Jeżeli to nie tajemnica, to też poproszę.
Yamaha F25G - nowe silniki
#81 OFFLINE
Napisano 10 maj 2017 - 10:47
#82 OFFLINE
Napisano 10 maj 2017 - 16:37
#83 OFFLINE
Napisano 10 maj 2017 - 18:26
Panowie papiery składał brat, jak temat zostanie klepnięty przez leasingodawce to wszystko napiszę.
Bo oprócz silnika łódka też tak idzie.
Użytkownik Marcin Ostróda edytował ten post 10 maj 2017 - 18:26
#84 OFFLINE
Napisano 13 maj 2017 - 20:31
Dzisiaj silnik był pierwszy raz na wodzie,
Zrezygnowałem z lizingu, bo trwało by to jeszcze około 3-4 tygodni, (rejestracja łodzi i silnika nie trwa tak szybko jak samochodu).
Pływałem około 4-5 godzin, w zasadzie silnik był docierany.
Co mogę powiedzieć, jest super.
#85 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 21:00
#86 OFFLINE
Napisano 14 maj 2017 - 22:31
#87 OFFLINE
Napisano 15 maj 2017 - 20:35
U mnie 4 motogodzinki. Na Semper 440xt w dwie osoby plus osprzet, i zaleceń instrukcj 2/3 mocy,według gps z garmina wykręciliśmy 42km. Śruba seryjna to 9 7/8 X 1 1 1/4-F
- PiernikTorunski lubi to
#88 OFFLINE
Napisano 18 maj 2017 - 22:15
Marcin no, co tak słabo ? Jaka łódz ? Cos pamietam ze Sempera brałeś ? W ile osób? Z klamotami czy sami? Rzeka czy jezioro? Kurczę no,myślałem ze cos wiecej napiszesz, ja jeszcze sie wstrzymałem z zakupem choć i tak prędzej czy pózniej przesiądę sie z mojej F20 na F25.Dzisiaj silnik był pierwszy raz na wodzie,
Zrezygnowałem z lizingu, bo trwało by to jeszcze około 3-4 tygodni, (rejestracja łodzi i silnika nie trwa tak szybko jak samochodu).
Pływałem około 4-5 godzin, w zasadzie silnik był docierany.
Co mogę powiedzieć, jest super.
U mnie 4 motogodzinki. Na Semper 440xt w dwie osoby plus osprzet, i zaleceń instrukcj 2/3 mocy,według gps z garmina wykręciliśmy 42km. Śruba seryjna to 9 7/8 X 1 1 1/4-F
Kolega wiecej faktów podaje, uważam ze to fajny wynik, ja na River Foxie 390 na F20 sruba oryginalna 2 osoby i klamoty na jeziorze robię 40.4-40.9km/h ale jest krótsza i pewnie lżejsza od 440xt, poza tym 4 motogodziny to jeszcze nie na pełnym chyba co?
Tak czy inaczej zazdroszczę wam Yamaszek -)
Pzdr
#89 OFFLINE
Napisano 19 maj 2017 - 19:34
Już się poprawiam.
Silnik lata z Semperem 440 XT,
załadowany do obucha (2 ludki 115+100 kg) graty, dwa aku (80 Ah i 110 Ah) prędkość ok 43-44 km/h. Śruba seryjna.
Jak silnik pójdzie na pierwszy serwis to popływam z obrotościomierzem i zobaczę czy mam jakiś zapas mocy, że przy zmianie śruby zwiększę prędkość.
- PiernikTorunski lubi to
#90 OFFLINE
Napisano 20 maj 2017 - 09:10
#91 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 17:02
Już się poprawiam.
Silnik lata z Semperem 440 XT,
załadowany do obucha (2 ludki 115+100 kg) graty, dwa aku (80 Ah i 110 Ah) prędkość ok 43-44 km/h. Śruba seryjna.
Jak silnik pójdzie na pierwszy serwis to popływam z obrotościomierzem i zobaczę czy mam jakiś zapas mocy, że przy zmianie śruby zwiększę prędkość.
Jak masz wyjście NMEA2000 z tej Yamahy, to da się wyciągnąć zegary na echo. Taka miła funkcjonalność, tylko trzeba kabelek załatwić.
Użytkownik psulek edytował ten post 21 maj 2017 - 17:03
#92 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 18:34
Jak masz wyjście NMEA2000 z tej Yamahy, to da się wyciągnąć zegary na echo. Taka miła funkcjonalność, tylko trzeba kabelek załatwić.
Pisząc zegary, masz na myśli tylko obroty i prędkość?
#93 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 19:13
Może być więcej odczytów.
Ale tych kabelków darmo boe dają raczej ☺
#94 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 20:34
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#95 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 20:43
Oryginalny multizegar do Yamahy mozna kupić za 200-300 zł.
W przypadku tej 25-tki nie sądzę żeby pokazywał więcej niż obroty i temperaturę choć mogę się oczywiście ( nie chce mi się wertować specyfikacji ) mylić
#96 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 20:46
Wysłane z mojego ONE A2003 przy użyciu Tapatalka
#97 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 20:52
Temat wart podrążenia z serwisem, bo w innych silnikach (50+) danych jest całkiem sporo: obroty, napięcie, motogodziny, temperatura, ciśnienie paliwa, zużycie paliwa, ciśnienie wody, ciśnienie oleju, opcjonalnie kąt trymy.
Użytkownik psulek edytował ten post 21 maj 2017 - 20:53
#98 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 21:06
Wracając do zegarów, nie mając konsoli też da się spokojnie zamontować.
W burcie, przegrodzie, można też dorobić konsolę typowo pod panel elektryczny i zegar.
Ograniczyć nas może jedynie wyobraźnia
Jest też sporo wzorów do skopiowania z hamerykańskich łódek, kto jak kto ale oni są mistrzami w łączeniu estetyki i funkcjonalności
#99 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 21:20
Ciekawe co daje, bo interfejs NMEA ma z tego co widzę.
No właśnie o tym mówiłem z tym trzymaniem w ręce. Sam koszt zegara to nie wszystko. Te dodatkowe rzeczy też kosztują.. Trzeba to jakoś zamocować, coś przerobić, dokupić akcesoria. Znacznie więcej zabawy, niż przeciąganie kabla NMEA. Sieć NMEA w takiej wersji do Yamaha to około 700 PLN, przy czym połowa ceny to "starter" - podstawowa połaczeniówka. Zegary cyfrowe to 1500. Koszt początkowy może wyższy niż zakup używanego, ale można sieć wykorzystać później też do czegoś innego.
Użytkownik psulek edytował ten post 21 maj 2017 - 21:22
#100 OFFLINE
Napisano 21 maj 2017 - 23:10
Jak zmieniamy echo to już i kabel trzeba kupić nowy.
Do małych silników ( do 25 hp) nie potrzeba za wiele odczytów. Raz, że nic nie palą, dwa raczej nie maja power trimu, a trzy to i tak jeśli nie płynie się na najniższych obrotach to w 99% na maxa więc komplet zegarków ( tach i speed/fuel ) jest zbędny, według mnie wystarczą obroty i motogodziny. Prędkość mamy w echu więc i śrubę już można dobrać.
W takim wypadku najtaniej wyjdzie zamontować obrotomierz uniwersalny od motocykli
Podłączenie oryginalnego tach od Yamaha do tego silnika to 3-4 kable, jak się wie który kolor to nie da się pomylić, wystarczy więc kupić zwykłą linkę 4-żyły.
Zrobienie pudełka z laminatu np 20x20 przyklejenie go żywicą np do burty i pryśnięcie w kolor to góra 100-200 zł.
Następna rzecz to czy jest możliwość podzielenia ekranu (echo) na rownoczesny odczyt np mapy, si i odczytu z parametrami silnika. Tutaj rozmiar naszej zabawki będzie miał znaczenie bo na 5-7 calach to już nie wiele się zobaczy.
Jakbakby nie patrzeć jakakolwiek rozbudowa i dodatki to spore koszty. Ja wybrałem multizegar i nie żałuję.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych