Tatulka CT hałasuje
#21 OFFLINE
Napisano 25 czerwiec 2017 - 19:27
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
#22 OFFLINE
Napisano 25 czerwiec 2017 - 20:06
Jeśli to hałas dokładnie z piniona,to coś tam masz źle złożone...taki hałas powstaje ze złego położenia piniona wobec głównej zębatki,która jarmoli po pinionie jak jej się podoba.
#23 OFFLINE
Napisano 25 czerwiec 2017 - 20:12
#24 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2017 - 05:17
Czyli dzisiaj znów będę się bawilNie rozkładałem Tatuli,ale Alphas podobnie halasuje jak pinion nie spasuje się z bieżnią łożyska...
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
#25 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2017 - 09:19
Witam
Dla mnie zupełnie niezrozumiałe są takie działania - tzn smarowanie nowego sprzętu.Czy nie wierzymy,że został fabrycznie poprawnie nasmarowany????
A jeśli nie został, to co myśleć o producentach tego czy owego sprzętu?????
Kolejna sprawa - to w sumie bardzo prosty sprzęt. Jedna przekładnia zębata - kilka dźwigni, kilka łożysk. Co tu można popsuć przy próbie demontażu i montażu?????
Jak to ma się do skomplikowania ot chociażby skrzyni biegów w samochodzie....Te działają niezawodnie przez tysiące godzin.Nie wspomnę,że w takiej skrzyni mamy specjalnie utwardzane powierzchniowo(cyjanowanie,azotowanie) koła zębate,podobnie wałki, czy inne elementy.
Tu - zwykły mosiądz...lub...stopy cynku czy aluminium odlewane ciśnieniowo. Plastikowa obudowa...
A tutaj - rozkręcona i złożona przekładnia szumi...Normalnie brak słów jak jesteśmy skubani przez producentów takiego badziewia....
Pozdrawiam - Romek
#26 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2017 - 11:37
Ja smarowałem nie dlatego że mi się tak zachciało tylko ze względu na to że łowiłem w mocno zabrudzonej wodzie i wydawało mi się że mógł dostać się do środka piasek,do tego zamontowałem łożyska na wormshafcie. Cały multiki złożony zgodnie z opisem papierowym i i takim co znalazłem na YT.Witam
Dla mnie zupełnie niezrozumiałe są takie działania - tzn smarowanie nowego sprzętu.Czy nie wierzymy,że został fabrycznie poprawnie nasmarowany????
A jeśli nie został, to co myśleć o producentach tego czy owego sprzętu?????
Kolejna sprawa - to w sumie bardzo prosty sprzęt. Jedna przekładnia zębata - kilka dźwigni, kilka łożysk. Co tu można popsuć przy próbie demontażu i montażu?????
Jak to ma się do skomplikowania ot chociażby skrzyni biegów w samochodzie....Te działają niezawodnie przez tysiące godzin.Nie wspomnę,że w takiej skrzyni mamy specjalnie utwardzane powierzchniowo(cyjanowanie,azotowanie) koła zębate,podobnie wałki, czy inne elementy.
Tu - zwykły mosiądz...lub...stopy cynku czy aluminium odlewane ciśnieniowo. Plastikowa obudowa...
A tutaj - rozkręcona i złożona przekładnia szumi...Normalnie brak słów jak jesteśmy skubani przez producentów takiego badziewia....
Pozdrawiam - Romek
W przeszłości rozkręcałem nie jeden kołowrotek i zawsze pięknie chodził.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik pikeft edytował ten post 26 czerwiec 2017 - 11:38
#27 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2017 - 11:57
Miałem tak samo w Tatuli R po przesmarowaniu łożysk... multik za 700zł i taka lipa... szkoda słów
#28 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2017 - 18:09
Witam
Dla mnie zupełnie niezrozumiałe są takie działania - tzn smarowanie nowego sprzętu.Czy nie wierzymy,że został fabrycznie poprawnie nasmarowany????
A jeśli nie został, to co myśleć o producentach tego czy owego sprzętu?????
Kolejna sprawa - to w sumie bardzo prosty sprzęt. Jedna przekładnia zębata - kilka dźwigni, kilka łożysk. Co tu można popsuć przy próbie demontażu i montażu?????
Jak to ma się do skomplikowania ot chociażby skrzyni biegów w samochodzie....Te działają niezawodnie przez tysiące godzin.Nie wspomnę,że w takiej skrzyni mamy specjalnie utwardzane powierzchniowo(cyjanowanie,azotowanie) koła zębate,podobnie wałki, czy inne elementy.
Tu - zwykły mosiądz...lub...stopy cynku czy aluminium odlewane ciśnieniowo. Plastikowa obudowa...
A tutaj - rozkręcona i złożona przekładnia szumi...Normalnie brak słów jak jesteśmy skubani przez producentów takiego badziewia....
Pozdrawiam - Romek
smarowac nowe czy nie, to kwestia indywidualna,ja tam nowe mlynki zawsze smarowalem i tak bede robil
a co mozna popsuc?,a no wlasnie bardzo wiele,czasem pierdola wystaczy i mlynek juz nie bedzie chodzil jak wczesniej
#29 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2017 - 19:37
Schemat mam z pudełka i wszystko złożone jak z obrazka, szukałem filmików na necie i tak samo poskładane dlatego nie kumam czemu rzęzi.
Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka
Jeżeli przed rozkręceniem kołowrotek działał poprawnie,a po "serwisie" już nie, to świadczy to o ewidentnym błędzie w złożeniu. Tak jak pisałem wcześniej schemat i filmiki to nie wszystko.Tatula to tak prosty kołowrotek,że raczej nie można popełnić błędu - tak też się chyba Panu wydaje. Wystarczy odwrotnie lub niestarannie zamontować jeden z elementów i będzie brzydko. Dla przykładu kołowrotek Calcuta 201D,konstrukcja modułowa.Nie prawidłowe osadzenie plastikowego panelu spowoduje złą współpracę piniona i głównego koła zębatego.Szkopuł tkwi w niezachowaniu symetrii piniona względem łożyska. Będzie to powodować ukośne ustawienie piniona ,a tym samym niemożność prawidłowego schowania się w łożysko po zadziałaniu spustu szpuli.I stąd ta muzyka.Bardzo często w wyniku zbyt siłowego zadziałania wkrętakiem psujemy odpowiednie ustawienie elementu który jest odpowiedzialny za powrót pinona do łożyska. Jeśli nie wie Pan co to jest,to jest to płytka z dwoma prowadnikami dla półksiężyca i sprężynek która prowadzi pinion. I musi być prawidłowo założona i odpowiednio z wyczuciem dokręcona.W wielu konstrukcjach płytka jest przykręcana z pomocą dwóch śrubek,a siłowe ich potraktowanie niczemu dobremu nie służy.
- pikeft lubi to
#30 OFFLINE
Napisano 26 czerwiec 2017 - 20:11
Jeżeli przed rozkręceniem kołowrotek działał poprawnie,a po "serwisie" już nie, to świadczy to o ewidentnym błędzie w złożeniu. Tak jak pisałem wcześniej schemat i filmiki to nie wszystko.Tatula to tak prosty kołowrotek,że raczej nie można popełnić błędu - tak też się chyba Panu wydaje. Wystarczy odwrotnie lub niestarannie zamontować jeden z elementów i będzie brzydko. Dla przykładu kołowrotek Calcuta 201D,konstrukcja modułowa.Nie prawidłowe osadzenie plastikowego panelu spowoduje złą współpracę piniona i głównego koła zębatego.Szkopuł tkwi w niezachowaniu symetrii piniona względem łożyska. Będzie to powodować ukośne ustawienie piniona ,a tym samym niemożność prawidłowego schowania się w łożysko po zadziałaniu spustu szpuli.I stąd ta muzyka.Bardzo często w wyniku zbyt siłowego zadziałania wkrętakiem psujemy odpowiednie ustawienie elementu który jest odpowiedzialny za powrót pinona do łożyska. Jeśli nie wie Pan co to jest,to jest to płytka z dwoma prowadnikami dla półksiężyca i sprężynek która prowadzi pinion. I musi być prawidłowo założona i odpowiednio z wyczuciem dokręcona.W wielu konstrukcjach płytka jest przykręcana z pomocą dwóch śrubek,a siłowe ich potraktowanie niczemu dobremu nie służy.
Dziękuję za radę.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych