Jeśli volvo w benzynie nie ma wiekszych problemów... standardowo koszty serwisu zbliżone do innych marek
Co do diesla trzeba brać pod uwagę silnik 5 cylindrowe z oznaczeniem d3,d4,d5..do roku 2014... w 2014 roku volvo postanowiło że odchudzi trochę konstrukcje i wprowadziło do oferty silniki diesla 4 cylindrowe z rodziny VEA... należy zwracać baczną uwagę na te silniki bo powszechna jest wada olejowa... duży pobór oleju ( zdarza się nawet 1 litr na 1000 kilometrów ).. 2014-2017 rok... w 2017 roku poprawiono już problem...
Zdążaj się przypadki pękania bloku silnika w okolicach uszczelnienia wału korbowego od strony skrzyni biegów...
W automatach Aisin należy systematycznie wymieniać olej co 60 tyś kilometrów... w jednostkach 5 cylindrowych diesla co 40 tyś kontrola lub wymiana paska osprzętu.... lubią po pęknięciu wkręcać się w dolne koło pasowe... skutek jest opłakany...dochodzi do zrzucenia paska rozrządu i kolizji... silnik do remontu...
Ogólnie bardzo wdzięczne auta, gdy się tylko przypilnuje interwałów oleju w silniku, skrzyni... napedach (haldex) to przebieg 500 tyś w zasięgu...
Vitara, CR-V, Sportage, terenówki, itd. - samochód na ryby
Started By
hlehle
, 29 gru 2010 11:35
4202 odpowiedzi w tym temacie
#4201 OFFLINE
Napisano dziś, 17:04
- Marcyś lubi to
#4202 OFFLINE
Napisano dziś, 17:45
Karol, drobna korekta: 5-cylindrowe diesle były produkowane do 2017 (moje V60 z 2017 ma jeszcze 5-cylindrowego diesla 2,4 l - symbol silnika: D5244T21).
#4203 OFFLINE
Napisano dziś, 18:09
Tak oczywiście zgoda, masz rację. Równolegle były produkowane 5 i 4 cylidrowe... chciałem tylko uczulić na wersję 4 cylindrową vea 181km... bo jest sporo egzemplarzy z wadą...
Obecnie w domu v60,v90 i xc70... chwilę wcześniej xc60
Obecnie w domu v60,v90 i xc70... chwilę wcześniej xc60
Użytkownik Karol Krause edytował ten post dziś, 18:10
- mario lubi to
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych