym pozwoleniu .
#15 OFFLINE
Napisano 11 maj 2011 - 16:25
#16 OFFLINE
Napisano 12 maj 2011 - 13:38
jak widac amerykanie (i nie tylko oni) nadal sie nic nie nauczyli ... zajechali praktycznie kazdy dzial wlasnej gospodarki (przemysl maszynowy, samochodowy, elektroniczny, narzedziowy itd) z absolutnie jednego powodu = jak najtaniej kupic (najlepiej w azji) i jak najtaniej sprzedac (najlepiej w christmass tree shop) poniewaz klient oczekuje ceny bliskiej zera a nie bron boze jakosci, czyli use and throw pelna geba! ... ten sam trend widac tez na forum (np. niedawny watek o chinskich produktach)sprawa jest bardzo prosta i potwierdza droge ewolucji ....brak salaty powoduje ze dinozaury gina ...inaczej ..ludzie nie kupuja drogich i wyszukanych rzeczy bo nie maja pieniedzy ..sklepy aby przetrwac musza sie dostosowac i ida w tanioche czyli w Chiny
po wypaczeniu gustow i oczekiwan konsumenckich przyjdzie skundlenie intelektualne
#17 OFFLINE
Napisano 12 maj 2011 - 15:45
#18 OFFLINE
Napisano 12 maj 2011 - 19:45
Gdyby艣my tak pr门俠owali co艣 wywie艣膰 od 排簓wota 艣w. Augustyna , uniwersalizm wywodu i jego g艂臋bia by艂by chyba lepiej umocowany .
Separuj膮c si臋 , oraz ostentacyjnie ujawniaj膮c musz臋 si臋 przyzna膰 排篹 po neopreny id臋 do B艂auciaka , blank kupuj臋 u Wojtka albo 艁ukasza , a dach门倃ki oczywi艣cie u braci Jopek . Bo nie jestem za艂ganym centusiem , i nie szkoc臋 zupe艂nie na艂ogowo .
Oczywi艣cie jednak nasi globalni landlordowie dalekowzrocznie przewidzieli r门偱藕nice mentalne , materialne i 艣wiatopogl膮dowe klientowskiej populacji . Jeste艣 mniej wybredny , gorzej op艂acany , albo zwyczajnie masz kredyt - 艣migasz po Realach .. Ale na pociech臋 dodam , 排篹 markety s膮 elementarnym j膮drem , a mo排篹 nawet rozbujanymi j膮drami nowoczesnych form demokracji
#19 OFFLINE
Napisano 13 maj 2011 - 08:53
To ze BPS to mega super market to fakt.
Kiedys jednak im sie chcialo, by w katalogu (wizytowce) byly produkty z roznych poziomow. Teraz juz chyba im na tym nie zalezy...
To smuci
#20 OFFLINE
Napisano 13 maj 2011 - 09:26
Mysle tu o kilkudziesiecio% kosztach zwiazanych z zakupem.
To w zasadzie w moim przypadku rozwiazuje problem i spada cisnienie na katalogi...
Natomiast nie do konca lapie o co nagle chodzi..? Od zawsze wygladalo to tak, ze w BPS byly glownie produkty z Chin, TAjlandi, Sri LAnki, Mexico.
Trzymaly jednak wysoki poziom...wyzszy niz podobne rzeczy u nas, za wiele nizsza cene.
Wydaje mi sie, ze jak bedzie, po prostu pokaze zycie - czy te przedmioty beda nadal trzymaly wysoki standart?....bo juz nikt w obecnej sytuacji nie bedzie placil za nalepki (w US rowniez bedzie nacisk na schodzenie z cen produkcji)
Ale jak napisalem dla mnie dyskusja raczej akademicka...musialbym byc ciezko chory na glowe, zeby nakupic gratow przy takiej polityce sprzedazowej.
Juz lepiej poszukac na miejscu w tym ukladzie - przeplacajac...podaz jest juz na bardzo wysokim poziomie.
Gumo
U偶ytkownicy przegl膮daj膮cy ten temat: 2
0 u偶ytkownik贸w, 2 go艣ci, 0 anonimowych