Skocz do zawartości

  •      Logowanie »   
  • Rejestracja

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Zdjęcie

Jak wejść pontonem w pełny ślizg?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
382 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 03 wrzesień 2011 - 21:50

Mam Busha Craba 360 oraz Yamahę 15 km
Dziś pływałem z kolegą i zauważyłem że by wejść w ślizg najpierw musieliśmy dociążyć mocno przód a jak już się ponton położył na wodzie to kolega mógł siąść na środkowej ławce.
Nie dociążając przodu ślizg nie był możliwy ponton stał dęba.
Co było tego przyczyną?
Nasza masa?
Obaj ważymy po 100 kg, Krzyś nawet trochę więcej, graty to po dwa kije na głowię, paliwo, żarcie i przynęty.


#2 OFFLINE   Slavecky

Slavecky

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 251 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 03 wrzesień 2011 - 22:32

Stawiam na zbyt ciężki silnik :D
S.

#3 OFFLINE   tymon

tymon

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 864 postów
  • Imię:Tomek

Napisano 03 wrzesień 2011 - 23:11

To ciekawe, skoro w Przemka Crabie można do 25KM założyć. To raczej nie waga.


#4 OFFLINE   opelot

opelot

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 35 postów

Napisano 04 wrzesień 2011 - 05:55

Nasza masa?
Obaj ważymy po 100 kg, ........graty to po dwa kije na głowię, paliwo, żarcie i przynęty.

Dokładnie - masa, ale niewlaściwie rozłożona :D

#5 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 04 wrzesień 2011 - 07:19

Ciężko inaczej było się rozmieścić w pontonie :wacko: w końcu to nie 7m łajba...no i cięższy kolega siedział i tak z przodu a tych gratów to nie było jakoś strasznie dużo.
Yamaha waży 42 kg w czterosuwie.

#6 OFFLINE   opelot

opelot

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 35 postów

Napisano 04 wrzesień 2011 - 08:01

Możesz wyżej zamontowac silnik jeśli masz taką możliwość, dać mniejszy kąt (trymowanie), a jak ci to nie pomoże :unsure: to tylko kolega na dziobie ci pozostaje :mellow:

#7 OFFLINE   Mirek*

Mirek*

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 214 postów
  • LokalizacjaHajnówka

Napisano 04 wrzesień 2011 - 08:50

Witam

A może wina leży po stronie śruby napędowej...?
I z tego co mi wiadomo to 15KM-nny silnik waży 50kg.
42kg to waży silnik 9,9KM.
Pozdrawiam



#8 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 04 wrzesień 2011 - 09:28

Witam

A może wina leży po stronie śruby napędowej...?
I z tego co mi wiadomo to 15KM-nny silnik waży 50kg.
42kg to waży silnik 9,9KM.
Pozdrawiam



Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.
Co do podnoszenia dziobu spróbuj najpierw zmienić trym silnika po mojemu zacznij od ostatniej dziurki wsuwając spodzin pod ponton. Później można o jedną dziurkę podnieść i pewnei te ustawienie będzie najbardziej optymalne.

Śruba może mieć wpływ na szybsze plywanie(większy skok) lub szybsze wyjście do ślizgu(mniejszy skok)

#9 OFFLINE   radeqs

radeqs

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 799 postów
  • LokalizacjaRuda Śląska
  • Imię:Konrad

Napisano 04 wrzesień 2011 - 09:41

Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.

Yamahy miały tą samą pojemność (323 cm) bodajże do 2008 roku i ważyły w okolicach 50 kg. Od 2008 9.9 ma pojemność 212 cm i waży w okolicach 40 kg, waga 15 nie poszła w dół.

#10 OFFLINE   opelot

opelot

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 35 postów

Napisano 04 wrzesień 2011 - 10:24

Zgadzam się z @Zamki, zacznij trymowanie od otowru 1-go, tj najbliższego pawęży - i dalej metodą prób i błędów .. :D
Ale jak pisałem wcześniej, ważne jest też właściwe rozłożnie ładunku.
Jeśli chodzi o śruby, to te wolniesze/ mocniejsze, tzw. uciągowe mają zastosowanie głównie do napedu jachtów.
Co do wagi straszych roczników Yamahy 15 hp - mogło tak być. 9 była zdławioną wersją 15.

#11 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 04 wrzesień 2011 - 10:45

Moim skromnym zdaniem ratunek jedynie w trymowaniu bo układać nie ma już jak...łowimy we dwóch więc nie ma pola manewru.
Jeśli dobrze zrozumiałem muszę cofnąć silnik pod samą pawęż na pierwszy otwór na łapkach od pawęży czy ostatni patrząc na śrubę.
Teraz pływałem mając zablokowany silnik na drugim otworze od pawęży.

Tu coś znalazłem o trymowaniu ale oczywiście każdy robi inaczej tzn jeden pisze że ma silnik ustawiony po samej pawęży a inny że na trzecim otworze...i bądź tu mądry :unsure:

http://www.cro.pl/fo...ic.php?p=549436

#12 OFFLINE   zamki

zamki

    klepacz blaszek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 748 postów
  • Lokalizacjablisko fabryki slidera
  • Imię:Zbyszek
  • Nazwisko:Orzoł

Napisano 04 wrzesień 2011 - 11:27

[quote]

Z teg co ja wiem to oba te silniki sa oparte na jednej poejmności więc mogą się różnić wagą jedynie przy zastosowaniu w nich krótkiej lub dlugiej stopy.

[/quote]
Yamahy miały tą samą pojemność (323 cm) bodajże do 2008 roku i ważyły w okolicach 50 kg. Od 2008 9.9 ma pojemność 212 cm i waży w okolicach 40 kg, waga 15 nie poszła w dół.
[/quote]


Masz rację przejżałem manual i widzę, że poszli konstruktorzy w drugą stronę czyli 15 i 20 są w tej chwili na tym samym bloku silnika a waga 15 z S stopą 51 kg

Co do trymu jeżeli jest na drugiej dziurze to będzie to powodem przełóż na pierwsżą i powinno zagadać.



#13 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 06 wrzesień 2011 - 18:33

Kto pływa sam 360cm pontonem?
Da się wejść samemu w ślizg?

#14 OFFLINE   Slavecky

Slavecky

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 251 postów
  • LokalizacjaWarszawa

Napisano 06 wrzesień 2011 - 23:01

Da! :D
Kwestia mocy silnika...
S.

#15 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3488 postów

Napisano 06 wrzesień 2011 - 23:18

Kto pływa sam 360cm pontonem?
Da się wejść samemu w ślizg?


Bez problemu :D

#16 OFFLINE   krzysiek

krzysiek

    Ekspert

  • +Forumowicze
  • PipPipPipPip
  • 6183 postów
  • Imię:Krzysztof

Napisano 07 wrzesień 2011 - 00:27

[quote]
Kto pływa sam 360cm pontonem?
Da się wejść samemu w ślizg?
[/quote]

Bez problemu :D
[/quote]

Na 6KM - 24km/h

#17 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 07 wrzesień 2011 - 17:31

Daniel na którym otworze masz zablokowany silnik patrząc od pawęży?

#18 OFFLINE   Monk

Monk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 497 postów
  • LokalizacjaWieruszów/Wrocław

Napisano 07 wrzesień 2011 - 17:57

Kto pływa sam 360cm pontonem?
Da się wejść samemu w ślizg?

Jak miałem mojego dzielnego wietieroka 8km to nawet we dwie osoby + sprzęt wchodził w ślizg i wyciskał ok 25 km/h. Ale bywały problemy z wejściem w ślizg np. pod sporą falę czy pod znaczny wiatr - wtedy max 15 km/h i duże spalanie. Teraz mam Suzukę 15KM (btw 43 kg) i wchodzi w ślizg we dwójkę na zawołanie, prędkość w ślizgu przy połowie odkręcenia manetki ok.30 km/h a V max to ponad 40 km/h B) A spalanie ok 2 l/h czyli 3 razy mniej niż zasłużony rusek :lol:
P.S. Wietieroka miałem ztrymowanego na 3 dziurkę od pawęży a suzuki na 1 i jest git, na 3-ciej miał większą tendencję do stawania dęba przy starcie.

#19 OFFLINE   Przemek

Przemek

    Przemek

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1488 postów
  • LokalizacjaWyszków
  • Imię:Przemek

Napisano 07 wrzesień 2011 - 18:01

No właśnie ja miałem na 2 otworze to staliśmy dęba na 15 km Yamaszce i kumpel musiał ostro dusić dziób teraz przestawiłem na pierwszy ale muszę zaczekać na testy do soboty :unsure:

#20 OFFLINE   Monk

Monk

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 497 postów
  • LokalizacjaWieruszów/Wrocław

Napisano 07 wrzesień 2011 - 18:04

Jedna sprawa to trym a druga to posługiwanie się gazem z wyczuciem czyli płynne odkręcanie manetki




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych