Jak wejść pontonem w pełny ślizg?
#21 OFFLINE
Napisano 07 wrzesień 2011 - 23:05
No właśnie... jako silnikowa zieleninka zapomniałem w ogóle o trymowaniu silnika...
Ustawiłem jak najwyżej coby śrubą nie przyhaczyć o coś i tyle...
No i jakoś tam ten ślizg udawalo się złapać..
Czy jest jakaś uniwersalna zasada?
Np. im niżej opuszczony silnik tym łatwiej wprawić jednostkę w ślizg czy coś w tym stylu?
Dzieki za podpowiedzi
S.
ps. prędkość mierzycie na GPS-ie?
#22 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2011 - 18:04
P.S.Tak-prędkość z GPS-u
#23 OFFLINE
Napisano 09 wrzesień 2011 - 18:11
Daniel na którym otworze masz zablokowany silnik patrząc od pawęży?
Z tego co pamiętam to cały czas siedzi na 1
#24 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2011 - 18:01
#25 OFFLINE
Napisano 16 listopad 2011 - 22:13
#26 OFFLINE
Napisano 17 listopad 2011 - 11:58
W uproszczeniu ponton musi przebić się przez falę którą sam tworzy przed dziobem.
Tu jest to pobieżnie wyjaśnione
http://www.marecki.u...et.pl/slizg.htm
#27 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2011 - 14:09
Przy dużych obciążeniach (w dwie osoby) jest trochę gimnastyki, ale da się. Przy małych sternik musi usiąść w odpowiednim miejscu, za to odchodzi problem z opornym wchodzeniem w ślizg.
#28 OFFLINE
Napisano 18 listopad 2011 - 14:18
Zabawa z przesuwaniem załogi faktycznie się sprawdza.
Najzabawniejsze jest szybkie zmniejszenie prędkości przy dociażonym dziobie, raz tak zrobiłem przy turystycznym pływaniu w kilka osób i udało się nawet nalać wody przez dziób, na szczęście w lato Ucierpiały na szczęście tylko kanapki i skarpety...
#29 ONLINE
Napisano 19 listopad 2011 - 12:34
#30 OFFLINE
Napisano 22 listopad 2011 - 13:08
#31 OFFLINE
Napisano 22 listopad 2011 - 17:15
Pompuję ponton na tzw kamień trym na pierwszy otwór a szpeju nie jest aż tak dużo...trochę toreb po dwie wędki żarcie picie itp.
Myślę że to może być tylko i wyłącznie wina silnika np modelu może ma jakiś nie typowy trym lub noga nie jest S...
Jaką długość ma mieć S-ka i gdzie się to mierzy?
#32 OFFLINE
Napisano 22 listopad 2011 - 20:05
...
Jaką długość ma mieć S-ka i gdzie się to mierzy?
Łatwo poznać czy masz odpowiednią długość stopy silnika po zamontowaniu na ponton. Płyta antykawitacyjna ( takie poziome skrzydło na kolumnie nad śrubą ) powinna być minimalnie poniżej kila.
Tu jest jest opisane http://www.smalloutb...s.com/shaft.htm
Krótka stopa 37,5 cm
Długa stopa 50 cm
Ale tak naprawdę to w moim Marinerze mam krótką stopę ale pomiędzy tymi wartościami
Załączone pliki
#33 OFFLINE
Napisano 22 listopad 2011 - 20:23
#34 OFFLINE
Napisano 22 listopad 2011 - 21:25
Mi wychodzi ok 17 cali.
S-ka jest od 15 do 17 cali a L od 18 do 21 cali.
Znalazłem cos takiego:
Please note that depending on the particular model, some Tohatsu shaft lengths may be 2 longer than standard (ie: a short shaft may be 17 instead of 15 and a long shaft may be 22 instead of 20).
Wygląda na to że jest lekko wydłużona S-ka. Natomiast ja z gratami i 2 osobami na pokładzie 8 konnym silnikiem wprowadzam ponton w ślizg więc z 15 km nie powinno być problemów.
#35 OFFLINE
Napisano 23 listopad 2011 - 16:04
Na 6KM - 24km/h
A próbowałeś może 360 na 4KM w ślizg wprowadzić. Ciekaw jestem czy muszę coś większego kupić czy Yamaha 4suw 4KM da radę.
mdd
#36 OFFLINE
Napisano 23 listopad 2011 - 20:07
#37 OFFLINE
Napisano 23 listopad 2011 - 21:58
Pomocne było też obejrzenie filmików na youtubie z takim samym modelem pontonu i różnymi silnikami.
#38 OFFLINE
Napisano 24 listopad 2011 - 07:38
Na 6KM - 24km/h
[/quote]
A próbowałeś może 360 na 4KM w ślizg wprowadzić. Ciekaw jestem czy muszę coś większego kupić czy Yamaha 4suw 4KM da radę.
mdd
[/quote]
Niestety nie. Spróbuj poszperać na YouTube. Szczerze mówiąc - wątpię. Kolega nie wprowadza w ślizg pontonu 270 z silnikiem 3,5KM.
#39 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2011 - 15:55
Quicksilver 270 + Mercury 4 km
ts_video&playnext=1&list=PLB7E7F2E909859271
Silver Marine 270 + 5km
Quicksilver 270 + 6km
Quicksilver 270 + Mercury 6 pk
Do pływania w ślizgu zdecydowanie odradzam airmatę ze względów bezpieczeństwa. Maksymalna bezpieczna prędkość pontonu 2.6m z airmatą to ok 24km/h dla Zodiaca, dla wielu pontonów to 8-12 km/h (czyli tempo żółwie).
Przy pontonach z twardą podłogą dobierałbym silnik tak:
od 2,6 do 2,7m - od 6km do 8km
3,1m - od 8km do 15km
3,5m - 15km (max do 20km, przy czym potrzebny jest wtedy patent)
4m - od 20 do 25 koni (czyli trzeba zrobić patent sternika motorowodnego co samo w sobie jest dobrym pomysłem jak nie chcemy sobie zrobić krzywdy)
4,5m - od 30 do 40 koni ( patent wymagany j.w.)
Najlepiej sprawdzić jaki minimalny i maksymalny silnik jest opisany w specyfikacji pontonu i kupić w tym przedziale. Przy czym przy dużej ilości sprzętu brałbym zdecydowanie większy silnik.
#40 OFFLINE
Napisano 25 listopad 2011 - 20:13
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych