Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Silniki Mercury Viking 10 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 wrzesień 2017 - 22:51

Wszystkie silniki sygnowane marką Merkury o mocy do 100 kM są produkcji Tohatsu od 2010 roku. Powyżej 100 kM bywa różnie, 150 i 250 i 400 nadal są produkowane przez fabrykę Merkury, pozostałe moce bywają z obu fabryk, z budą marki Merkury,

Jeśli mogę subiektywnie ocenić, to Tohatsu jest najlepszym producentem silników zaburtowych o mocy do 100 kM. Powyżej można dyskutować.

Miałem przyjemność pływać na motorze 250 kM produkcji Tohatsu, płynność obrotów, wejście na wysoki poziom, sterowalność przepustnicy, dobór śruby, wszystko cudne, miękko działa, jak maluszek, wrażenia z dozowania gazu są wyjątkowe.

To jest fura - http://www.tohatsu.c...ds/250_4st.html

 

No nie do końca. Tohatsu dostarcza Mercuremu silnikiczterosuwowe do 30HP. 40,50 i 60HP to konstrukcje Yamahy, wyżej nie jestem już pewien bo się nie interesowałem.

 

W przypadku Tohatsu motory do 50HP są ich własnymi konstrukcjami. Od 60HP wzwyż silniki Tohatsu są produkowane przez Hondę:

 

http://www.boatingma...tboards-tohatsu

 

Przed 2014 Tohatsu nie miało w ofercie silników 4T powyżej 50HP.

 

Mówię oczywiście o nowych silnikach czterosuwowych.


Użytkownik psulek edytował ten post 06 wrzesień 2017 - 22:54


#22 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 06 wrzesień 2017 - 23:00

Ani 50/60, ani 75/80/90/100/115 nie są silnikami yamahy czy tohatsu.
Do 2006 pod czapką 75-115 była yamaha, od tamtej pory silniki są tą ich własne wyroby ( Mercury ).
Tohatsu z honda jak najbardziej.

#23 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4792 postów
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Napisano 06 wrzesień 2017 - 23:05

Ani 50/60, ani 75/80/90/100/115 nie są silnikami yamahy czy tohatsu.
Do 2006 pod czapką 75-115 była yamaha, od tamtej pory silniki są tą ich własne wyroby ( Mercury ).
Tohatsu z honda jak najbardziej.

40/50/60 to Yamahy, a na pewno  słupek (blok, głowica, tłoki, korba). Reszta (np. ECU, obudowy, spodziny) może być Mercurego albo przerobione pod Mercurego. Powyżej jak pisałem nie wiem.


Użytkownik psulek edytował ten post 07 wrzesień 2017 - 09:20


#24 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 06 wrzesień 2017 - 23:11

Od którego roku?

#25 OFFLINE   kotwitz

kotwitz

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2378 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Imię:Kamil

Napisano 06 wrzesień 2017 - 23:19

Faktycznie, zerknąłem na szybko na schemat i glowice są takie same w przypadku 50efi.
Po 2006 silniki 75-115 na pewno nie są już wspólne.
Mercury ma łańcuch rozrządu, yamaha w dalszym ciągu pasek.

Edit:
Byłem przekonany, że są inne 50-tki :) , yamaha miałem, a mercurego ma kolega, mercury wydawał mi się inną konstrukcją pod czapką, większa i taka typowa Ameryka, ale być może jak mówisz, osprzęt może być inny i dlatego się pewnie pomyliłem w ocenie.

Użytkownik kotwitz edytował ten post 06 wrzesień 2017 - 23:24

  • godski lubi to

#26 OFFLINE   grzes023

grzes023

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaĆmielów
  • Imię:Grzegorz

Napisano 19 październik 2018 - 19:05

Witam, mógłby ktoś zobrazować jak ściągnąć ta blokadę viking 10

#27 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 19 październik 2018 - 20:48

Pisz na priv , zdjecie gaźnika mi wyślij wszystko wytłumaczę
  • grzes023 lubi to

#28 OFFLINE   grzes023

grzes023

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaĆmielów
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 październik 2018 - 10:58

Zerknij na priv

#29 OFFLINE   grzes023

grzes023

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaĆmielów
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 październik 2018 - 21:15

W co tu wierzyć Panowie?!
Kupujecie silnik od producenta 15 km czy innej mocy i nie wierzycie mu?
Viking jest to 20 konny silnik o pojemności 351 cm3. Silnik w tej wersji jest zablokowany gaźnikiem do 15 km i blokada do 10 km. Odblokowanie na 15 polega na zdjęciu blokady i pociągnieciu ciegna gazu żeby łapal max obroty, na 20 KM wymiana tylko i wyłącznie gaźnika - to są dane producenta z którymi całkowicie się zgadzam bo trochę tych silników sprzedałem i nadal sprzedaje.
Odnośnie pytania do mocy z 10 na 15 chociaż i tak to jest tak naprawdę 15- tak jest widoczne szczególnie w prędkości.

Nie pamiętam dokładnie kto i do czego zakładał ale łódka 390 przed odblokowaniem na dotarciu max 30 km/h, po odblokowaniu 39, wyniki nie kłamią.

Parę silników przerobiłem na 20 KM czy to Mercury czy Yamaha właśnie wymiana gaźnika tak jak pisze producent i wyniki na +++ nie tylko w mocy, prędkości ale i spalaniu :)



#30 OFFLINE   grzes023

grzes023

    Nowy

  • Forumowicze
  • Pip
  • 4 postów
  • LokalizacjaĆmielów
  • Imię:Grzegorz

Napisano 20 październik 2018 - 21:18

Masz może instrukcje obsługi do tych silników

#31 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 20 październik 2018 - 22:01

Niestety tylko w głowie ja mam:)

#32 OFFLINE   Asasin

Asasin

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 2 postów
  • LokalizacjaPrudnik
  • Imię:Andrzej
  • Nazwisko:C

Napisano 26 grudzień 2020 - 10:31

Witam mam pytanko na temat silnika zaburtowego Mercury 10 Efi Viking czy ktoś posiada taka jednostkę i czy są jakieś wady zastanawiam się nad kupnem lecz nic o tych silnikach nie pisze jedynie jakieś filmiki reklamowe

#33 OFFLINE   evin

evin

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 790 postów

Napisano 26 grudzień 2020 - 15:03

Jak kupisz to wrzucisz cegiełkę, tzn. coś więcej opiszesz

#34 OFFLINE   Korczas

Korczas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 197 postów
  • LokalizacjaSlaskie

Napisano 26 grudzień 2020 - 22:04

Ten silnik to jest tylko z nazwy 10km.To jest konstrukcja 15-20km o pojemności 350 cm i to bardzo udana.Mialem taką maszynkę od nowości i złego słowa nie można o niej powiedzieć.

#35 OFFLINE   aleksander54

aleksander54

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 54 postów
  • LokalizacjaWROCŁAW

Napisano 27 grudzień 2020 - 03:19

Ten silnik to jest tylko z nazwy 10km.To jest konstrukcja 15-20km o pojemności 350 cm i to bardzo udana.Mialem taką maszynkę od nowości i złego słowa nie można o niej powiedzieć.

Jasne, że tak. Głowę bym dał, że to u nas zmieniają naklejkę z "15" na "10", by ominąć przepisy o 10kW - na stronie producenta nie ma w ogóle takich silników. Są 9,9 KM, ale 208 cm³. Nawet nie trzeba zdejmować jakiejś blokady. Ta sama łódka, co sprawdziliśmy, ze zwykła dychą i dwiema osobami na pokładzie robi 23-24 km/h, z Mercurym 10 KM/333 cm³ - 38km/h.



#36 OFFLINE   sharkfishing

sharkfishing

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Lokalizacjachicago
  • Imię:bruno
  • Nazwisko:dadej

Napisano 27 grudzień 2020 - 05:04

Jest lub bylo tez 10hp robione na skandynawie to 353 2 cylindrowa z gaznikiem od 15 ale zduszona na wydechu lub dolocie powietrza zapytajcie Piotrka Wolmaly23

Użytkownik sharkfishing edytował ten post 27 grudzień 2020 - 05:08


#37 OFFLINE   Korczas

Korczas

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 197 postów
  • LokalizacjaSlaskie

Napisano 27 grudzień 2020 - 14:33

W nowym silniku są zblokowane obroty(mała kryza do ścięcia) i mamy 15km,po wymianie gaźnika jest 20km.Silnik jest oklejony fabrycznie czapka i tabliczka znamionowa jest oryginalna nic u nas nie jest kombinowane.Nowy silnik w momencie kupna ma faktycznie 10km bo poprostu manetkę gazu można odkręcić do połowy.A Womaly23 faktycznie może najwiecej powiedzieć o tych maszynkach tu na forum,wiele skorzystałem z jego porad.

#38 OFFLINE   womaly23

womaly23

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1469 postów

Napisano 27 grudzień 2020 - 19:44

Z tego ci widzę kolega pisze o modelu Efi ( na wtrysku) - tak te silniki są bardzo dobrymi konstrukcjami, na 15 km zwężka w dolocie, na 20 moduł.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych