A, i zapomniałeś jeszcze dodać że wszystkie stelle są do dupy
#21 OFFLINE
Posted 16 November 2013 - 19:03
#22 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 21:59
Witam
Pierwszy raz w tym roku w niedziele wyskoczylem na rybki miało byc tak jak w sobote cieplutko a tak naprawdę zamarzały przelotki i w Daiwie Infinity zauważyłem ze puszcza łożysko oporowe. A co dziwne w domu jak wróciłem wszystko OK
Co poradzicie ?
.
#23 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 22:02
Normalna to rzecz, trzeba wyjąć oporówkę i wyczyścić w benzynce. Potem pozostaje poskładać i na rybki .
- Kamil Z. and Mariano Mariano like this
#24 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 22:09
Dokładnie, ja tak miałem w kilku kołowrotkach i to po serwisie u doświadczonej osoby.
#25 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 22:25
Ok dam radę. Ale mam po prostu włożyć (oporówke )w bęzynę i nic śię nie stanie złego
#26 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 22:33
Ok dam radę. Ale mam po prostu włożyć (oporówke )w bęzynę i nic śię nie stanie złego
wypedzlowac , poruszac , potrzachac , wydmuchac powietrzem do sucha i instalowac w maszynke, benzynol oczywiście ekstrakcyjny
- platynowłosy likes this
#27 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 22:40
Dzięki jutro trzącham , pędzluje a i jeszcze potarmoszę
Edited by jacekp29, 16 February 2015 - 22:41.
- jankrobath likes this
#28 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 22:49
#29 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 22:54
W mojej przy włączonej blokadzie działa ale trochę chałasuje a gdy zwolnię to się zacina.Mycie nic nie dało. Zamówilem nowe.
#30 OFFLINE
Posted 16 February 2015 - 23:39
Że się tak zapytam to koledzy nie smarują łożyska oporowego tylko je czyścicie?
#31 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 03:12
Oporówka musi być sucha :-) Jeżeli puszcza na mrozie to znaczy, że jej żywotność dobiega końca. W 100% sprawnej oporówce nie ma mowy żeby puszczała na mrozie.
#32 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 08:11
Są dwie szkoły: oporówka lata całkowicie na sucho i szumi- szkoła rzemieślników polskich , oporówka lata cichutko z delikatnym filmem z nielepkiej oliwki-szkoła serwisów japońskich.Uwaga, szkoła japońska wymaga oporówki w przyzwoitym stanie i dokładnego wyczyszczenia i odtłuszczenia wszystkich elementów łozyska przed aplikacją dobrej oliwki. W wyeksploatowanych oporówkach czasem pomaga na trochę szkoła polska,jednak to odwlekanie nieuniknionego,czyli agonii oporówki albo pierscienia, tym bardziej ,że będzie latało to na sucho.
#33 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 08:44
#34 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 09:14
Są dwie szkoły: oporówka lata całkowicie na sucho i szumi- szkoła rzemieślników polskich , oporówka lata cichutko z delikatnym filmem z nielepkiej oliwki-szkoła serwisów japońskich.Uwaga, szkoła japońska wymaga oporówki w przyzwoitym stanie i dokładnego wyczyszczenia i odtłuszczenia wszystkich elementów łozyska przed aplikacją dobrej oliwki. W wyeksploatowanych oporówkach czasem pomaga na trochę szkoła polska,jednak to odwlekanie nieuniknionego,czyli agonii oporówki albo pierscienia, tym bardziej ,że będzie latało to na sucho.
To prawda, lecz nie do końca, co do tej "polskiej" szkoły, to sucha oporowka i tak po kilku godzinach posiada już film olejowy z oliwki którą smaruje się oś, a w niektórych konstrukcjach z łożyska pod oporowka gdy jest otwarte obustronnie, spokojnie można to zaobserwować przy użyciu kolorowej oliwki, co do wyeksploatowanych oporowek masz rację w 100% z tym że jest sporo metod na dodanie oporowce kilku lat świeżości. W daiwie można doginac blaszke w oporowce ale to najtrudniejsze i najmniej opłacalne, w shimano są sprężyny które można doginac i oporowka jest praktycznie wieczna , można też kombinować z cieniutkimi podkladkami pod tuleje oporowki aby uniosla się nieco wyżej , lub próbować ja opuścić w oporowce tak żeby powierzchnia styku była inna , często kawałeczkiem "nie zużyta"
#35 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 09:33
Czasem wystarczy wymiana samej tulejki, która znajduje się wewnątrz oporówki. W każdym razie w jednej z moich daiw tak zrobiłem i działa.
#36 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 09:40
Łukasz dobrze wiesz jak wygląda film na pierścieniu z odpowiedniej oliwki jest krystalicznie czysty jak woda nawet po sezonie. Z osi nic nie powinno przedostawać się do oporówki bo za chwilę robi się tam czarnidło. Jeśli tak się dzieje to za bogato smarujemy, oliwimy oś. Łożsyka obustronnie otwarte jak w starszych daiwach się trafiały nie chlapią spod oporówki jeśli nie są naoliwione tylko delitkanie nasmarowane.Nawet jak w zamkniete łozyska pod oporówką ktoś ładuje bez pojęcia oliwkę to niech się nie dziwi ,że później wszytko zachlapane. Oszczędność w smarowaniu przynosi więcej korzysci niż nadmiernne upaćkanie. pzdr
#37 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 09:45
nie pisałem że łożyska chlapia, ale w różnych płaszczyznach trzymania młynka podczas pracy zawsze kropelka czegoś pod oporowke się dostanie zwróć też uwagę że zawsze przy kręceniu mlynkiem do przodu minimalny nawet nadmiar smaru zawsze będzie się odkładać właśnie na gorze piniona pod lozyskiem.
#38 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 09:47
- homax likes this
#39 OFFLINE
Posted 17 February 2015 - 10:25
Dodam że w turkowatych też to zjawisko występuje, może dlatego że dokładniesza robota????? ; a wnowych wystarczy czasami troszkę"rosy" z oliwki i trzeba uważać na paluchy
Edited by miramar69, 17 February 2015 - 10:26.
- jankrobath likes this
#40 ONLINE
Posted 17 February 2015 - 10:35
I jeszcze jedno, niby mamy sporą wiedzę w tym temacie, a ja dalej nie umiem pojąć momentami jak oporowka nie puszcza gdy rozbieram jakiś tani młynek zauberopodobny czy inny i w oporowce jest gęsto od smaru zdarza się to często.
Faktycznie. Miałem morskiego kongera i oporówka zawalona smarem działała. Bez smaru nie. W multikach też na gęsto niektórych mam zasmarowane i działa.
Also tagged with one or more of these keywords: łożyska, kołowrotek
Sprzęt wędkarski →
Spinning →
Budżetowe lekkie łowienie - okonie, białoryb i wrocławski niewymiarowy szczupak ;)Started by Andżej , 03 Jan 2022 spinning, xul, okoń, wędka and 1 more... |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Kołowrotek Ryobi Tresor 2000 - zagubiona częśćStarted by tadelinho , 01 Apr 2019 ryobi, kołowrotek, część |
|
||
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Łożyska ZENStarted by zandermafija*SpinnigistaWT , 12 Apr 2018 łożyska, tuning |
|
||
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Człowiek uczy się na błędach, dawniej (MĄDROŚĆ SERWISU dRAGONA - PRZESTROGA)Started by Adam spin , 30 Jun 2017 kołowrotek, dragon szmelc |
|
|
Hand made →
Naprawy, tuning, majsterkowanie →
Daiwa Caldia - jak ją naprawić?Started by patronservice , 29 May 2012 daiwa, naprawa, tuning and 1 more... |
|