Jump to content

  •      Sign In   
  • Create Account

Witaj!

Zaloguj się lub Zarejestruj by otrzymać pełen dostęp do naszego forum.

Photo

Nowe silniki Suzuki DF



  • Please log in to reply
99 replies to this topic

#1 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,488 posts

Posted 15 October 2015 - 12:43

Ktoś miał z nimi styczność?

Chodzi mi o najnowsze silniki czterosuwowe, w szczególności o mocach 15-20 KM.



#2 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,805 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 15 October 2015 - 12:47   Best Answer

Tu masz całkiem sporo na ten temat:

 

http://jerkbait.pl/t...e-użytkowników/

http://jerkbait.pl/t...ozostałe-marki/


Edited by psulek, 15 October 2015 - 12:51.

  • hlehle likes this

#3 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,488 posts

Posted 15 October 2015 - 13:06

Dzięki za linki.

Potwierdza się to co słyszałem od kolegi, który przez chwilę miał ten silnik. Telepie na niskich obrotach, co na dłuższą metę dyskwalifikuje ten silnik do trollingu. No i przede wszystkim FATALNY serwis.

W takim razie Suzuki mogę skreślić z listy :)



#4 OFFLINE   psulek

psulek

    Zaawansowany

  • Giełda komercyjna
  • PipPipPip
  • 4,805 posts
  • LokalizacjaWilcza Dziura :) /Piaseczno/Wa-wa

Posted 15 October 2015 - 13:20

Daniel, telepie, bo niskie obroty w Suzuki to 750, a w innych 850-1000. Każdy silnik telepie jak za wolno się keci. 


  • spy likes this

#5 OFFLINE   Maciejowaty

Maciejowaty

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 1,177 posts
  • LokalizacjaLegionowo

Posted 15 October 2015 - 13:22

Mateo ma taką 20-kę przy Vikingu  , podpytaj go.


  • hlehle likes this

#6 OFFLINE   Pietruk

Pietruk

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 2,312 posts
  • LokalizacjaŁomża
  • Imię:Piotr

Posted 15 October 2015 - 13:44

Mam DF20A, ale nie mam porównania do innych, bo innych nie miałem jeśli chodzi o telepanie. Na pewno jest nad wyraz ekonomiczny w porównaniu do opowieści innych ile to im pali. Mi zbiornik 12l wystarcza na 3 wypady np. na Dadaj czy Roś. 


  • Miodzik likes this

#7 OFFLINE   Karol Krause

Karol Krause

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,148 posts
  • LokalizacjaBIAŁOŁĘKA-GŁOGÓW
  • Imię:Karol
  • Nazwisko:Krause

Posted 15 October 2015 - 13:58

Daniel posiadam Suzkę  DF20A  z 2014r na wtrysku , przeżyła dwa sezony na Odrze w trolingu i złego słowa nie mogę powiedzieć.

Nad wyraz ekonomiczny silniczek w porównaniu do chociażby Hondy BF 15 KM , który posiadałem wcześniej...

Nie zauważyłem również aby kulturą pracy i sprawnością odbiegała od konkurencji , bezproblemowa obsługa 



#8 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,488 posts

Posted 15 October 2015 - 14:29

Z tym telepaniem to jest tak, że część osób to odczuwa , a niektórzy nie, więc podejrzewam, że może to być kwestia egzemplarza (może modelu).

Wszyscy potwierdzają, że jest bardzo ekonomiczny.

Niestety wszyscy co mieli do czynienia z serwisem Suzuki w PL, bardzo na niego narzekają.



#9 OFFLINE   wilk325

wilk325

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 195 posts
  • LokalizacjaBydgoszcz
  • Imię:Tadeusz
  • Nazwisko:Wilk

Posted 15 October 2015 - 15:07

Mam na jednej łodzi DF20A i na drugiej DF50A. Złego słowa nie mogę napisać o żadnym :). Co do telepania - moja 20 nie telepie, ale nie jest tak super jak 50'tka; tylko że 2 cylindry to nie 3 i kultura pracy jest inna. W samochodzie 4 cylindry nigdy nie dorównają 6 czy 8.
Co do serwisu - też nie narzekam, serwisuję w Prestige Serwis, nawet przyjadą ( oczywiście za opłatą ) do Bydgoszczy.



#10 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,963 posts
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Posted 15 October 2015 - 16:15

Ja też cały sezon na "wtryskanej SUZIE" i nic nie telepie oraz nic się nie dzieje. Powiem więcej , HONDA I TOŚKA (te z którymi miałem do czynienia) zachowują się gorzej na wolnych obrotach.


Edited by miramar69, 15 October 2015 - 16:18.


#11 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,488 posts

Posted 15 October 2015 - 16:33

Lekkość tego silnika, spalanie i cicha praca bardzo zachęcają ... będę miał nad czym się zastanawiać przez zimę.
Mariusz jakbyś gdzieś w okolicy się miał kręcić to daj znać :)

#12 OFFLINE   mariog1974

mariog1974

    Nowy

  • +Forumowicze
  • Pip
  • 47 posts
  • Lokalizacjazachodniopomorskie
  • Imię:Mariusz

Posted 15 October 2015 - 18:52

Panowie jak to się mówi każdy swoje chwali.Prawda jest taka że kultura pracy tego silnika na wolnych  (telepanie,wibracje)jest dużo gorsza niż Yamachy czy Hondy (przynajmniej dwa  egzemplarze które widziałem takowe posiadały).Powiem więcej nawet Chinole pracują równiej.Oczywiście nie każdemu to przeszkadza.Jego wielką zaletą jest niskie spalanie no i moim zdaniem  najładniejszy wygląd ze wszystkich silników jakie oglądałem.Wadą niestety bardzo drogi serwis (przynajmniej w mojej okolicy)prawie dwa razy tyle co np. za Honde.



#13 OFFLINE   miramar69

miramar69

    jadę na ryby i nie będzie mnie trochę , trzeba odpocząć od

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 4,963 posts
  • LokalizacjaSANDOMIERZ
  • Imię:MARIUSZ

Posted 15 October 2015 - 19:00

OK, nie zapomnę  ;) .



#14 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 posts
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Posted 15 October 2015 - 19:26

Fakt że na wolnych trochę telepie ...ale raczej nie pływa się na wolnych....nie jest to jakaś duża wada. Ze wszystkich dwudziestek ma najmniejszą pojemność 327cc....reszta przekracza 350cc. Cena zachęcająca...oficjalnie 11900 za 20AS to z markowych najtaniej...tyle,że szkoda że nie ma ładowania akumulatora ....bo w dobie dużych kolorowych ekranów echosond to się przydaje. Honda a ładowaniem wychodzi 12500 ....a od wczoraj jest promocja i Honda BF20SHSU z rozrusznikiem i ładowaniem mam po 12200 zł brutto.

Hondę sprzedaje i serwisuje, Suzuki tylko sprzedaje ....i pływam na nowym Suzuki 30ATS przerobionym na rumpel...o zakupie Suzuki a nie innego zadecydowało żeby miał rozruch elektryczny i jednocześnie szarpankę...a to jedyny taki trzydziestak no i trym mi się ostał :)

Potwierdzam że ta moja trzydziestka pali aż za mało.

Z serwisu Suzuki nie korzystałem ...ale nie wierze że wszystkie są BEEEE..tylko z suzuki trzeba częściej być na oficjalnym przeglądzie gwarancyjnym niż w hondzie a to koszyt.  Suzuki po 20 godzinach a w Hondzie po 80 lub raz w roku.

Wydaje mi się , że wszystkie tzw. markowe silniki..wg mnie to mariner, mercury, suzuki, yamaha,honda, tohatsu, evinrude są z jednej półki i wybór to w zasadzie gust i upodobanie ...a o gustach się nie dyskutuje.(i cena :))


  • patu, hlehle, Kamil Z. and 3 others like this

#15 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,488 posts

Posted 15 October 2015 - 19:35

Fakt że na wolnych trochę telepie ...ale raczej nie pływa się na wolnych....nie jest to jakaś duża wada. Ze wszystkich dwudziestek ma najmniejszą pojemność 327cc....reszta przekracza 350cc. Cena zachęcająca...oficjalnie 11900 za 20AS to z markowych najtaniej...tyle,że szkoda że nie ma ładowania akumulatora ....bo w dobie dużych kolorowych ekranów echosond to się przydaje. Honda a ładowaniem wychodzi 12500 ....a od wczoraj jest promocja i Honda BF20SHSU z rozrusznikiem i ładowaniem mam po 12200 zł brutto.

Hondę sprzedaje i serwisuje, Suzuki tylko sprzedaje ....i pływam na nowym Suzuki 30ATS przerobionym na rumpel...o zakupie Suzuki a nie innego zadecydowało żeby miał rozruch elektryczny i jednocześnie szarpankę...a to jedyny taki trzydziestak no i trym mi się ostał :)

Potwierdzam że ta moja trzydziestka pali aż za mało.

Z serwisu Suzuki nie korzystałem ...ale nie wierze że wszystkie są BEEEE..tylko z suzuki trzeba częściej być na oficjalnym przeglądzie gwarancyjnym niż w hondzie a to koszyt.  Suzuki po 20 godzinach a w Hondzie po 80 lub raz w roku.

Wydaje mi się , że wszystkie tzw. markowe silniki..wg mnie to mariner, mercury, suzuki, yamaha,honda, tohatsu, evinrude są z jednej półki i wybór to w zasadzie gust i upodobanie ...a o gustach się nie dyskutuje.(i cena :))

 

No właśnie na wolnych pływa się dużo podczas trollingu, a że za rumpel trzeba trzymać to jest to problem ...

Ja mentalnie nastawiony na razie jestem na Tohatsu :)


Edited by hlehle, 15 October 2015 - 19:35.


#16 OFFLINE   Krzysztof Kacprzak

Krzysztof Kacprzak

    Forumowicz

  • PRZEDSTAWICIEL MARKI
  • PipPip
  • 487 posts
  • LokalizacjaRIVERFOX Grudziądz

Posted 15 October 2015 - 19:51

Z tego co pamiętam to na 20 koniach na wolnych wykręcałem 2,7 km/h  i było mi za wolno więc było więcej gazu to nie telepało.

A tohatsu jest super ...ale ładowania brak i ciężki jak Yamaha i Mercury..chyba że model EFS z rozruchem.

Mercury i Tohatsu chyba nadal wychodzi z jednej fabryki.



#17 OFFLINE   hlehle

hlehle

    rybołap

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 3,488 posts

Posted 15 October 2015 - 20:21

Z tego co pamiętam to na 20 koniach na wolnych wykręcałem 2,7 km/h  i było mi za wolno więc było więcej gazu to nie telepało.

A tohatsu jest super ...ale ładowania brak i ciężki jak Yamaha i Mercury..chyba że model EFS z rozruchem.

Mercury i Tohatsu chyba nadal wychodzi z jednej fabryki.

 

Tak, podobno Mercury i Tohatsu to praktycznie to samo obecnie.



#18 OFFLINE   PiernikTorunski

PiernikTorunski

    Forumowicz

  • +Forumowicze
  • PipPip
  • 399 posts
  • LokalizacjaToronto Kuj-Pom
  • Imię:Sławek

Posted 15 October 2015 - 21:13

Honda dobra cenne zrobiła na ten model 20 shsu, chyba warto bo obserwuje ceny silników od kwietnia i za rozrusznik i ładowanie to dobra propozycja .

#19 OFFLINE   ptychoo

ptychoo

    Zaawansowany

  • +Forumowicze
  • PipPipPip
  • 592 posts
  • LokalizacjaWąbrzeźno
  • Imię:Krzysztof

Posted 16 October 2015 - 11:42

Ja również słyszałem od Ryśka pod remizą, że silnik jest do dupy.. A jego szwagier jeszcze mu powiedział, chociaż nie widział, że silnik cholernie telepie na wolnych obrotach.

Panowie ogarnijcie się. Nie starajcie się być znawcami od wszystkiego.

 

Może zacznę od tego, że jestem posiadaczem w/w silnika tj. Suzuki DF 20as. Silnik kupiłem nowy i nigdy wcześniej nie byłem posiadaczem żadnego silnika zaburtowego prócz elektryka. Silnik kupiłem w sposób rozmyślny, ponieważ widziałem identyczny u kolegi, z którym ze względu na różne godziny pracy okazjonalnie łowimy. Decyzję podjąłem po kilkunastu godzinach pływania na jego łodzi z tym silnikiem. Piszę Wam to, aby uświadomić, że zakup był przemyślany, a nie żeby bronić swojej błędnej decyzji.

 

Silnik mam podpięty do łodzi Lambda od Krugiera (wym 3,90 X 1,50) o wadze ~ 110 kg + podłoga z desek ~ 35 kg + aku Trojan 100 Ah + około 20 kg rzeczy mniej lub bardziej przydatnych i wreszcie ja filigranowy :D facet ponad 1,8 m i 105 kg wagi. Maksymalna prędkość jaką osiągnąłem to 43 km/h., natomiast minimalna bez dryfkotwy (na jeziorze) 2,7 km/h. Prędkość podaje na podstawie echosondy Lowrance Chirp z GPS.

Na biegu jałowym rzeczywiście widzimy od czasy do czasu lekkie podskoki silnika, które przy trzymaniu za rumpel odczuwalne są jako delikatne kopnięcia. :blink: Silnik nie przenosi wibracji na łódkę. Wbijając bieg kopniaki stają się słabiej wyczuwalne. Natomiast im wyższe obroty, tym stabilniej silnik pracuje. Typowa praca japońskiego silnika.

Sam byłem kiedyś w szoku, kiedy mając starego niemieckiego diesla, przesiadłem się do 3 letniej Mazdy 6 diesel kolegi. Niemiec na wolnych stabilny, japoniec poszarpywał, bujało nim.  :wacko:  Na wysokich obrotach sytuacja odwrotna. Kiedy pierwszy już hałasuje, drugi zaczyna pięknie "śpiewać".

Zdarzyło mi się pływać kiedyś łodzią z Mercurym 30 KM dwusuw sterowanym manetką. Ten to dopiero telepał na wolnych. Drgania było czuć na całej łódce. Być może to była kwesta ustawienia luzu zaworowego, lub gaźnika.

Spalanie Suzuki - bajka. Ponad 10 mth wypływanych, a została jeszcze połowa trzeciego 12 litrowego zbiornika.

 

Fakt że na wolnych trochę telepie ...ale raczej nie pływa się na wolnych....nie jest to jakaś duża wada. Ze wszystkich dwudziestek ma najmniejszą pojemność 327cc....reszta przekracza 350cc. Cena zachęcająca...oficjalnie 11900 za 20AS to z markowych najtaniej...tyle,że szkoda że nie ma ładowania akumulatora ....bo w dobie dużych kolorowych ekranów echosond to się przydaje. Honda a ładowaniem wychodzi 12500 ....a od wczoraj jest promocja i Honda BF20SHSU z rozrusznikiem i ładowaniem mam po 12200 zł brutto.

Hondę sprzedaje i serwisuje, Suzuki tylko sprzedaje ....i pływam na nowym Suzuki 30ATS przerobionym na rumpel...o zakupie Suzuki a nie innego zadecydowało żeby miał rozruch elektryczny i jednocześnie szarpankę...a to jedyny taki trzydziestak no i trym mi się ostał :)

Potwierdzam że ta moja trzydziestka pali aż za mało.

Z serwisu Suzuki nie korzystałem ...ale nie wierze że wszystkie są BEEEE..tylko z suzuki trzeba częściej być na oficjalnym przeglądzie gwarancyjnym niż w hondzie a to koszyt.  Suzuki po 20 godzinach a w Hondzie po 80 lub raz w roku.

Wydaje mi się , że wszystkie tzw. markowe silniki..wg mnie to mariner, mercury, suzuki, yamaha,honda, tohatsu, evinrude są z jednej półki i wybór to w zasadzie gust i upodobanie ...a o gustach się nie dyskutuje.(i cena :))

 

Alternator. Jak wynika z ulotki, wszystkie silniki 20KM na wtrysku posiadają alternator. Sposobu podłączenia nie znam, nie interesowałem się. O szczegóły będę pytał na najbliższym przeglądzie.

http://www.marine.su...DF20A/20AR.html

 

Serwis - przegląd jak przegląd do tanich nie należy. Ale płacąc abstrakcyjną ceną za silniki zaburtowe (stosunek mocy do ceny), chyba każdy się spodziewa abstrakcji za przegląd. Pierwszy przegląd na dotarciu po 20 mth, następne co 100 mth, lub co rok.

Czy w serwisach psują nasze silniki? Być może w niektórych tak. Ja serwisuję w Wilmat w Toruniu. Spodziewam się tego, że jeżeli ludzie zostawiają im motocykle za kilkadziesiąt tysięcy, to mojej popierdołki za dwanaście koła nie zepsują. :(


  • Karol Krause likes this

#20 OFFLINE   patu

patu

    Ekspert

  • TEAM JERKBAIT
  • PipPipPipPip
  • 6,984 posts
  • Lokalizacjaokolice Szczecina
  • Imię:Patryk
  • Nazwisko:S.

Posted 17 October 2015 - 11:34

Tak, podobno Mercury i Tohatsu to praktycznie to samo obecnie.

..Tohatsu robi silniki dla Mercurego ( do bodajże 25-30KM).

Sam mam 20KM, znajomi od 9.9 do 30KM ( mowa o Tośce). Może nie tak wyciszone jak Yamaha ( odczuwalne szczególnie na wysokich obrotach), ale mechanicznie bez zastrzeżeń.

Polecam.