Może jakaś podpowiedź mniej jajeczna ?Proponuję Ci próby z "jajecznymi" woblerami
Zwykle robienie jaj pomaga na takie przypadłości
Użytkownik Radbraw edytował ten post 05 grudzień 2013 - 21:59
Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.
Napisano 05 grudzień 2013 - 21:58
Może jakaś podpowiedź mniej jajeczna ?Proponuję Ci próby z "jajecznymi" woblerami
Zwykle robienie jaj pomaga na takie przypadłości
Użytkownik Radbraw edytował ten post 05 grudzień 2013 - 21:59
Napisano 05 grudzień 2013 - 22:23
Ale jak to sobie wyobrażasz? Nie widząc woblerów, nie znając ich wymiarów, materiału z jakiego są spożądzone, lokalizacji obciążenia, miejsca osadzenia kotwic, przedniego oczka, nie znając wielkości, kształtu oraz miejsca i kąta wklejenia steru chcesz wiedzieć, co zrobić, by wobler mocno pracował i był stabilny. Otóż odpowiedź brzmi - obniż środek ciężkości. Najprościej poprzez dodanie (jednego lub więcej) "jaja" z ołowiu. A później kombinuj ze sterami...
Napisano 05 grudzień 2013 - 22:55
Zamierzam w najbliższym czasie zrobić pierwszego łamańca. Nie wiem jednak, jak mam się zabrać do tego w odpowiedniej kolejności. Chodzi mi o to, że zapewne trzeba pomalować obie części woblera, po ich połączeniu i wykończeniu. Tylko jak to później lakierować poprzez zanurzenie? I jak ewentualnie wyczyścić łączenie dwóch części ?
Podpowiedzcie coś, bo nie wiem czy dobrze rozumuje
Napisano 05 grudzień 2013 - 23:22
Jeśli wobler składa się z dwóch części, zanurzam w lakierze jedną część i wieszam, gdy podeschnie odwracam i zanurzam drugą część. Kolejne warstwy nakładam tak samo. Oczka czyszczę tak jak w każdym woblerze, usuwam nadmiar lakieru nożykiem, gdy jest już twardy.
Użytkownik pazurak edytował ten post 05 grudzień 2013 - 23:39
Napisano 06 grudzień 2013 - 08:49
Napisano 06 grudzień 2013 - 22:03
Zamierzam w najbliższym czasie zrobić pierwszego łamańca. Nie wiem jednak, jak mam się zabrać do tego w odpowiedniej kolejności. Chodzi mi o to, że zapewne trzeba pomalować obie części woblera, po ich połączeniu i wykończeniu. Tylko jak to później lakierować poprzez zanurzenie? I jak ewentualnie wyczyścić łączenie dwóch części ?
Podpowiedzcie coś, bo nie wiem czy dobrze rozumuje
Równie dobrze możesz zrobić korpus o odpowiednim rozmiarze . Wstępnie umieść w nim obciążenie i cały korpus pomaluj włącznie z końcowym lakierem . Potem potnij na segmenty , wewnętrzne części pomaluj na przykład na perłowy kolor pędzelkiem a następnie polakieruj . Na końcu wywierć otwory i wklej skręcane oczka - przeguby z drutu na klej cyjano akrylowy . W ten sposób unikniesz kłopotów z malowaniem i czyszczeniem przegubów . Możesz jednak wykonać to w każdy dowolny czy polecany przez innych sposób . Pozdrawiam .
Napisano 06 grudzień 2013 - 23:26
Korpus już mam i nawet nie wiedziałem, że aż tak będzie przypominał jointed shad rapa
Zrobię jednak tak, jak napisał @pazurak a z czyszczeniem łączenia jakoś sobie poradzę. Dzięki panowie za porady
Napisano 06 grudzień 2013 - 23:37
Ale jak to sobie wyobrażasz? Nie widząc woblerów, nie znając ich wymiarów, materiału z jakiego są spożądzone, lokalizacji obciążenia, miejsca osadzenia kotwic, przedniego oczka, nie znając wielkości, kształtu oraz miejsca i kąta wklejenia steru chcesz wiedzieć, co zrobić, by wobler mocno pracował i był stabilny. Otóż odpowiedź brzmi - obniż środek ciężkości. Najprościej poprzez dodanie (jednego lub więcej) "jaja" z ołowiu. A później kombinuj ze sterami...
Użytkownik Radbraw edytował ten post 06 grudzień 2013 - 23:41
Napisano 07 grudzień 2013 - 00:49
OK, widzę, gdzie tkwi problem.
Patrząc od góry, mamy dwa podłużne woblery, do których wrócimy na końcu, dwa "ciężarne", czyli skrajny prawy i skrajny lewy, oraz pozostałe dwa z nacięciami na stery oraz leżącymi przy nich sterami. Od nich zacznę.
Dłuższy (środkowy w ostatnim rzędzie) ma zdecydowanie za długi ster. Im bardziej ster jest oddalony od przedniego oczka, tym trudniej uzyskać stabilną pracę bez zmniejszenia jego długości. Powierzchnię staraj się (jeśli to konieczne!) zwiększyć jego szerokością. Powinno pomóc jego skrócenie a także lekkie podgięcie do przodu Inny kąt). Ogólnie taka konstrukcja bardziej sprzyja uzyskaniu "lusterka" niż mocnej, agresywnej pracy.
Kolejny, ten po prawej na samym dole, to już prawie udana konstrukcja (cały czas przy założeniu, że chcesz uzyskać agresywnie pracującego woblera). Koniecznie przednie oczko w dół. Dobrze by było, gdyby wzmiankowane oczko wystawało nieco bardziej z woblera. Nacięcie na ster również można by było poprowadzić nieco bliżej oczka mocującego. W kolejnych konstrukcjach możesz rozważyć ster nacięty przez środek i oczko wychodzące przez niego od spodu. Coś jak np. Hornet Salmo.
"Ciężarne" mają za wysoko środek ciężkości. Potrzeba sporego doświadczenia, by do nich dobrać właściwy ster. To nie są dobre konstrukcje dla początkujących. Dobra rada - zostaw te "surówki" do zabawy, gdy bardziej ogarniesz temat. Albo obniż obciążenie i zastosuj ster zbliżony do DT Fat 03 Rapali. Zwróć uwagę na miejsce zamontowania przedniego oczka.
Podłużne konstrukcje z samej góry. 11 i pewnie z 9 cm. Aby "rozbujać" taki kawał drewna, musisz zastosować naprawdę solidnej wielkości ster. Wyobraź sobie wędkę. Masz założony kołowrotek, delikatny ruch nadgarstkiem i szczytówka posłusznie porusza się na prawo i lewo. Teraz ten kołowrotek (sznurkiem) montujesz w połowie wędziska. Szczytówka nie poddaje się już tak łatwej manipulacji, wyraźnie przesunął się środek ciężkości. To samo zrobiłeś w tych woblerach. Rozłożenie ciężaru sprzyja osiąganiu dalekich rzutów, ale i "uspokaja" woblera, bardzo utrudnia osiągnięcie agresywnej pracy. Im bardziej do przodu przesuniesz obciążenie, tym łatwiej go wzbudzisz. Ciągle przy założeniu, że bardziej interesuje Cię akcja woblera "X" czy też "Y", a mniej (bardzo atrakcyjne dla ryb) lusterko. Po przesunięciu obciążenia proponowany ster będzie dużo mniejszy, coś jak w BX Minnow Rapali.
Powodzenia
Napisano 07 grudzień 2013 - 10:42
Napisano 28 grudzień 2013 - 14:56
Witam serdecznie. Mam prośbę , potrzebuje rysunku jak rozmieścić obciążenie do woblerów boleniowych , i jakie maja być długie i szerokie stery do wobków 7 i 9 cm. I do bezsterowców jak rozmieścić obciążenie. Z góry dziekuje za pomoc, pozdrawiam.
Napisano 28 grudzień 2013 - 15:14
Witam serdecznie. Mam prośbę , potrzebuje rysunku jak rozmieścić obciążenie do woblerów boleniowych , i jakie maja być długie i szerokie stery do wobków 7 i 9 cm. I do bezsterowców jak rozmieścić obciążenie. Z góry dziekuje za pomoc, pozdrawiam.
Witaj na forum.
Widzę że oczekujesz gotowych rozwiązań, a niestety nie ma gotowej recepty.
Jak zapoznasz się z zasobami forum to zobaczysz że pojawiały się tego typu prośby i praktycznie zawsze kończyły się podobnymi odpowiedziami.
Jeżeli chcesz robić dobre przynęty to zrób kilka podobnych korpusów z różną ilością i rozmieszczeniem obciążenia i testuj, aż osiągniesz to czego szukasz, tak samo ze sterami.
Moja propozycja zanim się weźmiesz za zabawę z przynętami boleniowymi ( nie tylko) to poświęć trochę czasu na lekturę zasobów forum, tam jest naprawdę wiele informacji które dadzą ci więcej niż jakiś szablon rozmieszczenia obciążenia.
Powodzenia
Napisano 28 grudzień 2013 - 19:07
Oki wielkie dzieki za pomoc ,pozdrawiam.
Napisano 02 styczeń 2014 - 08:47
gdyby ktoś szukał jak zrobić łamańca
http://xoomer.virgil...wimBaitClip.htm
Użytkownik ryboman91 edytował ten post 02 styczeń 2014 - 08:50
Napisano 06 styczeń 2014 - 16:57
Panowie jakie noże byście polecali do strugania? ja uzywam stanleya pozdrawiam
Napisano 06 styczeń 2014 - 17:35
To i już niczego innego nie szukaj jeżeli chodzi o ostrza jest jeszcze Olfa która robi różnego rodzaju noże przydatne np. do strugania szczegółów takich jak płetwy czy łuki skrzelowe ale to już zabawa dla wytrawnych strugaczy
Napisano 08 styczeń 2014 - 15:14
mam pytanie odnośnie dopasowania steru względem korpusu, przykładowo jeżeli korpus ma 1cm szerokości to czy ster musi być szerszy od korpusy do uzyskania agresywnej akcji
Napisano 08 styczeń 2014 - 18:25
Generalnie szerszy ster pomaga w uzyskaniu agresywnej akcji. Najlepiej wytnij sobie kilka różnych i sprawdź nad wodą. Od razu będziesz wiedział jakie możliwości daje Ci zastosowanie różnych sterów w jednym modelu
Napisano 08 styczeń 2014 - 18:48
mam pytanie odnośnie dopasowania steru względem korpusu, przykładowo jeżeli korpus ma 1cm szerokości to czy ster musi być szerszy od korpusy do uzyskania agresywnej akcji
Do uzyskania agresywnej pracy przesuwasz ster i obciążenie do przodu woblera. Obniżeniem obciążenia (tzw. jajo) uzyskasz bardziej agresywną akcję bez zmiany wielkości steru. To samo uzyskasz obniżając przednie oczko. Ster nie musi być szerszy od korpusu. Istnieje więcej niż jeden sposób, by zajączka złapać
Napisano 08 styczeń 2014 - 21:28
Witam,
wiem, że są tematy przeznaczone aerografii na jerkbait, ale wstawiam swoje pytanie tutaj bo jest to najpopularniejszy temat odnośnie tworzenia wobków. Pytanie jest następujące co sądzicie na temat tego zestawu do aerografii (zaznaczam że jest to zestaw na początek).
Pozdrawiam!
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych