Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

pomoc z ładowarką.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 30 maj 2011 - 22:24

Padła mi na tygodniowym wyjeżdzie ładowarka i musiałem kupić to co było osiągalne.
http://www.alejahandlowa.pl/tr/produkt/prostownik---ladowark a-akumulatora-bodan-6v---12v---15a-lodz_3754240.html

Wiem, że najlepsza ładowarka na świecie to EST 516 ale w dziurze gdzie przyszło mi kupować takowej nie było. I teraz pytanie czy ktoś ma ładowarkę z linku? Podejmuję próby żeby nią coś naładować ale kończą się marnie. Tania nie była więc się łudzę, że coś robię źle. Chodzi o to, że przy ustawianiu pokrętła amperomierza bezpiecznik w środku wyłącza ładowarkę przy prądzie ok 5A. W instrukcji jest napisane, że następuje to dopiero przy 15A. A 4A prądem to ja sobie mogę ładować żelową setkę do świąt. Może ktoś ma ten prostownik i coś poradzi. Chociaż raczej wiem co usłyszę: Kup sobie EST i po problemie. Ale mi chodzi o to, żeby się czegoś dowiedzieć o posiadanym ustrojstwie. Bo jaki jest dobry prostownik to przecież wszyscy wiemy.

#2 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 31 maj 2011 - 08:38

Kolega ma to ustrojstwo używa w warsztacie samochodowym.
Zachowanie bardzo podobne czyli wyłącza się przy próbie podkręcenia na większy amperaż.
Próby ładowania mocno rozładowanego aku spełzły na niczym dopiero pobudzenie go inną ładowarką pozwoliły naładować.
ŁĄdowanie trwa bardzo długo właśnie ze względu na niską wartość natężenia jaka daje się ustawić.
Sąsiadujący z kolega elektryk mówił coś o możliwości podkręcenie tej maszynki ale póki jest na gwarancji kolega nie rusza środka.
Nie mam pojęcia jak będzie się spisywał ładując aku żelowe jednak mam mieszane odczucia bo nigdzie nie napisano, ze jest to automatyczna ładowarka a jedynie, ze rozpoznaje napięcia wnioskuję, ze robi to między 6V a 12V więc używanie go do ładowania żelówki jest mocno ryzykowne.
Nie wiem jakie próby podejmowałeś i z jak mocno rozładowanym aku może posiada ten prostownik jakiś reżim wstępnego ladowania małym prądem ? a dopiero później daje się zwiększyć natężenie?
Było by to sensowne bo taki sposób pozwala porządnei naładować aku i nie zniszczyć go. :unsure:


#3 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 31 maj 2011 - 09:27

Najprawdopodobniej jest tam wsadzony slaby transformator - podejrzanie wyglada te 6V. Przeznaczony jak opis sam mowi do ladowania aku samochodowego. Czyli sluzy do podladowania aku tak, zeby byl mozliwy rozruch silnika a pozniej doladuje to alternator podczas jazdy.

CZemu tam jest napisane 15A skoro mozliwy uzyskiwalny prad to do 5A to juz pytanie do sprzedawcy.

Po prostu jest ustawione zabezpieczenie na 5A i potrzebna jest duza przerobka, zwiazana z prawdopodobna koniecznoscia wymiany transformatora...

Gumo

#4 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 31 maj 2011 - 12:29

Zamki tak samo kombinuję z tym natężeniem i chyba się da. Tylko co z tego, skoro po dwunastu godzinach wybija mi przy ok 7A? O zepsucie raczej się bardzo nie boję bo jest napisane na tym czymś, że do żelówek. No ale z drugiej strony napisane to sobie być może wszystko. No nic zamawiam dziś EST zapłacę zapomnę i po problemie.

#5 OFFLINE   Jozi

Jozi

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 9664 postów
  • LokalizacjaBieszczady
  • Imię:Józek

Napisano 31 maj 2011 - 12:36

Krisu kup dobry prostownik bo nie wyrobisz na akumulatory.Nic nie oszczędzisz, choć ja zawsze ładuję aku po pływaniu małym prądem tak do 3A tylko na początku dam do 5A a później jak masz automatyczną to aku sam sobie pobiera mniej.


#6 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:39

Odebrałem EST516. Są jakieś wskazówki na temat użytkowania tego prostownika o których warto wiedzieć?

#7 OFFLINE   Gumofilc

Gumofilc

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6193 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 czerwiec 2011 - 12:52

Podlaczyc do sieci 230V~,a z dugiej strony czerwony do czerwonego, a czarny do czarnego...i nigdy odwrotnie... B)

Co do polozenia tego przelacznika napieciowego, umieszzconego centralnie, proponuje przeczytac kartke dolaczona do danego aku.
najnizsze jest do ladowania aku samochodowych...

Gumo

#8 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 02 czerwiec 2011 - 16:46

Odebrałem EST516. Są jakieś wskazówki na temat użytkowania tego prostownika o których warto wiedzieć?


Jedyne co Ciebie interesuje to zalecenia producenta aku kóry chcesz naładować.
Jeżeli kupiłeś nowy to powinna być z nim książeczka obsług jezeli nie to szukaj na stronie producenta ewentualnie u sprzedawcy.
Nie słuchaj się gdybania i przypuszczeń a trzymaj suchych faktów zawartych w instrukcji.
Ta ładowarka zapewnia Ci pełny asortyment prądu jaki jest potzrebny do prawidłowego naładowania aku.


#9 OFFLINE   Krisu23

Krisu23

    Zniewalam okazy

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2620 postów
  • LokalizacjaPensjonat pod pstrągiem

Napisano 02 czerwiec 2011 - 18:15

Trochę dużo pstryczków jak dla mnie. Dotychczas jechałem na pełnym automacie bez regulacji który sam sobie decydował jak ładuje w zależności od aku. Był świetny ale nie wytrzymał podłączenia po ciemku biegunów na odwrót. Niestety już go nie produkują.
Na wszystkich moich akumulatorach jest podany prąd ładowania ok 14,5 dla pracy cyklicznej czyli w EST pozycja środkowa i 13,8 dla buforowej. Jak dotąd się nie zastanawiałem jak pracują moje akumulatory bo ładowarka myślała za mnie. Wydaje mi się, że cyklicznie ale jakby mnie ktoś w tym upewnił to więcej pytań nie ma i wątek można zamknąć.

#10 OFFLINE   godski

godski

    SUM

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPipPip
  • 15590 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 02 czerwiec 2011 - 23:18

Ustaw w środku, na 14,9 V.
Ja w swojej żelówce mam podane cyklicznie 14,5-14,7 i po dwóch latach tydzień po naładowaniu trzyma 13,10-13,20 V.
Ostatnio pływałem 5-6 godzin ( 15 minut w miejscu, but, następne 15 minut, but itd...) i po ochłonięciu miał 12,88 V
Praca buforowa występuje np. w UPS-ach.
U nas na pływadłach akumulator ma do czynienia z pracą cykliczną.

#11 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 03 czerwiec 2011 - 20:23

Praca buforowa występuje np. w UPS-ach.
U nas na pływadłach akumulator ma do czynienia z pracą cykliczną.


Deep cycle use - i tak powinny być opisywane te które chcemy kupic do napędu silnika.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych