A tt nie jest przetwornikiem typu p&p ? Nie zgłasza się sam
U mnie zadziałało tak jak piszesz, przetwornik zgłosił się sam.
Możliwość wyboru jest przy odpiętym przetworniku i wtedy na liście są zarówno M/H jak i L/H.
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:32
A tt nie jest przetwornikiem typu p&p ? Nie zgłasza się sam
U mnie zadziałało tak jak piszesz, przetwornik zgłosił się sam.
Możliwość wyboru jest przy odpiętym przetworniku i wtedy na liście są zarówno M/H jak i L/H.
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:33
A tt nie jest przetwornikiem typu p&p ? Nie zgłasza się sam
Nie zgłosił się ze Strukturą
@Maciej_K
Tak. Nawet dwa rodzaje...
O, to zaraz idę do zbrojowni, na sucho odpalę, może coś źle robię w menu.
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:34
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:34
Beczkę w ogrodzie mam, jest tam trochę wody.
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:34
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:36
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:39
Ostatnio na wodzie przebadałem większość ducerów z listy, nie było problemu, wybór-save i wyjście z menu instalacji
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:42
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:44
A ty miałeś nazwę Totalscan na liście przy parametrach chirp M/H i L/H?
Bo ja - nie, dotarłem do MH kombinując , że Totalscan ma te zakresy w kryształach.
E: Ciśnij Parkerom, w końcu im za to zapłaciłeś, niech myślą.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 05 sierpień 2018 - 17:45
Napisano 05 sierpień 2018 - 17:47
Użytkownik count_martin3z edytował ten post 05 sierpień 2018 - 17:49
Napisano 05 sierpień 2018 - 20:30
Napisano 05 sierpień 2018 - 20:33
Chyba ogarnięte.
to ponoć jest jakiś zonk w sofcie- wcześniejsze wypusty simrada i lowrance też miewały z tym problem.
Ja wpiąłem Totalscana w gniazdo sonar2, wybrałem częstotliwości M/H
Przywrócenie ustawień fabrycznych, potem:
menu-ustawienia
połączenia (pod znakiem wifi)
źródła
temperatura wody
Grupa - zmeniamy na żadn(none)
zaawansowane
temperatura wody
rozwinąć menu po prawej i wybrać automatycznie źródło)
zaznaczyć - te urządzenie
Myślę, że masz podobnie skonstruowane menu i być może ten sam problem.
Temperatura jest i w 2D i w strukturze, jutro przejdę się do beczki jeszcze raz, by to sprawdzić.
Adam, a co szkodzi zapytać? a nóż widelec coś się da wydębić?
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 05 sierpień 2018 - 21:07
Napisano 05 sierpień 2018 - 21:18
Napisano 05 sierpień 2018 - 21:33
Heh, smutna prawda.
Napisano 06 sierpień 2018 - 16:56
Ok, zobaczę jutro u siebie w beczce. Dam znać co i jak...Chyba ogarnięte.
to ponoć jest jakiś zonk w sofcie- wcześniejsze wypusty simrada i lowrance też miewały z tym problem.
Ja wpiąłem Totalscana w gniazdo sonar2, wybrałem częstotliwości M/H
Przywrócenie ustawień fabrycznych, potem:
menu-ustawienia
połączenia (pod znakiem wifi)
źródła
temperatura wody
Grupa - zmeniamy na żadn(none)
zaawansowane
temperatura wody
rozwinąć menu po prawej i wybrać automatycznie źródło)
zaznaczyć - te urządzenie
Myślę, że masz podobnie skonstruowane menu i być może ten sam problem.
Temperatura jest i w 2D i w strukturze, jutro przejdę się do beczki jeszcze raz, by to sprawdzić.
Adam, a co szkodzi zapytać? a nóż widelec coś się da wydębić?
Napisano 10 sierpień 2018 - 22:41
Kilka słów o mojej przygodzie z echosondą Simrad G07 XSE. Wiem jak cenne są opinie o sprzęcie na etapie poszukiwań, spróbuję pomóc w świadomej decyzji.
Pod konie 2016 roku postanowiliśmy z kumplem zaopatrzyć się w nowe echosondy tej samej marki. Korzyści z takiego rozwiązania są oczywiste - możemy wymieniać się mapami, wspólnie uczyć czytania obrazu, kupić jeden program do obróbki logów ...itp, a przede wszystkim mogliśmy liczyć na niższą cenę zakupu. Wybór padł na SIMRAD G07 XS.
Aby było jeszcze taniej sprzęt zakupiliśmy u sprzedawcy spoza oficjalnej sieci sprzedaży, aktywnego na niniejszym forum - nicka nie podaję, ponieważ nie zakładam jego złych intencji. Zaoszczędziliśmy w ten sposób po kilkaset złotych w stosunku do bliźniaczego Lowrance'a. Sprzęt zakupiony późną jesienią na wodę trafił wiosną 2017 r.
Echosonda mojego kolegi padła po kilku wyjazdach. Problem z włączeniem, kilka prób ...czarny ekran. Ponieważ od samego początku używania zauważyliśmy, że są duże problemy ze stabilnością oprogramowania - zawieszanie, "utrata" głębokości na płytszej wodzie, nieustanne restarty, zakładaliśmy, że to problem z softem. Niestety. Echosonda trafiła do sprzedawcy, ten stwierdził, że najprawdopodobniej coś z modułem zasilania - echo zostało wymienione na nowe. Wszystko poszło w miarę sprawnie.
Moja echosonda działała do czerwca tego roku. "Zgon" identyczny jak echo mojego kolegi. Kilka razy mignęło, problem z odpaleniem, próby restartu i ...czarny ekran. Tym razem jednak niemiłe zaskoczenie. W dystrybucji poza oficjalną siecią sprzedaży gwarancja wynosi nie 24, lecz tylko 12 miesięcy. Jest jak byk na fakturze i żadna dyskusja nie ma sensu. Na takie warunki się zgodziłem (nawet jeśli nie czytałem zakładając, że wszystko jest ok).
Świadomy swojego błędu postanowiłem naprawić echo na własny koszt. Niestety, kolejne rozczarowanie. Nie ma w Polsce serwisu SIMRAD. Nie ma kogoś, kto oficjalnie sprowadzi części i naprawi usterkę. Dzwoniąc po różnych firmach mogłem usłyszeć ..."panie, takich rzeczy się nie naprawia, tylko wymienia ...jak mają gwarancję !!" Naprawdę trudno uwierzyć, że kupując sprzęt za 3,5 k zł mamy go na rok lub dwa, zależnie od gwarancji. Potem wszystko zależy od szczęścia - ile wytrzyma do pierwszej grubszej awarii. Niestety, takie są realia. Dostałem co prawda od sprzedawcy adres do "takiego co to ogarnie", ale moje perypetie z tym "serwisem" to odrębny, dłuższy temat.
I jeszcze ta przysłowiowa "kropka nad i". Wykombinowałem sobie, że może jednak nie wszystko stracone. Simrad to prawie (niektórzy mówią, że więcej) jak Lowrance. To prawda - oprócz tych samych funkcji, wspólnego oprogramowania ..pasują do siebie przetworniki, są te same gniazda. Pomyślałem więc, że zaoszczędzę przynajmniej na przetworniku (to ponad 1 tys. zł). Tutaj również zawód. Od miesiąca korzystam z echa kolegi wpinając do mojego przetwornika. Od początku miałem wrażenie, że jeden ze stożków bocznych jest słabszy od drugiego. To jednak stawało się coraz silniejsze. Na dzisiaj widzę tylko prawą stronę, lewy przestał działać.
Nerwy minęły, pogodziłem się ze stratą 3,5 k, rozglądam za zakupem ...będzie to marka znana, pewna, z serwisem i z oficjalnej sieci dystrybucji. Nie bardzo stać mnie na wydawanie kilku tysięcy złotych co rok lub dwa. Moja opinia o SIMRAD ? Zdecydowane NIE, zarówno dla tej marki, jak i eksperymentów zakupowych.
Napisano 10 sierpień 2018 - 23:18
Napisano 10 sierpień 2018 - 23:30
Napisano 11 sierpień 2018 - 03:01
Napisano 11 sierpień 2018 - 07:15
Kilka słów o mojej przygodzie z echosondą Simrad G07 XSE. Wiem jak cenne są opinie o sprzęcie na etapie poszukiwań, spróbuję pomóc w świadomej decyzji.
Pod konie 2016 roku postanowiliśmy z kumplem zaopatrzyć się w nowe echosondy tej samej marki. Korzyści z takiego rozwiązania są oczywiste - możemy wymieniać się mapami, wspólnie uczyć czytania obrazu, kupić jeden program do obróbki logów ...itp, a przede wszystkim mogliśmy liczyć na niższą cenę zakupu. Wybór padł na SIMRAD G07 XS.
Aby było jeszcze taniej sprzęt zakupiliśmy u sprzedawcy spoza oficjalnej sieci sprzedaży, aktywnego na niniejszym forum - nicka nie podaję, ponieważ nie zakładam jego złych intencji. Zaoszczędziliśmy w ten sposób po kilkaset złotych w stosunku do bliźniaczego Lowrance'a. Sprzęt zakupiony późną jesienią na wodę trafił wiosną 2017 r.
Echosonda mojego kolegi padła po kilku wyjazdach. Problem z włączeniem, kilka prób ...czarny ekran. Ponieważ od samego początku używania zauważyliśmy, że są duże problemy ze stabilnością oprogramowania - zawieszanie, "utrata" głębokości na płytszej wodzie, nieustanne restarty, zakładaliśmy, że to problem z softem. Niestety. Echosonda trafiła do sprzedawcy, ten stwierdził, że najprawdopodobniej coś z modułem zasilania - echo zostało wymienione na nowe. Wszystko poszło w miarę sprawnie.
Moja echosonda działała do czerwca tego roku. "Zgon" identyczny jak echo mojego kolegi. Kilka razy mignęło, problem z odpaleniem, próby restartu i ...czarny ekran. Tym razem jednak niemiłe zaskoczenie. W dystrybucji poza oficjalną siecią sprzedaży gwarancja wynosi nie 24, lecz tylko 12 miesięcy. Jest jak byk na fakturze i żadna dyskusja nie ma sensu. Na takie warunki się zgodziłem (nawet jeśli nie czytałem zakładając, że wszystko jest ok).
Świadomy swojego błędu postanowiłem naprawić echo na własny koszt. Niestety, kolejne rozczarowanie. Nie ma w Polsce serwisu SIMRAD. Nie ma kogoś, kto oficjalnie sprowadzi części i naprawi usterkę. Dzwoniąc po różnych firmach mogłem usłyszeć ..."panie, takich rzeczy się nie naprawia, tylko wymienia ...jak mają gwarancję !!" Naprawdę trudno uwierzyć, że kupując sprzęt za 3,5 k zł mamy go na rok lub dwa, zależnie od gwarancji. Potem wszystko zależy od szczęścia - ile wytrzyma do pierwszej grubszej awarii. Niestety, takie są realia. Dostałem co prawda od sprzedawcy adres do "takiego co to ogarnie", ale moje perypetie z tym "serwisem" to odrębny, dłuższy temat.
I jeszcze ta przysłowiowa "kropka nad i". Wykombinowałem sobie, że może jednak nie wszystko stracone. Simrad to prawie (niektórzy mówią, że więcej) jak Lowrance. To prawda - oprócz tych samych funkcji, wspólnego oprogramowania ..pasują do siebie przetworniki, są te same gniazda. Pomyślałem więc, że zaoszczędzę przynajmniej na przetworniku (to ponad 1 tys. zł). Tutaj również zawód. Od miesiąca korzystam z echa kolegi wpinając do mojego przetwornika. Od początku miałem wrażenie, że jeden ze stożków bocznych jest słabszy od drugiego. To jednak stawało się coraz silniejsze. Na dzisiaj widzę tylko prawą stronę, lewy przestał działać.
Nerwy minęły, pogodziłem się ze stratą 3,5 k, rozglądam za zakupem ...będzie to marka znana, pewna, z serwisem i z oficjalnej sieci dystrybucji. Nie bardzo stać mnie na wydawanie kilku tysięcy złotych co rok lub dwa. Moja opinia o SIMRAD ? Zdecydowane NIE, zarówno dla tej marki, jak i eksperymentów zakupowych.
A gwarancja Simrada w Europie nie jest dwuletnia? Ja niedawno kupiłem EVO3 z Holandii, poinformowano mnie też, że ich główny serwis jest właśnie tam. U nas nie ma - podobnie dla Humminbirda i Lowrance Nie wiem, czy to może kwestia dogadania ze sprzedawcą sprzętu, który musiał go kupić na siebie- zanim ci sprzedał i ewentualnie mógłby pomóc w tym zakresie, ale sprzęty Navico- choć nie jestem pewien czy wszystkie modele- objęte są programem wsparcia nabywcy nawet po upływie gwarancji i dają spory rabat na zakup nowego echa.
Generalnie - faktycznie pechowy zakup, powiem lichą ale pociechę, że mój mały koliberek 5Si też zaczął szwankować z ekranem - nie uruchamia się poniżej 12-15 stopni, trzeba go trzymać w ciepłym było, albo odpalać w samochodzie. Oczywiście po upływie gwarancji, naprawa nieopłacalna praktycznie. Także dużo zależy od egzemplarza, choć tak być nie powinno.
Użytkownik Maciej_K edytował ten post 11 sierpień 2018 - 07:27