Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

TP 11 4000XG ten typ tak ma?


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#41 OFFLINE   Józef Lesniak

Józef Lesniak

    Józef Leśniak

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,141 posts
  • LokalizacjaSłubice
  • Imię:Józef
  • Nazwisko:Leśniak

Posted 05 May 2016 - 21:57

A próbował pan hardkorowo z pilnikiem poprawić to? Wiem że to drastyczny zabieg ale może? Tylko czy warto? Ten element razem z osią chyba 22euro kosztuje....

No wie Pan,pilnikiem  :o ,to nie traktor.


  • Guzu likes this

#42 OFFLINE   przemo_w

przemo_w

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,264 posts
  • Imię:Przemek

Posted 05 May 2016 - 22:06

Przenośnia.... ;-) piliczkuniuniem malutkim he he :-) Ciekawe jest to że jak fest w pi....dostaje (a'la wycciągarka w kamieniołomie) to wszzystkie bóle mu przechodzą :-) tylko ,ze tak napisze, przy "delikatnym" łowieniu postukuje.....

#43 OFFLINE   Hunter_pike

Hunter_pike

  • Zbanowani
  • PipPipPip
  • 1,852 posts
  • LokalizacjaSieradz
  • Imię:Przemo

Posted 06 May 2016 - 03:47

Ceniłem Pana za poprzednie wypowiedzi,ale teraz pokazuje Pan niewiedzę,albo nie umie tego dokładnie wyjaśnić.
Jaki zbytni nacisk z obu stron.Przecież po zmontowaniu wszystkiego należy to skręcić,a przykręcając rotor,nakrętkę też należy dokręcić z wyczuciem i chyba jest to normalne że dokręcając rotor będziemy unosić pinion do góry dopóki nie zetknie się z łożyskiem głównym. Proste,prawda.Jedynie nazbyt mocne dokręcenie rotora może spowodować za duży nacisk łożyska głównego na początek zębów piniona które ulegają załamaniu i deformacji,a jeśli taki stan nastąpi to już nic nie pomoże w prawidłowej pracy przekładni.
A tak na marginesie - nie wiem jak musiałaby być mocno dokręcona oporówka żeby spowodować zjawisko które Pan opisuje.Prędzej w wyniku zbyt mocnego dokręcenia wystąpią problemy z symetrią piniona (post 12) zakładając że łożysko główne w korpusie ma za duży luz,lub najczęściej wadliwe działanie samego łożyska oporowego (grzechotanie,przepuszczająca blokada obrotów wstecznych etc.)

być może nie objaśniłem tego właściwie, w każdym razie wiem w czym rzecz bo osobiście to sprawdzałem. Łatwiej to zrobić mając kołowrotek na warsztacie niż napisać objaśniając. Przyznaję ma Pan rację.