Jaki silnik elektryczny kupić?
#2101 OFFLINE
Napisano 21 styczeń 2021 - 20:51
#2102 OFFLINE
Napisano 21 styczeń 2021 - 21:03
Wszystkie mają max w granicach 8 km/h. 9 km/h ma spirit.
- cudak i PABL0 lubią to
#2103 OFFLINE
Napisano 21 styczeń 2021 - 21:32
Jakość niestety tragiczna, może będzie będzie coś widać:
Na telefonie nie ma takiej pikselozy, ale nie wiem jak to zuploadować na Youtuba w tej jakości.
Użytkownik radeqs edytował ten post 21 styczeń 2021 - 21:35
- Maciek. lubi to
#2104 OFFLINE
Napisano 21 styczeń 2021 - 21:46
i te 8-9kmh tj max jesli idzie predkosc vs pobor pradu/pieniadze. wieksze predkosci 11-14kmh to juz od 48V i pieniadze powyzej 10k za silinik + baterie , eko slizgi to droga zabawa, przerobilem ten temat po calosci , albo spiryt albo jakis niezadrogi 24V
- PABL0 lubi to
#2105 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 09:06
a przy tych mocniejszych 12V jakich prędkości można się spodziewać (420x170, 250kg)? 24V to praktycznie podwójny koszt, a może niezbyt wiele to daje.
#2106 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 09:34
Haibo M150 normalnie ok 6-6,5 km/h, a w trybie S ok 7 km/h max, ale tryb sport na dłuższą metę tylko jeśli masz akumulator LiFePo4, bo klasyczny łatwo zarżnąć przy poborze ok. 70 A. Ten silnik da radę z taką łódką nawet na większym jeziorze, aczkolwiek przy wietrze i większym obciążeniu łodzi 24-woltowce zawsze dadzą większy komfort i moc.
- PABL0 lubi to
#2107 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 10:09
Kiepski do trolingu niestety poprzez krótki skok manetki ciężko jest ustawić prędkość w okolicach do 2km/h.
Apetyt na prąd w zależności od predkości przy 4km 20A przy łodzi 2t. Max przy ruszeniu ponad 100A.
Jeżeli mowa o silnikach to im wiecej mocy to mniejszy pobór prądu przy prędkościach 3-5km/h.
Moim zdaniej należy kupić najmocniejszy silnik na jaki pozwala budżet.
#2108 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 14:13
Ja mam silnik 5.0 pcha mój jacht 2t nawet w najgorszych warunkach i radzi sobie doskonale.
Kiepski do trolingu niestety poprzez krótki skok manetki ciężko jest ustawić prędkość w okolicach do 2km/h.
Apetyt na prąd w zależności od predkości przy 4km 20A przy łodzi 2t. Max przy ruszeniu ponad 100A.
Jeżeli mowa o silnikach to im wiecej mocy to mniejszy pobór prądu przy prędkościach 3-5km/h.
Moim zdaniej należy kupić najmocniejszy silnik na jaki pozwala budżet.
Zauwaz , ze masz jednostke duza i ciezka. W ten czas taki silnik ma sens , gdyz ma co pchac. przy jednostce ktora bedzie wazyc 500-600kg tj zbyteczne , bo i tak nieprzekroczy 9kmh - no way. Do okolo 11/12kmh torqeedo 2kw da rade popchac lodz okolo 4,5m , epropulsion 3kw wykreci okolo 13-14kmh to samo 4kw torqeedo, 6kw epropulsion przy lodce 4m lacznej masie ze wszytskim okolo 550kg max 13-15kmh. fizyki nie przeskoczysz. Do predkosci potrzebna jest moc , przy elektrykach robia sie potezne pieniadze. Poza tym tutaj bardzo duze znaczenie ma masa zestawu. ja na detce 3,7m z epropulsion navy 6.0 mialem w porywach 22kmh, przeszeldem na lodke ,ktora wazy wiecej i caly fun wyparowal... Takze 24V jak najbardziej tylko "tanie" beda mialy moc- woly uciagowe , a firmowe ugraja jeszcze troche na predkosci za cene 3-5x wieksza
#2109 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 14:57
Jednak dla mnie plywanie łodzią o masie ponad 500kg na silniku 12v nie jest bezpieczne.
Próba pływania 12v przy lekkiej fali i wiekszej masie łodzi kończy się całkowitą utratą sterowności.
Oczywiście są silniki za kosmiczne pieniądze, osiągające spore prędkości ale ja gdy już jestem na wodzie to się nie śpieszę (bo niby po co i gdzie)
Od silnika oczekuję tego aby w razie silniejszego wiatru moja łódź zachowała sterowność i mobilność.
#2110 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 15:02
no i sie zgadzamy 24V jak najbardziej tak , tylko nie koniecznie protuar 5.0 , w zupelnosci styknie do maly lodek protuar 2.0 badz pokrewne silniki o takich mocach Silniki 12V zazwyczaj maja 500-650W i to czesto jest za malo , a w szczegolnosci jak warunki sie zmienia na zle. Na 24V predkosc spadnie nie znacznie , ale bedzie branc do przodu jak czolg, gdzie 12v zwolni o polowe badz 3/4 predkosci...
#2111 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 22:01
Witam,
jak uruchomię w razie wojny jednocześnie dwa silniki 12v 55lb jeden dziobowy drugi rufowy,to dysponuję łączną mocą 110lb,przy nadal 12v,
czy się mylę?..czy pojedynczy silnik 24v 110lb ma jakąś przewagę nad takim zestawem?..prędkość?..
pozdrawiam Darek
#2112 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 22:02
#2113 OFFLINE
Napisano 22 styczeń 2021 - 22:28
nie sprawdzę,bo nie mam silnika 24v 110lb,i nie będę miał porównania..a właśnie dywaguję,czy będzie mi potrzebny,przy takim pomyśle..
może lepiej zamiast 24v 110lb dokupić lifepo(trzeci),i będzie to umożliwiało dowolne konfiguracje..
#2114 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2021 - 08:17
nie sprawdzę,bo nie mam silnika 24v 110lb,i nie będę miał porównania..a właśnie dywaguję,czy będzie mi potrzebny,przy takim pomyśle..
może lepiej zamiast 24v 110lb dokupić lifepo(trzeci),i będzie to umożliwiało dowolne konfiguracje..
No i tu zrodziło mi się pytanie. Czy te akumulatory można łączyć równolegle i szeregowo ?
Bo mam już mętlik w głowie.
#2115 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2021 - 08:30
Witam,
jak uruchomię w razie wojny jednocześnie dwa silniki 12v 55lb jeden dziobowy drugi rufowy,to dysponuję łączną mocą 110lb,przy nadal 12v,
czy się mylę?..czy pojedynczy silnik 24v 110lb ma jakąś przewagę nad takim zestawem?..prędkość?..
pozdrawiam Darek
Fizyki nie da się oszukać.W warunkach idealnych zużycie energii rośnie z kwadratem prędkości. I tak aby prędkość zwiększyć dwukrotnie to trzeba do silnika wrzucić 4 razy więcej mocy. Ale z tymi warunkami idealnymi bywa różnie.
Tu w prosty sposób opisano jak działa siła oporu i w jaki sposób zależny od prędkości.
Tak czy siak jak zamienisz silnik o mocy 600 W na taki 1200 W to max prędkość może wzrosnąć nie więcej niż pierwiastek z 2 - czyli 1,41.
Czyli jak pływałeś z prędkością graniczną 5 km/h [przy 600W to przy 1200W nie będzie ta prędkość większa j niż 7 km/h.
Abyś chciał pływać z prędkością graniczną 10 km/h to trzeba 2400W mocy.
Przy wchodzeniu w ślizg ta zasada działa skokowo bo nagle maleje opór wody, a wykładniczo rośnie opór powietrza.
Użytkownik cezorator edytował ten post 23 styczeń 2021 - 09:13
#2116 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2021 - 10:31
Nie liczę na jakieś przyrosty prędkości przy użyciu dwóch silników,zakładam tylko,że w przypadku nieprzewidzianej zmiany aury na wodzie,takim zestawem łatwiej
uda mi się przecisnąć pod wiatr.Zakładam,że w przeciwieństwie do prędkości,moc obu silników powinna teoretycznie się sumować..Jeśli tak,to nie potrzebuję kupować
silnika 24v dla uzyskania głównie większej mocy..Baterii w tym przypadku oczywiście nie przewiduję łączyć szeregowo,ale z tego co wiem od pewnego momentu lifepo można
łączyć i równolegle i w szereg,ważne by były tej samej pojemności..(tu koledzy forumowi sprzedający lifepo pewnie się wypowiedzą,jeśli coś pomyliłem..)
#2117 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2021 - 10:50
#2118 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2021 - 20:38
#2119 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2021 - 20:50
#2120 OFFLINE
Napisano 23 styczeń 2021 - 21:00
Użytkownicy przeglądający ten temat: 5
0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych