nie wyobrażam sobie 3 okien otwartych na wyświetlaczu 5' chyba że ktoś ma do tego w zestawie okulary jak Stępień z 13 posterunku
Humminbird 798CI HD SI
#101 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 11:21
#102 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 13:09
Jak widać poniżej można. Czy potrzebne są okulary...? Pewnie lepszy jest większy ekran, ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma.... Używam do swoich potrzeb 998 i jest lepiej. Ale pewnie za jakąś chwilę podłączę na wyjściu wideo jakiegoś laptopa, najlepiej wodoszczelnego
S00015.PNG 123,64 KB 156 Ilość pobrań
S00023.PNG 139,24 KB 141 Ilość pobrań
Użytkownik Paprykarz edytował ten post 15 kwiecień 2013 - 13:10
#103 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 13:25
Osobiscie, jestem zaskoczony jakoscia obrazu w tych malych okienkach, widac duzo szczegolow. (test domowy)
Szkoda tylko ze nie ma mozliwosci podzielenia ekranu na widok sonar/down imaging w pionie, Jest tylko poziome ustawienie.
Co myslicie o zielono czerwonej palecie kolorow w widoku SI? Na czerwono pokazuje twarde dno. Testowal ktos w praktyce?
#104 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 13:57
Sprawdza się. Paleta zielono-czerwona najwyraźniej podbija sygnały z twardego dna. Ale na wodzie gdzie wędkuję nie jest mi to potrzebne i najczęściej pracuję na bursztynowym.
Użytkownik Paprykarz edytował ten post 15 kwiecień 2013 - 13:58
#105 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 16:39
A jak montowac transducer? domyslam sie ze nie moze go zaslaniac silnik z boku.
#106 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 18:09
Trzeba zachować wolne 180 stopni. Wiązka jest wąska więc swobodnie mieści się pomiędzy pawężą a kolumną silnika. Ja jak pływam na Minn Kocie to zakładam przetwornik na pędniku i jest super czysta sprawa. Duży przetwornik od 998 mieści się idealnie pomiędzy płetwą a propelerem, jest tam nawet bezpieczny ponieważ płetwa idealnie go osłania od uderzeń o kamienie.
#107 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 18:25
nieprawda, jak chcesz mieć pewność co do jakości sygnału, to przetwornik musi być oddalony od kolumny silnika (spalinowego) a 12-15cm, czym więcej tym lepiej, ale należy go utrzymywać w miarę laminarnej strefie (np. z dala od redanów), przy silnikach elektrycznych sprawa dużo prostsza, bo to żaden ciąg, ni ma kawitacji, a nawet bąbelków nie bardzo. ważne jest też pilnowanie ustawienia przetwornika względem zwierciadła wody (w obu płaszczyznach)
oczywiście przetwornik musi swobodnie widzieć w obu kierunkach (płaszczyzna skanowania)
Użytkownik bazyloss edytował ten post 15 kwiecień 2013 - 18:26
#108 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 18:43
Przecież to oczywiste że chodzi o płaszczyznę skanowania, więc co jest nieprawdą ?
#109 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 20:28
że wystarczy wtrynić wiązkę w malutką przestrzeń między pawęż a silnikiem i będzie git
ale tak napisałem przy silnikach elektrycznych 70% problemów z prawidłową konfiguracją przetwornika odpada
dodatkowo jeśli chce się pływać szybciej niż 5-7km/h, wolne przeloty, bo 4-7km/h to optimum dla skanowania, to przy pontonach i konstrukcjach dna łodzi dostępnych w PL to jest praktycznie nie możliwe (bez wyciągania przetwornika z wody)
#110 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 20:50
No bardzo odkrywcze te prędkości, bardzo... Tylko, że to akurat jest opisane w każdej instrukcji obsługi echosondy z SI. A wiązkę faktycznie wystarczy wtrynić w tę malutką przestrzeń a jak jej zabraknie to należy podnieść silnik na trymie i robi się jej znacznie więcej a przy okazji przy niskich prędkościach wyższy trym silnika nie wpływa na pływanie. Jak się poświęci trochę czasu na znalezienie właściwego miejsca na montaż przetwornika na pawęży to potem ma się problem właściwego skanowania z głowy. Niestety konstrukcja przetwornika zakłada, że będzie on przykręcony na stałe do pawęży a w naszych warunkach 95% przetworników jest mocowanych na różnych uchwytach dlatego są problemy z pływaniem przy wyższych prędkościach. Ale coś za coś.
- szczupak1 lubi to
#111 OFFLINE
Napisano 15 kwiecień 2013 - 21:29
no tak, cieszę się, że to takie proste... powodzenia
#112 OFFLINE
Napisano 16 kwiecień 2013 - 05:55
Powodzenia ??? Ja mam tak zainstalowany przetwornik i nie potrzebowałem powodzenia a jedynie trochę wiedzy i cierpliwości przy ustalaniu miejsca instalacji.
- szczupak1 lubi to
#113 OFFLINE
Napisano 20 kwiecień 2013 - 15:02
Ja musze zamontowac na uchwycie przetwornika gdyz plywam pontonem i czasem lodzia. Chyba bede musial miec dlugi uchwyt aby zejsc ponizej silnika. Plywam tylko elektrykiem.
Czy predkosc 3km/h daje dobre odczyty czy lepiej plynac na maxa tj 5km/h?
#114 OFFLINE
Napisano 21 kwiecień 2013 - 10:27
Według moich obserwacji im wolniej tym lepiej. Nie można oczywiście przesadzić z obniżaniem prędkości bo spowoduje to wydłużenie obiektów na ekranie. Będziemy mieli błędne wrażenie, że obiekt jest dużo większy niż jest w rzeczywistości. Widać to doskonale podczas przeglądania logów sonaru np. w programie DeepView. Ma on narzędzie do pomiaru obiektów i zdarza się, że pozornie obiekty "duże" okazują się znacznie mniejsze niż inne tej samej wielkości na ekranie ale zeskanowane z większą prędkością łodzi.
Jeżeli używasz elektryka to dosyć dobrym miejscem na montaż przetwornika jest pędnik silnika elektrycznego ( dokładnie pod pędnikiem za płetwą ochronną a przed śrubą napędową). W sprzedaży są takie uchwyty montażowe do silników elektrycznych.
#115 OFFLINE
Napisano 28 kwiecień 2013 - 20:35
#116 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2013 - 12:16
Mam pytanie do wszystkich WIEDZACYCH : a mianowicie jaka jest optymalna predkosc lodzi a odczytu echosond !? Tzn. Jaka jest najwieksza predkos do jakiej dziala ( odczytuje ) sonda ? Bo czytalem juz wiele ale dowiedzialem sie niewiele !
Dzieki.
#117 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2013 - 21:23
Załączone pliki
#118 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2013 - 21:45
spróbuj zjechać na 100ft z zasięgiem, ale cosik tu nie tak z tym odwzorowaniem dna, cosik szumi
#119 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2013 - 21:49
#120 OFFLINE
Napisano 29 kwiecień 2013 - 22:04
w miarę powinno, idealnie nie będzie, ale sharpness to porażka, zapomnij o tym
szukaj prawidłowego ustawia przetwornika i sondy
wyślę Ci jak będę przy echo
coś w tym stylu, ale można lepiej
zatopiona droga żwirowa.jpeg 41,51 KB 85 Ilość pobrań
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych