Sposób na "zapieczoną" śrubkę.
#1 OFFLINE
Napisano 03 październik 2011 - 18:32
Mam problem. Chodzi o zapieczoną śrubkę, a właściwie o sposób w jaki można ją odkręcić. W jednym z młynków nie mogę jej odkręcić i zniszczyłem to miejsce, gdzie wkłada się śrubokręt (nie wiem jak to się fachowo nazywa) - czubek śruby. Zapieczona - celowo w cudzysłowie bo tak naprawdę jest cały czas w środowisku w którym jest tłusto - kołowrotek jest nasmarowany. Zastanawiam się czy w fabryce przed przykręceniem nie zabezpieczyli jej czymś takim co się na nią nakłada, żeby się nie odkręciła podczas pracy i przesadzili z ilością tego lepiszcza. W żadnym innym kołowrotku nie miałem takiego problemu.
Jak tę cholerę odkręcić?????
chodzi o śrubkę oznaczoną numerem 2309
http://fish.shimano.com/media/fishing/SAC/techdocs/en/Spinni ng/08ST4000FI_v1_m56577569830631943.pdf
#2 OFFLINE
Napisano 04 październik 2011 - 05:39
#3 OFFLINE
Napisano 04 październik 2011 - 08:00
#4 OFFLINE
Napisano 04 październik 2011 - 08:53
#5 OFFLINE
Napisano 04 październik 2011 - 09:54
#6 OFFLINE
Napisano 04 październik 2011 - 10:11
#7 OFFLINE
Napisano 04 październik 2011 - 20:16
To niebieskie to rodzaj smaru zabezpieczającego śruby przed samoczynnym odkręcaniem.to niebieskie to najprawdopodobniej klej.
Gdybyś miał dobry (dobrze dopasowany) śrubokręt trzeba było raz mocno przekręcić i dalej poszło by luźno. Jeżeli nie da się odkręcić to przemyj tylko i przesmaruj, świat się nie zawali. A w między czasie można szukac sposobu na odkręcenie tej feralnej śruby.
#8 OFFLINE
Napisano 05 październik 2011 - 07:35
jakbym wiedział, że się przewrócę to bym się położył.Gdybyś miał dobry (dobrze dopasowany) śrubokręt trzeba było raz mocno przekręcić i dalej poszło by luźno.
Nie sądziłem, że ta śruba będzie trzymac jak Żyda za serce. Mam zestaw drobnych narzedzi, którymi rozkręcałem wszystkie, pozostałe kołowrotki i mój wkrętak się po prostu ześliznął, później znowu i później było już po jabłkach bo śrubka była uszkodzona. Czeka mnie chyba wizyta u ślusarza.
#9 OFFLINE
Napisano 05 październik 2011 - 10:31
#10 OFFLINE
Napisano 06 październik 2011 - 08:19
#11 OFFLINE
Napisano 06 październik 2011 - 08:29
Jak łatwe to lutownica powinna wystarczyć . Jak trudne to wystarczy nagrzać jakiś pręcik nad gazem do czerwoności i przytknąć do śrubki na kilka sekund.
#12 OFFLINE
Napisano 07 październik 2011 - 13:29
to niebieskie to najprawdopodobniej klej.można taki dostać w sklepach motorozacyjnych.jeśli znasz rozmiar i skok gwintu można przewiercić i nagwintować na nowo.ja jednak tej części bym nie ruszał.wymyj dobrze benzyną i nasmaruj to wystarczy.
Np. taki:
http://www.loctite.pl/cps/rde/xchg/henkel_plp/hs.xsl/homepag e.htm
#13 OFFLINE
Napisano 07 październik 2011 - 21:32
#14 OFFLINE
Napisano 09 październik 2011 - 10:12
#15 OFFLINE
Napisano 10 październik 2011 - 07:43
JarekC, ale chcę ją wykręcić . Coś mi się wydaje, że nia masz racji...Ta dziura, gdzie siedzi pinion gear jest za mała, żeby wylazło to coś, co trzyma ta nieszczęsna śrubka.
#16 OFFLINE
Napisano 10 październik 2011 - 08:39
#17 OFFLINE
Napisano 10 październik 2011 - 12:15
#18 OFFLINE
Napisano 10 październik 2011 - 13:26
#19 OFFLINE
Napisano 10 październik 2011 - 21:36
#20 OFFLINE
Napisano 10 listopad 2011 - 14:54