
Ryobi Zauber mechanizm
#41
OFFLINE
Napisano 05 grudzień 2012 - 20:27
http://jerkbait.pl/t...-do-przekladni/
http://jerkbait.pl/t...-krok-po-kroku/
I wiele innych watków.
#42
OFFLINE
Napisano 30 lipiec 2015 - 12:07
Witam Wszystkich!
I ja pozwolę sobie na kilka uwag odnośnie zaubeka.
Kupiłem Zaubera w zeszłym roku, używałem go od wiosny do późnej jesieni. Przyszła zima, człowiek zaczął się nudzić, postanowiłem przesmarować Ryobiego.
Otworzyłem, wpuściłem smaru Quantum i OK, chodził sobie dalej.
Przyszła wiosna i lato, a Zauberkowi coraz ciężej, może nawet nie zdawałem sobie z tego sprawy, póki nie kupiłem Zauberka nr 2 rozmiar 2000 do okoniówki.
Jak zacząłem kręcić nr 2 to mnie szlag trafił na pkt. nr 1.
Nr 1 znowu rozkręciłem dowaliłem smaru i co - nic, nie szło tym kręcić. Cały zes....ry rozkręciłem dziada, rozłożyłem na części pierwsze, zalałem 1 L benzyny ekstrakcyjnej, moczyło się to z 24 godziny i jeszcze bardzej zes ...ry zacząłem go skręcać. Udało się ....nawet żadnej śrubki nie zostało
Nie kręcąc nim po chwili wkrętu ostatniej śrubki - uruchomiłem. I poczułem miód w gaciach - masełko, miodzio i sex na łonie natury w jednym.
Chodzi lepiej niż nowy.
Przyszedł czas na wnioski - nie zawsze się sprawdza powiedzenie, kto smaruje ten jedzie - nie w tym wypadku.
Przestroga dla innych - nie kombinujcie, mimo opinii skośnookie to inteligentne bestie - nawet chinole - udowodnione naukowo i organoleptycznie
Pozdrawiam wszystkich - łówcie ryby, nie kombinujcie.
Bartek
#43
OFFLINE
Napisano 30 lipiec 2015 - 14:11
Wniosek taki, że wpierw trzeba było go rozebrać na części pierwsze i zalać benzynką, a nie dokładać smaru raz na jakiś czas.. tylko od razu dać świeży. Pozdro.
Użytkownik MATIG edytował ten post 30 lipiec 2015 - 14:13
#44
OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 14:02
Witam mam pytanko: posiadam ryobi zauber 4000 szumi mi rolka kabłąka już od nowości ...w jaki sposób ją przesmarować (jakim smarem) i czy stosować klej na śrubę ?
#45
OFFLINE
Napisano 19 grudzień 2015 - 14:42
#46
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 08:16
A ja wczoraj sobie umyśliłem że skoro po sezonie to czas na serwis młnyka. Mam jak wyżej pisałem Ryobi Zaubera 3000 FD. Smar i oliwkę kupiłem znacznie wcześniej. Podkładki jakieś tam się znalazły z różnych rozebranych wcześniej młynków. Myślę do dzieła, i jak pomyślałem tak wykonałem, rozebrałem całego zaubera na części pierwsze, zaznaczając sobie zazębienie przekładni, wszystkie elementy poza łożyskami wymyłem w rozpuszczalniku, łożyska żeby było checniej wrzuciłem w oliwkę by sobie poleżały. Po umyciu i osuszeniu wszystkich elementów zacząłem składać.Po rozebraniu go stwierdziłem że smaru wcale tak oszczędnie w nim nie było ale i nie nakładli go moim zdaniem wystarczająco, z pewnością na zębach przekładni i pinionu było mało. O dziwo Ryobi Zauber jest banalnie prosty do poskładania. Nawet nie było potrzeby posiłkować się schematem. Znając z pracy nad wodą swój młynek podczas składania na łożysko znajdujące się na napędzie przekładni dałem podkładeczkę 0,05 i znikły delikatnie już wyczuwalne luzy na korbce. Kolejna taka podkładeczka wylądowała na pinion co wyeliminowało minimalny luz pionowy rotora. Młynek dostał zarówno smar jak i oliwkę Cormorana. Na sucho pracuje moim zdaniem idealnie, lepiej niż po zakupie jako nowy, jak zakręcę korbą to kręci się sama i kręci z 10 pełnych obrotów czy to dobrze czy nie nie mnie oceniać bo żaden zew mnie znawca młynków, pod obciążeniami przetestuję nad wodą to dam znać.
- LukaStCroix lubi to
#47
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 08:57
Nie taki diabeł straszny jak go malują Znajomość budowy i zasady działania mechanizmów kołowrotka przyda się na pewno. Choćby przy kupnie następnego. Patrzysz na schemat i widzisz co i jak. Z czasem możliwe, że tak jak ja zainwestujesz w lepsze smary i narzędzia do serwisowania młynków.
#48
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 09:23
Pendergrast, on 26 Dec 2015 - 07:57, said:
Nie taki diabeł straszny jak go malują
Znajomość budowy i zasady działania mechanizmów kołowrotka przyda się na pewno. Choćby przy kupnie następnego. Patrzysz na schemat i widzisz co i jak. Z czasem możliwe, że tak jak ja zainwestujesz w lepsze smary i narzędzia do serwisowania młynków.
No nic trudnego nie było tym bardziej że nie pierwszy rozbierałem, choć tych pierwszych nie złożyłem poprawnie i musiałem poprawiać by pracowały. Co do smarów to co polecasz bo jestem teraz na etapie rozglądania się zarówno za smarem jak i oliwką? O jakich narzędziach mowa?
#49
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 10:12
Ja używam najczęściej DG01, DG06, DG10 z Shimano i Oliwki Alchemy Oil Medium Light. Jeśli chodzi o narzędzia to najlepiej kupić dobre wkrętaki.
Praktycznie wszystkie mam z firmy Wiha.
#50
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 10:29
Pendergrast, on 26 Dec 2015 - 09:12, said:
Ja używam najczęściej DG01, DG06, DG10 z Shimano i Oliwki Alchemy Oil Medium Light. Jeśli chodzi o narzędzia to najlepiej kupić dobre wkrętaki.
Praktycznie wszystkie mam z firmy Wiha.
Wkrętaki mam dobre, co do smarów to każdy jest rozumiem innej gęstości, przyczepności o innych nieznacznie właściwościach, który do czego ? Oliwkę jaką podałeś i smar DG04 znalazłem u Mefisto może taki zestaw kupić?
#51
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 11:00
Z tego co kojarzę to Mefisto nie ma na stanie smarów. A oliwek już nie sprowadza. Każdy smar jest inny.
DG10 jest gęsty - używam do bardziej zużytych przekładni. DG06 jest średniej konsystencji, używam najczęściej.
Choć szukam wciąż czegoś ociupinkę gęstszego i wtedy byłby idealny.
Czasem mieszam DG06 z DG10. DG01 jest lepki i idzie do hamulca, na filc i podkładki.
Przyda się także klej do gwintów. I sporo pędzelków do nanoszenia smarów.
- CM Punk, Hunter_pike i mestre16 lubią to
#52
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 11:02
Pendergrast, on 26 Dec 2015 - 10:00, said:
Z tego co kojarzę to Mefisto nie ma na stanie smarów. A oliwek już nie sprowadza. Każdy smar jest inny.
DG10 jest gęsty - używam do bardziej zużytych przekładni. DG06 jest średniej konsystencji, używam najczęściej.
Choć szukam wciąż czegoś ociupinkę gęstszego i wtedy byłby idealny.
Czasem mieszam DG06 z DG10. DG01 jest lepki i idzie do hamulca, na filc i podkładki.
Przyda się także klej do gwintów. I sporo pędzelków do nanoszenia smarów.
To gdzie kupić jak Mefisto już nie ma? Kupił bym tą oliwkę i smar DG06 na początek, myślę że dam radę pod moje wymagania, pędzelki mam, klej do śrub również taki niebieski od znajomego mechanika samochodowego. Dzięki za info.
#53
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 11:13
http://olx.pl/oferta...html#1b10c8d5a3
http://olx.pl/oferta...html#1b10c8d5a3
http://allegro.pl/sh...5878281390.html
Tylko drogawo. Ktoś tu kiedyś na forum sprzedawał. Najwyżej załóż temat, że kupisz taki smar.
#54
OFFLINE
Napisano 26 grudzień 2015 - 11:16
Widziałem te oferty. Jak nikt nie będzie miał z kolegów to kupię z którejś z ofert. Jeszcze tylko znaleźć oliwkę. Dzięki.
#55
OFFLINE
Napisano 27 grudzień 2015 - 10:58
Kiedyś kupiłem tu:
http://japantackle.c...grease-oil.html
Sąsiad ze Stanów,to i przesyłka nie miażdżyła,ale na razie nie przewiduję zakupu.
Carlvan,myślę,że popełniłeś jeden błąd przy smarowaniu łożysk-jeśli są zamknięte,to ja zazwyczaj je otwieram i daję rzadki smar np. DG01,jeśli są otwarte,to można spokojnie dać DG06,oliwka wypłukuje smar z łożysk,a po pewnym czasie i tak nic w nim nie zostanie i będzie pracować na sucho,lepiej dawać smar na łożyska,kręcioł będzie na początku pracować z oporem,ale łożysko będzie dobrze zabezpieczone przez cały okres eksploatacji do następnego smarowania .
#56
OFFLINE
Napisano 27 grudzień 2015 - 11:51
CM Punk, on 27 Dec 2015 - 09:58, said:
Kiedyś kupiłem tu:
http://japantackle.c...grease-oil.html
Sąsiad ze Stanów,to i przesyłka nie miażdżyła,ale na razie nie przewiduję zakupu.
Carlvan,myślę,że popełniłeś jeden błąd przy smarowaniu łożysk-jeśli są zamknięte,to ja zazwyczaj je otwieram i daję rzadki smar np. DG01,jeśli są otwarte,to można spokojnie dać DG06,oliwka wypłukuje smar z łożysk,a po pewnym czasie i tak nic w nim nie zostanie i będzie pracować na sucho,lepiej dawać smar na łożyska,kręcioł będzie na początku pracować z oporem,ale łożysko będzie dobrze zabezpieczone przez cały okres eksploatacji do następnego smarowania
.
Szkoda że nie planujesz zakupów, dołączył bym się. Co do serwisu to już teraz zdurniałem, jak czyta się opinie serwisantów na jerku piszą by na łożyska dawać oliwkę a Ty piszesz że smar. W moim zauberze mam wszystkie łożyska zamknięte, by je otwierać jakoś nie pomyślałem. Młynek teraz chodzi o niebo lepiej niż jak nowy, gładko, bez szumów, leciuteńko, tym bardziej że wyeliminowałem minimalne luzy zarówno na korbie jak i na rotorze. Powiedział bym że podobnie jak Rarenium kolegi Seby z Łodzi bo miałem w tym roku chwilę by jego młynkiem pokręcić na wspólnym spotkaniu nad rzeką, jeśli można to tak porównać oczywiście. Napisałem w dziale kupię o smarze i oliwce ale narazie zero odzewu od kogokolwiek.
#57
OFFLINE
Napisano 27 grudzień 2015 - 12:17
Jak coś będę kiedyś chciał zamawiać,to dam znać,na razie smaru mam trochę,ale zobaczymy,może coś będę chciał kupić za jakiś czas .
Ale widzę na ich stronie,że przy DG10 pisze "discontinued",czy to oznacza,że skończyli produkcję? I co w takim razie w zamian?
Tak,trochę osób pisze,żeby dawać oliwkę,ale ona szybko stamtąd się "ulotni",a smar będzie siedział,szczególnie warto nasmarować łożysko w rolce,bo ono relatywnie najszybciej się kręci i tam też dobre smarowidło byłoby wskazane.
A blaszkę bardzo łatwo zdjąć,wystarczy cieniutki szpikulec,ja zaostrzyłem sobie kawałek drutu ortodontycznego,kilka sekund i łożysko jest otwarte .
Użytkownik CM Punk edytował ten post 27 grudzień 2015 - 12:24
#58
OFFLINE
Napisano 27 grudzień 2015 - 12:28
Reflektował bym na DG06 jeśli nie kupię do tego czasu, może ktoś z forum ma zapasy i odsprzeda, zobaczymy, jak nie to kupię z jakiegoś portali aukcyjnych mimo że drogo.
#59
OFFLINE
Napisano 27 grudzień 2015 - 12:45
DG 06 to taki "uniwersał",choć w niektórych przypadkach mógłby być ciut gęstszy.
#60
OFFLINE
Napisano 27 grudzień 2015 - 15:49
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych