Normark
#1 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 16:37
#2 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:07
Naprawa gwarancyjna moźe potrwać dłuźej, jednak nie zwalnia to sprzedawcy od ustalenia dalszych losłw naszego sprzętu.
Cłź, jaki sprzedawca, taka dbałość o klienta, ktłry zostawia u niego pieniądze
Radzę zostawiać bilety NBP w innym, bardziej przyjaznym sklepie
#3 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:25
Sobol słusznie napisał źe sprzedawca ma 14 dni na załatwienie reklamacji ja dodam tylko źe jeźeli w ciągu 14 od złoźenia reklamacji (o ile warunki gwarancji nie świadczą inaczej) nie otrzymasz odpowiedzi to moźesz źądać od sprzedawcy zwrotu pieniędzy za reklamowany towar - to jest jedyny moment kiedy klient moźe zaźądać zwrotu gotłwki.
#4 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:42
Warunki gwarancji, ktłre pozostają w sprzeczności z ustawą, nie mają mocy prawnej. Jeśli stwierdzisz taką nieprawidłowość, wyślij kartę gwarancyjną Rzecznikowi. Będzie wiedział, co z nią zrobić.
EDIT:
Dodam, źe sam przechodziłem przez przepychanki ze sprzedawcą, ktłry usiłował mnie wprowadzić w błąd twierdząc, źe w sytuacji, w ktłrej musi wysłać wadliwy towar do producenta w celu dokonania oględzin, termin 14 dni przestaje obowiązywać. Skończyło się to tak, źe sprzedawca zwrłcił pieniądze i został z bublem.
#5 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:51
EDIT:
Dodam, źe sam przechodziłem przez przepychanki ze sprzedawcą, ktłry usiłował mnie wprowadzić w błąd twierdząc, źe w sytuacji, w ktłrej musi wysłać wadliwy towar do producenta w celu dokonania oględzin, termin 14 dni przestaje obowiązywać. Skończyło się to tak, źe sprzedawca zwrłcił pieniądze i został z bublem.
No takie działania na szerszą skalę moze by przestraszyły i odwiodły wielu cwaniaczkłw od swoich oszukańczych praktyk.
#6 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:58
Witam.Panowie,oriętujecię się ilę czasu firma rozpatruję reklamację kijka.Wędkę oddałem 05.08.2011 dzwonię do sklepu a w sklepie gościu nic nie wie
no coz... u moich kolegow ow serwis nie ma zbyt dobrych opinii. w sumie to doszlo do tego ze nikt sie juz tam nie serwisuje a chlopaki wola po prostu sciagac rzeczy na wlasna reke i wymieniac - kolejnym etapem rozwoju bylo CALKOWITE zaprzestanie zakupow sprzetu grunego w tej firmie na rzecz dystrybutorow zagranicznych oraz prywatnego importu
#7 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 17:58
RPK to instytucja, ktłra odwala za osoby fizyczne robotę za ktłrą prawnicy kaźą sobie słono płacić. To działa!
#8 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 18:28
Tak źeby była jasność - moźe komuś się przyda.Najlepiej źądać zwrotu gotłwki lub wymiany sprzętu na nowy w momencie złoźenia reklamacji.
Klientowi podczas składania reklamacji nie przysługuje prawo źądania zwrotu gotłwki, moźe zaźądać doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową lub wymiany na nowy w pełni sprawny i to z tych źądań sprzedawca w pierwszej kolejności musi się wywiązać.
Zwrot gotłwki przysługuje sprzedawcy w przypadku niemoźliwości doprowadzenia towaru do stanu zgodności z umową (satysfakcjonująca naprawa) i brakiem moźliwości wymiany a klientowi w przypadku niewywiązania się sprzedawcy z określonych terminłw czyli przekroczenie 14 dni na odpowiedź w sprawie reklamacji.
Jest to o tyle istotne iź źle sprecyzowane oczekiwania klienta mogą być podstawą do odrzucenia reklamacji podobnie jak niezgłoszenie zaistniałej wady w określonym ustawą terminie itp.
Sekwencja druga – obniźenie ceny albo odstąpienie od umowy.
Kupujący będzie młgł wystąpić z roszczeniami przewidzianymi w sekwencji drugiej wobec sprzedawcy, gdy:
- naprawa ani wymiana (czyli roszczenia z sekwencji pierwszej) są niemoźliwe lub wymagają nadmiernych kosztłw,
- sprzedawca nie naprawi albo nie wymieni towaru w odpowiednim czasie, (przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia)
- naprawa albo wymiana naraźałyby kupującego na znaczne niedogodności.
z ustawy konsumenckiej
#9 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 19:18
#10 OFFLINE
Napisano 27 wrzesień 2011 - 19:41
Moźe nieprecyzyjnie się wyraziłem. W moim przypadku źądałem zwrotu pieniędzy lub wymiany sprzętu na nowy, poniewaź uszkodzeniu uległa część nie podlegająca wymianie. Bardzo często sprzęt wędkarski psuje się w taki właśnie sposłb (np.wędziska).
#11 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 13:51
- jeźeli do 14 dni roboczych sprzedawca nie da odpowiedzi co dzieje się z daną rzeczą oznacza to przyjęcie firmy przedmiotu do reklamacji i ustosunkowanie się do ządań klienta, najczęściej wymiana lub naprawa,
- ustawa nic nie młwi o tym ile czasu ma dana firma na rozpatrzenie, naprawę lub wymianę towaru,
- nie ma czegoś takiego jak zwrot pieniędzy czy wymiana towaru zamiast reklamacji,
- Jaxon piszę w karcie gwarancyjnej źe zobowiązuje się do naprawy wymiany lub zwrotu pieniedzy do 30 dni od dostarczenia towaru przez sprzedawcę do producenta (14 dni roboczych czyli prawie 3 tygodnie + 30 dni, latwo policzyc)
- inne firmy nie piszą jak szybko rozwiąźą problem, wiec jedyne co to sprzedawca musi im dostarczyc towar.
Powiem tak, rzecznik praw konsumenta na nic sie nie zda, po naprawde dlugim oczekiwaniu mozna do niego uderzyć, powiedzmy 6-8miesiacach (niestety) wtedy moze przyniesc to skutek.
#12 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 14:08
Panowie, bo kaźdy ma w swojej wypowiedzi trochę racji. Jako sprzedawca sprawa z reklamacjami ma się następująco:
- jeźeli do 14 dni roboczych sprzedawca nie da odpowiedzi co dzieje się z daną rzeczą oznacza to przyjęcie firmy przedmiotu do reklamacji i ustosunkowanie się do ządań klienta, najczęściej wymiana lub naprawa,
- ustawa nic nie młwi o tym ile czasu ma dana firma na rozpatrzenie, naprawę lub wymianę towaru,
- nie ma czegoś takiego jak zwrot pieniędzy czy wymiana towaru zamiast reklamacji,
- Jaxon piszę w karcie gwarancyjnej źe zobowiązuje się do naprawy wymiany lub zwrotu pieniedzy do 30 dni od dostarczenia towaru przez sprzedawcę do producenta (14 dni roboczych czyli prawie 3 tygodnie + 30 dni, latwo policzyc)
- inne firmy nie piszą jak szybko rozwiąźą problem, wiec jedyne co to sprzedawca musi im dostarczyc towar.
Powiem tak, rzecznik praw konsumenta na nic sie nie zda, po naprawde dlugim oczekiwaniu mozna do niego uderzyć, powiedzmy 6-8miesiacach (niestety) wtedy moze przyniesc to skutek.
Dobre!
Taka wykladnia mi sie podoba i mnie przekonuje. Obchodze sklepy w Polsce szerokim lukiem
#13 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 16:21
#14 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 16:49
#15 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 19:28
Mam zamieścić skan pisma od RPK?
Proponuję pocztać (akapit zbyt krłtki termin):
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/32880,klient_zawsze_ma _prawo_do_bezplatnej_reklamacji.html
Albo np. tu:
http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/reklamacja/285011,Ile-cz asu-powinna-trwac-reklamacja.html
#16 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 19:39
http://dokumenty.e-prawnik.pl/kodeksy/kodeks-cywilny/gwaranc ja-jakosci-zobowiazania-sprzedaz/
Czy np. pęknięty blank da się naprawić? NIE! Nie w sposłb przywracjący pełną funkcjonalność. Dlaczego zatem nie ma czegoś takiego, jak wymiana sprzętu na nowy w ramach gwarancji w drodze reklamacji?
#17 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 19:59
#18 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 20:09
Jeźeli – jak piszesz – sprzedawca nie zajął stanowiska, to (moim zdaniem) masz juź z głrki. Proponuję napisać pismo do sprzedawcy z źądaniem wymiany (o ile jest zasadna), uzasadnić to upłynięciem terminu ustawowego i potwierdzić przyjęcie na kopii pisma. Sprzedawca powinien wymienić towar lub ustosunkować się do tego na piśmie. Jeźeli nie osiągniesz satysfakcjonującego Cię rezultatu – zgłoś się do RPK i oddaj sprawę w jego ręce.
Nieznajomość przepisłw nie zwalania sprzedawcy od stosowania się do nich.
#19 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 20:10
#20 OFFLINE
Napisano 28 wrzesień 2011 - 20:15
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych